Graag jullie mening/'oplossing'

05-07-2009 19:34 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, graag even jullie mening over het volgende:

Ik ben een 36 jarige vrouw die reeds 2 jaar samenwoon met een superlieve een man. Ik ben onlangs bevallen van een schat van een dochtertje. Nu zit ik met een heel vervelend probleem.

Zo'n 3 jaar geleden is mijn relatie met mijn ex geëindigd. Hij is getrouwd en zou met mij een nieuw leven beginnen. Uiteindelijk koos hij toch voor een leven met zijn vrouw (waarbij hij 2 jonge kinderen heeft), waar ik mij bij neergelegd had. Een half jaar later leerde ik mijn huidige vriend kennen. Alles ging goed, tot ik vorig jaar op een fuif mijn ex tegenkwam, en die met me kwam praten. Ik wist niet goed wat gezegd, want mijn vriend weet wie hij is en wil niet dat ik er contact mee heb, maar ex kwam me vragen hoe het was en zei me hoe het met hem ging enz enz en verweet me uiteindelijk dat ik vlug bij mijn huidige vriend was (hoe hij dat weet, weet ik niet). Ik heb niet de kans gehad om veel tegen hem te zeggen, omdat ik schrik had dat mijn vriend boos zou zijn (wat uiteindelijk dan toch het geval was). Dus had ik voorgenomen om dit jaar op die fuif eens goed met mijn ex te praten, watn ik heb echt het gevoel dat er bepaalde dingen nog niet uitgepraat zijn tussen ons. Dat ging toen niet, omdat ik pas bevallen was

Ik weet niet hoe het komt, maar nu heb ik een enorme drang om met hem te praten. Ik heb geen zin om te wachten op de fuif van volgend jaar, er zijn bepaalde dingen die ik hem wil vertellen en wil uitpraten met hem. Ik moet wel zeggen dat hij mijn beste vriend was voor we een relatie begonnen, en ik mis die vriendschap echt enorm. Probleem is dat ik hem helemaal niet meer kan bereiken. Ik kan hem wel bellen of mailen, maar ik wil geen ruzie tussen hem en zijn vrouw (zij weet van ons), da's helemaal mijn bedoeling niet. Ik wil gewoon graag nog 1x met hem praten, zodat ik dat hoofdstuk kan afsluiten, wat na 3 jaar blijkbaar nog niet gelukt is...

Hoe zouden jullie dit 'oplossen'?
En ja, misschien heeft het te maken met het feit dat ik een paar maanden terug bevallen ben en dat ik gevoeliger ben voor emoties. Heb het er gisterenavond nog over gehad met mijn vriend (na het lezen van jullie reacties), en sindsdien voel ik me beter. In ieder geval ga ik het uit mijn hoofd zetten en hem gewoon vergeten. Het zou inderdaad geen verschil maken of ik nu wel of niet met hem praat. Als ik er behoefte aan heb, schrijf ik het wel op.
quote:wuiles schreef op 05 juli 2009 @ 19:44:

[...]

Een écht goede vriend begint geen buitenechtelijke relatie met je om je vervolgens weer net zo hard te dumpen. Moet ik hieruit begrijpen dat hij je nog niet genoeg gekwetst heeft en dat je graag de harmonie binnen je eigen gezin op het spel zou zetten om nog 'één keer' met je ex te praten? Ben je zo gehecht aan drama en ellende?Waarom negeer je die vraag?
Jouw ex-minnaar meet met twee maten. Hij mag wel een buitenechtelijke affaire hebben en liegen tegen zijn minnares over zijn intenties. Maar jij mag geen nieuwe relatie aangaan nadat jullie affaire verbroken is? Jouw ex-minnaar heeft er niks mee te maken hoe snel jij een andere relatie bent aangegaan.

Ik vraag me ook af wat voor beste vriend dat is die zijn vrouw bedriegt en jou voorliegt met valse beloftes over samen een nieuw leven. Met zulke beste vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Ik ben helemaal niet gehecht aan drama en ellende, Rider, van zodra hij er een punt achter gezet heeft, heb ik hem losgelaten. Als ik echt drama en ellende wou, dan had ik daar heel veel mogelijkheden voor en die heb ik nog. Hoef hem gewoon maar een mailtje te sturen, opbellen of op vrijdagavond naar het café gaan waar hij altijd zit. Maar da's helemaal niet de bedoeling. Ik heb hem ooit gezegd dat - als hij voor zijn vrouw koos - ik een stap achteruit zou doen en hem zou gerust laten, wat ik ook gedaan heb. Toen ik hem dat herhaalde op die fuif vorig jaar, zei hij dat hij niet voor zijn vrouw maar voor zijn kinderen gekozen had. Naja, da's voor mij hetzelfde.
dat hij niet voor zijn vrouw maar voor zijn kinderen gekozen had. Naja, da's voor mij hetzelfde.

Echt waar ? Ik vind het een héél verschil anders .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het komt voor To op hetzelfde neer. En volgens mij staat die bovenaan de smoezenlijst.

Theoretisch kan man ook voor zijn kinderen kiezen en tocn zijn vrow verlaten, maar doorgaans zijn in dit soort situaties vrouw en kinds one-package-deal.

los daarvan, jij hebt eennieuwe relatie, hij koos niet voor jou, laat t los. overigens zou ik heel pissig zijn en zeker geen vrindschap meer willen met iemand die me verwijt dat ik nieuw geluk heb gevonden nadat die persoon me gedumpt had. Of had ie gehoopt dat jij op m zou wachten tot zijn kinderen het huis uit waren om alsnog voor je te kiezen.
Ik snap wel dat je weer eens met hem wilt praten, dat heb ik ook nog wel eens met exen die iets gedaan hebben waar ik het toen (en nu misschien nog) helemaal niet mee eens ben.

Weet alleen niet of het verstandig is voor jou en je eigen gemoedsrust, lekker laten gaan dus
quote:grace1 schreef op 06 juli 2009 @ 09:30:

Ik ben helemaal niet gehecht aan drama en ellende, Rider, van zodra hij er een punt achter gezet heeft, heb ik hem losgelaten. Als ik echt drama en ellende wou, dan had ik daar heel veel mogelijkheden voor en die heb ik nog. Hoef hem gewoon maar een mailtje te sturen, opbellen of op vrijdagavond naar het café gaan waar hij altijd zit. Maar da's helemaal niet de bedoeling. Ik heb hem ooit gezegd dat - als hij voor zijn vrouw koos - ik een stap achteruit zou doen en hem zou gerust laten, wat ik ook gedaan heb. Toen ik hem dat herhaalde op die fuif vorig jaar, zei hij dat hij niet voor zijn vrouw maar voor zijn kinderen gekozen had. Naja, da's voor mij hetzelfde.Jammer dat je niet meteen een stap achteruit hebt gedaan. Je wist immers dat hij getrouwd was.
Schuldgevoel, daar wil je vanaf, hij boos dat je zo snel met die nieuwe was, problemen laten bij wie ze horen!
quote:Very Cherry schreef op 05 juli 2009 @ 20:03:

Aan mij heb je een hele slechte, want ik begrijp dit soort zaken (dingen afsluiten die allang afgesloten zijn, mensen willen contacten die jou allang hadden gecontact als ze dat hadden gewild, fuiven gebruiken om ingewikkelde gecompliceerde zaken uit te werken, jarenlang met "vragen" blijven lopen waarop de antwoorden absoluut niet interessant zijn), nooit.

Hier nog een hele slechte.

Laat die man en die relatie toch achter je en richt je op hier en nu. Dan begrijp je het en/of hem maar niet. Helemaal niet erg, want je bent toch niet meer met hem samen.
quote:grace1 schreef op 05 juli 2009 @ 19:34:

Hey, graag even jullie mening over het volgende:

Ik ben een 36 jarige vrouw die reeds 2 jaar samenwoon met een superlieve een man. Ik ben onlangs bevallen van een schat van een dochtertje. Nu zit ik met een heel vervelend probleem.

Zo'n 3 jaar geleden is mijn relatie met mijn ex geëindigd. Hij is getrouwd en zou met mij een nieuw leven beginnen. Uiteindelijk koos hij toch voor een leven met zijn vrouw (waarbij hij 2 jonge kinderen heeft), waar ik mij bij neergelegd had. Een half jaar later leerde ik mijn huidige vriend kennen. Alles ging goed, tot ik vorig jaar op een fuif mijn ex tegenkwam, en die met me kwam praten. Ik wist niet goed wat gezegd, want mijn vriend weet wie hij is en wil niet dat ik er contact mee heb, maar ex kwam me vragen hoe het was en zei me hoe het met hem ging enz enz en verweet me uiteindelijk dat ik vlug bij mijn huidige vriend was (hoe hij dat weet, weet ik niet). Ik heb niet de kans gehad om veel tegen hem te zeggen, omdat ik schrik had dat mijn vriend boos zou zijn (wat uiteindelijk dan toch het geval was). Dus had ik voorgenomen om dit jaar op die fuif eens goed met mijn ex te praten, watn ik heb echt het gevoel dat er bepaalde dingen nog niet uitgepraat zijn tussen ons. Dat ging toen niet, omdat ik pas bevallen was

Ik weet niet hoe het komt, maar nu heb ik een enorme drang om met hem te praten. Ik heb geen zin om te wachten op de fuif van volgend jaar, er zijn bepaalde dingen die ik hem wil vertellen en wil uitpraten met hem. Ik moet wel zeggen dat hij mijn beste vriend was voor we een relatie begonnen, en ik mis die vriendschap echt enorm. Probleem is dat ik hem helemaal niet meer kan bereiken. Ik kan hem wel bellen of mailen, maar ik wil geen ruzie tussen hem en zijn vrouw (zij weet van ons), da's helemaal mijn bedoeling niet. Ik wil gewoon graag nog 1x met hem praten, zodat ik dat hoofdstuk kan afsluiten, wat na 3 jaar blijkbaar nog niet gelukt is...

Hoe zouden jullie dit 'oplossen'?

Ik vind die ex-minnaar van je maar een botte lul.

Eerst blijft hij bij zijn vrouw en bloedjes van kinderen. Fijn voor hem.

Dan komt ie jou later per ongeluk op een feestje tegen en gaat lopen zeiken dat jíj te snel in een nieuwe relatie bent gestapt.

De arrogantie! Ik zou die ex-minnaar niet meer aan het woord laten en totaal uitgepraat zijn, hij is af.

Lust u nog peultjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven