Peuter zegt enge dingen

06-07-2009 22:36 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is in mei drie geworden. Hij zegt gekke dingen die mij ook beanstigen. Vorig jaar december heb ik een miskraam gehad. Ik heb daarover veel verdriet gehad. Het was een onverwachte zwangerschap en er zal waarschijnlijk ook geen zwangerschap meer volgen. Vanaf januari ongeveer ging mijn zoon bij het naar bed brengen vertellen dat hij niet wilde slapen. Want:"Ikke bang. ikke dood." Dat was al eng. Door andere dingen die hij heeft gezegd denk ik dat hij wist van de zwangerschap en de miskraam. Ik heb nooit gezegd dat die baby dood is gegaan. Wel dat die baby 'nooit gekomen' is. En een andere keer dat mensen die dood gaan heel erg ziek zijn geweest en dat hij neit heel erg ziek is, dus niet dood gaat. Tja... En dat de andere baby niet gekomen is omdat die heel erg ziek was....

Nu heeft hij al een tijdje niet meer gezegd Ikke bang ikke dood, maar vanavond zei hij iets anders engs: "Ikk bang vuur komt". Chauffeur? "Nee, vuur. In huis" . Huuu, ik schrok ervan, maar wilde hem niet ongerust maken. Toen zei ik: Als je groot bent? "Ja, als groot ben" zei ie toen op geruste toon. Maar ik vind het wel eng. Soms leest hij ook de titel voor van het verhaaltje, terwijl hij niet eens lezen kan. Hij is pas drie.

Wat denken jullie...?
quote:Tijger32 schreef op 07 juli 2009 @ 09:57:

[...]

Helemaal mee eens!

En als ze dat niet zijn, dan zijn ze wel hoogbegaafd. Zo had ik eens een collega die zei dat haar zoontje van 2 hoogbegaafd was omdat hij nasi kon zeggen. En hij kon het niet alleen zeggen, maar hij wist ook nog eens wat het betekende!! Mijne at het ook nog eens, hoe bijzonder is dat?!
quote:Star schreef op 07 juli 2009 @ 09:59:

[...]

Mijne at het ook nog eens, hoe bijzonder is dat?!Ik ben onder de indruk hoor!!
quote:Tijger32 schreef op 07 juli 2009 @ 09:57:

[...]

Helemaal mee eens!

En als ze dat niet zijn, dan zijn ze wel hoogbegaafd. Zo had ik eens een collega die zei dat haar zoontje van 2 hoogbegaafd was omdat hij nasi kon zeggen. En hij kon het niet alleen zeggen, maar hij wist ook nog eens wat het betekende!! Vergeet hoog sensitief niet of een nieuwe tijdskind.
quote:Star schreef op 07 juli 2009 @ 09:59:

[...]

Mijne at het ook nog eens, hoe bijzonder is dat?!Die van mij wees het aan in de supermarkt.....
Maar goed, mijn dochter had het ook toen ze klein was, maar die zei echt enge dingen want dat was echt in de trant van 'I see dead people'

Op een gegeven moment was het over. Ze wil alleen af en toe nog een blauw jurkje aan.
quote:Stoeptegel schreef op 07 juli 2009 @ 10:02:

[...]

Die van mij wees het aan in de supermarkt.....Baas boven baas

[...]

Die van mij wees het aan in de supermarkt.....Nog zo'n hoogbegaafd kind! Wat een hoop ouders van hoogbegaafde kinderen hier op het forum. Zit zeker in de genen?
Mijn driejarige leest 'Raad eens hoeveel ik van je hou' foutloos voor...aan haar denkbeeldige vriendje (of zou ze hem echt zien?). Ze heeft gewoon een goed geheugen en een rijke fantasie, niets engs aan.

Dingen als de dood, ziekte enz hoort ze gewoon overal om zich heen, en ze pikken alles op. Volwassenen praten anders als ze over die dingen praten, dat merken ze meteen en dat maakt indruk.
Kinderen zijn soms gewoon met dingen bezig.

Mijn oudste dochter had het toen ze 2 was ook voortdurend over haar overleden broertje (heeft ze nooit gekend, was nog voordat zij er was). Broertje was onderdeel van haar spel, dus regelmatig werd zijn naam genoemd alsof hij op dat moment met haar meespeelde. Ik heb dat nooit als eng of raar gezien. Ze worden zich bewust van dingen, hebben veel fantasie en daar kunnen dat soort "dingen" dan een onderwerp van worden.

Nu is ze ruim 3 (bijna 4) en vraagt ze er naar en wil ze foto's zien van haar broertje.

Het begrip zoals wij dat hebben hebben hun nog niet. En kinderen krijgen denk ik veel meer mee dan dat jezelf denkt.

[...]

Die van mij wees het aan in de supermarkt.....De mijne bestelt het zelf, bij de chinees, met kloepoek en loempia bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven