Is er een Angel in da house?

07-07-2009 11:30 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Hoe weet je welke angel er aanwezig is voor dringende situaties zoals dat topic hieronder over het leven beeindigen?

Of moet ik ze allemaal maar even mailen voor het geval angel 1 net aan het shoppen of werken is ofzo? En kunnen ze arme TO helpen op enige wijze door het IP adres te achterhalen en een arts er heen te sturen ofzo?

Voor volgende gevallen zou ik dit ook wel willen weten.

groetjes,

bezorgde Zwieber
quote:newstylista schreef op 07 juli 2009 @ 12:01:

, wat moeten ze dan misschicken, misschien is dit nog het enige waar ze terecht kunnen!

Mal, het zou zo fijn zijn als je eigen leven ook weer zin had en niet alleen voor je kindje naar ECHTE hulpverleners, niet naar een forum. En daar kun je 24 uur per dag terecht.
quote:shining schreef op 07 juli 2009 @ 12:01:

[...]

Zwieber, zeg geen dingen die je niet waar kunt maken. Misschien goed bedoeld, maar je reageert erg overtrokken en paniekerig nu.ze bedoeld het hardstikke lief! zwieber ik viind het fijn om te merken dat er mensen zijn zoals jij (niks ten nadele van de rest) maar je probeert in ieder geval wat!
quote:misschicken schreef op 07 juli 2009 @ 12:02:

[...]

naar ECHTE hulpverleners, niet naar een forum.soms kun je die weg gewoon niet meer vinden, het is sowieso al moeilijk om de stap te nemen, laat staan als je zo in de put zit!
.
quote:newstylista schreef op 07 juli 2009 @ 12:02:

[...]

ze bedoeld het hardstikke lief! zwieber ik viind het fijn om te merken dat er mensen zijn zoals jij (niks ten nadele van de rest) maar je probeert in ieder geval wat!

Dat weet ik dat ze het lief bedoelt. Maar uiteindelijk ( en ik weet dat heel veel mensen het niet leuk vinden als ik dit zeg) is dit maar gewoon een forum.

Je kunt iemands verdriet niet weghalen. Dus ik hou nooit zo van uitspraken als 'Zeg maar wat we moeten doen en het gebeurt'.
Inderdaad Zwieber, je maakt het wel wat erger dan het is.

Mal, ik schrik niet van jou, ik weet dat dat gewoon je gevoel op dit moment is, en dat kan, als alles even heel donker en zwart is. Hopelijk zie je daar na verloop van tijd weer wat licht doorheen.

Maar echt, nog maar een keer, we hebben elkaar dan wel nog nooit in het echt gezien, maar ik woon zó dichtbij en ik ben heul stressbestendig en best aardig in het echt, dus als je een luisterend oor, kopje thee of iets dergelijks nodig hebt, dan roep je maar.
Het is al fijn dat ik het op kan schrijven. Praten lukt gewoon niet goed door het huilen.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:shining schreef op 07 juli 2009 @ 12:04:

[...]

Dat weet ik dat ze het lief bedoelt. Maar uiteindelijk ( en ik weet dat heel veel mensen het niet leuk vinden als ik dit zeg) is dit maar gewoon een forum.

Je kunt iemands verdriet niet weghalen. Dus ik hou nooit zo van uitspraken als 'Zeg maar wat we moeten doen en het gebeurt'.Bovendien is er maar 1 ding wat Male graag zou willen en juist dat kan niemand haar geven. Stomme uitspraken dan dus, 'Zeg maar wat we moeten doen en het gebeurt'
Ik vind sowieso dat als je zelfmoordneigingen hebt, doe het dan zonder dat andere mensen er last van hebben.

Mensen springen voor de trein, en hoppa.. vertragingen. We knallen een suzuki door mensenmassa heen etc.

Misschien mag ik dit niet zo hardop uitspreken, maar zo denk ik er nu eenmaal over.
quote:shining schreef op 07 juli 2009 @ 12:04:

[...]

Je kunt iemands verdriet niet weghalen. Dus ik hou nooit zo van uitspraken als 'Zeg maar wat we moeten doen en het gebeurt'.voor jou is dit gewoon een forum, voor anderen ligt dit anders!
Tissues aangeven kan ik ook heel goed hoor
Maleficent, ik kan niks voor je doen, maar alleen dit:

Heel veel sterkte.
quote:newstylista schreef op 07 juli 2009 @ 12:06:

[...]

voor jou is dit gewoon een forum, voor anderen ligt dit anders!Want? Voor jou is het je hele leven? De werkelijkheid?
Newstylista, het kan voor anderen wel anders liggen, maar dat maakt het nog niet meer dan een forum.

En een forum is niet de plek om hulp te zoeken. Wel voor minder erge problemen, maar níet voor dit soort dingen. Je kunt steun zoeken als je een probleem hebt, oplossingen vragen, je verhaal kwijt. Maar een lozen 'ik maak mezelf van kant' daar doe je iedereen mee tekort, jezelf, forummers, enzovoorts.
quote:shining schreef op 07 juli 2009 @ 11:51:

[...]

Iemand die echt zelfmoord wil plegen doet het wel. Daar helpt geen therapie of hulpverlener tegen.

Ik ben het hier niet mee eens.

Een hulpverlener, therapie, medicatie of een goede vriend kan wel degelijk veel betekenen voor iemand met een doodswens.

Je kunt diep ziiten, heel erg diep. Maar je kunt hier echt wel mee geholpen worden.
Overigens begrijp ik best wel dat je het op een bepaald punt in je leven het soms helemaal niet meer ziet zitten.

Ik heb er dan ook bewondering voor dat Maleficent blijft vechten omdat ze een kind heeft waar ze er voor moet zijn. Petje af!!
quote:misschicken schreef op 07 juli 2009 @ 12:06:

[...]

Bovendien is er maar 1 ding wat Male graag zou willen en juist dat kan niemand haar geven. Stomme uitspraken dan dus, 'Zeg maar wat we moeten doen en het gebeurt'

maar daarom kan ze nog wel gesteund worden! dan kun je niemand meer helpen, want er zijn genoeg mensen die wat willen en wat je niet kunt krijgen, maar in de stront laten zakken dan?!

sorry ik kan dat niet, iedereen moet doen wat die wil, maar laat haar, als zwieber wil helpen, dan is dat haar goed recht!
quote:misschicken schreef op 07 juli 2009 @ 12:07:

[...]

Want? Voor jou is het je hele leven? De werkelijkheid?dat is overdreven, maar ik vind hier wel steun
quote:newstylista schreef op 07 juli 2009 @ 12:06:

[...]

voor jou is dit gewoon een forum, voor anderen ligt dit anders!

Ik ben hier ook vaak, vind het een leuk forum.

Maar uiteindelijk is het niet mer dan 'slechts' een forum. Voor mij dan.
quote:Maleficent schreef op 07 juli 2009 @ 12:05:

Het is al fijn dat ik het op kan schrijven. Praten lukt gewoon niet goed door het huilen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Thyra, minder erge problemen, er zijn hier genoeg hele erge problemen! als ik kijk naar de topics van forummers die kanker hebben, het topic van Zoyla, dat is erg, maar toch vinden ze hier steun
quote:newstylista schreef op 07 juli 2009 @ 12:08:

[...]

maar daarom kan ze nog wel gesteund worden! dan kun je niemand meer helpen, want er zijn genoeg mensen die wat willen en wat je niet kunt krijgen, maar in de stront laten zakken dan?!Dat zegt Kip helemaal niet. Ze zegt alleen dat het hier een forum is en geen officiële hulpverlening.
quote:appeltjesgroen25 schreef op 07 juli 2009 @ 12:08:

[...]

Ik ben het hier niet mee eens.

Een hulpverlener, therapie, medicatie of een goede vriend kan wel degelijk veel betekenen voor iemand met een doodswens.

Je kunt diep ziiten, heel erg diep. Maar je kunt hier echt wel mee geholpen worden.Ik betwijfel dat.
quote:newstylista schreef op 07 juli 2009 @ 12:09:

[...]

dat is overdreven, maar ik vind hier wel steunDat is mooi, maar dan nog is het een forum. Geen hulpverleningspost.
Helpen is goed, redden niet. Helpen is antwoord geven op een vraag. Maar dan moet die vraag er wel zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven