Van 6 naar 5 voedingen het lukt niet, graag wat tips

17-05-2007 20:40 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 2 maanden en drinkt nu 180 cc 6 keer per dag. Soms slaapt hij eens een nachtje door, maar meerder van de tijd niet, en staat ie er stipt om de 4 uur om een fles.

Hij weegt ondertussen nu ook al 6.5 kg, wat echt veel is. Maar ik kan hem toch geen uren laten huilen van de honger ...

Hebben jullie soms wat tips ... Ik denk er aan bij de laatste avondfles nutriton bij te voegen om aan te dikken .

Ofwel zou ik 210 cc geven de laatste fles

Iemand ervaring hiermee , hoe opgelost?
2 maanden is nog erg klein. Denk dat je er toch nog even aan vast zit, die fles van vier uur. Hij heeft waarschijnlijk gewoon honger rond die tijd.

Succes!
'It could be lupus'
Mijn kleine vent is nu 3 maanden en zit ook meestal nog op 6 voedingen. Soms, als ik mazzel heb en hij een nachtje doorslaapt, kom ik uit op 5 voedingen. Hij regelt dus zelf hoeveel voedingen hij per dag krijgt. Als hij 's nachts wakker wordt voor een voeding, gef ik 6x150+5 scheppen en als hij doorslaapt 5x180+6 scheppen. Pas op dat je niet standaard 6x180+ 6scheppen geeft, zoals je in je post schrijft. Daarmee ga je de grens over van maximaal 1 liter kunstvoeding per dag.
Loretta is De Mol. Punt.

Mijn zoontje woog met 2 maanden ook 6,5 kilo, daar is bij het CB nooit een probleem van gemaakt dat ie te zwaar zou zijn. Trekt wel weer bij, meneer weegt nu met 4,5 maand 8,2 kilo dus gaat al weer iets meer richting gemiddeld dan erboven. Zou je er niet echt heel druk om maken hoor.

Betreft de voedingen. Heb je een beetje een schema?

Je schrijft dat ie soms doorslaapt maar vaak niet... kan je hem niet met een speentje stil krijgen om 4 uur? Of ipv 180cc alleen een beetje water geven? Dan kan hij er misschien aan wennen dat ie s nachts echt geen voeding van je krijgt. Anders blijft ie komen!

Succes!!!

quote:Mijn zoontje woog met 2 maanden ook 6,5 kilo, daar is bij het CB nooit een probleem van gemaakt dat ie te zwaar zou zijn. Trekt wel weer bij, meneer weegt nu met 4,5 maand 8,2 kilo dus gaat al weer iets meer richting gemiddeld dan erboven. Zou je er niet echt heel druk om maken hoor.

Betreft de voedingen. Heb je een beetje een schema?

Je schrijft dat ie soms doorslaapt maar vaak niet... kan je hem niet met een speentje stil krijgen om 4 uur? Of ipv 180cc alleen een beetje water geven? Dan kan hij er misschien aan wennen dat ie s nachts echt geen voeding van je krijgt. Anders blijft ie komen!

Succes!!!

Het arme schaap is net 2 maanden!!
Loretta is De Mol. Punt.
Max was ook zo´n hogerlapje. Nog steeds trouwens. Hij woog met twee maanden 6590 gram. Zat ook nog steeds op zes voedingen. Ik zou me er niet te druk om maken. Als hij netjes in de curve groeit (dus niet heel veel aankomt in verhouding met zijn lengte) maakt het niet uit. Hij is groot, dus heeft het gewoon nodig. Ons mannetje is bijna vier maanden. Woog afgelopen dinsdag 8590 gram bij 67,7 cm. Groot dus. Hij zit boven de bovenste groeilijn, maar groeit wel volgens zijn eigen curve netjes in verhouding. Hij krijgt vijf keer (af en toe vier) 210/7 waarbij in de eerste en laatste voeding vier maatschepjes nutrix, fruithap (heel potje), groentehap (half tot heel potje) en dixap. Veel, maar hij verbuikt het dan ook duidelijk.
Wat is nutrix??
Geef hem de tijd, komt vanzelf. Onze zoon deed ook wat langer over de stappen naar minder flessen. komt vanzelf goed.

Je zou ze iets kunnen verdunnen door er iets meer water in te doen, maar dit helpt niet altijd.

Wat je ook kunt doen is er pap bij doen, bij de laatste fles, maar dat moet je even na vragen welke je mag gebruiken.

Gupje hier (nu 6 maanden) was met 2 maanden 5,8 kg.

Heel gemiddeld en dat is hij nogsteeds.

Hij dronk tot 11 weken 6x.

Ik gaf overdag 150+5

en 's avonds 180+6 zodat hij wel genoeg vulling voor een rustige nacht had, maar niet over de liter kunstvoeding heenkwam.

Is Nutrilon Forte mss wat voor jullie?

Ik heb hiet weinig ervaring mee, geloof wel dat je het langzaam moet introduceren. Een vriendinnetje gaf de late flessen half gewoon, half forte.

Mss weet iemand anders hier meer over.

Sterkte en succes enne... als hij toch binnen de gemiddelden blijft zou ik me vooral niet teveel zorgen maken!

Tegen mij zeiden ze iedere x; het regelt zich vanzelf!

En wat blijkt: net als ik mijn hoofd breek om te bedenken hoe het nu weer moet, verandert er weer wat!

Het kindje is twee maanden, nog zo klein! Ik zou dus niet naar pap en andere soorten bijvoeding grijpen, maar hem gewoon 6 voedingen geven. Wat is daar nou mis mee?
Loretta is De Mol. Punt.
Kess, is Forte ook BIJvoeding?

Geen commentaar hoor! Serieus een vraag!
210 is toch hartstikke veel voor zo`n kleintje of heb ik het mis? Ik ben er al weer even uit vandaar... Ik zou hem gewoon die nachtvoeding geven, het kind is net 2 maanden, mag ìe? Zeker nog niet gaan starten met bijvoeding (en ja, nutrix is ook bijvoeding)
volgens mij reageert ze op de nutrix, geen idee of forte bijvoeding is, nooit gebruikt.
Snap ik, ik vraag het me gewoon af.
quote:

Kess, is Forte ook BIJvoeding?

Geen commentaar hoor! Serieus een vraag! Geen idee, ik weet niet wat er in zit.
Loretta is De Mol. Punt.
Ik ook niet... Had begrepen dat het een andere samenstelling heeft dan de gewone waardoor het maagje van je kindje langer gevuld blijft.

Het zou langzamer verteren of zoiets.

Enniewee, lekker off-topic zo, laat maar verder, voor mij niet meer belangrijk.

Bedankt in ieder geval, Witchke nogmaals succes met alles!
Nutrix is rijstebloem van Nutricia:)

Ik vind je kereltje ook nog erg jong hoor...het ene kindje heeft nu eenmaal meer honger dan het andere kindje....

Misschien heb ik niet goed gelezen maar van wie moet je naar de 5 voedingen per dag?

En even over de liter kunstvoeding, ik zou als ik jou was even jullie consultatie bureau raadplegen, mijn CB zei namelijk dat het pas schadelijk zou zijn als je met een liter over de liter kunstvoeding heen zou gaan (2 liter per dag dus) Deze info kwam van de kinderarts.

Het blijkt achterhaald te zijn dat over de liter heen schadelijk zou zijn.

Maar goed, vraag dit eerst maar na!

Onze meid (bijna 5 maanden) zit inmiddels aan de 5 voedingen (180 water, 6 schepjes) maar soms heeft ze gewoon dr dag/nacht niet en komt ze een keertje vaker voor een voeding (bijv 's nachts terwijl ze 9 vd 10 keer doorslaapt)

Persoonlijk maken mijn man en ik ons daar niet druk over.

Haar schema ziet dr ongeveer zo uit:

7:30 180 water, 6 scheppen

11:30 180 water, 6 scheppen

15:30 180 water, 6 scheppen

18:30 180 water, 6 scheppen

21:30 210 water, 7 scheppen en twee eetlepels nutrix.

Het kan af en toe afwijken qua tijden en ze drinkt lange na niet altijd dr fles helemaal leeg.

Weet niet ofdat je iets hebt aan mn info maar ik ben toch weer eventjes bezig geweest:D:P
Nutrilon Forte is voor hongerige baby's en valt m.i. niet onder bijvoeding, de melk heeft gewoon een iets andere samenstelling waardoor het 'zwaarder valt'

Ik heb het ook een keertje geprobeerd om onze dochter daar mee naar de 5 voedingen te krijgen maar het arme kind raakte er hartstikke van verstopt.

Heb heel het pak weggemikt.

Enne, rijstebloem bijvoeding? Jep, volgens mij is alles wat je naast fv/bv geeft is bijvoeding.

TO, als ik jou was zou ik ook nog niet beginnen met rijstebloem, nutrilon forte of wat dan ook maar gewoon de 6 voedingen geven.

Maar goed, dat zou ik doen.:)
quote: blindje reageerde

Ons mannetje is bijna vier maanden. Woog afgelopen dinsdag 8590 gram bij 67,7 cm. Groot dus. Hij zit boven de bovenste groeilijn, maar groeit wel volgens zijn eigen curve netjes in verhouding. Hij krijgt vijf keer (af en toe vier) 210/7 waarbij in de eerste en laatste voeding vier maatschepjes nutrix, fruithap (heel potje), groentehap (half tot heel potje) en dixap. Veel, maar hij verbuikt het dan ook duidelijk. Mijnm God zeg. [bewerkt door moderator] Lijkt me niet gezond voor een kleintje van 4 maanden om zo veel te krijgen.Om dan maar niet te praten over alle bijvoeding die voor de 6 maanden er niet bij hoeft.....bewerkt door moderator,

Max was ook zo´n hogerlapje. Nog steeds trouwens. Hij woog met twee maanden 6590 gram. Zat ook nog steeds op zes voedingen. Ik zou me er niet te druk om maken. Als hij netjes in de curve groeit (dus niet heel veel aankomt in verhouding met zijn lengte) maakt het niet uit. Hij is groot, dus heeft het gewoon nodig. Ons mannetje is bijna vier maanden. Woog afgelopen dinsdag 8590 gram bij 67,7 cm. Groot dus. Hij zit boven de bovenste groeilijn, maar groeit wel volgens zijn eigen curve netjes in verhouding. Hij krijgt vijf keer (af en toe vier) 210/7 waarbij in de eerste en laatste voeding vier maatschepjes nutrix, fruithap (heel potje), groentehap (half tot heel potje) en dixap. Veel, maar hij verbuikt het dan ook duidelijk. Ik weet dat je op advies van de kinderarts bent gaan bijvoeden, dus ik zeg verder niks. Maar jouw laatste zin klopt natuurlijk niet. Als hij het namelijk allemaal zou verbruiken zou hij niet met 4 maanden al [bewerkt door moderator] zijn, maar een slank kind wat inderdaad al zijn energie verbuikt. Jouw kind slaat alle energie die hij binnenkrijgt op als vet en verbruikt het duidelijk niet. Voor TO: overleg eens met het CB of je niet teveel voeding geeft. Als dat zo is kan je een tijdje forte geven, zodat je niet over de liter heengaat. Dan niet meteen de hele fles met Forte maken, maar bijvoorbeeld half om half of 2/3 gewoon en 1/3 forte. Mijn zoon was ook een hongerlap maar mocht echt niet meer dan die liter en toen hebben wij ook een tijdje Forte gegeven. Eerst volledig en daarna weer langzaam afgebouwd. En verder moet je niet zeuren dat je wil dat je kind met 2 maanden op 5 voedingen zit. Wat is dat toch met al die moeders die willen dat hun kinderen zo snel doorslapen? In welk boek staat toch dat dat moet? 6 voedingen met 2 maanden is echt doodnormaal, je moet alleen niet teveel geven.bewerkt door moderator,
quote:6 voedingen met 2 maanden is echt doodnormaal, je moet alleen niet teveel geven.En wat is niet te veel? 'Mijn'/ons CB doet dr helemaal niet spastisch over als je over de liter voeding heengaat... toch vreemd dat niet alle CB's hetzelfde beleid hebben hè?
quote:

quote: dannas reageerde

6 voedingen met 2 maanden is echt doodnormaal, je moet alleen niet teveel geven.

En wat is niet te veel? 'Mijn'/ons CB doet dr helemaal niet spastisch over als je over de liter voeding heengaat... toch vreemd dat niet alle CB's hetzelfde beleid hebben hè?

Heel vreemd is dat. En ook superirritant. Kinderarts en cardioloog van mijn zoon gaven destijds echter wel aan dat er echt niet over die liter heengegaan mocht worden en dat 100cc teveel elke dag echt al fout was.

Niet zo raar ook, vind ik dat advies. Als je de groeicurves van flessekindjes vergelijkt met borstkindjes dan zijn flessekindjes na een jaar gemiddeld en kilo zwaarder dan borstkindjes. Toch wel een teken dat er vaak teveel flesvoeding naar binnen gaat, lijkt me.
quote:

quote: TheNurse reageerde

quote: dannas reageerde

6 voedingen met 2 maanden is echt doodnormaal, je moet alleen niet teveel geven.

En wat is niet te veel? 'Mijn'/ons CB doet dr helemaal niet spastisch over als je over de liter voeding heengaat... toch vreemd dat niet alle CB's hetzelfde beleid hebben hè?

Heel vreemd is dat. En ook superirritant. Kinderarts en cardioloog van mijn zoon gaven destijds echter wel aan dat er echt niet over die liter heengegaan mocht worden en dat 100cc teveel elke dag echt al fout was.

Tsja, vind het ook een beetje raar .... hier zeggen ze dat de nierbeschadiging waar men het over heeft pas aan de orde is als je met een liter over de liter zou gaan.. maar goed, hoe is jou zoon nou? De ontwikkelingen rondom voeding veranderen nog wel eens hè..... misschien is het niet zo gek zelf een keer een kinderarts te bellen...

Niet zo raar ook, vind ik dat advies. Als je de groeicurves van flessekindjes vergelijkt met borstkindjes dan zijn flessekindjes na een jaar gemiddeld en kilo zwaarder dan borstkindjes. Toch wel een teken dat er vaak teveel flesvoeding naar binnen gaat, lijkt me. hmmm, hiermee ben ik niet bekend maar als je kindje in verhouding met de lengte te zwaar is wordt er zowiezo toch iets van gezegd? Of groeien fv kindjes ook sneller/meer in de lengte?

Mén, ik moet nu echt gaan slapen hoor....:D

quote: Elyane reageerde

Mijnm God zeg. [bewerkt door moderator] **proest**bewerkt door moderator,
[bewerkt door moderator] Hij weegt 8590 gram, ja dat is veel. Maar is ook bijna 68 cm. Dat is allebei net boven de bovenste groeilijn. Keurig in verhouding dus. hij is absoliuut niette dik. Maar een lang en jawel slank ventje. Laat dit soort achterlijke opmerkingen achterwege als je het kind niet eens hebt gezien. En bijvoeden is wel degelijk op advies van en in overleg met de kinderarts. Een kindje dat namelijk in lengte en gewicht zoveel groeit verbuikt meer dan een gemiddeld kindje. [bewerkt door moderator] bewerkt door moderator,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven