Gezondheid alle pijlers

geen idee wat het nou is

08-07-2009 19:20 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje ziek thuis van mijn werk, omdat ik het niet meer trok, ik was moe, duizelig, kon niets meer, en alles was me te veel... ik ben bij de bedrijfsarts geweest, en hij zei dat het herstel 6 tot 12 maanden ging duren... met als gevolg: ben mijn baan nu kwijt per september:(

Als ik aan de bedrijfsarts vroeg wat ik had, zegt hij: weet ik niet.... daarvoor moeten onderzoeken gedaan worden.... (maar niemand die me onderzoeken laat doen, ookal vraag ik erom.. (ik weet wel dat het niks lichamelijks is......)

Ik heb al een tijdje antidepressiva ((paroxitine) vanwege een depressie... dit had ik al voordat ik ziek werd.

de klachten die ik heb zijn onder andere hartkloppingen, duizelig, t idee om nu te gaan douchen is me al te veel en het kost me zeer veel moeite om het ook te doen. dit is met alles zo. ook heb ik elke keer huilbuien.

Ik word nu alleen gek van hoe ik me voel... ik kan al dagen nix, en slaap alleen maar. verderheb ik al 2 dagen erge last van hartkloppingen die voor mijn gevoel helemaal doortrekken naar de zijkanten enzo (sorry als het een vage omschrijving wordt nu, maar ik kan het niet goed uitleggen allemaal, omdat ik niet weet hoe ik dat moet doen) verder is mijn temperatuur enorm aan het schommelen en heb ik een vaag gevoel in mijn hoofd, vooral hiermee weet ik niet hoe ik het moet omschrijven maar het voelt soms alsof het hartkloppingen in mn hoofd zijn aan de zijkanten bij mijn slapen en beetje aan de achterkant. verder ben ik enorm duizelig, en ik ben vandaag met zeer veel moeite even naar de winkels geweest, en voelde mijn ogen vaak wegdraaien (gisteren ook) en alsof ik ook omval. Verder ben ik ook enorm emotioneel en kan huilen om alles...

ik heb deze klachten als langere tijd, dit begon voordat ik ziek werd (april) en hoorde volgens mijn huisarts bij de depressie. maar het wordt nu alleen maar erger en erger en het duurt nu al 2 volle dagen en ik weet gewoon niet meer wat ik ermee moet...

ik moet zowiezo naar de huisarts van de week maar ik weet me nu gewoon geen raad:'(
heb je een tijdelijk contract?

Anders kun je niet zomaar je baan kwijt zijn.
Overspannen/burnout?

Als je een vast contract hebt kun je niet zomaar ontslagen worden als je ziek bent.
Verder heel veel sterkte toegewenst en ik zou heel snel contact opnemen met een psycholoog of een psychiater.

(knuffel)
-
anoniem_55613 wijzigde dit bericht op 08-07-2009 19:25
Reden: 1x = genoeg
% gewijzigd
Ik zou met die hartkloppingen toch maar naar de huisarts gaan, dat is toch iets wat wel onderzoekbaar is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:MMP schreef op 08 juli 2009 @ 19:25:

Verder heel veel sterkte toegewenst en ik zou heel snel contact opnemen met een psycholoog of een psychiater.

(knuffel)

ik heb een tijdelijk contract ja, vandaar

en ik loop al bij een psycholoog, maar ben wel blij dat het niet meer 1 keer per week is...

echt alles wat geplant staat, zoals de tandarts vrijdag, en moet morgen naar mijn werk toe weer.. voelt als een verplichting, en dan voel ik me meteen zo rot... terwijl als ik nu zou besluiten om even een rondje met de hond telopen buiten, dat het beter gaat, als dat mijn moeder zegt: ga jij even met de hond lopen....:(
To, drie maanden geleden had je het ook al over deze klachten, en dat je dit toen al maanden had, dus ook vóór je anti-depressiva. Ik neem aan dat je inmiddels wel weer bij de dokter bent geweest?

Als ik je zo hoor en je berichten terug lees, dan denk ik dat je echt niet veel anders kan dan aan psychische oorzaken denken. Het lijkt me verstandig dat je je in die richting zoekt. Misschien heb je een aanpassing van je medicatie nodig? Als ik je zo hoor, dan helpt de paradoxine niet afdoende.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
ik moet ook van de week naar de huisarts om over de medicijnen te praten , en volgens de bedrijfsarts moeten deze verhoogd worden...

verder weet ik niet wat ik nu moet, ben ook erg misselijk....

en het klopt dat ik het er toen ook al over had, het speelt ook al erg lang...:(
maar dat gevoel in mijn hoofd, het lijkt een soort oorsuis, maar toch ook weer niet, want het zit niet in mn oren...:(
Kan het ook zijn dat het een heftige bijwerking is van de AD?

Het lijkt wel een beetje op mijn bijwerkingen, de heftigheid is ervan af. Maar ik heb nog steeds last van oorsuizen als bijwerking.

Wellicht kan je met je huisarts bespreken of je een andere AD kan proberen? Voor sommigen is het flink zoeken voordat ze de juiste AD gevonden hebben.

Sommige AD hebben ook tijd nodig (bijvoorbeeld zes weken tot drie maanden voordat het uberhaupt begint te werken).
ik weet het niet....

ik weet alleen dat ik die klachten al had...., al voordat ik begon met de ad....:(

maar bijwerkingen, moet je die niet vanaf het begin hebben?? ik heb deze al een paar maanden...

maar hoe zit dat met zoeken naar de juiste???
MG, met die vragen zul je echt naar de dokter moeten. Die kunnen mensen op een forum niet voor je beantwoorden. Wat jij beschrijft kunnen bijwerkingen zijn, maar het kunnen ook verschijnselen zijn die horen bij paniekaanvallen. Ik krijg de indruk dat je erg bang bent en dan leg je soms elk pingeltje in je lijf onder een vergrootglas en lijkt het 10 x zo erg. Dan voelt het wel heel echt hoor, begrijp me niet verkeerd. Denk je zelf dat het met angst te maken zou kunnen hebben?
ik zou niet weten wat voor angst????
quote:MiracleGirl schreef op 08 juli 2009 @ 19:20:

de klachten die ik heb zijn onder andere hartkloppingen, duizelig, t idee om nu te gaan douchen is me al te veel en het kost me zeer veel moeite om het ook te doen. dit is met alles zo. ook heb ik elke keer huilbuien.

verder heb ik al 2 dagen erge last van hartkloppingen die voor mijn gevoel helemaal doortrekken naar de zijkanten enzo (sorry als het een vage omschrijving wordt nu, maar ik kan het niet goed uitleggen allemaal, omdat ik niet weet hoe ik dat moet doen) verder is mijn temperatuur enorm aan het schommelen en heb ik een vaag gevoel in mijn hoofd, vooral hiermee weet ik niet hoe ik het moet omschrijven maar het voelt soms alsof het hartkloppingen in mn hoofd zijn aan de zijkanten bij mijn slapen en beetje aan de achterkant. verder ben ik enorm duizelig, en ik ben vandaag met zeer veel moeite even naar de winkels geweest, en voelde mijn ogen vaak wegdraaien (gisteren ook) en alsof ik ook omval. Verder ben ik ook enorm emotioneel en kan huilen om alles...

ik heb deze klachten als langere tijd, dit begon voordat ik ziek werd (april) en hoorde volgens mijn huisarts bij de depressie. maar het wordt nu alleen maar erger en erger en het duurt nu al 2 volle dagen en ik weet gewoon niet meer wat ik ermee moet...'(Hyperventilatie kan ook. Ik herken veel van je klachten. Morgen hoor ik of ik chronische hyperventilatie heb of iets lichamelijks.
hyperventilatie??? dat is toch alleen snel ademen??
http://www.chronischehyperventilatie.nl/

als ik hier kijk, soms lijkt het of mijn hart overslaat... zo voelt het soms tenminste... en verder heb ik heel veel van die klachten...

oa ook onregelmatige hartslag... normaal is deze tussen de 60 en 70,nu al tijdje rond de 83, maar soms uitschieters tot 120... en soms perioden van 95...:(

maar wist niet dat dat zo veel klachten had.....:O
Je hoeft ook niet alle symptomen te hebben om chronische hyperventilatie te hebben. Ikzelf ben dan weer niet zo angstig. Eigenlijk helemaal niet. Er waren nog een paar andere dingen die ik ook niet heb, ik ken de site. Gisteren nog op gekeken.

Maar het is een uitermate vervelende aandoening. Ik ga gewoon naar buiten, op de fiets, de hond uitlaten, werken, treinen etc. Gisteren had ik een heel erge aanval en kon gelukkig gelijk door naar de huisarts. Ik moest naar het ziekenhuis om bloed te prikken om te kijken of het toch niet wat lichamelijks is. Mijn bloeddruk was goed 120/82 en mn polsslag was krachtig.
quote:MiracleGirl schreef op 08 juli 2009 @ 21:10:

http://www.chronischehyperventilatie.nl/

als ik hier kijk, soms lijkt het of mijn hart overslaat... zo voelt het soms tenminste... en verder heb ik heel veel van die klachten...

oa ook onregelmatige hartslag... normaal is deze tussen de 60 en 70,nu al tijdje rond de 83, maar soms uitschieters tot 120... en soms perioden van 95...:(Als je zoveel klachten hebt zou je dan niet eens naar de ha gaan? Of heb je dat al gedaan?
quote:MiracleGirl schreef op 08 juli 2009 @ 20:39:

ik zou niet weten wat voor angst???? Angst voor je gezondheid misschien? Die angst hoeft ook niet reeel of zo te zijn, je hoeft je er niet eens echt bewust van te zijn. Maar ik lees nu al een hele tijd berichten van je over je klachten en ondanks dat je meerdere keren bij een arts bent geweest blijf je piekeren en je klinkt wel degelijk erg ongerust en wat paniekerig.
Klinkt idd best als paniekaanvallen. Paniekaanvallen zijn heel intens en het voelt alsof het écht niet goed gaat. Feitelijk gebeurt er niets ergs met je maar het voelt wel zo. Je krijgt er hyperventilatie van ( die je niet altijd hoeft te ervaren als hard hijgen) en die kan je voelen in je armen. Als je erin blijft steken kan het uren duren. Heel vervelend en angstig. Klinkt het als iets dat zou kunnen zijn?
Stomme vraag, maar slik je de pil? Ik had deze klachten een aantal jaar geleden door de pil.

Ook ik werd meteen aan de AD en oxazepam gezet, maar op aanraden van iemand met de pil gestopt en na 3 weken begon ik mezelf weer te worden.

Sorry als het dat niet is en ik je misschien beledig!
quote:Ratteke schreef op 08 juli 2009 @ 23:03:

[...]

Als je zoveel klachten hebt zou je dan niet eens naar de ha gaan? Of heb je dat al gedaan?

ik ben al zo vaak geweest, enige wat hij zegt is dat die hartkloppingen geen kwaad kunnen, en dat ik een depressie heb...

de bedrijfsarts zegt dat er nog meer aan de hand is (niets lichamelijks) maar weet niet wat:S maar hij doet ook niets om te kijken wat het is....
quote:Poezewoes schreef op 08 juli 2009 @ 23:06:

[...]

Angst voor je gezondheid misschien? Die angst hoeft ook niet reeel of zo te zijn, je hoeft je er niet eens echt bewust van te zijn. Maar ik lees nu al een hele tijd berichten van je over je klachten en ondanks dat je meerdere keren bij een arts bent geweest blijf je piekeren en je klinkt wel degelijk erg ongerust en wat paniekerig. ik ben idd vaak geweest, maar dat is puur omdat die klachten niet weg gaan....
quote:marshall schreef op 08 juli 2009 @ 23:13:

Klinkt idd best als paniekaanvallen. Paniekaanvallen zijn heel intens en het voelt alsof het écht niet goed gaat. Feitelijk gebeurt er niets ergs met je maar het voelt wel zo. Je krijgt er hyperventilatie van ( die je niet altijd hoeft te ervaren als hard hijgen) en die kan je voelen in je armen. Als je erin blijft steken kan het uren duren. Heel vervelend en angstig. Klinkt het als iets dat zou kunnen zijn?

ik heb de afgelopen drie dagen veel last van hartkloppingen gehad, en soms ook raar gevoel in mijn armen inderdaad... (ik kan het alleen niet omschrijven) en ook een vaag gevoel in mijn hoofd met duizelig en ogen weg voelen draaien en soms enorm kort wegvallen lijkt het

en riz: ik heb jaren de pil geslikt...en ben ermee gestopt, vanwege bijwerkingen (oa een cyste die nogal groot en pijnlijk werd erdoor en mijn borst)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven