SEPTEMBER 2009 *nieuw*

19-05-2009 18:48 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden Bieteltje 34 26 aug verrassing! 1 zoon 13 juli ZH

Nadine 34 3 sep jongen! 1 zoon

MamaD 21 4 sep meisje! 1 zoon

Di_ane 7 sep meisje! 1 zoon

Choca 33 9 sep jongen! 1 dochter

Minie 22 13 sep meisje! - 23 juli VK

Kwimmie 30 15 sep jongen! -

Linda 29 17 sep jongen! - 22 juli VK

Saxmania 31 18 sep verrassing! 1 zoon Shoshiva 37 19 sep jongen! - 24 juli Gyn 30wk echo

Jojo 34 22 sep meisje! 1 zoon 27 juli VK Lynx 37 22 sep jongen!

- Visje 28 24 sep meisje! -

Lieselotje 37 26 sep jongen! 1 zoon,

1 dochter

9 juli trouwen!!

20 juli terug van vakantie

wow minie leuk hoor! ze prikken bij iedereen op "ijzer" zo rond de 29ste/30e week van de zwangerschap.

mag ik nog wat brutaals vragen? wat voor postuur heb jij normaal? wat weeg je nu dan en wat woog je voor de zwangerschap? nog steeds afgevallen, terwijl je al een kindje van bijna anderhalve kilo in je hebt, vruchtwater, een placenta, extra bloed...
Nou, ik ben afgevallen t.o.v. de vorige keer, niet t.o.v. voor de zwangerschap. Ik begon met 80 en weeg nu elke keer rond de 83/84. Vorige keer dus 84 en afgelopen donderdag was het weer 83. Ik was/ben iets aan de forse kant, niet dik met rollen ofzo maar stevig. Maat 42/44 meestal.

Ga nu gauw naar de Efteling!
ah, bedankt voor je antwoord minie. je bent zeker overgeschakelt op een gezonder eetpatroon dan?

was 't leuk in de efteling? was wel erg warm vrijdag!

zijn jullie allemaal nog lekker aan 't genieten van 't warme weer? of hebben jullie er veel last van?

ik vind 't eerlijk gezegd heerlijk! lijk ook wel meer energie te hebben.
Hoi iedereen!

Lekker weekend gehad? Ik wel. Heerlijk dagje Zeeland en vandaag lekker rustig aangedaan. Heb geen bloedingen meer gehad deze week, dus dat stelt me ook weer gerust.

Minie ik herken het weinige aankomen. Ik maak me daar wel soms ongerust over. Vooral als mensen ontzettend verbaasd reageren als ik zeg dat ik nog maar 1,5 kilo boven mijn startgewicht zit. Ben nu 28 weken. Was in het begin wel drie kilo afgevallen omdat ik de eerste drie maanden vrij misselijk was. Dus eigenlijk ben ik tot nu toe 4,5 kilo aangekomen. Ben de laatste twee weken ook elke week een pond afgevallen. Komt ook door het weer. Ik heb erg weinig trek, moet mezelf dwingen te eten. Meestal neem ik dan wel iets gezonds voor de baby. Ik eet zo ie zo sinds mijn zwangerschap veel gezonder dan daarvoor. Maar ja, sommige mensen vallen mij echt aan als ik vertel dat ik nog maar zo weinig ben aangekomen. Dan reageren ze met: " Nou, dit is echt niet de tijd om te gaan lijnen hoor!" of " "groeit de baby wel goed?" . Echt heel vervelend. De laatste echo die vorige week in het ziekenhuis gemaakt werd na mijn val, wees uit dat ze al 1150 g woog, met 27 weken, dus dat was erg netjes volgens de dokter.

Donderdag ben ik 29 weken en dan heb ik een groeiecho bij de gynaecoloog ben benieuwd hoeveel ze tot dan toe gegroeid is.

Mayls: Ik moet zeggen dat ik wel veel last heb van dit weer. Ik ben ook wel elke dag druk bezig dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Vrijdag was ik zelf twee keer onwel geworden ervan. Heb het dan zo warm. Was aan het winkelen met een vriendin en de zon scheen echt zo fel. Op zulke momenten waarschuwt je lichaam denk ik ook wel dat ik toch een heel aantal stapjes terug moet gaan doen. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan... Dat herkennen vast wel meerdere van jullie?
M.b.t. aankomen/afvallen: je kind pakt toch qua voedingsstoffen wat het nodig heeft. Is misschien niet zo goed voor jouzelf, maar je kind lijdt er niet onder wanneer je wat minder aankomt.

Ik maakte me de eerste keer ook erg zorgen, omdat ik zo weinig aankwam (tot 22 weken niets). Daar heb ik zelfs nog de vk voor gebeld, maar die wuifde dat weg.

Het is erger wanneer je zelf bijv. door misselijkheid niets binnenhoudt en uitdroogt.

En nu kom ik ook niet zoveel aan. Word vanavond weer gewogen dus zal het wel zien. Maar ja, dat is gewoon hoe ik zwanger ben, blijkt nu...

en ook bij mij duurt het weer een jaar voor ik op mijn oude gewicht ben, ondanks dat ik maar weinig aankom (en borstvoeding gaf)... :-/

Qua warmte: heb ik eigenlijk geen last van. Niet meer dan normaal (wanneer ik niet zwanger ben). Gelukkig maar voor mij... :-)

Iedereen vraagt er wel naar omdat het blijkbaar wel normaal is om er last van te hebben tijdens je zwangerschap... :-).

Op het werk hebben we best een goede koeling (5 graden kouder dan buiten). Merk nooit dat het buiten 30 graden is bijv. Dus dat scheelt ook wel.

29 weken
.
Lieve meiden!

Sorry dat zo onwijs lang niets heb laten horen. Het gaat met de baby goed dat voorop.

Helaas houdt het hier ook mee op. Ik ben inmiddels noodgedwongen gestopt met werken. Op dit moment leven we in het ziekenhuis omdat mijn schoonvader op sterven ligt. Het is allemaal erg heftig en emotioneel. Maken lange dagen en nachten. Hoop gauw weer wat uitgebreider te kunnen schrijven, maar wilde jullie wel op de hoogte brengen.

Hoop dat het jullie verder allemaal goed gaat.

Liefs,

Lynx
kamertje staat...alleen de commode moet nog bezorgt worden. ziet er al een stuk echter uit nu...als de commode er is ga ik rustig aan poetsen en wassen.

bij de vk was alles weer goed. ook bloed geprikt voor ijzer. was allemaal prima! voel me verder ook goed... 22 juli weer terugkomen.

ik kon al heel snel mijn bh's niet meer aan...idd 2 maten groter.. zonde!! loop nu met een sportbeha. die zitten het lekkerste en rekken mee. jammer dat er niets mooiers te koop is..
lynx: sterkte!!!
Jeetje Lynx wat heftig, heel veel sterkte!

En Minnie ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent na zo'n val. Hoop dat alles goed gaat.

Lieselotje kan je de zenuwen nog aan? Succes met de laatste loodjes en heel veel plezier woensdag!

En wie had er ook alweer bekkeninstabiliteit? Hoe gaat het daarmee?

Ik heb zelf ontzettend last van de warmte, krijg het er af en toe benauwd. Heb ik anders nooit maar goed.

Ben nu 8kg aangekomen, voor mijn gevoel zit alles op mn buik (en borsten) en het staat goed. Ben benieuwd wanneer de rest op gaat zwellen.

Verder heb ik een oersaai bestaan nu met dat verplichte rusten, ik lees me suf en ben nu alweer aan een nieuw boek toe. Had gehoopt dat het weer wat slechter zou worden, flink regen en lekker koel en dan vooral films kijken maar het blijft maar warm...

Ga nu weer even liggen, lijk wel zo'n bejaarde!

Eigenlijk mag ik natuurlijk helemaal niet klagen want heb verder geen klachten of heftige toestanden, dus ik hou er meteen mee op!
Lynx: sterkte....
oh lynx, wat een nare situatie zeg! heel veel sterkte toegewenst. (wel goed voor jezelf blijven zorgen he?)

linda, leuk dat 't kamertje er is!

shoshiva, kom je toch wat vaker op 't forum als je je verveelt?

worden jullie trouwens allemaal elke keer gewogen bij de VK? zou voor mij wel een mooie stok achter de deur zijn, om wat minder te snaaien.
Ik lees net dat er herfstachtig weer op komst is komende dagen, jippie! Lekker op de bank hangen en series kijken

En ik kom natuurlijk graag op het forum maar heb zo weinig te vertellen. Wordt ook heel lui van al het nietsdoen en de dingen die ik kan stel ik een beetje uit.

Maar ik zal wat vaker een berichtje achterlaten want ik lees natuurlijk wel elke dag.

Ben trouwens bij de vk nog nooit gewogen, ze vraagt hoe het gaat, voelt mn buik even en that's it.

Heb trouwens mn gyn nog in mn oude woonplaats (25 min verderop) en aangezien ik in het z'huis moet bevallen moet ik nu kiezen waar ik dat doe; om de hoek of stukje verderop. Lastige keuze, het is een heel kundige arts maar het lijkt me ook gedoe om eerst een stuk te rijden (terwijl dat vast niet lekker zit terwijl je aan het bevallen bent ) en wat als het spitsuur is? (en dat is het tegenwoordig vaak).

En Mayls: wel gezond snaaien he? Lekker veel vers fruit enzo, kost nu niets en alles is superlekker!
Ik heb even snel het bericht uit een ander topic gekopieerd, zodat jullie toch even weten hoe en wat... Over weken ben ik weer helemaal present

Sorry meisjes, maar ik heb spijtig genoeg echt geen tijd om alles terug te lezen. Wat is er veel geschreven de laatste dagen!!

Dus even snel een ego-update:

Gisteren bij de VK was mijn bloeddruk veel te laag en mijn ijzer was niet goed. Voelde me al dagen zo vreselijk moe en lusteloos, maar dacht dat het aan het weer lag. Ze wilde me prikken op het een en ander maar raadde toch aan dat na de bruiloft te doen omdat ze bang was dat ik een flinke blauwe plek om mijn arm zou krijgen. tja.. niet echt charmant in mijn trouwjurk.

Nou.. donderdag trouwen dus. Hoop dat het droog blijft, ben blij dat het iig niet zo warm is. Bijna alles geregeld. Alleen die laatste kleine dingen. Haar, nagels, Jurk die vermaakt moest worden ivm immense borstpartij (dus niet de buik maar de borsten waren te hard gegroeid). Ik kan nu alles af gaan vinken.

Vandaag maar koffers inpakken want we gaan vrijdag direct vanuit het hotel naar Frankrijk. We nemen de kinderen mee, want ook met zoonlief ben ik erg druk geweest de laatste dagen. Helaas moet hij weer geopereerd worden. En wel 5 augustus al, weer met een opname voor 4 of 5 dagen. Moest zo snel ivm mijn zwangerschap. zijn ook weer heel wat tranen gevloeid hier. Ook nog eens mijn vrijgezellendag gehad. Ik heb ze op mijn dochters hyve voorbij zien komen, zal ff kijken of ik ze op mijn eigen hyves kan zetten. Dus ja.. al met al loop ik mezelf achterna de laatste weken en nu moet ik ook gaan rennen want: rapporten en boeken inleveren, laatste werkdag en alles wegwassen voor de vakantie.

Meisjes sorry voor het enorme egobericht Als ik terugkom(20 juli) ga ik op mijn gemak alles even teruglezen en reageren op iedereen.

Tot over een kleine 2 weken. Voor degene die op vakantie gaan: een hele fijne vakantie alvast!

xxx
Lieselotje: een hele fijne dag donderdag en uiteraard een lekkere vakantie toegewenst!!

Gisteren bij VK geweest:

wij worden inderdaad altijd gewogen hier.. :-)... ben zes kilo aangekomen. Vorige keer zat ik op 28 weken 'al' op die zes kilo. Verder alles goed. Geen ijzer geprikt dat wordt volgende keer gedaan begreep ik.

Daarnaast moet ik vanaf 36 weken naar de gyn in het ziekenhuis i.v.m. de keizersnee de eerste keer. En voor mijn gevoel gaat het dan ook pas echt beginnen, omdat ik uiteindelijk door hen zal worden begeleid tijdens de bevalling. Dus alle vragen over de bevalling kan ik dus ook pas dan stellen. Ik weet nl. niet wat ze wel en niet doen als je al een keizersnee heb gehad en wanneer ik naar het ziekenhuis moet.

Vorige keer had ik nl. al een hele dag lang regelmatige wee-en om de zes minuten, terwijl ik begreep dat je pas met wee-en om de 5 minuten naar het ziekenhuis 'mag'.

Maar ja, dat hoor ik dus over zeven weken wel... :-)

Ik vind haar wel druk in mijn buik, maar dat kon ook te maken hebben met het feit dat alles goed is uitgerekt na de eerste zwangerschap waardoor dochterlief voldoende ruimte heeft om lekker te rommelen... :-)

Verders hebben we wel veel 'geluk' met onze oudste.. :-/... nu heeft hij de waterpokken... het lijkt niet heel erg: hij heeft drie pukkeltjes en bij de kdv ontdekten ze die gisteren. Wij hadden ze wrs. niet eens opgemerkt, maar daar komen ze ze wel meer tegen...:-)...

Hij heeft er ook niet echt last van ofzo.. Dus hoop eigenlijk dat het bij die drie pukkeltjes blijft... maar ben niet zo op de hoogte van het 'ziekte-verloop'.

Had al wel havermout in huis. Vorig jaar had hij (drie maanden oud) bij zijn nichtjes in huis gezeten toen eentje van hen ook waterpokken-pukkeltjes kreeg. Dus heb ik m gisteren er maar meteen in 'gebadderd' voor het geval hij jeuk zou krijgen.

Hij heeft het vorig jaar of heel licht gehad of helemaal niet (hij zat nog aan de borstvoeding en had wrs. goede afweerstoffen).

Moet 27/7 weer naar VK

29 weken!
he lieselotje, veel sterkte.

hopelijk lukt 't je wel om te genieten van je bruiloft en jullie vakantie.

kom daarna maar even rustig hier vertellen hoe 't allemaal was, en hoe 't met je zoon gaat. wat is er met hem aan de hand?

ik denk aa jullie en ik zal voor jullie duimen hoor!

ik zou ook nog wel willen weten hoe laag je bloeddruk was. ik vind die van mezelf nl. ook vrij laag, en normaal adviseren ze me dan bouillon en zoute drop te nemen, maar nu tijdens m'n zwangerschap vinden ze 't alleen maar mooi.

op ijzer let ik gelukkig heel goed. want die was tijdens mijn eerste zwangerschap wel wat laag geworden. ik probeer echt elke dag een vleesvervanger of ei te eten en 1 maal per week peulvruchten. eet regelmatig noten, probeer ook elke dag 1 boterham met appelstroop te nemen en een glas roosvicee ferro (die laatse 2 komen me alleen echt m'n neus uit ondertussen!)

jojo, lijkt me allemaal maar spannend hoor. overgedragen worden aan de gyn. zo'n keizersnee op zich lijkt me al vreselijk spannend. volgens mij zou ik daar echt van in de stress schieten!

en alweer een kindje met waterpokken hier! je zou bijna denken dat 't toch online besmettelijk is! hopelijk komt die van jou er net zo makkelijk door heen als mijn dochter! waterpokken kan je trouwens maar 1 keer krijgen dus misschien had je zoontje vorig jaar dan toch iets anders?

shoshiva, en al lekker dvd's gekeken vandaag? 't is er wel echt weer voor! ik merk dat ik er lui van wordt. vorige week had ik veel meer energie.

moeilijke keuze trouwens. als ik jou was zou ik toch voor lekker dichtbij huis gaan! ik herinner me die autorit op zaterdag de halve stad door als iets verschrikkelijks! zeker omdat ik met weeën achterin zat bij een vriend van mijn vriend die ik nauwelijks kende!

tot later!
de baby in mijn buik is dood. ik weet 't sinds gisteravond.

weet niet of ik hier nog langskom, misschien juist wel, misschien niet meer.

vrijdag hebben we een gesprek, en maandag wordt de bevalling ingeleid. moet opeens over heel veel nare dingen nadenken; willen we onderzoek, ik en/of de baby en over de begrafenis. dit is echt vreselijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jezus Mayls wat een vreselijk nieuws! Heel heel heel veel sterkte, weet verder even niet wat ik kan zeggen. Vindt het zo vreselijk erg.

Ben net terug van vakantie en wilde ff bijlezen en dan dit vreselijke nieuws. Kan nu ff niet met kletspraat aankomen, ga hier even van bijkomen. Nogmaals alle sterkte van de wereld en een hele dikke knuffel

Danielle
Jezus Mayls wat een vreselijk nieuws! Heel heel heel veel sterkte, weet verder even niet wat ik kan zeggen. Vindt het zo vreselijk erg.

Ben net terug van vakantie en wilde ff bijlezen en dan dit vreselijke nieuws. Kan nu ff niet met kletspraat aankomen, ga hier even van bijkomen. Nogmaals alle sterkte van de wereld en een hele dikke knuffel

Danielle
Verschrikkelijk! Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. Wat een afschuwelijk nieuws Mayls. Ik wens je alle sterkte in de wereld toe. Begrijp dat het te confronterend wordt om nog hier te komen.

Nogmaals, heel veel sterkte voor jou en je partner.

Dikke knuffel
bedankt visje en bieteltje, ik blijf hier nog wel even meelezen denk ik, maar ik wil, denk ik, niet meer hier komen posten, wil voor jullie ook niet de pret bederven.

ik hoop dat jullie allemaal mooie en gezonde kindjes krijgen!!

heb net prematuurkleding uitgezocht, wat vreselijk! ik vind 't zo erg, ook voor m'n lieve mientje. die had zich er zo op verheugd!
Oh mijn God, Mayls... Wat verschrikkelijk... Ik heb er gewoon geen woorden voor... Meisje meisje toch, wat een drama. Heel heel heel erg veel sterkte gewenst arme lieverd.
En blijf alsjeblieft gewoon posten meis, echt. Misschien kunnen we nog iets van steun of een luisterend oor bieden. Misschien lucht het wat op als je hier gewoon kunt typen wat je voelt, denkt, wenst, hoopt, hoe je dit beleeft.

Maar je moet alleen doen wat goed voelt, oké?

Oh, ik vind het echt zo erg voor jullie!
lieve minie, bedankt voor je reactie

ik heb een eigen topic over dit drama geopend, lijkt me beter, kunnen jullie me daar steunen en vragen stellen mag altijd.

27 wk zwanger, controle VK, geen hartje meer!
Oh Mayls wat vreselijk, wat vreselijk! Weet niet wat ik moet zeggen en wordt er helemaal verdrietig van.

Heel veel sterkte jullie en je bent altijd welkom hier.

Liefs , Shiva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven