Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Jammie, is ook zo hoor. Ik moet vaker mijn lach inhouden dan dat ik echt boos ben zeg maar. En soms kan ik hem helemaal niet meer inhouden en lig ik gewoon in een deuk. Oh en druk schoonmaken dus zo. Hopen dat het wat wordt zaterdag!

Ik ga zo zwemmen met een vriendin en haar dochter. Heb ik zin in want we zijn al een tijd niet geweest. En volgens mij heb je daar ook een buitenstuk met een ligwei enzo, dus dat is ook wel lekker met dit weer.
Oooooh ben je alweer zo ver Evi. Jeetje de tijd gaat echt snel ja!

Idd. fijn dat het goed gaat met de shop, maar ik moet mijn best doen de balans te bewaren. Het is allemaal zo leuk, voor ik het in de gaten heb zit ik 40+ uur te werken en dat was niet de bedoeling. Maar goed.. het komt allemaal in orde.

Oh en ik heb zo'n zin in mijn vakantie! heerlijk nog 2,5 week!
Miku, dat is echt het lastige vane thuiswerken. Je kunt altijd wel wat doen. Prober echt op vaste dagen te werken en verder niet. Het zal al wel schelen lijkt mij dat alles nu op zolder ligt en niet meer in de keuken.

Evi, ben benieuwd of de baby bij de 20 weken echo nog steeds een jongen is. Grappig dat jij 8/11 bent uitgerekend. Job is 11/11 geboren.
Idd Jammie, dat ik op zolder zit scheelt al heel erg veel. Werd er ook echt gek van dat de keuken steeds zo´n bende was. Nu kan ik ook gewoon alles laten liggen. Na de vakantie ga ik eens goed kijken hoe ik e.e.a. toch wat gestructureerder aan kan pakken. Jij hebt hier natuurlijk ook ervaring mee. Waar liep jij destijds tegenaan met jullie webwinkel..
Ik deed de webwinkel met een vriendin en de kleding lag in haar garage. We hadden wel vaste dagen, wie de bestelling deed en de mailtjes afhandelde. Maar ik kon thuis natuurlijk wel kijken of er bestellingen en mailtjes waren dus ook op de dagen dat ik niet hoefde, keek ik wel. Of ik belde met mijn vriendin, echt de hele dag door.

Het probleem is dat mensen wel snel een reactie op de mail verwachten. Je kan best iedere dag even je mail checken en je betalingen maar echt op vaste dagen de spullen maken en opsturen. Eventueel ook op de site zeggen welke dagen je spullen verstuurd. En veel discipline hebben en je er ook aan houden.
TNX jammie voor je feedback. Ja, ik wil er idd ook echt naar toe dat ik op vaste dagen ga werken. Nu loopt het zoals het loopt en dan wordt het al snel dat ik op ieder moment dat ik mijn handen vrij heb zit te werken. Hierdoor blijft ook het huishouden liggen (want = niet leuk om te doen) en daar baal ik ook van. Enfin, meer structuur erin dus ik ga eraan werken!
Meiden hier even heel weinig tijd, maar fijn weekend!
Vanmiddag hebben we een verjaardagsfeestje in een speeltuin, ik hoop dat het droog blijft. Vanavond is er een uitvoering van de dansschool waar ik dans. Ik doe niet mee, hoor, maar ga wel even kijken.

En morgen natuurlijk vaderdag, gaan we in ieder geval even naar de schoonouders.

Prettig weekend !
Gefeliciteerd Jammie, dat is snel gegaan zeg, fijn! En Miku zit ook niet stil, kan me voorstellen dat je effe rustiger aan gaat doen. In het begin wil je alles doen, maar dat kan je niet volhouden. Heb je nog iets kunnen boeken voor de vakantie?

Onze vakantie was leuk, maar wel vermoeiend hoor: huisje met een enge trap (Broer boven en wij beneden slapen) dus als we hem hoorden stonden we boven, Zusje en Broer waren iedere ochtend om 6 uur wakker (gaap), niks kindveilig, bv op elke slaapkamer 3 stopcontacten laag bij de grond, Zusje die uit haar 'box' ontsnapte na een paar dagen en de harde stenen vloer wilde verkennen etc. En Broer had iedere dag wel een ongelukje: zondag bijensteek in zijn voet, maandag uitgegleden toen hij in het zwembad zijn klompen van de schoenenplank wilde pakken zonder op de koude vloer te gaan staan (we hebben hem om de 2 uur wakker moeten maken ivm kans op een hersenschudding), woensdag zat hij klem met zijn pink in een rare hoek en donderdag was hij in zijn opblaasbad aan het springen en gooide hij zijn schepje er ineens voor een sprong in. Resultaat: bloedende billen en anus... Vrijdag hebben we hem maar opgesloten in een kamer vol matrassen en is ie heelhuids doorgekomen, hahaha.

Kortom: een heel gedoe, maar wel leuk hoor! Mooi weer, beetje zon, 1 1/2 dag regen en leuke camping en huisje. Broer vond vooral het zwembad en het rondscharrelen langs grasjes en boompjes met zijn schepje erg leuk. Hij zei steeds 'Broer vakantie leuk mama', zo schattig! Zusje vond zwemmen geweldig, ze vond verder alles interessant en sliep en at gewoon zoals thuis (beetje korter alleen:)

Vannacht terug gereden. Was ook nog een gedoe: onze bankpas werd niet geaccepteerd bij het tankstation. En ook niet bij de volgende 5. Uiteindelijk bij een bemand bezinestation kunnen betalen met veel moeite. Volgens de cassiere komt het doordat de chip wordt gelezen bij de onbemande pompen (je kunt het pasje er maar op 1 manier indoen) ipv de strip. Vraag me af of dat niet bij alle nederlandse passen is dan.

We waren vannacht om 2.30 thuis en nu lekker uitrusten hier.
Zo eendtje na het lezen van je verhaal kan ik me voorstellen dat je bij moet komen van de vakantie, haha. Wat zielig voor broer al die ongelukjes. Maar in principe wel een leuke week gehad dus...

Wij gaan over twee weken naar Frankrijk en ik kijk er echt naar uit!

Vandaag vaderdag, voor mijn man heb ik een mok laten maken met foto's van hem en Mikuutje erop. Zo schattig. Verder heeft ie van Mikuutje een zelfbeschilderde muismat gehad, met een handafdrukje. We zijn net ook bij mijn ouders geweest en gaan vanmiddag nog naar mijn schoonuouders. Verder lekker rustig dagje.

Gisteren lekker een film gekeken (Slumdug Millionaire = heel goed) lekker gerelaxed. Jullie nog een fijn weekend.
He dames,

Jammie, gistermiddag nog droog gebleven? Hier gelukkig wel, want wij hadden de sponsorloop van het kraamcentrum. Hoe was het gisteravond.

Miku, wat een leuke cadeaus voor Miku man. Hier niet zo creatief geweest. Evi-man heeft een nieuwe broek gekregen. Vond hij heel leuk, alleen was te kort.

Eendtje, lekker vakantie gehad. Maar wel een hoop ongelukjes dus. En vervelend dat het huis zo kindonvriendelijk was. Kan me voorstellen dat dat wel voor wat extra stress zorgde zeg. En ook nog gezeur met de pinpas. Vervelend... Nu even bijkomen dus. Hier is het gelukkig heel lekker weer en volgens mij wordt het van de week alleen maar beter. Genieten dus.

Hier vanochtend naar de stoffenbeurs geweest. Viel een beetje tegen, maar heb wel 3x3 meter tricot gekocht. In turquoise, wit en abrikoos. Totaal voor 13 euro, dus da's perfect. En vrijdag nog een jurk afgenaaid waar ik helemaal trots op ben. Leuk dus.

Nou tot later weer!
Evi, je bent lekker aan het naaien, zo kom je nog goedkoop een een zwangerschapsgarderobe.

Eendtje, wauw wat een vakantie, arme broer had wel heel erg veel pech zeg ! Vervelend dat jullie niet konden tanken.

Miku, leuk vaderdagkadootje !

Hier hebben alleen de kids een vaderdagkadootje gegeven. Thomas had een doos beplakt waar, volgens hem, pennen en knippen (scharen) in kunnen. Wouter had een sleutelhanger gemaakt (een beschilderd plankje met drie haakjes). Daarna even op de koffie geweest bij schoonpapa.

Vandaag is het spul weer naar school.
Wat is het hier stil !

Eendtje, al bijgekomen van de vakantie ?

Miku, wanneer ga jij weg ?

Evi, alles goed ? Ga jij nog op vakantie ?

Hier gaat alles prima. Ik ben erg moe. Ik was donderdag zelfs in slaap gevallen en werd wakker toen ik al bij school had moeten staan om Wouter op te halen.

We zijn druk aan het zoeken naar een vakantiehuisje in nederland voor de eerste twee weken van augustus. Nog een weekje school dan begint de grote vakantie. Slechte timing, net nu ik zo moe ben zijn alle kids thuis en kan ik geen middagslaapje maar houden.
Hoi,

Hier alles goed. Bijgekoemn van de vakantie en jarig geweest vrijdag:) Van hetw eekend bezoek gehad van onze oude buren (bleven logeren) en zondag feestje van ons nichtje dat 2 werd. Het was gezellig allemaal:)

Jammer dat je zo moe bent Jammie. Gelukkig gaat alles verder goed, geen spugen etc. En misschien wel uitslapen nu als ze niet naar school hoeven (net als donderdag:)

Broer wil steeds weer op vakantie gaan. Hij vond het echt leuk
He dames,

Hier even een hoop drukke dingen op het programma. En als ik dan even tijd voor mezelf heb niet zoveel puf om achter de laptop te kruipen.

Jammie, wel jammer inderdaad dat je dan juist de drukte thuis hebt nu je zo moe bent. Maar misschien wel een idee van Eendtje om uit te slapen. Maar met Job zal echt uitslapen er wel niet in zitten of wel? Leuk straks lekker even eruit met z'n allen.

Eendtje, wat leuk dat Broer de vakantie zo leuk vindt, dat hij er steeds over begint. Maakt dan toch al een hele indruk he.

Hier gaat alles goed, wel even een paar heel drukke dagen gehad. En voelde me vanmiddag niet zo lekker. Had vanochtend ook gesport en merk dat dat wel zwaarder gaat worden. Maar ik vind het zo leuk dus wil er eigenlijk nog niet mee stoppen... Maar goed, gelukkig sliep Evi-mannetje lekker lang, dus ik heb lekker met hem meegeslapen. Verder vanavond naar naailes geweest en mijn eerste zwangerschapsbroek voor mezelf is bijna af! Ben er heel trots op en blij mee, want hij past ook nog hihi!

Nou meiden fijne avond en tot later weer!
Hoi allemaal even snel tussendoor. Hier alles goed, alleen heel druk zo voor de vakantie. Morgen hebben we een bruiloft, vrijdagavond ga ik uit eten met een club vriendinnen en tussendoor nog inpakken voor de vakantie. We vertrekken vrijdagnacht dus in ieder geval vast tot over 2,5 week!!! Doei doei!
He Miku, als je dit nog leest. Een heel fijne vakantie! Geniet er maar lekker van!

Eendtje, zie dat ik er helemaal overheen gelezen had dat je vorige week jarig was. Nou ja beter laat dan nooit, gefeliciteerd!

Jammie, hoe voel jij je? Hoe gaat het met de vermoeidheid en merk je dat je last van de warmte hebt, of gaat dat goed?

Hier alles goed. Heel de week met Evi-mannetje in het zwembad gezeten, lekker! Dan vind ik het dus echt wel genieten hoor dat je gewoon vrij bent en kunt doen wat je wilt. Heerlijk! Alleen vanmiddag was hij heel zielig en ineens heel heet. Even getemperatuurd en hij had dus flink koorts. Toen met een zetpil een extra slaapje laten doen. En net om half zeven alweer op bed gelegd. Hoop dat hij vannacht gewoon goed slaapt en dat het gewoon door de hitte kwam.

Dames fijne avond!
Hoi allemaal,

Ik ben pas sinds kort op dit forum dus ik ga alle topics een voor een langs om te zien of er nog ergens iets te melden valt, haha,

Toevallig stuitte ik op deze; Ik ben ook een thuisblijfmoeder. Ik heb 2 zoontjes van 2 en 5 en mijn man is int.chauffeur en rijdt vlees op en neer naar frankrijk. Door zijn werk hebben we geen geldzorgen en kan ik ook gerust thuis blijven.

Ik heb wel 2 jaar oproepwerk gedaan bij een huisartsenpraktijk maar toen was alleen de oudste er pas en hij ging nog niet naar school dus een oppas is dan makkelijker geregeld. Nu met 2 kinderen is het geen doen om een oppas te krijgen op flexibele uren die dan ook de oudste naar school brengt en haalt. Daardoor was ik geneigd om te stoppen met het oproepwerk. Heb later nog wel in een magazij gewerkt als orderpicker op vaste tijden maar daar ben ik door omstandigheden mee gestopt. Nu zit ik al ruim 15 maanden thuis en ik krijg de dagen wel om. Mijn oudste zoontje gaat nu al een jaar naar de kleuterschool en sinds een maandje gaat hij 2 keer per week naar zwemles en ik ben blij dat ze savonds in bed liggen. Ik heb het nu vrij druk vooral omdat ik ook overal alleen voor sta zoals schoolactiviteiten, 10 minutengesprekken enz.

Ik ben echt van zondagmiddag tot vrijdagavond alleen met de kinderen maar we bellen wel elke dag.

Verder gaat het nu goed maar begin dit jaar hadden we het wel even zwaar omdat de oude baas van mijn man failliet ging en daardoor al 2-3 maanden geen salaris had betaald en dan wordt het moeilijk. Vooral omdat ik ook geen inkomen had/heb. Nu hebben we de schade weer ruimschoots ingehaald. gelukkig.

groetjes heidi
He Heidi,

Wat leuk dat je mee komt schrijven. We schrijven hier al een tijdje met elkaar, maar toevallig hadden we het er een tijdje geleden over dat nieuwe schrijfsters altijd welkom zijn.

Klinkt druk alles alleen. Ik heb een vriend die onregelmatig werkt en daardoor op rare tijden vaak niet thuis is. Maar op andere momenten door de week dan wel weer. Maar door het onregelmatige kan ik ook niet echt van hem op aan. En vind het dan ook lastig om dat te combineren met werken. En verder vind ik het ook gewoon heel lekker om nu thuis te zijn. Leuk twee jongens en de oudste gaat dus al naar school. Ik heb zelf een zoontje van bijna anderhalf en in november krijgen wij de tweede. Weer een jongen. Dus dat wordt een drukke boel.

Jammie, hoe is het met jou. Voel je je een beetje fitter. Of is de vermoeidheid nog niet over. Dat warme weer werkt ook niet echt mee he?

Eendtje, hoe is het bij jullie?

Hier gaat het wel goed. Alleen gisteren toch maar voor de zekerheid met Evi-mannetje naar de HAP geweest. Die had weer hogere koorts. Dus ik mocht langskomen. Heeft een oorontsteking. Gisteren gelijk met de kuur begonnen en ik heb het idee dat het al een beetje helpt. Vannacht was iets rustiger, hij heeft in ieder geval een paar uur achter elkaar doorgeslapen gelukkig. En vanochtend heb ik een stukje met hem gefietst. Hij zat zichzelf zo in de weg hier binnen en buiten op de fiets vond hij echt wel lekker. Nu ligt hij lekker te slapen.

Oh ik heb Evi-man trouwens overgehaald om nog op vakantie te gaan. Ik moet nog boeken maar we zijn de random reader kwijt, dus kan het niet via het internet doen en moet morgen bellen. Maar ik heb een heel leuke camping gevonden in Normandie. Niet te ver rijden voor Evi-man met zijn rug en niet al te prijzig. We gaan dan begin september voor 11 dagen. Heb ik wel veel zin in moet ik zeggen.

Nou fijne dag allemaal en tot later!
He Heidi, welkom bij de club. Gezellig dat je mee komt schrijven. Je hebt dus twee zoontjes van 5 en 2. Ik heb er 3 van 5,4 en 1,5 en ben nu zwanger van nummer 4 (pas 7 weken dus nog heel pril). Je staat er wel erg alleen voor als je man zoveel weg is. Is hij dan een paar dagen weg en dan weer een paar dagen thuis ? Mijn man is zelfstandige en is helaas ook nooit thuis, hij werkt 6 dagen per week meestal van 5.00 tot 19.30 dus ziet de kinderen alleen op zondag.

Evi, wat vervelend dat evimannetje een ooronsteking had, dat kan zo pijn doen. Meestal slaat de antibiotica snel aan. En toch nog lekker op vakantie op september.

Mijn man zou vanaf 24/7 vrij nemen en ik had bijna een huisje geboekt. Komt ie gisteren dat hij misschien eerder vrij gaat nemen, volgende week al. Op zich wel fijn maar ik weet niet of ik dan nog een huisje kan vinden voor twee weken.

Gisteren lekker met de kids naar de speeltuin geweest, ze hebben zich alledrie prima vermaakt en moeders kon gewoon in de stoel blijven zitten. Helaas is het weer wat minder vandaag. Ik ga zo eens kijken of ze alledrie bij de kapper terecht kunnen.

Tot later !
reclame
En heeeeel toevallig is je nick hetzelfde als de naam van de webwinkel... tssss

Ze denken echt dat mensen achterlijk zijn door er een verhaaltje bij op te hangen.

Alleen al daarom zou ik dus never ever daar wat kopen.
Ja, dat vind ik echt.
Als ik stiekem wil doen zou ik dat zeker anders doen. En het verhaaltje is zeker de waarheid. Bovendien snij je jezelf in de vingers omdat ik soms wel 25 % goedkoper ben dan bijvoorbeeld intertoys. Trouwens nog een onwijs leuke site voor knutseldingen met wc rollen is www.ilmar.tv, maar misschien leuker voor herfst, winter of regendag.

groetjes!
Hoi Heidi! Leuk een nieuw 'gezicht'! Leuke webwinkel! Doe je dat vanuit huis? Ik ben ook een knutselkind maar dan meer met rondslingerde-dingen zoals wc rollen, tijdschriften, snoeiafval, eierdoosjes etc dus aan mij heb je weinig:)

Nou, ik ben hele dagen thuis met mijn kinderen en af en toe wordt ik even gek van ze maar ik ben zo blij dat ik zo veel bij ze kan zijn! En ook dat we niet alle logistieke problemen van werk, opvang, wat-te-doen-met-zieke-kinderen-op-een-werk-dag etc...

Toen ik nog werkte dacht ik vaak: 'wat doe ik hier, ik wil bij mijn kind zijn!' Uiteindelijk de knoop doorgehakt toen mijn oudste 11 mnd was, er financieel enorm op achteruit gegaan, 'carrière' on hold/opgeblazen maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest

Hier alles redelijk, alleen is zusje al 2 nachten en 2 dagen flink koortsig en enorm zielig. Vanmiddag had ze 39,8... Ik denk dat ze de zesde ziekte heeft: enkele dagen hele hoge koorts, dan vlekjes en met wat pech nog oorontsteking/keelontsteking (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zesde_ziekte). Ze heeft gisteren en vandaag ook gespuugd en ze poept veel (en stinkt), maar houdt wel goede natte luiers. Even aankijken maar...
quote:Knutselkind schreef op 07 juli 2009 @ 22:04:

Als ik stiekem wil doen zou ik dat zeker anders doen. En het verhaaltje is zeker de waarheid. Bovendien snij je jezelf in de vingers omdat ik soms wel 25 % goedkoper ben dan bijvoorbeeld intertoys. Trouwens nog een onwijs leuke site voor knutseldingen met wc rollen is , maar misschien leuker voor herfst, winter of regendag.

groetjes!Geloof me, ik sponsor liever dhr en mevr Intertoys dan jou. Principe kwestie noem ik dat.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven