kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
Wees gerust, ik ben al klaar met de discussie voor nu.

Ga mijn kinderen maar eens verstikken.

Nog één ding: als je thuisblijfmoeder bent (om wat voor reden dan ook), betekent dat niet automatisch dat je niets met werken hebt. Dat is een stelling die nergens op slaat.

En dat is ook mijn enige doel hier. Duidelijk maken dat het nooit zo zwart-wit is als het gesteld wordt.
quote:summer73 schreef op 08 juli 2009 @ 14:01:

[...]

Wel een heel eenvoudige uitleg: gelijke rechten, gelijke plichten, stemrecht, kiesrecht, recht op gelijk werk, recht op gelijke behandeling, recht op gelijke verdeling man-vrouw, en hoe bereik je dat: door je ook zoveel mogelijk als gelijke te gedragen.

Doordat ik werk en samen met mijn man een fijn inkomen geniet, draag ik met mijn belastingcenten inderdaad een hoop meer bij aan de maatschappij, ja.En daar valt werkelijk niks aan af te doen! Hear hear.
quote:Susan schreef op 08 juli 2009 @ 13:58:

[...]

Ja, en? Dat doen toch niet alle thuisblijfmoeders die deelnemen aan de discussie? Omdat er hier een persoon is die wat ongenuanceerd overal tegenaan schopt, hoef je nog niet een hele groep onderuit te halen die daar grotendeels niets mee te maken heeft.inhoudelijk reageer ik ook alleen gericht op een beperkt aantal poststers.. Het is niet mijn bedoeling om een hele bevolkingsgroep onderuit te halen, mijn standpunt blijft echter wel staan. in een genuanceerde discussie, had ik deze natuurlijk ook veel genuanceerde gebracht.
Computer says nooooo
quote:Bagheera schreef op 08 juli 2009 @ 14:00:

Hoho, er is maar 1 poster die dat van die prinsessen heeft gezegd.Dat is waar, maar ik zie het ook in andere discussies wel vaker die twee kanten opgaan. Het is oneerlijk dat je thuiszit, want je man zou vast ook wel lekker thuis willen zitten en het is oneerlijk dat je thuiszit, want waarom zou jij thuis moeten blijven en mag je man lekker carrière maken? En ja, dat werd door dezelfde persoon gezegd, waarschijnlijk omdat het eerste argument werd weerlegd door de moeder in kwestie die aangaf dat de partner het geen punt vond om fulltime te werken of juist dat zij het geen probleem vond om thuis te zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:RosieRo schreef op 08 juli 2009 @ 14:00:

[...]

nee, je hebt wel gelijk.

maar dat is de reactie die middeleeuwse types zoals dit oproepen. Persoonlijk zou ik geen huismoeder kunnen/willen zijn en ik denk echt dat er in dit land een hoop talent onbenut op de bank zit, maar okay, is een keuze.

Laat ik dan maar even heel straight zijn.

Bij mij is het geen keuze. Ik KAN namelijk niet werken, vanwege mijn gezondheid. En zo is het voor veel vrouwen niet een keuze om verschillende redenen. Daarvoor ben ik niet middeleeuws, maar gewoon iemand met gezond verstand die overduidelijk met twee benen in deze maatschappij staat.
quote:Solomio schreef op 08 juli 2009 @ 13:59:

[...]

Millie, dat is toch logisch. Als je kind nog klein is (zo'n beetje tot zijn/haar 4e verjaardag) kan alleen de moeder de perfecte omgeving bieden. En vanaf de 4e verjaardag is de moeder juist de slechtste plek waar je kind kan zijn.

Nou...nee. Als je die theorie zou aanhangen, dan moet je zeggen dat het tot 7 jaar is dat de moeder de beste bescherming zou bieden. Dat van 4 of 5 jaar heeft slechts met schoolplicht te maken.

Maar dan nog, wie zegt dat je 24/7 bescherming moet bieden?

Of dat op het moment dat mijn kinderen geboren werden ik ineens Moeder moest zijn, en alle andere facetten in mijn leven moest uitvlakken?

Ik ben nl in eerste instantie Kjong. En doe graag wat mij gelukkig(er) maakt. Een onderdeel daarvan was kinderen krijgen. Een onderdeel, dus niet mijn bestaansrecht, niet mijn enige wens.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 14:00:Mille je kind zit dan in een heel andere ontwikkelingsfase.

Vanaf z'n vierde verjaardag zit het acuut in een andere ontwikkelingsfase dan de week ervoor? Nou, dat is me dan drie keer volledig ontgaan, maar dat zal wel komen omdat ik er niet 24/7 op zat te letten.

Als er wordt gezegd dat een baby van een paar maanden bijster weinig beleeft aan een kdv kan ik daar weinig tegenin brengen. Ik denk ook niet dat ze er noodzakelijkerwijs slechter van worden, als het om een goed kdv gaat, maar goed.

Maar mijn zoon van 2 1/2 bijvoorbeeld vindt de twee dagen dat hij naar het kdv gaat echt geweldig. Hij heeft daar vriendjes en ze doen allerlei dingen die we thuis niet doen (ik heb nog nooit kuikens uitgebroed hier thuis, om maar wat te noemen).

En persoonlijk lijkt het mij zieliger om de overstap van 24/7 naar een volledige schoolweek te maken, dan de overstap van een paar dagen kdv naar school.
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:53:

DAN NOG EEN ANDERE VRAAG: HOE KAN JE DAN IN HEMELSNAAM ALS JE ZELF THUIS BENT JE KIND NAAR HET KDA BRENGEN? .Met de auto, heel makkelijk hoor :-)
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 14:06:

[...]

Laat ik dan maar even heel straight zijn.

Bij mij is het geen keuze. Ik KAN namelijk niet werken, vanwege mijn gezondheid. En zo is het voor veel vrouwen niet een keuze om verschillende redenen. Daarvoor ben ik niet middeleeuws, maar gewoon iemand met gezond verstand die overduidelijk met twee benen in deze maatschappij staat.das wat anders he? Ik heb het uiteraard niet over zieken, of ouders van een drieling met adhd, etc.
oh, en, *knuppel in hoenderhok* mijn kinderen zijn as we speak 2 weken op kamp. Weg. Uitbesteed. Uit beeld. Elders.
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 14:04:

Wees gerust, ik ben al klaar met de discussie voor nu.

Ga mijn kinderen maar eens verstikken.

Nog één ding: als je thuisblijfmoeder bent (om wat voor reden dan ook), betekent dat niet automatisch dat je niets met werken hebt. Dat is een stelling die nergens op slaat.

En dat is ook mijn enige doel hier. Duidelijk maken dat het nooit zo zwart-wit is als het gesteld wordt.Op mij komen je berichten over kinderen die beter af zijn bij hun moeder anders vrij zwart-wit over. Of als een soort van zelfverdediging die nergens voor nodig zou hoeven zijn.
quote:krokusje schreef op 08 juli 2009 @ 13:36:

[...]

maar wat je zegt is echt onzin. Kinderopvang in Nederland kost helemaal niet veel voor de ouder. Ook niet als je veel verdient. Voor een tweede kind betaal je maar een minimaal bedrag. Wij verdienen met z'n 2en 3400 euro. Zoon gaat 3 dagen naar de creche en wij betalen zelf 220 netto. Als onze tweede straks naar de creche gaat, betalen we iets van maximaal 100 euro meer. Dus dan gaan 2 kinderen 3 dagen per week naar de creche en wij zullen netto een goeie 300 euro betalen. Is je salaris lager, dan betaal je uiteraard ook minder.

Omdat ik dus zo zat te twijfelen of ik het wel goed heb ingevuld allemaal, heb ik voor de grap de berekening op de website van de Belastingdienst gemaakt en ingevuld dat ik een ton per jaar verdien.

Ook dan kreeg ik nog ruim EUR 400.- kinderopvangtoeslag, de helft van wat het per maand kost.

Ik snap niet waarom mensen roepen dat het zo duur is en dat je zo weinig tegemoetkoming krijgt.
quote:summer73 schreef op 08 juli 2009 @ 14:01:

[...]

Wel een heel eenvoudige uitleg: gelijke rechten, gelijke plichten, stemrecht, kiesrecht, recht op gelijk werk, recht op gelijke behandeling, recht op gelijke verdeling man-vrouw, en hoe bereik je dat: door je ook zoveel mogelijk als gelijke te gedragen.

Doordat ik werk en samen met mijn man een fijn inkomen geniet, draag ik met mijn belastingcenten inderdaad een hoop meer bij aan de maatschappij, ja.Doordat mijn man hier grotendeels voor het inkomen zorgt, voel ik mij toch absoluut gelijk aan hem.
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 14:04:

En dat is ook mijn enige doel hier. Duidelijk maken dat het nooit zo zwart-wit is als het gesteld wordt.

Norre.. ik snap nog weinig van alle reacties van jouw kant.

Je reageert erg boos op reacties van (oa) mij, die gaan over vrouwen die vrijwillig thuis blijven, vervolgens een uitleg dat jij niet kan werken wegens ziekte. Gemeend rot voor je, maar dan is deze hele discussie betekenisloos.

Verder heb je zelf een pracht van een start gemaakt in jouw zwart-wit gekleurde toonzetting door de frase "hele week". Daar reageerde ik bijvoorbeeld ook op, dus ga nu geen grijsnuances proberen aan te brengen. Die zijn al in het begin van deze discussie verdwenen.
Computer says nooooo
quote:RosieRo schreef op 08 juli 2009 @ 14:10:

oh, en, *knuppel in hoenderhok* mijn kinderen zijn as we speak 2 weken op kamp. Weg. Uitbesteed. Uit beeld. Elders.Tssssssssk. Hoe kun je nog met jezelf leven
quote:Mille schreef op 08 juli 2009 @ 14:10:

[...]

Op mij komen je berichten over kinderen die beter af zijn bij hun moeder anders vrij zwart-wit over. Of als een soort van zelfverdediging die nergens voor nodig zou hoeven zijn.Dan heb jij mijn berichten niet begrepen. Ik snap de verdediging van het werken alleen niet zo. Iedereen mag werken van mij. Laat dat duidelijk zijn, maar promoten dat het beter voor je kind is... Dat gaat mij te ver. Dat is mijn punt in deze...
quote:Mille schreef op 08 juli 2009 @ 14:12:

[...]

Tssssssssk. Hoe kun je nog met jezelf leven

nou, op dit moment dus heel comfy

lekker veel werken, laat naar bed, concerten, uit eten, seks middenop de dag..
Mmm, zolang er nog werkeloosheid is, kunnen er gerust vrouwen huismoederen, denk ik dan. Maar dat is waarschijnlijk te kort door de bocht, want die vraag en dat aanbod zullen wel niet op elkaar aansluiten.

Wat ik dan wel weer irritant vind: thuisblijfmoeders die hun kinderen evengoed 2 dagen naar een kinderdagverblijf brengen. Daar schijnen er een boel van te zijn (vandaar ook dat de hele opvangvergoeding op de schop moest). Heb ook een buurvrouw die dat doet. Ik vind haar niet ontaard hoor, maar vind wel dat ze zich er makkelijk vanaf maakt. Ik regel en organiseer me een slag in de rondte om kind en werk te combineren en zij heeft geen baan en gaat gewoon twee dagen in de week wat, haar nagels zitten lakken of tijdschriften lezen? Omdat ze toevallig met een kerel getrouwd is met centen... Toegegeven, misschien doet ze uitermate nuttig vrijwilligerswerk, dat weet ik allemaal niet, en het is natuurlijk voor een groot deel de kift. Maar toch...
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 14:12:

[...]

Dan heb jij mijn berichten niet begrepen. Ik snap de verdediging van het werken alleen niet zo. Iedereen mag werken van mij. Laat dat duidelijk zijn, maar promoten dat het beter voor je kind is... Dat gaat mij te ver. Dat is mijn punt in deze...

mja, voor MIJN kinderen is het echt beter dat ik werk.

Anders ben ik a) niet te harden en b) vreten ze droog brood.
quote:krokusje schreef op 08 juli 2009 @ 13:36:

[...]

maar wat je zegt is echt onzin. Kinderopvang in Nederland kost helemaal niet veel voor de ouder. Ook niet als je veel verdient. Voor een tweede kind betaal je maar een minimaal bedrag. Wij verdienen met z'n 2en 3400 euro. Zoon gaat 3 dagen naar de creche en wij betalen zelf 220 netto. Als onze tweede straks naar de creche gaat, betalen we iets van maximaal 100 euro meer. Dus dan gaan 2 kinderen 3 dagen per week naar de creche en wij zullen netto een goeie 300 euro betalen. Is je salaris lager, dan betaal je uiteraard ook minder.Knap dat jij weet wat hier een KDV kost, voor een tweede kin dis dat hier 827 euro en geen 220 euro.
quote:Nastik schreef op 08 juli 2009 @ 14:11:

[...]

Ik snap niet waarom mensen roepen dat het zo duur is en dat je zo weinig tegemoetkoming krijgt.Nastik: denkelijk gaat het in die gevallen om de toeslagen bij elkaar.. Dus niet alleen voor kinderopvang, maar ook toeslagen die je krijgt als het loon onder een bepaalde drempel ligt, los van kosten opvang.
Computer says nooooo
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 13:44:

[...]

Is dit een feministische reaktie? Want je weet waar de feministen voor op de barricades hebben gestaan toch?JUIST: voor de vrije keuze van vrouwen!!
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 14:12:

[...]

Dan heb jij mijn berichten niet begrepen. Ik snap de verdediging van het werken alleen niet zo. Iedereen mag werken van mij. Laat dat duidelijk zijn, maar promoten dat het beter voor je kind is... Dat gaat mij te ver. Dat is mijn punt in deze...Norre, even een quote uit een eerder bericht van jou:

Er bestaat nog zoveel meer dan mijn kinderen.

Ik ga alleen op vakantie, ben vaak de hort op. En allemaal als thuisblijvende moeder.

Promoten dat werken voor je kind beter is vind je niet kunnen, je zegt eerder ook dat je niet begrijpt waarom iemand kinderen neemt als ie er niet de hele week bij kan zijn (geldt dan blijkbaar alleen voor vrouwen, mannen mogen zich gewoon voortplanten ook al hebben ze een baan?). Maar alleen op vakantie gaan en de hort op gaan is wel beter voor ze dan dat je thuis blijft?
quote:RosieRo schreef op 08 juli 2009 @ 14:14:

[...]

nou, op dit moment dus heel comfy

lekker veel werken, laat naar bed, concerten, uit eten, seks middenop de dag..Waar is dat kamp?
quote:MamaD schreef op 08 juli 2009 @ 14:15:

[...]

Knap dat jij weet wat hier een KDV kost, voor een tweede kin dis dat hier 827 euro en geen 220 euro.

Ik denk dat Krokus het netto bedoelt, dus met belastingaftrek eraf.

Ga anders eens naar www.toeslagen.nl en vul daar je gegevens in. Kun je zo zien wat je terugkrijgt.

Wij verdeien samen 3000 netto per maand. 3 kinderen die 2 dagen opvang nodig hebben en wij betalen zelf 200 euro.

Nou, dat vind ik geen geld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven