Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Jeetje Eendtje, wat een ondernemende tante is die Zus.

Miku, Job is hier ook zo bezig, kan erg goed nee nee zeggen. Verder praat hij nog niet zo goed maar dat kan hij wel. Vanmorgen bleef hij maar gillen, al zijn kleren uit de kast getrokken. Uiteindelijk heb ik hem buiten gezet, toen kalmeerde hij. Over twee weken wordt hij 2 en mag hij naar de psz, ben heel benieuwd.

Ik probeer niet teveel te kopen, maar dat is wel heel moeilijk. Ben nu behang aan het zoeken voor het kamertje.
Hoi meisjes,

Hoe is het hier? Alles goed met je Jammie, Evi en Miku?

Hier alles goed. Al 10 dagen geen huisarts gezien voor hechtingen, antibiotica etc. Jiha! Net een weekje terug van Landal, was erg leuk. Zusje had ook dikke pret, dat was erg leuk. De vorige vakantie was het toch vooral behelpen met haar en nu kon ze overal vrolijk aan mee doen. En dat deed ze: van de glijbaan in het peuterbadje, bubbelbad, indoor speelpaleis, speelkamer. Broer heeft zich ook weer prima vermaakt, hoewel hij wel elke avond naar huis wilde als hij ging slapen en bij ons kwam liggen als hij 's nachts wakker werd (mijn bed is heel spannend).

Met eigen bedrijfje was ik volop bezig toen ik ineens een vacature kreeg die precies was wat ik in mijn vorige baan deed (waar ik 4 dgn moest blijven werken) maar dan voor 2 dagen in de week en hier in de buurt! Meteen gereageerd en maandag 1e gesprek:) Is eerst via detachering maar dat maakt niet uit. Na gesprek maandag denk ik opvang gaan regelen en dat vind ik nog wel lastig, qua schuldgevel dan, terwijl ik weet dat dat absoluut onzin is: het is voor 1 1/2 of 2 dagen en broer is er erg aan toe (misschien wel leuker voor hem dan thuis) en zusje vind andere kindjes ook leuk en kan er veel leren. Eerst gesprek maar eens afwachten maar;)

O ja, mijn moeder heeft van een vriendin een husqvarna voor me. Krijg hem donderdag:)
Eendtje, zul je altijd zien, wil je eindelijk voor jezelf gaan beginnen, komt de ideale baan voorbij. Lekker zeg, voor twee dagen en in de buurt. Twee dagen opvang is toch juist leuk voor de kids en een goede voorbereiding voor school straks. Succes met het gesprek maandag.

Job is net twee geworden en begonnen op de peuterspeelzaal twee ochtenden. Hij moet erg huilen als ik wegga, maar het is snel weer over. Volgens de leidsters is hij meer boos dan verdrietig. Hij doet al leuk mee met de groep. Als ik hem kom halen begint hij weer te huilen en roept huis. Is wel even wennen geen kind in huis, maar dat duurt niet zolang meer. Voorlopig help ik bij Wouter op school met knutselen om de week.

Zwangerschap loopt prima, mijn buik wordt echt dik en begint wat in de weg te zitten. Ik voel de baby de hele dag door dus dat is lekker. 7/12 nog een extra echo (30 weken).

Evi, hoe is het bij jou ? al gewend aan twee kinderen ?

Miku, druk nu in de sinterklaas tijd ?
hoi hoi, Wat leuk om te lezen van die baan Eendtje laat je ons weten hoe dat is afgelopen?

Jammie, Hier ook sinds 2 maanden PSZ. Mikuutje vindt het erg leuk, ze wende heel snel, maar ik moet er wel bij zeggen dat ze in hetzefde pand al sinds ze 6 maanden is 1 dag naar het KDV gaat. Zowat alle leidsters kennen haar en zij hen ook. Dat scheelt heel veel. Goh wat gaat de tijd snel zeg met je zwangerschap. Fijn dat het goed gaat.

Ben ook heel benieuwd hoe het met Evi is.

Hier alles prima. Lekker te werken en we gaan over een paar weekjes lekker met vrienden een weekje weg dus daar heb ik echt zin in! Tot snel!
Hoi,

Gesprek ging wel goed. Het is via detachering en ze hebben nog een kandidaat maar ze gaan me voorstellen. Spannend hoor. Krijg af en toe vlagen schuldgevoel als ik eraan denk dat ik ga werk, erg he. Gelukkig weet vriendlief die nuchter en met prachtische oplossing neer te sabelen:) Net gemaild voor referenties van oud collega's/opdrachtgevers, dus ben benieuwd...

Broer is weer naar de PSZ. Hij vindt het zo leuk daar, hij heeft ook zulke leuke juffen.

(O ja, met Evi en Evimannetjes gaat het goed. Erg druk dus vandaar dat we niks horen denk ik. Had haar pas gemaild).

Nou, ga even relaxen, want gisteren met dat rotweer 1 1/2 heen en 1 1/2 terug met 2 peuters op de achterbank was erg vermoeiend:-0
Jippie! Aanstaande maandag op gesprek bij het bedrijf zelf:) Wegens budget kan tijdens de detachering maar 1 1/2 dag, na 11 mnd vaste dienst 2 a 2 1/2. Vind ik geen probleem, kan ik er lekker in groeien qua opvang etc:)
Klinkt erg goed allemaal, succes !
Super leuk voor je Eendtje!! Succes toegewenst!
Maandag gesprek gehad. Ik was erg nerveus. Zag voor me een andere kandidaat weggaan en de sollicitatiecommissie zat er na een uurtje sollicitatiegesprek al lekker in dus ze begonnen meteen goed. Ik was bloednerveus en ze stelden hele brede open vragen, waarvan ik na een poosje pas door had waar ze heen wilden. Had een gemengd gevoel over het gesprek: het kon twee kanten op.

Gisteren geen nieuws maar vanmorgen wel: ik ben aangenomen! Ze vonden me wat gereserveerd in het gesprek (ik had af en toe geen idee wat ze nu wilde weten als ze wat vroeg, zo vaag) maar ze waren er van overtuigd dat ze mijn kennis en ervaring goed konden gebruiken. Ik kom wel los denken ze, hebben ze gelukkig goed gezien:) Ik begin 2e week van januari. Wilde het vanavond met vriendlief gaan hebben over hoe we opvang gaan regelen, ik had ze al aangemeld voor het kdv. Kreeg ik vanmiddag een mail dat er per 1 januari plek is. Het gaat helemaal goed dus qua werk en opvang:) Qua alles eigenlijk!

Jippiejippiejippie!
Superleuk voor je Eendtje! Zo zie je maar hoe het ineens allemaal op zijn plek kan vallen. Kennelijk is nu de tijd rijp voor je om aan de slag te gaan! Goed hoor. Wat ga je precies doen?
Goed zeg, eendtje ! Fijn dat er al eerder kinderopvang is, kunnen jij en de kids rustig wennen.
Ik ga website redactie, beheer en uitbouw van overheidssite doen. Ja, echt fijn hoe het allemaal samen valt zeg! Laat weinig ruimte over voor twijfels:)
Helemaal tof voor je zeg!! Kun je je de komende tijd lekker rustig voorbereiden, want je hebt alles al geregeld
ontzettend fijn 2010 gewenst allemaal en Eendtje succes met je eerste werkdag komende week. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!
Dank je Miku:) Ik heb er zin in! I'll make it work!

Iedereen een goed 2010
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar !

Eendtje, succes met werken. is alles gegregeld met de kinderopvang ?
Hoi Jammie,

Ja alles is rond! (In de praktijk dan. Nieuw computersysteem dus ik blijf ze corriferen qua uren, tarief etc, maar ach kan ik er alvast in komen dat werken )

De opvang is sinds vorige week naar de nieuwe locatie en het is erg mooi. Ze zijn vorige week gaan wennen en allebei vonden ze het erg leuk. Morgenochtend en vrijdagochtend gaan ze weer maar ben ik nog thuis: vrije ochtend! Geen idee wat ik zal gaan doen.

Hoe is het bij jou Jammie? Rond en gezond ?
Fijn dat ze het leuk vinden ! Raar he, vrije ochtenden en niet weten wat je ermee aan moet. Gewoon lekker boodschappen gaan doen in je eentje of gewoon lekker op de bank een boekje lezen.

Alles goed hier, inderdaad flink rond. Ik vind het wel zwaarder worden, maar het einde komt in zicht (ik hoop nog 5 weken). Helaas ligt de kleine nog in een stuit, ik hoop dat ze nog draait....
Nog maar 5 weken, jeetje wat gaat dat snel! Ik hoop dat ze nog draait. Heeft de vk al geprobeerd haar te draaien?

Ben heel blij dat ze het leuk vinden anders was gaan werken toch minder leuk:(

Succes met de laatste loodjes!
Mijn oudste zoon bleef ook in een stuit liggen en die is toen met een keizersnee geboren. Hierdoor kunnen ze niet meer proberen om te gaan draaien. Dus ze moet het uit zichzelf doen of niet. Er is nog wel tuimte volgens de vk dus het kan nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven