Graag jullie mening/'oplossing'

05-07-2009 19:34 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, graag even jullie mening over het volgende:

Ik ben een 36 jarige vrouw die reeds 2 jaar samenwoon met een superlieve een man. Ik ben onlangs bevallen van een schat van een dochtertje. Nu zit ik met een heel vervelend probleem.

Zo'n 3 jaar geleden is mijn relatie met mijn ex geëindigd. Hij is getrouwd en zou met mij een nieuw leven beginnen. Uiteindelijk koos hij toch voor een leven met zijn vrouw (waarbij hij 2 jonge kinderen heeft), waar ik mij bij neergelegd had. Een half jaar later leerde ik mijn huidige vriend kennen. Alles ging goed, tot ik vorig jaar op een fuif mijn ex tegenkwam, en die met me kwam praten. Ik wist niet goed wat gezegd, want mijn vriend weet wie hij is en wil niet dat ik er contact mee heb, maar ex kwam me vragen hoe het was en zei me hoe het met hem ging enz enz en verweet me uiteindelijk dat ik vlug bij mijn huidige vriend was (hoe hij dat weet, weet ik niet). Ik heb niet de kans gehad om veel tegen hem te zeggen, omdat ik schrik had dat mijn vriend boos zou zijn (wat uiteindelijk dan toch het geval was). Dus had ik voorgenomen om dit jaar op die fuif eens goed met mijn ex te praten, watn ik heb echt het gevoel dat er bepaalde dingen nog niet uitgepraat zijn tussen ons. Dat ging toen niet, omdat ik pas bevallen was

Ik weet niet hoe het komt, maar nu heb ik een enorme drang om met hem te praten. Ik heb geen zin om te wachten op de fuif van volgend jaar, er zijn bepaalde dingen die ik hem wil vertellen en wil uitpraten met hem. Ik moet wel zeggen dat hij mijn beste vriend was voor we een relatie begonnen, en ik mis die vriendschap echt enorm. Probleem is dat ik hem helemaal niet meer kan bereiken. Ik kan hem wel bellen of mailen, maar ik wil geen ruzie tussen hem en zijn vrouw (zij weet van ons), da's helemaal mijn bedoeling niet. Ik wil gewoon graag nog 1x met hem praten, zodat ik dat hoofdstuk kan afsluiten, wat na 3 jaar blijkbaar nog niet gelukt is...

Hoe zouden jullie dit 'oplossen'?
Ex vind ik een groot woord voor een ex-minnaar.

Wat moet er zo nodig nog gezegd worden? Wat wil je horen? Ik snap het niet.
quote:grace1 schreef op 05 juli 2009 @ 19:34:

Hey, graag even jullie mening over het volgende:

Ik ben een 36 jarige vrouw die reeds 2 jaar samenwoon met een superlieve een man. Ik ben onlangs bevallen van een schat van een dochtertje. Nu zit ik met een heel vervelend probleem.

Zo'n 3 jaar geleden is mijn relatie met mijn ex geëindigd. Hij is getrouwd en zou met mij een nieuw leven beginnen. Uiteindelijk koos hij toch voor een leven met zijn vrouw (waarbij hij 2 jonge kinderen heeft), waar ik mij bij neergelegd had. Een half jaar later leerde ik mijn huidige vriend kennen. Alles ging goed, tot ik vorig jaar op een fuif mijn ex tegenkwam, en die met me kwam praten. Ik wist niet goed wat gezegd, want mijn vriend weet wie hij is en wil niet dat ik er contact mee heb, maar ex kwam me vragen hoe het was en zei me hoe het met hem ging enz enz en verweet me uiteindelijk dat ik vlug bij mijn huidige vriend was (hoe hij dat weet, weet ik niet). Ik heb niet de kans gehad om veel tegen hem te zeggen, omdat ik schrik had dat mijn vriend boos zou zijn (wat uiteindelijk dan toch het geval was). Dus had ik voorgenomen om dit jaar op die fuif eens goed met mijn ex te praten, watn ik heb echt het gevoel dat er bepaalde dingen nog niet uitgepraat zijn tussen ons. Dat ging toen niet, omdat ik pas bevallen was

Ik weet niet hoe het komt, maar nu heb ik een enorme drang om met hem te praten. Ik heb geen zin om te wachten op de fuif van volgend jaar, er zijn bepaalde dingen die ik hem wil vertellen en wil uitpraten met hem. Ik moet wel zeggen dat hij mijn beste vriend was voor we een relatie begonnen, en ik mis die vriendschap echt enorm. Probleem is dat ik hem helemaal niet meer kan bereiken. Ik kan hem wel bellen of mailen, maar ik wil geen ruzie tussen hem en zijn vrouw (zij weet van ons), da's helemaal mijn bedoeling niet. Ik wil gewoon graag nog 1x met hem praten, zodat ik dat hoofdstuk kan afsluiten, wat na 3 jaar blijkbaar nog niet gelukt is...

Hoe zouden jullie dit 'oplossen'?Een écht goede vriend begint geen buitenechtelijke relatie met je om je vervolgens weer net zo hard te dumpen. Moet ik hieruit begrijpen dat hij je nog niet genoeg gekwetst heeft en dat je graag de harmonie binnen je eigen gezin op het spel zou zetten om nog 'één keer' met je ex te praten? Ben je zo gehecht aan drama en ellende?
Je hebt een kind met een ander dat lijkt me meer dan genoeg afsluiting van je vorige relatie.
Hm.. Ik kan me voorstellen dat je nog veel vragen hebt en hem veel te vertellen hebt. En ik kan me ook voorstellen dat je hem dit graag wilt zeggen..

Paar maanden terug is het ook uitgegaan tussen mij en mijn ex. Heel kort af in principe. Maar een paar weken later voelde ik me er niet goed bij en werd bang dat ik hem terug wou.

Bleek dus ook niet zo te zijn. Het enige wat ik wou is met hem kunnen praten. Dat heb ik toen gedaan. Pas daarna heb ik hem en onze relatie totaal los kunnen laten..

Het zijn jouw gevoelens die zeggen dat je het een en ander nog tegen hem te zeggen hebt. En uiteindelijk ook jouw keuze; doe je het wel of doe je het niet?

Je kan misschien ook voorlopig een soort van dagboekje bij houden waarin je 'ongestuurde' brieven gaat schrijven naar hem. Dan is het ook even kwijt?

Denk er gewoon nog even rustig over na. En probeer er overigens ook geen geheim van te maken met je huidige vriend. Want als hij het achteraf te weten komt, kan hij wellicht heel kwaad op je worden..

succes nog! x
Dat bedoel ik dus Leelaatje. Ik wil hem zeker niet terug, maar zou heel graag nog eens met hem praten. Hij kan me steeds contacteren als hij dat wilt, maar ik hem niet.

Ik wil het ook niet geheim houden voor mijn vriend, maar ik wil hem zeker niet het gevoel geven dat hij mij kan kwijt raken, want dat is helemaal niet het geval.
Ik zou het geloof ook niet meer uitpraten. Wat valt er nog te zeggen? Hij heeft duidelijk zijn keuze gemaakt, jij ook. Some things are better left unsaid.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Jullie hebben meer dan genoeg tijd gehad om dingen af te sluiten. Zie ook dan het nut nu niet in om het alsnog af te sluiten als jullie beiden verder zijn gegaan met jullie levens. Hij heeft ook geen eerdere pogingen gedaan met jou in contact te komen/ te blijven. Dus waarom zou jij dat dan wel? Jij hebt jouw gezinnetje hij het zijne. Hou het daarbij
Waarom mag je van je huidige vriend geen contact hebben met je ex?
Aan mij heb je een hele slechte, want ik begrijp dit soort zaken (dingen afsluiten die allang afgesloten zijn, mensen willen contacten die jou allang hadden gecontact als ze dat hadden gewild, fuiven gebruiken om ingewikkelde gecompliceerde zaken uit te werken, jarenlang met "vragen" blijven lopen waarop de antwoorden absoluut niet interessant zijn), nooit.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik zou mij er bij neer leggen dat het is zoals het is. Niet alles kan je afsluiten met een bevredigend gevoel, zo werkt het nou eenmaal. Ik krijg ook (helaas) niet altijd (eerlijk) antwoord op vragen..

Zou je huidige relatie niet op het spel zetten voor hem. Hij was inderdaad geen goede vriend als hij je zo heeft behandeld. Misschien mis je die vriendschap wel meer dan hem zelf..
Hoi Grace1

Ik ken het gevoel, maar ik denk niet dat je het moet doen. Het idee van Lelaatje om een dagboekje bij te houden is een goede!

De behoefte om dingen uit te praten komt alleen van jouw kant, en wat schiet je ermee op? Ruzie in het gezin van je ex-minnaar, mogelijke problemen in je eigen kersverse gezin en een hoop emoties bij jezelf. En dan, wat bereik je ermee? Je mist die goede vriend zeg je, maar denk je dat je met het uitpraten die goede vriend terugkrijgt? Het lijkt mij niet als ik het zo lees...Kortom er valt alleen maar heel veel te verliezen en niets te winnen...
Het feit dat je een drang hebt om met hem te praten belooft niks goeds. Het zou geen enkele prioriteit mogen hebben en ik zou dat gevoel van urgentie niet toelaten. Je huidige vriend is niet voor niks gealarmeerd. Je zegt dat hij lief is. Waarschijnlijk voelt hij aan dat je ex je niet onverschillig laat. Als je je huidige vriend respecteert en liefhebt zou ik die ex volledig schrappen uit het verleden en heden.
Meningen verschillen dus duidelijk.

Uiteindelijk gaat het er om wat jij zelf wil.

Ik spreek mijn exvriend regelmatig, maarja. ik heb nu ook geen relatie en dus ook niemand waar ik rekening mee zou moeten houden.

Lastig..

Probeer zo'n dagboekje anders..

Ow btw, ik ken dat gevoel heel goed, dat je het op zich wel goed hebt afgesloten, maar toch nog even het een en ander wilt zeggen. En dat dat helemaal niet hoeft te betekenen dat je hem terug wilt. Je wilt gewoon nog even iets van je hart en het liefst in zijn gezicht.
Kan niet, shit happens. Erbij neerleggen dus.
Mensen willen zoveel. Maar je zit weer te porren in andermans relatie. Zelfs al wil je geen herhaling. Die vrouw zit ook niet op de ex- minnares te wachten. Respect daarvoor en bijt maar op je lip.
quote:Very Cherry schreef op 05 juli 2009 @ 20:03:

Aan mij heb je een hele slechte, want ik begrijp dit soort zaken (dingen afsluiten die allang afgesloten zijn, mensen willen contacten die jou allang hadden gecontact als ze dat hadden gewild, fuiven gebruiken om ingewikkelde gecompliceerde zaken uit te werken, jarenlang met "vragen" blijven lopen waarop de antwoorden absoluut niet interessant zijn), nooit.Daar snap ik ook geen reet van .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Leelaatje schreef op 05 juli 2009 @ 20:18:

Uiteindelijk gaat het er om wat jij zelf wil.

.Zou een mooie boel worden als iedereen precies deed waar die zin in had , zeg .
quote:Leelaatje schreef op 05 juli 2009 @ 19:48:

Hm.. Ik kan me voorstellen dat je nog veel vragen hebt

Alle vragen lijken me beantwoord door de keuzes die die man gemaakt heeft ;

zijn je vrouw en het in stand houden van je gezin belangrijker dan ik ? JA DUS
quote:grace1 schreef op 05 juli 2009 @ 19:34:

Nu zit ik met een heel vervelend probleem.Als dit voor jou al echt "een heel vervelend probleem" is, mens, wat ben ik dan jaloers op jouw leven.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Gaan zitten roeren in een relatie uit het verleden is vragen om problemen. Je hebt het over een hoofdstuk afsluiten maar daar heb je die ex helemaal niet bij nodig, integendeel.

Je was minnares, werd door getrouwde man gedumpt, hebt nu je eigen gezin, waarom dan nog terugkijken?? *confused*

Wat de reden ook is dat je zo graag nog ns met m zou willen praten, niets wat je kan bedenken weegt op tegen het feit dat het je huidige relatie met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (kep die uitdrukking altijd al n keer willen gebruiken ) meer kwaad dan goed zal doen.
Ego verhaal,niet meer en minder.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Mag ik eens vragen hoe lang je al bevallen bent? Slaap je genoeg? En voel je je goed in je vel? Want volgens mij heeft dat er iets mee te maken. De reden waarom ik je dat vraag, is omdat ik ook onlangs bevallen ben en ik ook 'vrienden' en dingen uit het verleden begon te 'missen'. Tot ik me beter in mijn vel begon te voelen, toen is dat een stuk verminderd. Misschien speelt dat mee. Ik vind het vooral 'raar' dat je het niet 'uitgepraat' hebt op die fuif, het kwaad was blijkbaar toch al geschied, je schreef dat je vriend toch al boos was. Ik zou ook dat dagboekje aanleggen of brieven schrijven en die dan weggooien. Contact opnemen lijkt mij ook geen goed idee, zeker niet nu je een gezinnetje hebt.
Waarschijnlijk mis ik meer de vriendschap dan hemzelf. Ik ben iemand die moeilijk dingen kan loslaten, zeker als ik me er zo goed bij voelde.

Ik zou zeker geen relatie meer met hem beginnen hoor Courage, dat stadium ben ik voorbij.

Ergens voel ik me schuldig tegenover hem, maar vraag me niet waarom. Noem me een 'loser', maar da's gewoon wat ik voel. En soms kan ik mij daar heel boos om maken. Hij heeft er een punt achter gezet, niet ik. Hij moet dan ook niet jaloers zijn. Pech voor hem, hij heeft zijn kans gehad. Ik hoef me helemaal niet te verdedigen tegenover hem waarom ik zo 'vlug' (nou ja, een half jaar later) een nieuwe relatie had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven