Van 6 naar 5 voedingen het lukt niet, graag wat tips
donderdag 17 mei 2007 om 20:40
Mijn zoontje is 2 maanden en drinkt nu 180 cc 6 keer per dag. Soms slaapt hij eens een nachtje door, maar meerder van de tijd niet, en staat ie er stipt om de 4 uur om een fles.
Hij weegt ondertussen nu ook al 6.5 kg, wat echt veel is. Maar ik kan hem toch geen uren laten huilen van de honger ...
Hebben jullie soms wat tips ... Ik denk er aan bij de laatste avondfles nutriton bij te voegen om aan te dikken .
Ofwel zou ik 210 cc geven de laatste fles
Iemand ervaring hiermee , hoe opgelost?
Hij weegt ondertussen nu ook al 6.5 kg, wat echt veel is. Maar ik kan hem toch geen uren laten huilen van de honger ...
Hebben jullie soms wat tips ... Ik denk er aan bij de laatste avondfles nutriton bij te voegen om aan te dikken .
Ofwel zou ik 210 cc geven de laatste fles
Iemand ervaring hiermee , hoe opgelost?

donderdag 17 mei 2007 om 23:33
Blindje, kalm aan!
Ik kreeg bij elyane's opmerking een beeld op mijn netvlies van Jommetje in vol ornaat, met al z'n rolletjes, en een tomaatje in z'n mond.
En daar moest ik van lachen.
Ik vind het ook veel, wat jouw jochie eet, zeker als ie zo jong is, maar het is jouw jochie en jouw kinderarts zegt het dus wie ben ik? Lekker iedereen laten vinden, ik weet dat je niet zomaar van alles in em propt.
(8.5 kilo... dat woog Meisje-Klein bij een jaar!)
Ik kreeg bij elyane's opmerking een beeld op mijn netvlies van Jommetje in vol ornaat, met al z'n rolletjes, en een tomaatje in z'n mond.
En daar moest ik van lachen.
Ik vind het ook veel, wat jouw jochie eet, zeker als ie zo jong is, maar het is jouw jochie en jouw kinderarts zegt het dus wie ben ik? Lekker iedereen laten vinden, ik weet dat je niet zomaar van alles in em propt.
donderdag 17 mei 2007 om 23:37
vrijdag 18 mei 2007 om 07:55
Xje drinkt Beeba1 ook dus een vrij stevige pap
Maw daar kan ik al niets aan veranderen
Om de nacht door te komen heb ik hem boven op 180 en 6 maatjes, nog 2 schepjes nutriton gegeven. Maar helaas, hij kwam weer netjes na 4 uur terug. Ik ga hem vanavond eens 210cc geven + 7 maatjes en dan eens bekijken wat ie doet. Maar voor de rest netjes 180cc + 6 maatjes
Maw het schema van Nurse ga ik eens proberen, zonder extra bijvoeding bij 210cc
Maw daar kan ik al niets aan veranderen
Om de nacht door te komen heb ik hem boven op 180 en 6 maatjes, nog 2 schepjes nutriton gegeven. Maar helaas, hij kwam weer netjes na 4 uur terug. Ik ga hem vanavond eens 210cc geven + 7 maatjes en dan eens bekijken wat ie doet. Maar voor de rest netjes 180cc + 6 maatjes
Maw het schema van Nurse ga ik eens proberen, zonder extra bijvoeding bij 210cc
vrijdag 18 mei 2007 om 08:18
Hi Witchke,
Mijn zoontje is nu 5 maanden en ik ben pas sinds een week gestopt met de nachtvoedingen. Hij krijgt nu 5 voedingen (1x borst, 4x flesje van 150 of 180 ml, waarvan ook 1x rijstebloem) en daarnaast sinds een week ook een groentehapje.
Mijn cb zei dat het prima was om die nachtvoeding nu te gaan overslaan. Nodig heeft hij het niet meer en honger heeft hij ook niet meer 's nachts. Wel wordt hij nog iedere nacht een paar keer wakker, maar dat heeft niks met honger te maken. Het duurde even voordat ik dat door had en daarom ben ik zolang met die nachtvoeding doorgegaan.
In jouw geval zou ik het lekker met 6 voedingen houden. Twee maanden is nog hartstikke jong en je kindje zal het nodig hebben. Nachtvoedingen horen er nou eenmaal bij, dus ik zou ook daar nog even mee doorgaan, als je kind daar behoefte aan heeft. Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat het probleem is om die 6 voedingen te blijven geven. Je zegt dat je kind best al groot en zwaar is, dan zal hij het echt nodig hebben!
Mijn zoontje is nu 5 maanden en ik ben pas sinds een week gestopt met de nachtvoedingen. Hij krijgt nu 5 voedingen (1x borst, 4x flesje van 150 of 180 ml, waarvan ook 1x rijstebloem) en daarnaast sinds een week ook een groentehapje.
Mijn cb zei dat het prima was om die nachtvoeding nu te gaan overslaan. Nodig heeft hij het niet meer en honger heeft hij ook niet meer 's nachts. Wel wordt hij nog iedere nacht een paar keer wakker, maar dat heeft niks met honger te maken. Het duurde even voordat ik dat door had en daarom ben ik zolang met die nachtvoeding doorgegaan.
In jouw geval zou ik het lekker met 6 voedingen houden. Twee maanden is nog hartstikke jong en je kindje zal het nodig hebben. Nachtvoedingen horen er nou eenmaal bij, dus ik zou ook daar nog even mee doorgaan, als je kind daar behoefte aan heeft. Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat het probleem is om die 6 voedingen te blijven geven. Je zegt dat je kind best al groot en zwaar is, dan zal hij het echt nodig hebben!
vrijdag 18 mei 2007 om 08:38
O leuk, een relletje, mag ik ook meedoen??

Mijn zoon (nu 10 jaar en echt een graatpakhuis, want hij is nu 1.42 lang en weegt 29 kilo!!) woog met 4 maanden iets boven de 8 kilo, en hij was ton 70 cm lang. Ongeveer hetzelfde als Max, zoon van Blindje.
(tja Blindje, ík vond mijn zoon wel dik hoor en hij was langer en woog minder dan Max)
Het is nu eenmaal zo dat een baby die te hard in de lengte én breedte groeit energie nodig heeft. Ook mijn zoon kreeg bijvoeding vanaf 3,5 maand. Omdat zij zo snel groeien, zijn ze ook vlotter met hun ontwikkeling. En omdat zij weer vlotter zijn met hun ontwkikkeling kost dat ook meer energie.
Mijn zoon kreeg rond de twee maanden Forte als voeding. Nutrilon Forte is voeding voor hongerige baby's. Die voeding blijft langer in de maag, geeft dus langer verzadiging en hoef je dus niet zoveel flesvoeding te geven. Heb het even opgezocht en in zijn groeiboekje staat bij 2 maanden: 180 ml Forte, proberen 6 voedingen. Ik vond het toen nog moeilijk om van 7 voedingen naar 6 te gaan. Ken je nagaan dat TO van 5 naar 4 voedingen moet.
Mijn advies voor TO is dan ook, blijf lekker die 5 flessen geven, doet hij het daar goed op, is er niets aan de hand. Bljft hij honger hebben, koop dan Forte en geef daar dan 5 flessen van. Op een gegeven moment zal er meer tijd tussen de voedingen gaan zitten en dan gaat er vanzelf die ene fles ervan af. En volgende keer bij het CB is het van ja mevrouw, zal het doen en als je buiten staat steek je je tong uit en dan zeg je: ik doe het lekker toch niet. Volg je eigen gevoel, die is (meestal) het beste!!
(en Blindje, relax, ze hebben zoveel rare opmerkingen gemaakt naar het adres van mijn zoon, je moet je schouders daarover ophalen)
vrijdag 18 mei 2007 om 09:26
Ik blijf het altijd vreemd vinden dat we babies, die nog volop in de groei en in ontwikkeling zijn, zo snel al naar 4 of 5 voedingen willen krijgen.
Welke moeder eet en/of drinkt zelf maar 4 of 5x op een dag wat?
Zelfde met nachtvoedingen/doorslapen. Naar de wc gaan, een flesje/glas water op je nachtkastje etc. is wel geaccepteerd, maar een baby moet maar zo snel mogelijk van de nachtvoeding af en het liefst het klokje rond slapen.
Welke moeder eet en/of drinkt zelf maar 4 of 5x op een dag wat?
Zelfde met nachtvoedingen/doorslapen. Naar de wc gaan, een flesje/glas water op je nachtkastje etc. is wel geaccepteerd, maar een baby moet maar zo snel mogelijk van de nachtvoeding af en het liefst het klokje rond slapen.

vrijdag 18 mei 2007 om 09:43
quote:
Het is nu eenmaal zo dat een baby die te hard in de lengte én breedte groeit energie nodig heeft. Ook mijn zoon kreeg bijvoeding vanaf 3,5 maand. Omdat zij zo snel groeien, zijn ze ook vlotter met hun ontwikkeling. En omdat zij weer vlotter zijn met hun ontwkikkeling kost dat ook meer energie.
Is dit iets specifieks voor flesvoeding dan?
Dat vraag ik me dus serieus af. Mijn dochter was behoorlijk vlot en niet bepaald klein. Bij 4 maanden was ze ook 68cm en ze woog toen 6545 gram en ja ze verbruikte haar dus energie inderdaad. Volgens zowel cb als de kinderarts kwam die lengte/gewicht verhouding juist doordat ze zich snel ontwikkelde en daarbij ook nog eens hard groeide. En dat is toch wel wat ik bij borstkindjes vaak hoor, dat kindjes die zich snel ontwikkelen en lang zijn voor hun leeftijd vaak wat minder zwaar zijn. Mijn gevoel zegt toch dat dat voor een deel ook komt omdat je met borstvoeding niet kunt overvoeden.
Is dit iets specifieks voor flesvoeding dan?
Dat vraag ik me dus serieus af. Mijn dochter was behoorlijk vlot en niet bepaald klein. Bij 4 maanden was ze ook 68cm en ze woog toen 6545 gram en ja ze verbruikte haar dus energie inderdaad. Volgens zowel cb als de kinderarts kwam die lengte/gewicht verhouding juist doordat ze zich snel ontwikkelde en daarbij ook nog eens hard groeide. En dat is toch wel wat ik bij borstkindjes vaak hoor, dat kindjes die zich snel ontwikkelen en lang zijn voor hun leeftijd vaak wat minder zwaar zijn. Mijn gevoel zegt toch dat dat voor een deel ook komt omdat je met borstvoeding niet kunt overvoeden.

vrijdag 18 mei 2007 om 09:43
quote:
quote: tilalia2 reageerde
Nou, zij stond dus zéker niet op het menu voor kerst...
Gaf je haar wel eens wat te eten???

Nee, zo paste ze langer in haar kleertjes en paste ze ook langer in de goedkopere - want kleinere- luiers
Eten geven? Kom op zeg, een beetje karakter kweken, daar moet je snel mee beginnen!
quote: tilalia2 reageerde
Nou, zij stond dus zéker niet op het menu voor kerst...
Gaf je haar wel eens wat te eten???

Nee, zo paste ze langer in haar kleertjes en paste ze ook langer in de goedkopere - want kleinere- luiers
Eten geven? Kom op zeg, een beetje karakter kweken, daar moet je snel mee beginnen!
vrijdag 18 mei 2007 om 10:02
Witchke, hier ook een beertje, nou ja... berinnetje;). Heeft de eerste drie maanden borstvoeding gehad, en zelfs toen kreeg ik te horen dat ze (te) zwaar was, en dat ik moest gaan minderen:o. Niet gedaan, want hoe kun je borstvoeding nou gaan minderen? Helaas bij drie maanden op de flesvoeding over moeten gaan, meteen met vijf flessen ipv zes (ze zat ook op 5 voedingen borst, dus dat heb ik gewoon aangehouden), maar dat was echt maar net, dat ze op die 5 zat. Ze sliep toen ook niet door, kreeg vier voedingen overdag en eentje 's nachts. Zou dus nog niet proberen die nachtvoeding 'eruit' te krijgen, want ze vragen er niet voor niets om. Wat je wel kunt doen is iets meer water toevoegen, als je er maar op let dat hij niet te veel schepjes voeding op een dag krijgt.
Blindje, hier werd dochter ook voor Dik Trom uitgemaakt. Was flink aan de maat, zowel qua gewicht als lengte. Zij werd juist pas wat minder zwaar toen ik op de flesvoeding over ging, zij groeide van de borstvoeding juist enorm. Als ik de foto's zie van toen ze drie maanden was, denk IK zelfs.. jemig:D. Maar het is helemaal goed gekomen, al is ze nog steeds een zware tante. Nu 21 maanden, 89 cm en bijna 14 kilo. Maar ze is NIET dik. Stevig, vooral de beentjes en een volle toet, maar buik en romp zijn mooi slank (heeft ze van mij:P) Ik kon ook boos worden, hoor, als mensen zeggen.. zo, Hollands Welvaren. Kon het niet als compliment zien. Dat is ondertussen wel anders, gelukkig!
Blindje, hier werd dochter ook voor Dik Trom uitgemaakt. Was flink aan de maat, zowel qua gewicht als lengte. Zij werd juist pas wat minder zwaar toen ik op de flesvoeding over ging, zij groeide van de borstvoeding juist enorm. Als ik de foto's zie van toen ze drie maanden was, denk IK zelfs.. jemig:D. Maar het is helemaal goed gekomen, al is ze nog steeds een zware tante. Nu 21 maanden, 89 cm en bijna 14 kilo. Maar ze is NIET dik. Stevig, vooral de beentjes en een volle toet, maar buik en romp zijn mooi slank (heeft ze van mij:P) Ik kon ook boos worden, hoor, als mensen zeggen.. zo, Hollands Welvaren. Kon het niet als compliment zien. Dat is ondertussen wel anders, gelukkig!
vrijdag 18 mei 2007 om 10:09
Wittchke, als je kind honger heeft geef je hem gewoon te eten. En 6 voedingen is toch helemaal niet veel?
Als hij moeilijk verzadigd raakt is er inderdaad voeding voor hongerige baby's. Nutrilon Forte of Friso gele pak. De fles dikker maken met nutrix mag pas met vier maanden.
Mijn meisje krijgt ook Friso voor hongerige baby's, het verzadigd beter en daar wordt ze toch blijer van (en ik ook want hiermee slaapt ze snachts door) Ze is nu met 3 maanden 7 kg en 61 cm en we noemen haar dikkopje.
Als hij moeilijk verzadigd raakt is er inderdaad voeding voor hongerige baby's. Nutrilon Forte of Friso gele pak. De fles dikker maken met nutrix mag pas met vier maanden.
Mijn meisje krijgt ook Friso voor hongerige baby's, het verzadigd beter en daar wordt ze toch blijer van (en ik ook want hiermee slaapt ze snachts door) Ze is nu met 3 maanden 7 kg en 61 cm en we noemen haar dikkopje.

vrijdag 18 mei 2007 om 10:35
Mijn oudste twee waren ook van die enorme babies. Groeiden tegen de klippen op en hoewel de verhoudingen, net als bij Max, prima waren, liepen ze de curves uit. Inmiddels zeven en acht jaar en ze zijn alles behalve dik. De oudste zelfs aan de magere kant. Ze zijn allebei rond de 1m32 en oudste rond de 23 en tweede rond de 24/25 kilo. Ze hadden ook beide niet voldoende aan de flesvoeding. Daarbij nog een reflux. Dus ook vroeg bijgevoed allebei. Ze ontwikkelden zich als de tierelier. Draaiden met twee weken (net als Max) en liepen met zeven (oudste) en acht (tweede) maanden. Constant in beweging en dat zijn ze nog steeds. Daarbij sliepen ze allebei weinig overdag. Oudste ´s nachts zelfs niet al te veel. Max slaapt van elf uur ´s avonds tot zeven uur ´s ochtends en overdag af en toe een uurtje, maar niet veel. De kinderarts was trouwens verbaasd toen ze Max op de weegschaal legde. Ze had niet verwacht dat hij zoveel zou wegen omdat het juist een lang slank mannetje is. Hij heeft lood in zijn billen denk ik.
vrijdag 18 mei 2007 om 11:43
Ach Blindje, laat ze lekker...(ik voel me zelf ook een beetje boos worden, want ik heb ook zo'n "rollade" thuis liggen
).
Whahaha, ja ja BV kindjes zijn minder zwaar...huhuhu zoonlief woog bij 4,5 maand 8,3 kilo bij een lengte van 66,5 cm. En...hij kreeg toen alleen maar borstvoeding. Intussen bij 5,5 maand geef ik hem ook weleens een fruit- of groentehapje (ohoh voor de 6 maanden
) en nu weegt hij zo'n 8,8 kilo bij een lengte van zo'n 69,5 cm. Dus helaas, dat verhaal van dat bv kindjes minder dik zijn gaat niet op. Ik denk dat het ook uitmaakt wat het startgewicht is van je kindje. En ja zware kindjes hebben meer nodig.
Oh en op de vraag van TO terug te komen. Gewoon de voedingen geven die je kindje nodig heeft. Zelf zat ik toen op 5/6 voedingen en intussen op 4/6 voedingen. Hangt een beetje af hoeveel bv ik aan het einde van de dag heb (meestal is het dan een stuk minder dan 's ochtends). Ze zijn tegenwoordig toch zo van op vraag voeden (ook met fv). Dus lekker geven wat je kindje nodig hebt en over een paar maanden zie je wel weer verder...

Whahaha, ja ja BV kindjes zijn minder zwaar...huhuhu zoonlief woog bij 4,5 maand 8,3 kilo bij een lengte van 66,5 cm. En...hij kreeg toen alleen maar borstvoeding. Intussen bij 5,5 maand geef ik hem ook weleens een fruit- of groentehapje (ohoh voor de 6 maanden

Oh en op de vraag van TO terug te komen. Gewoon de voedingen geven die je kindje nodig heeft. Zelf zat ik toen op 5/6 voedingen en intussen op 4/6 voedingen. Hangt een beetje af hoeveel bv ik aan het einde van de dag heb (meestal is het dan een stuk minder dan 's ochtends). Ze zijn tegenwoordig toch zo van op vraag voeden (ook met fv). Dus lekker geven wat je kindje nodig hebt en over een paar maanden zie je wel weer verder...
vrijdag 18 mei 2007 om 11:53
Oh wacht even, ik lees net dat kindjes die zich snel ontwikkelen daardoor dunner zouden zijn en vaak langer.
Haaa, daarom was ie zo langzaam en ging hij pas brabbelen bij 3 weken. En kon hij zijn hoofje pas bij 2 weken mee optrekken als je hem aan zijn handjes optilde. Bij het CB vonden ze het ook belachelijk dat hij het toen pas kon, toen ze dat bij 1 maand gingen testen. En daarom kon ie pas bij 8 weken zijn handjes gebruiken. Etc, etc. Pfffrrt.
Zijn vader was ook zo'n dikke baby en die liep ook pas met 10 maanden langs de kanten en met 12 maanden los. Kwam ook omdat ie zo dik was...
Zo en nu genoeg gereld. huhu, was even melig. Niet te serieus nemen hoor dames. Kwam alleen even bijstand geven aan de dames met dikke, luie baby's.
Haaa, daarom was ie zo langzaam en ging hij pas brabbelen bij 3 weken. En kon hij zijn hoofje pas bij 2 weken mee optrekken als je hem aan zijn handjes optilde. Bij het CB vonden ze het ook belachelijk dat hij het toen pas kon, toen ze dat bij 1 maand gingen testen. En daarom kon ie pas bij 8 weken zijn handjes gebruiken. Etc, etc. Pfffrrt.
Zijn vader was ook zo'n dikke baby en die liep ook pas met 10 maanden langs de kanten en met 12 maanden los. Kwam ook omdat ie zo dik was...

Zo en nu genoeg gereld. huhu, was even melig. Niet te serieus nemen hoor dames. Kwam alleen even bijstand geven aan de dames met dikke, luie baby's.
vrijdag 18 mei 2007 om 12:00
quote:Ja hij is groot, maar zeker niet dik. Ik vind het gewoon beledigend dat men dus meteen dit soort dingen gaat neerzetten, zonder goed te lezen. Ik heb aan de moderater gevraagd om deze opmerkingen te schrappen. Dat hij groot is is een feit, maar dat hij dik zou zijn is echt complete onzin!
Volgens mij geef je hem naast al dat eten ook jouw gevoel voor humor in een fles ofzo, want jij bent het in ieder geval kwijt.
Relax een beetje zeg!
Volgens mij geef je hem naast al dat eten ook jouw gevoel voor humor in een fles ofzo, want jij bent het in ieder geval kwijt.
Relax een beetje zeg!
vrijdag 18 mei 2007 om 12:36
Ow... ik wist niet dat dikke kindjes traag waren... jeetje, vandaar dat die van mij pas met zes maanden kon staan, met acht maanden zich aan de tafel optrekken en er langs schuiven, met tien maanden aan de hand liep en met elf maanden los... ondanks haar gewicht inderdaad... zou dus sneller geweest zijn als ze slank geweest was;)
Witchke, ik weet niet of je mijn tip van wat meer water in de fles met hetzelfde aantal schepjes voeding hebt gezien. En wat mijn dochter lekker vond, was soms een klein flesje met alleen water tussendoor. Het was geen honger waar ze last van had, maar dorst. Wie weet is dat bij jou zoontje ook wel.
Witchke, ik weet niet of je mijn tip van wat meer water in de fles met hetzelfde aantal schepjes voeding hebt gezien. En wat mijn dochter lekker vond, was soms een klein flesje met alleen water tussendoor. Het was geen honger waar ze last van had, maar dorst. Wie weet is dat bij jou zoontje ook wel.
vrijdag 18 mei 2007 om 12:46
quote:
quote: blindje reageerde
Ja hij is groot, maar zeker niet dik. Ik vind het gewoon beledigend dat men dus meteen dit soort dingen gaat neerzetten, zonder goed te lezen. Ik heb aan de moderater gevraagd om deze opmerkingen te schrappen. Dat hij groot is is een feit, maar dat hij dik zou zijn is echt complete onzin!
Relax een beetje zeg!
Als jij andersmans kind, dat je nog nooit hebt gezien zelfs, betiteld als vetgemest voor kerst en dat dan als humor ziet, durf ik wel te zeggen dat jij geen gevoel voor humor hebt. Zoiets zeg je gewoon niet. Ik mag aannemen dat jij als men zoiets over jouw kinderen zegt, ook niet als grappig ervaart.
quote: blindje reageerde
Ja hij is groot, maar zeker niet dik. Ik vind het gewoon beledigend dat men dus meteen dit soort dingen gaat neerzetten, zonder goed te lezen. Ik heb aan de moderater gevraagd om deze opmerkingen te schrappen. Dat hij groot is is een feit, maar dat hij dik zou zijn is echt complete onzin!
Relax een beetje zeg!
Als jij andersmans kind, dat je nog nooit hebt gezien zelfs, betiteld als vetgemest voor kerst en dat dan als humor ziet, durf ik wel te zeggen dat jij geen gevoel voor humor hebt. Zoiets zeg je gewoon niet. Ik mag aannemen dat jij als men zoiets over jouw kinderen zegt, ook niet als grappig ervaart.
vrijdag 18 mei 2007 om 13:01
Oh, dit is een opscheptopic, nou, die van mij is 3,5 maand en die kan ook heel veel: Wat allemaal? Nou dat typt ie zelf wel even:
'Hallo, ik ben een heel leuk jongetje, ik kan zelf al typen en dat terwijl ik nog geen 4 maanden ben, knap he'
Nou, zoon, scheer je weg, nu wil mama weer typen!
Ik begrijp het probleem van TO niet helemaal, hij is toch niet te zwaar? En 6 voedingen op een dag is toch nog normaal voor kindjes van 2 maanden? Als je kindje verder lekker tevreden is, wat is dan het probleem helemaal?
Of voel je er niet helemaal lekker bij, dan zou ik zeggen, doe wat je hart je ingeeft, je weet het zelf het beste. Nou, aan dit advies heb je ook niks, maar ik wou Blindje even steunen!
'Hallo, ik ben een heel leuk jongetje, ik kan zelf al typen en dat terwijl ik nog geen 4 maanden ben, knap he'
Nou, zoon, scheer je weg, nu wil mama weer typen!

Ik begrijp het probleem van TO niet helemaal, hij is toch niet te zwaar? En 6 voedingen op een dag is toch nog normaal voor kindjes van 2 maanden? Als je kindje verder lekker tevreden is, wat is dan het probleem helemaal?
Of voel je er niet helemaal lekker bij, dan zou ik zeggen, doe wat je hart je ingeeft, je weet het zelf het beste. Nou, aan dit advies heb je ook niks, maar ik wou Blindje even steunen!
vrijdag 18 mei 2007 om 14:22
Mijn zoon was ook zo'n goede drinker met 2 maanden. Ik heb t niet opgelost want volgens mij was het helemaal geen probleem. Hij kreeg afgekolfde borstvoeding ik weet niet of dat uitmaakt met borstvoeding.
Gewoon 6x 180 blijven geven zou ik doen. Pas met een maand of 3 is mijn zoon overgegaan naar 5x 200 ml en dat drinkt hij nu nog (5 maanden)
Ik zou me er geen zorgen om maken en ik zou er ook geen probleem van maken als ik jou was.
p.s. een kind van een ander beledigen, hoe humoristisch bedoeld ook, is geen humor, dat is stijlloos.
Gewoon 6x 180 blijven geven zou ik doen. Pas met een maand of 3 is mijn zoon overgegaan naar 5x 200 ml en dat drinkt hij nu nog (5 maanden)
Ik zou me er geen zorgen om maken en ik zou er ook geen probleem van maken als ik jou was.
p.s. een kind van een ander beledigen, hoe humoristisch bedoeld ook, is geen humor, dat is stijlloos.
vrijdag 18 mei 2007 om 14:49
vrijdag 18 mei 2007 om 15:34
@witchke, mijn zoon is nu 4,5 maand en ik heb ook een beetje gemanipuleerd om de nachtvoeding eraf te krijgen. Ik gaf 's nachts steeds een beetje minder. Dus 's avonds bij de laatste voeding bijvoorbeeld 210 + 7 schepjes, en dan 's nachts 150 en 5 schepjes. En zo 's nachts steeds iets minder. Op het eind gaf ik 's nachts 60 cc. Ik weet eigenlijk niet of dit geholpen heeft met doorslapen. Hij krijgt sinds hij 3 maanden is 's nachts geen voeding meer en slaapt van 23 tot 6.30 uur.
vrijdag 18 mei 2007 om 16:05