kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
dichtklappen, weggooien.
quote:borodini schreef op 08 juli 2009 @ 09:46:

Heb ik net jehova's an de deur. Heb ze op dit topic gewezen, mss komen ze later hun mening verondigen.

( Moppert, hoe durven ze in mijn kostbare forum tijd langs te komen )Die zijn vroeg!
Me beeb wondertje wordt wakker... en dat terwijl ik vandaag geen opvang kon krijgen op het kdv.

Iemand tips hoe ik toch ongestoord kan forummen de hele dag?

Die zandbaktip klonk goed, nog andere briljante ideeen? (hij is al 4,5 maanden dus vrij zelfredzaam)
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 09:43:

[...]

Toet-sen-bord heeft wel drie lettergrepen. Dat is teveel ben ik bang.

Ja maar... Ja maar... Hoe moet ik het dan uitleggen?

* gaat in een hoekje zitten nadenken *
quote:MissMara schreef op 08 juli 2009 @ 09:48:

Me beeb wondertje wordt wakker... en dat terwijl ik vandaag geen opvang kon krijgen op het kdv.

Iemand tips hoe ik toch ongestoord kan forummen de hele dag?

Die zandbaktip klonk goed, nog andere briljante ideeen? (hij is al 4,5 maanden dus vrij zelfredzaam)Geef em een Nintendo-DS.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Wat een vreemd topic dit. Ik heb mijn kinderen ook altijd naar de opvang MOETEN brengen. Natuurlijk zat ik liever op thuis op de bank te pruttelen met mijn kindjes kopjes thee drinken en tv kijken. ( hoewel..)

Ik heb dit nog voorgesteld aan mijn werkgever, maar die vond dat niet goed. Hij verwachtte mij toch echt om 8 uur op de zaak. Ook had hij geen boodschap aan het feit dat mijn baby tussen 7 andere babies in het wippertje lag te wachten op de fles van 2 rennende leidsters. Nee, het was zo, als je niet komt opdagen, dan wordt je ontslagen dat heet nl werkweigering. Of je nu 1 kind hebt of 6.

Aangezien dat dan ontslag wordt door eigen schuld ( werkweigering) ook geen recht op WW of bijstand. Dus ben ik braaf mijn kinderen altijd naar de opvang gaan brengen ( in mijn 6e hands jas, gratis) om te voorkomen dat we allemaal straatzwervers zouden worden.

Mijn maxicosis waren ook altijd minstens 6e hands. Het boeit mij niet of ik er hip bij loop met kinder en babyspul, als het maar heel en schoon was/is. En wat helemaal belangrijk was, mijn kinderen zaten altijd veilig en goed op de opvang. Lieve leidsters, zeer oplettend, niets dan lof. Hardwerkende dames met hart voor de kinderen. Op die manier heb ik altijd met een gerust hart mijn onderbetaalde salaris kunnen verdienen, zodat ik de rekeningen en eten kon betalen.

TO, ik vind je erg star in je postings en ik denk dat je wat meer moet rond kijken naar andere kinderdagverblijven. Ook ik heb kinderdagverblijven gezien waar ik mijn hond niet eens achter zou laten. Dan is het heel eenvoudig, dan ga je verder kijken.

En ook ik zie veel moeders die erg veel bezig zijn met de hele entourage rondom hun kind. Maar laat ze lekker, leven en laten leven.
Zet hem in de kinderstoel voor de TV
tv Mara, werkt als een tierelier hier. Jammergenoeg moet je af en toe van het forum af om kind te voeden. Maar verder...
quote:belletje2 schreef op 08 juli 2009 @ 09:50:

tv Mara, werkt als een tierelier hier. Jammergenoeg moet je af en toe van het forum af om kind te voeden. Maar verder...Voordeel van borstvoeding hè. Kun je gewoon doorforummen.
Ok, TV, DS, prima ideeen! Zitten kan hij nog niet, traincha, werkt het ook als ik hem vastbind in de wipstoel?

Heb zin om even alleen te gaan sjoppen en me haar en nagels te laten doen.

Eindelijk Solomio, nu snap ik waarom men zo pro borstvoeding is.
Ik weet niet of jij nu tegen kinderdagverblijven bent of niet. Ik krijg de indruk dat je er tegen bent. Hoe dan ook, ik heb ook een vergelijkbaar kinderdagverblijf gezien waar ik mijn kind toendertijd no way op wou doen. Ik vond het onpersoonlijk en zelfs gevaarlijk (leidster liep weg bij een dreumes die op de commode lag om twee zalen verderop op zoek te gaan naar de manager die ons rond zou leiden). Ik had binnen 5 minuten al een indruk dat ik mijn kind daar echt niet naartoe zou brengen en toen moest de rondleiding nog beginnen (die me alleen maar versterkte in mijn idee).

Maar wat doe je dan in zo'n geval? Dan zoek je verder naar een kinderdagverblijf waar je wél een goed gevoel bij hebt. En ik had er zo eentje gevonden. Een warm nest, als aanvulling op wat wij thuis als ouders kunnen zijn. Mijn kind is daar met heel veel plezier naartoe gegaan en voor ons is het alleen maar een toevoeging geweest.

En datzelfde geldt toch ook voor scholen? Als je een school moet zoeken voor je kind, zoek je toch ook een school die past bij je kind. Waarbij het klimaat en de sfeer goed zijn?

Dus als reactie op je vraag: nee, ik begrijp persoonlijk ook niet waarom ouders hun kind op zulke creches doen. Misschien hechten ze geen waarde aan een prettige sfeer? Is hun eigen huis ook wel een kale en kindonvriendelijke bedoeling en valt deze ouders zoiets dus niet eens op?

Maar van verder "shoppen" dan je neus lang is, kom je veel leuks tegen hoor. Ik moet er wel bij vermelden dat ik de luxe had dat ik kon kiezen tussen een aantal creches. Misschien niet meteen plek op mijn voorkeurs dagen en ook niet per direct, dus moest wel even een korte tijdelijke oplossing bedenken. Maar ik kon er toch vrij snel terecht.

Ik weet ook niet hoe ik zoiets zou hebben aangepakt als de nood hoog zo zijn en er zou geen andere oplossing voor zijn. Ik zou dan zeker gastouderschap hebben geprobeerd bij gebrek aan geschikte plekken. Maar uiteindelijk moet je wel opvang hebben ivm werk. Kan moeilijk nooit meer gaan werken. Dus dat is wel de crux.
quote:dreamer schreef op 08 juli 2009 @ 09:44:

Daarnaast is mijn mening dat werken erbij hoort.. maar dat is een mening en daar kunnen we van verschillen

Ik werk sinds een aantal maanden ook weer, alleen niet buiten de deur en ook niet fulltime. Hoeveel uur dan wel, dat hou ik niet bij, ik word niet betaald per uur, maar naar wat ik inlever.

Maar goed, dat is hier de discussie niet en meningen verschillen inderdaad over of werken moet of niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hoi Ziggie,

Heb niet het hele topic doorgeworsteld, vast een enormediscussie tussen voor- en tegenstanders van KDV's

Ik heb zelf ook lang getwijfeld, wel/geen KDV. Mijn dochtertje gaat nu 1 dag per week en vindt dat erg leuk (ze is 1 jaar), de andere dagen ben ik/mijn man of een van de oma's er en is ze lekker thuis.

Ik heb meerdere KDV's bezocht van tevoren en het viel me op dat er een enorm verschil inzit hoe het ergens is en of de sfeer prettig aanvoelt. Ik ben bij een aantal KDV's geweest waar de leidsters echt verveeld voor zich uit zaten te staren en de TV aanstond om de kinderen bezig te houden.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een klein KDV (daardoor ook lange wachttijd), met per leidster niet meer dan 3 kinderen (bij sommigen zijn het 7-10 kinderen per leidster!) en met een warme en prettige sfeer. Er worden elke keer leuke dingen met de kinderen bedacht en de ruimtes waarin ze kunnen spelen zijn prettig, daarbij gaan ze er vaak op uit met bolderkarren en spelen ze buiten. Mij dochtertje is voor het eerst gegaan toen ze 9 maanden was omdat ik het belangrijk vond dat ze wat groter was. Het was wel even wennen, maar nu gaat ze er klappend en juichend naar toe en wil ze soms zelfs nog niet mee naar huis als ik haar kom ophalen. Ik ben met die ene dag erg tevreden!
quote:Solomio schreef op 08 juli 2009 @ 09:51:

[...]

Voordeel van borstvoeding hè. Kun je gewoon doorforummen.Getver... geef jij borstvoeding? vind ik echt gedoe, ik ben VOOR flesvoeding...
quote:Hangmat schreef op 08 juli 2009 @ 09:54:

[...]

Getver... geef jij borstvoeding? vind ik echt gedoe, ik ben VOOR flesvoeding...Ik ook! Borsten zijn toch zo 100000000 voor Christus.
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:44:

ik vind het gewoon heel apart. laat ik het dan zo uitdrukken. het is toch juist heerlijk om die eerste maanden bij je kindje te zijn? ik vind dat zo iets onnatuurlijk: eerst zwangerschapsverlof, uitleven naar de bevalling....de bevalling...kraamtijd....aansterken en kindje verzorgen en dan na zes/tien weken hup kind overdag weg

wat maakt je dan nog van je kind mee? de avonden? ik lig soms uren lekker in bed te lezen met mijn kind naast me of op mijn buik. heerljk. en nee ik heb geen eigen auto of een hoge hypotheek maar ik zou geen villa willen ruilen voor deze momenten.

Heb niet alles gelezen dus wellicht is hier al op gereageerd, maar wat zeg je dit gemakkelijk! Ik denk dat er veel moeders zijn die het heerlijk lijkt om wat langer dan de eerste 10 weken met hun kind te tutten. Maar lang niet iedereen heeft die keus! Niet alleen zijn er genoeg mensen die het financiëel niet trekken om (tijdelijk) te stoppen met werken, er zijn ook echt beroepen waar je er niet zomaar een paar jaartjes tussenuit kan stappen, in verband met allerlei eisen die aan je functioneren en ervaring worden gesteld. Of omdat je nog in een opleidingssituatie zit waar je niet zomaar mee kan stoppen (bijv. promotie-oonderzoek).

Niet iedereen kan zich de luxe veroorloven om maar even een tijdje te stoppen met werken, zonder dat dit enorme consequenties heeft voor de rest van hun leven. Het stoort mij mateloos dat jij denkt dat iedereen dat zomaar kan doen en dat ze dat alleen niet doen omdat ze liever een dure auto willen.
quote:Susan schreef op 08 juli 2009 @ 09:40:

[...]

Is dat zo vreemd dan? Voelen andere mensen zich de hele tijd 100% zeker over hun keuzes? Ik twijfel soms best of ik bepaalde dingen niet beter anders had kunnen doen, of ik hem niet beter wel voor een aantal dagdelen naar een kinderdagverblijf had kunnen brengen, maar als ik dat gedaan had, had ik daar waarschijnlijk weer af en toe over getwijfeld, aangezien geen enkele keuze helemaal perfect is.

En ik geef best toe dat ik vooroordelen over mijn keuze meestal niet leuk vind om te lezen.

Geen enkele keuze is perfect, dus heeft het toch ook geen zin om voortdurend stil te staan bij de andere mogelijkheden? Je kunt hooguit zo af en toe eens bedenken of de voordelen nog steeds opwegen tegen de nadelen, maar dat is een 'interne' afweging waar - in elk geval in mijn beleving - de externe factoren zoals de mening van buitenstaanders volkomen buiten staat.

Ik ben nooit 100% zeker over al mijn keuzes, maar de keuze om te werken en de keuze voor deze baan, mét al zijn nadelen, daar ben ik wel 100% zeker van. Toevallig heb ik net besloten dat ik eens naga of ik met ingang van volgend schooljaar niet een middag eerder weg kan, zodat ik de kinderen dan van school kan halen, maar dat heeft niets te maken met het feit dat 'men' mij ontaard vindt, maar met het feit dat het qua werkdruk de spuigaten uitloopt en ik daar genoeg van heb. De fundamentele keuze - man en ik werken - daar twijfelen we geen seconde aan.

Natuurlijk zijn vooroordelen niet leuk om te lezen maar zodra je beseft dat het alles zegt over de vooroordeler en niets over de bevooroordeelde, valt het enorm mee
quote:Hangmat schreef op 08 juli 2009 @ 09:54:

[...]

Getver... geef jij borstvoeding? vind ik echt gedoe, ik ben VOOR flesvoeding...Ja hoor, ze krijgen nog steeds allebei volledig BV. Denk tot hun 18e.
Borsten zijn om lekker mee te genotteren, en niet om te laten verpesten door een lurkende baby.
Overigens is het natuurlijk ook een vooroordeel dat het alleen maar toegestaan is te werken als je financieel niet anders kan.

Sorry voor al die woorden met drie lettergrepen.
quote:MissMara schreef op 08 juli 2009 @ 09:52:

Ok, TV, DS, prima ideeen! Zitten kan hij nog niet, traincha, werkt het ook als ik hem vastbind in de wipstoel?

Heb zin om even alleen te gaan sjoppen en me haar en nagels te laten doen.

[afbeelding]Ja hoor. Heb ik ook gedaan. Geen centje pijn en jij kunt mooi ff weg om je nagels te doen en je haar te laten bleken.
Voor de discussie: mag ik er even op wijzen dat het nu weer dat oude groep vaste forummers is die weer een compleet onschuldige nieuwe forummer wegpesten. Het is altijd weer hetzelfde liedje!
Maar zij begon!!! *wijst met vingertje naar TO *
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:36:

nee het is niet het eerste kinderdagverblijf. ik heb ook vaak genog mijn neefjes en nichtjes opgehaald bij die van hun

en nee het lijkt of ik generaliseer maar bij dit kinderdagasiel kwam het toevallig wel zo bij mij over: moeders in dure jassen, kinderen met dure spullen maar wel dumpen zodat moeder kan werken. het is toch hartstikke leuk om een tijdje bij je kind te zijn....zorg op maat....en gezellig! en goed voor het kind! die tijd komt nooit meer!Dan doe jij het lekker zo als je dat graag wilt en je hebt de mogelijkheid. Maar niet iedereen kan of wil dat zo. Het zou van wat meer respect getuigen als je niet gelijk met je (voor)oordelen klaar zou staan. Want je bepaalt nu even voor alle moeders (over vaders heb je het immers niet) dat als zij niet zo doen zoals jij, ze het slecht doen ofzo. Niet echt aardig en dus moet je ook niet raar staan te kijken als ouders moeders zich persoonlijk aangevallen voelen en door jou in een bepaald hoekje (slechte moeder) geplaatst voelen.

Zou wat wezen als ik jou een slechte moeder ga noemen, omdat jij je kind bij je thuis houdt en zo allerlei sociale ontwikkelingen misgunt. Niet dat ik denk dat je een slechte moeder bent daardoor, hoewel ik een kinderdagverblijf écht een positieve bijdrage vindt hebben voor de ontwikkeling van een kind. Maar goed, uiteindelijk moet en mag je dat zelf weten, zolang je een partner hebt die jou wilt onderhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven