kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 09:58:

Voor de discussie: mag ik er even op wijzen dat het nu weer dat oude groep vaste forummers is die weer een compleet onschuldige nieuwe forummer wegpesten. Het is altijd weer hetzelfde liedje!Nee hoor, ik ben nieuw in het wegpestgroepje.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar

Voor de discussie: mag ik er even op wijzen dat het nu weer dat oude groep vaste forummers is die weer een compleet onschuldige nieuwe forummer wegpesten. Het is altijd weer hetzelfde liedje!

Watje. Mee-huilie.

Zo, oude forummer pest mede-oude-forummer, daarmee is het weer in balans. Topic kan doorgaan.

Voor de discussie: mag ik er even op wijzen dat het nu weer dat oude groep vaste forummers is die weer een compleet onschuldige nieuwe forummer wegpesten. Het is altijd weer hetzelfde liedje!

Neehoor Zwieber, daar hoor ik meestal niet bij, want dan werk ik.. ik zie dan 's avonds dat er een topic in zeer korte tijd explosief gegroeid is, en dan weet ik het alweer. Soms heb ik het alleen van horen zeggen, is het topic al weg

Vandaag is het erg rustig op m'n werk, dus ik dacht.. kom, ik kijk even op het forum.......
Later is nu
quote:traincha2 schreef op 08 juli 2009 @ 09:58:

[...]

Ja hoor. Heb ik ook gedaan. Geen centje pijn en jij kunt mooi ff weg om je nagels te doen en je haar te laten bleken.OK! Voor de honger heb ik een heul goeie oplossing!

quote:Dhelia schreef op 08 juli 2009 @ 10:01:

[...]

Watje. Mee-huilie.

Zo, oude forummer pest mede-oude-forummer, daarmee is het weer in balans. Topic kan doorgaan.Dank! Ik dacht ik ben de opmerkingen maar voor.
quote:Solomio schreef op 08 juli 2009 @ 10:00:

[...]

Nee hoor, ik ben nieuw in het wegpestgroepje.Welkom!
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 10:02:

[...]

Welkom!Dank je. Ik heb het wel erg naar mijn zin hier.
Ik dacht al, waar komt Boro's topic vandaag, maar ik had dit juweeltje gemist.

Willen alle holbewoners opstaan?
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:45:

HOE kan je nou weten of een baby van een paar weken het LEUK heeft op een kda???

Met grote kans op mosterd kan ik het niet laten om een tegenvraag te stellen.

Hoe kun jij weten dat een baby het leuk heeft bij jou dan? Daar ben ik toch erg benieuwd naar.
quote:Solomio schreef op 08 juli 2009 @ 09:57:

[...]

Ja hoor, ze krijgen nog steeds allebei volledig BV. Denk tot hun 18e.Ideaal! Kost niks, en twee van die grote kinders voeden doet echt wonderen voor de lijn!
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:44:

ik vind het gewoon heel apart. laat ik het dan zo uitdrukken. het is toch juist heerlijk om die eerste maanden bij je kindje te zijn?

ik lig soms uren lekker in bed te lezen met mijn kind naast me of op mijn buik. heerljk. en nee ik heb geen eigen auto of een hoge hypotheek maar ik zou geen villa willen ruilen voor deze momenten.Sorry, maar dit stukje stoort me nog steeds, dus wil hier nog iets op zeggen: heb jij wel een idee wat een bevoorrechte positie je hebt dát je thuis met je kind op je buik uren kan nietsen. Sta je er wel eens bij stil, dat terwijl jij ligt te niksen met je kind op de buik, anderen hard werken om de rest van de maatschappij draaiende te houden (de AOW's te betalen, de wegen te onderhouden, de scholen waar jou kind straks naartoe gaat te financieren). Eigenlijk profiteer jij dus van het feit dat andere moeders hun kind wel naar kdv brengen!
quote:Miffy schreef op 08 juli 2009 @ 10:04:

[...]

Ideaal! Kost niks, en twee van die grote kinders voeden doet echt wonderen voor de lijn!Dat van die lijn, dat is mij nou weer niet aan te zien.
Ik doe toch iets verkeerd, we werken alletwee, maar hebben een oude auto, een derdehands televisie, geen koophuis en gaan dit jaar voor het eerst in 2 jaar een weekje naar de camping. érgens vind ik dat ik als tweeverdiener gewoon récht heb op een flatscreen en een dure auto.
quote:Tuut schreef op 08 juli 2009 @ 10:05:

[...]

Sorry, maar dit stukje stoort me nog steeds, dus wil hier nog iets op zeggen: heb jij wel een idee wat een bevoorrechte positie je hebt dát je thuis met je kind op je buik uren kan nietsen. Sta je er wel eens bij stil, dat terwijl jij ligt te niksen met je kind op de buik, anderen hard werken om de rest van de maatschappij draaiende te houden (de AOW's te betalen, de wegen te onderhouden, de scholen waar jou kind straks naartoe gaat te financieren). Eigenlijk profiteer jij dus van het feit dat andere moeders hun kind wel naar kdv brengen!

Haha... ik had dus ook nog steeds een stukje in word staan, die ik hier niet had 'geplakt', aangezien deze discussie verder toch kant noch wal raakt:

** Ik ben ook zo'n "ontaarde" . Een van de eerste dingen die ik geregeld heb toen ik zwanger werd is "baby summer" inschrijven op een kdv. Meteen va 10 weken na de geboorte, zodat mama lekker kan blijven werken. Want ik vind mijn werk nu eenmaal ontzettend leuk. Ik haal er voldoening en zelfwaardering uit. Erg hé .. Verder heeft het nog een aantal andere voordelen: centjes verdienen, belasting betalen voor iedereen die het nodig heeft en allerhande kortingen voor vrouwen die het liefst thuis blijven te bekostigen.
Computer says nooooo
quote:schouderklopje schreef op 08 juli 2009 @ 10:00:

[...]

Maar goed, uiteindelijk moet en mag je dat zelf weten, zolang je een partner hebt die jou wilt kan onderhouden.
Later is nu
quote:Thyra schreef op 08 juli 2009 @ 10:09:

Ik doe toch iets verkeerd, we werken alletwee, maar hebben een oude auto, een derdehands televisie, geen koophuis en gaan dit jaar voor het eerst in 2 jaar een weekje naar de camping. érgens vind ik dat ik als tweeverdiener gewoon récht heb op een flatscreen en een dure auto.Dan toch tenminste wel een mooie jas neem ik aan ??
Computer says nooooo
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:52:

in wat voor tijd leven we dan als het onmogeljk is om als vrouw een half jaar of een jaar bij je kind te blijven? is dat echt ONMOGELIJK als je die tweede auto, hypotheek, flatscreen enzo skipt? ik geniet elk moment van mijn kind daar zou niets tegenop kunnen. juist het baby-achtige is zo prachtig.

Ik heb geen tweede auto, geen tophypotheek, geen flatscreen. Hier kunnen we met het salaris van alleen manlief net rondkomen, maar blijft er nooit eens geld over voor iets extra's. Ik werk dus om het iets ruimer te hebben. En o, omdat ik werken en er even uit zijn leuk vind. En daarom gaan mijn 4 kids 2 dagen naar KDV en BSO

Maar waarschijnlijk lees jij mijn stukje zo:

Ik heb een tweede auto, een tophypotheek en in elk verblijf van het huis een flatscreen van 4bij4. Hier kunnen we met het salaris van alleen manlief wel rondkomen, maar dan blijft er toch geen geld over voor al die mooie dure spullen waar we anderen de ogen mee uit kunnen steken. Ik werk dus om mijn kinderen in Gaastra te kunnen kleden. O en omdat ik als ik werk even lheerlijk mijn kinderen kwijt ben. Dan dump ik ze alle 4 namelijk lekker de hele week op het kinderdagasiel.
Whatever, I do what I want
Dag To,

je omschrijft de vergelijking met een hondenasiel een beetje ongelukkig. Maar ik moet je enigszins gelijk gaan geven.

Ik heb jaren terug gewerkt als begeleidster op een kinderdagverblijf en ja professioneel en kundig.

Toch zou ik als ik de mogelijkheid heb niet voor een kinderdagverblijf kiezen...Ik heb op meerdere verblijven gewerkt en ook de verblijven die heel leuk ogen....Je blijft TE WEINIG aandacht hebben voor de kids. Voor mij voelde het als massaproducatie. En ik denk dat dit voor veel leidsters het geval is; ze wilen veel meer..maar komen er praktisch gewoon niet aan toe om ieder kind voldoende aandacht te geven.

Leidsters die roepen dat dat wel zo is ..is flauwekul ; tenzij ze een groepje hebben van misschien 5 kids.

Je moet je voorstellend at je meestal met 2 personen werkt op een groepje van soms wel 13 kids..tuurlijk krijgen ze niet voldoende aandacht individueel. En vooral de babygroepen is voeden snel knuffelen en weer slapen.

Hoewel ik genoten heb van de periode dat ik daar gewerkt heb...bleef het bij mij dwars zitten dat ik niet voldoende aandacht kon schenken die de kis nodig hadden.

Helaas is er voor sommige ouders geen andere optie en zullen ze hiervoor moeten kiezen.

Voor mijzelf zou de keuze er niet vlug naartoe gaan.
Sjee ik ga echt geen 20 pag onzinnige reaties van Ziggie lezen hoor. de eerste 10 waren nl zeer vermakelijk, maar kind zit op het KDV en ik zit een beetje te wachten op de bevalling en niks te doen, dus ik dacht.....kom ik ga eens lezen.

He Ziggie als jij nu eens lekker met je kind en al in Den Haag gaat staan en zorgt dat we langer betaald verlof hebben of anders dat je even langs mijn werkgever gaat en zegt dat het ouderschapsverlof 100% betaald moet worden, dan kan ik ze tenminste wat langer thuis laten. Goed plan? Ik reken er dus op dat deze zwangerschap minimaal een jaar betaald verlof heeft. Ik hoor graag snel van je.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:11:

tenzij ze een groepje hebben van misschien 5 kids.

Je moet je voorstellend at je meestal met 2 personen werkt op een groepje van soms wel 13 kids..tuurlijk krijgen ze niet voldoende aandacht individueel. En vooral de babygroepen is voeden snel knuffelen en weer slapen.

.

Euhmm ik weet niet op wat voor een dagverblijf jij gewerkt hebt maar dit mag dus niet. Er mogen max 9 kindjes op 2 leidsters in de babygroep zitten. Daar zijn richtlijnen voor waar een goed kdv zich aan houdt. Als je een beetje kunt rekenen betekend dat dus dat je als leidster idd een groepje van minder dan 5 kinderen hebt. Het is dus een beetje kul wat jij zegt.

Maar goed ik zal zelf wel helemaal gestoord en zielig moeten zijn aangezien ik vanaf 8 weken (ohja trauma!!!). 5 dagen per week naar het kdv ben geweest.
Dames TO probeert hier een discussie op gang te brengen met de manier waarop ze dit omschrijft..maar iedereen voelt zich weer aangevallen door hun keuze voor een kdv.

Kom met de voor en nadelen!!!!!!!!
Ik heb ook invalwerk gedaan op kinderdagverblijven en ik werd van een aantal kinderdagverblijven ook absoluut niet vrolijk. Inderdaad, je stond met z'n tweeën op een groep van 14 kinderen, af en toe stond ik er alleen, terwijl ik de kinderen amper kende en de ouders aan wie ik ze mee moest geven helemaal niet. Ik heb een keer op een wildvreemde groep een dienst gedraaid van 8.00 tot 18.00 terwijl de vaste leidsters diensten hadden van 8.00 tot 16.00 en van 9.00 tot 17.00, wat ik niet alleen voor mezelf vervelend vond, maar ook gewoon niet zo heel verantwoord. Ook vond ik dat er op sommige kinderdagverblijven helemaal niet zoveel leuks werd gedaan en ik vond dat lang niet alle leidsters even leuk met kinderen omgingen. Ik had zelf in die tijd nog nul komma nul ervaring met kleine kinderen en was meestal ronduit onhandig, achteraf vind ik het ook best bizar dat ik daar zonder meer aan het werk kon. Als ouder zou ik er nu denk ik helemaal niet zo blij mee zijn om mezelf (de onervaren versie van toen dan) alleen op de groep van mijn kind aan te treffen.

Maar goed, dat wil niet zeggen dat er niet ook heel leuke kinderdagverblijven zijn. Bovendien vind ik de benaming 'kinderasiel' zelfs voor de minder leuke kinderdagverblijven te ver gaan. Het was ook weer niet zo dat er slecht voor die kinderen werd gezorgd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ooooo, ik ben echt ontaard. Kom er net achter dat ik mijn mobiel niet had aangezet vanochtend. Was dus onbereikbaar, er had wel ik weet niet wat kunnen gebeuren.
Wat ben je eigenlijk ook een respectloze zak hooi als je vanuit je luxe positie, met een kerel die zijn kind nauwelijks ziet omdat hij gedwongen is full-time te werken, andere vrouwen die proberen vanuit hun liefde voor hun kind de best mogelijke keuze te maken zo ontzettend onderuit schoffelt.

Mijn kinderdagverblijf is geen massaproductie. Op babygroepen mógen geen 13 kindjes, er is genoeg aandacht voor ze en ze hebben het er prima naar hun zin.

Al die 'individuele aandacht' was er 40 jaar geleden ook niet, toen de moeders wel thuis waren maar te druk met het huishouden en 8 kinderen hadden die vooral zichzelf moesten vermaken. Individuele aandacht is pas net hip geworden en ik vraag me af wat voor generatie kinderen je krijgt als je vindt dat ze 24/7 bij hun moeder moeten zijn en vooral veel aandacht moeten krijgen.
Lieverd(mararoulette) ik weet niet of je er zelf hebt gewerkt of dat je kids ernaartoe gaan. Maar in de praktijk gaat dit dus heel vaak echt niet zo en loop je ook nog met stagiaires.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven