Vervelende opmerkingen over je single bestaan!
maandag 6 juli 2009 om 17:10
Als single jong volwassene (begin 20) vermaak ik me opperbest en kan me er ook niet echt druk om maken dat ik nog als vrijgezel door het leven ga!
Tuurlijk zijn er weleens momenten dat ik me afvraag of ik niet 'overblijf'. Momenten waarop vriendinnen aankondigen te gaan samenwonen of zelfs zwanger raken zetten me dan ook weleens flink aan het denken.
Ook de welbekende vraag op familiefeesten 'wanneer jij nu eens met een man aan komt zetten' kan me steeds vaker irriteren. Mgoed, van de week brak mijn klomp door een opmerking van een goede vriendin (althans, ik dacht dat het een goede vriendin was!)
Zij (zelf al 6jaar samen met haar vriend waarvan deze relatie al minstens 5x is stopgezet vanwege 'wantrouwen' naar elkaar toe)zei namelijk vol overtuiging dat ze vond dat wanneer je 20+ was en single, er toch echt wel iets mis met je moest zijn! Anders zou je allang aan de man zijn....
MIJN MOND VIEL OPEN VAN VERBAZING!! Een felle discussie was helaas het gevolg.....
Door dit voorval dan ook mijn vraag: hebben jullie weleens soortgelijke opmerkingen naar je 'single' hoofd toegeslingerd gekregen?
Tuurlijk zijn er weleens momenten dat ik me afvraag of ik niet 'overblijf'. Momenten waarop vriendinnen aankondigen te gaan samenwonen of zelfs zwanger raken zetten me dan ook weleens flink aan het denken.
Ook de welbekende vraag op familiefeesten 'wanneer jij nu eens met een man aan komt zetten' kan me steeds vaker irriteren. Mgoed, van de week brak mijn klomp door een opmerking van een goede vriendin (althans, ik dacht dat het een goede vriendin was!)
Zij (zelf al 6jaar samen met haar vriend waarvan deze relatie al minstens 5x is stopgezet vanwege 'wantrouwen' naar elkaar toe)zei namelijk vol overtuiging dat ze vond dat wanneer je 20+ was en single, er toch echt wel iets mis met je moest zijn! Anders zou je allang aan de man zijn....
MIJN MOND VIEL OPEN VAN VERBAZING!! Een felle discussie was helaas het gevolg.....
Door dit voorval dan ook mijn vraag: hebben jullie weleens soortgelijke opmerkingen naar je 'single' hoofd toegeslingerd gekregen?
maandag 6 juli 2009 om 17:12
ow ja zoveel:
ook jij wordt nog wel gelukkig hoor, net zoals ons (ondertussen al gescheiden)
en ga zo maar door...
en toen ik hem dan had gevonden, kreeg ik telkens de rot-opmerking dat het nu vast allemaal "goed" zou komen en ik het vooral niet moest verzieken....
je moet dat soort mensen maar gewoon in hun sop laten gaarkoken....
ook jij wordt nog wel gelukkig hoor, net zoals ons (ondertussen al gescheiden)
en ga zo maar door...
en toen ik hem dan had gevonden, kreeg ik telkens de rot-opmerking dat het nu vast allemaal "goed" zou komen en ik het vooral niet moest verzieken....
je moet dat soort mensen maar gewoon in hun sop laten gaarkoken....
maandag 6 juli 2009 om 17:13
Yep! Ik ben sinds kort single (gescheiden en 2 kids) en iedereen heeft heeeel veeeeel medelijden met me omdat ik nu wel heeeeeeeeeeeeel eenzaam moet zijn.
Maar dat is niet zo! Ik vermaak me prima. Maar op de een of andere manier snappen al die gezellige setjes dat niet omdat samen toch veel fijner is!!??? ZUCHT
Maar dat is niet zo! Ik vermaak me prima. Maar op de een of andere manier snappen al die gezellige setjes dat niet omdat samen toch veel fijner is!!??? ZUCHT
maandag 6 juli 2009 om 17:26
Hehe, ik ken het. Ik ben 22, single maar heb ook nog nooit een relatie gehad. Ik voel me prima en ik mis niets. Een wonder
Wat een botte stelling, dat er dan dús iets mis met je moet zijn.
Te dom! Nee ik ga het niet eens uitleggen...
N.B.: ik maak me niet druk of ik 'alleen blijf', maar alsjeblieft, laat er geen lineair verband zijn tussen het toenemen van de jaren en het toenemen van de vragen...
Wat een botte stelling, dat er dan dús iets mis met je moet zijn.
Te dom! Nee ik ga het niet eens uitleggen...
N.B.: ik maak me niet druk of ik 'alleen blijf', maar alsjeblieft, laat er geen lineair verband zijn tussen het toenemen van de jaren en het toenemen van de vragen...
maandag 6 juli 2009 om 17:34
Nu ben ik niet zo lang single geweest maar,... eh... pardon!?
ik vind t juist stom als mensen op hun 20ste al gebonden getrouwd en voortgeplant zijn.
ofzo.
Je moet nog zoveel ontwikkeling doorgaan als je nog zo piep jong bent.
Zoiets zou ik terug gooien als iemand toen zoiets had gezegd. Maar hey, je moet vooral doen waar JIJ je goed bij voelt. Want wiens leven leef je nou helemaal?
ik vind t juist stom als mensen op hun 20ste al gebonden getrouwd en voortgeplant zijn.
ofzo.
Je moet nog zoveel ontwikkeling doorgaan als je nog zo piep jong bent.
Zoiets zou ik terug gooien als iemand toen zoiets had gezegd. Maar hey, je moet vooral doen waar JIJ je goed bij voelt. Want wiens leven leef je nou helemaal?
maandag 6 juli 2009 om 17:46
quote:fiba schreef op 06 juli 2009 @ 17:14:
Kun je je de opmerkingen dan voorstellen als je 41 jaar bent en nog single?Daar kan ik over meepraten. Ik ben bijna 43. Voor veel vrouwen ben ik een raadsel "zo'n knappe en leuke kerel als jij"... Kuch. Er zijn een hoop dingen die zij niet weten. Alleen bij nadere kennismaking - zover komt het meestal niet - komen ze meer te weten van mij.
Kun je je de opmerkingen dan voorstellen als je 41 jaar bent en nog single?Daar kan ik over meepraten. Ik ben bijna 43. Voor veel vrouwen ben ik een raadsel "zo'n knappe en leuke kerel als jij"... Kuch. Er zijn een hoop dingen die zij niet weten. Alleen bij nadere kennismaking - zover komt het meestal niet - komen ze meer te weten van mij.
hans66 wijzigde dit bericht op 06-07-2009 17:49
Reden: Nooit vertellen dat je ouder bent dan je feitelijk bent!
Reden: Nooit vertellen dat je ouder bent dan je feitelijk bent!
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
maandag 6 juli 2009 om 17:46
ik was ook 22 ofzo toen ik minj eerste relatie kreeg en broerlief (2,5 jaar ouder) vanaf zijn 18e een relatie...en dan was het wel vervelend hoor...die feestjes waar iedereen in tweetallen kwam behalve jij en dan idd die vragen'waarom je nog single bent brrrrrrrr alsof je je moet verantwoorden voor je keuzes!!
maandag 6 juli 2009 om 17:47
quote:Christiane04 schreef op 06 juli 2009 @ 17:40:
Ik heb toen ik single was regelmatig te horen gekregen of ik misschien toch niet lesbisch was. Omdat ik als zo'n leuke vrouw nog altijd geen vriend had.Dat vragen ze ook wel eens aan mij. En als ik dan ja zeg weten ze niet meer wat ze moeten zeggen.
Ik heb toen ik single was regelmatig te horen gekregen of ik misschien toch niet lesbisch was. Omdat ik als zo'n leuke vrouw nog altijd geen vriend had.Dat vragen ze ook wel eens aan mij. En als ik dan ja zeg weten ze niet meer wat ze moeten zeggen.
maandag 6 juli 2009 om 17:54
ik heb ook zo iets dergelijks...
ik heb nu bijna een jaar een relatie na een geweldige 1,5 jaar single leven bestaan. echt de tijd van mijn leven gehad in die tijd was erg gelukkig met me mezelf en alles wat ik deed.
en toch.... toen ik een relatie kreeg en al snel ging samenwonen kwamen er allerlei mensen naar me toe die me feliciteerden met mijn nieuwe liefde en vooral zoooo blij voor me waren.
en daar irriteer ik mij dus dood aan, omdat ze daarmee dus zeggen dat je zielig bent als je single bent, en je pas gelukkig bent als je een relatie hebt.
ik vind mijn relatie geweldig en ben echt heel gelukkig, maar ene jaar geleden was ik net zo gelukkig...
ach ja, af en toe dan stoor ik me er even heel erg aan, maar goed dat is mijn eigen irritatie...
het is nu eenmaal zo in deze maatschappij...
ik heb nu bijna een jaar een relatie na een geweldige 1,5 jaar single leven bestaan. echt de tijd van mijn leven gehad in die tijd was erg gelukkig met me mezelf en alles wat ik deed.
en toch.... toen ik een relatie kreeg en al snel ging samenwonen kwamen er allerlei mensen naar me toe die me feliciteerden met mijn nieuwe liefde en vooral zoooo blij voor me waren.
en daar irriteer ik mij dus dood aan, omdat ze daarmee dus zeggen dat je zielig bent als je single bent, en je pas gelukkig bent als je een relatie hebt.
ik vind mijn relatie geweldig en ben echt heel gelukkig, maar ene jaar geleden was ik net zo gelukkig...
ach ja, af en toe dan stoor ik me er even heel erg aan, maar goed dat is mijn eigen irritatie...
het is nu eenmaal zo in deze maatschappij...
maandag 6 juli 2009 om 18:01
Erg herkenbaar... Ben 27 en alweer 5 jaar single... Mensen denken dat er iets goed mis met me is hahahaha. De dooddoener: "hoe kan zo'n leuke meid als jij... blablabla" wordt gevolgd door: "voor jou loopt de ware ook wel rond hoor" en "op elk potje past een dekseltje" ... om gelijk door te gaan naar "maar wil je dan geen kinderen/ biologische klok blablabla"... Ja wil ik wel, ooit, maar hé... wel met een vent met wie ik dat wil en die dat met mij wil... en ben net 27!!
Ondertussen geniet ik gewoon van mijn leven... tot grote verbazing van deze mensen...
Ondertussen geniet ik gewoon van mijn leven... tot grote verbazing van deze mensen...
maandag 6 juli 2009 om 18:01
quote:elninjoo schreef op 06 juli 2009 @ 17:15:
nee, nooit last van gehad
over 'n tijdje kun je haar uitlachen als zij er als bijstandsmoeder alleen voor komt te staan, terwijl jij je je carriere hebt opgebouwd en 'n fijn eigen huisje hebt en leuke dingen doet met je leven
De presumptie hierachter is natuurlijk onzinnig. Niet ieders relatie gaat uit en niet iedereen eindigt als bijstandsmoeder.
Mijn antwoord was altijd dat ik extreem selectief ben. Dat bleek ook wel want de eerste (en tot nu toe ook enige die ik ken) die aan mijn eisen voldeed is meteen aan de haak geslagen.
nee, nooit last van gehad
over 'n tijdje kun je haar uitlachen als zij er als bijstandsmoeder alleen voor komt te staan, terwijl jij je je carriere hebt opgebouwd en 'n fijn eigen huisje hebt en leuke dingen doet met je leven
De presumptie hierachter is natuurlijk onzinnig. Niet ieders relatie gaat uit en niet iedereen eindigt als bijstandsmoeder.
Mijn antwoord was altijd dat ik extreem selectief ben. Dat bleek ook wel want de eerste (en tot nu toe ook enige die ik ken) die aan mijn eisen voldeed is meteen aan de haak geslagen.
maandag 6 juli 2009 om 18:02
quote:Spinster schreef op 06 juli 2009 @ 17:52:
[...]
En sommigen zeggen dan heel verontschuldigend er achter aan: 'Oh, oke....kuch....stamel ja dat kan natuurlijk ook, is .....kuch helemaal niks mis mee hoor, als jij gelukkig bent,tuurlijk kan dat' bladibladibla
Uhuh.
Maar goed, het is best frustrerend dat mensen er echt heel vaak vanuit gaan dat je een relatie MOET hebben. Anders ben je zielig ofzo.
Dus ik snap heel goed wat jullie hier bedoelen!
[...]
En sommigen zeggen dan heel verontschuldigend er achter aan: 'Oh, oke....kuch....stamel ja dat kan natuurlijk ook, is .....kuch helemaal niks mis mee hoor, als jij gelukkig bent,tuurlijk kan dat' bladibladibla
Uhuh.
Maar goed, het is best frustrerend dat mensen er echt heel vaak vanuit gaan dat je een relatie MOET hebben. Anders ben je zielig ofzo.
Dus ik snap heel goed wat jullie hier bedoelen!
maandag 6 juli 2009 om 18:02
maandag 6 juli 2009 om 18:03
Rary: nou, inderdaad. Ik heb sinds een tijdje een vriend en de reacties daarop zijn bijna nog irritanter dan die op mijn vrijgezellenstatus. Mensen verwonderden zich over het feit dat ik single was, maar nu ik een vriend heb hoor ik dingen als 'wat - jij, een relátie?' en ook 'fijn dat het voor jou nu ook eindelijk gelukt is', 'je zult wel opgelucht zijn', 'hou deze maar goed vast, straks ben je weer zo'n lange tijd alleen', en de uitsmijter 'je zult het VRIJEN (kotswoord, ze bedoelen neuken) wel gemist hebben hé, de afgelopen jaren?'. Whaahaa, sure, als 28 jarige Amsterdamse single kreeg ik nooit seks, ik heb twee jaar alleen in bed gelegen zonder vermaak en huilde me elke avond in slaap onder een elektrische deken tegen de kou die in m'n eenzame botten trok. Geen seks, geen dates, geen spannende uitjes, niks geils te beleven. Mmmm, ga het nog missen, dat trieste singlebestaan...