Napraat 167, eentje meer én eentje minder. #Kersteditie

16-12-2023 20:21 3174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in de kersteditie 🎄van napraat 167!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 167:
overig/napraattopic-167-met-geklets-cho ... s/502490##

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Koud hè?
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
09-01-2024 08:36
Koud hè?
God nou. Ik moet vandaag veel op de scooter weg, maar vraag me af of dat verstandig is.
Moiren schreef:
09-01-2024 08:41
God nou. Ik moet vandaag veel op de scooter weg, maar vraag me af of dat verstandig is.
Lijkt mij echt heel (te) koud.

OV?
-3°C, voelt als -10°C.

🥶
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Moiren schreef:
Tips voor op de fiets, maar lijkt me ook best voor op een scooter te kunnen werken.
Behalve tip 1.

https://m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf202 ... e=facebook

David Dunning
Felidaez schreef:
09-01-2024 07:47
Ik duim mee.
--

Ik begreep ook nooit waarom een airfryer zo tof zou zijn.
Heb er zelfs een in het verleden gehad en weggegeven.

Maar nu ben ik al te blij met dat ding.
En de kids ook 8-)
Ik :heart: mijn airfryer.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Moiren schreef:
Heb je iets voor je benen ter bescherming? Of een scherm op je scooter voor je gezicht?

Bij ons vind ik het wel meevallen, maar scooter gaat veel harder dan fietsen en zou op plekken heel koud kunnen aanvoelen. Dat is bij mij niet.
OV is zeker te veel prikkels?
Jaja.
Moiren schreef:
Dat is echt superkoud nu. Vooral met die wind.
Ik moet ook weg vanmiddag, maar heb besloten met de bus te gaan. Is dat voor jou een optie?
Solomio schreef:
09-01-2024 08:54
Tips voor op de fiets, maar lijkt me ook best voor op een scooter te kunnen werken.
Behalve tip 1.

https://m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf202 ... e=facebook
Zoiets net gedaan met de hond uitlaten. Wollen hemd, wollen longsleave, fleecetrui, dikke thermolegging, thermosokken tot aan mijn knieeën, nep Ugg’s en erg warme en winddichte jas. Moet lukken.

OV is geen optie idd door teveel prikkels.
En anders me naar van de scooter laten vallen en naar de ingangen toe rollen :proud:
Ik heb zo’n hekel aan het te pas en te onpas onnodig gebruik van het woord letterlijk :steam:
Moiren schreef:
09-01-2024 09:20
Ik heb zo’n hekel aan het te pas en te onpas onnodig gebruik van het woord letterlijk :steam:
Vooral dat zo'n site als 'taaladvies' het ook nog goedpraat.
https://taaladvies.net/letterlijk/

David Dunning
Solomio schreef:
09-01-2024 09:43
Vooral dat zo'n site als 'taaladvies' het ook nog goedpraat.
https://taaladvies.net/letterlijk/
@(
Moiren schreef:
Fiets geen optie? Dan beweeg je je warm.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Solomio schreef:
09-01-2024 08:51
-3°C, voelt als -10°C.

🥶
Voelt als -38 hoor, echt niet -10.

David Dunning
Ik ben een snowflake die niet van de winter houdt. Hoe treurig.

David Dunning
oudebaas schreef:
09-01-2024 10:08
Fiets geen optie? Dan beweeg je je warm.
Nee, helaas niet.
Ik vond het net wel meevallen met de kou, had erger verwacht. Wel een muts opgedaan. Laatst net mijn eerste muts gekocht :P
Het is wat het is
Ik heb net een rondje extra gefietst nadat ik op de fiets naar de fysio ben geweest. Maar heel klein stukje want lukt voor geen meter dat fietsen maar vind zo lekker buiten. Knap echt op van dit weer.

Ben wel klaar met de dag na dat gefiets. :roll:
Jaja.
Ik ga zo toch wel even een wandeltje doen.

Ik merk dat hoe ouder ik word, hoe meer ik de kou niet leuk vind.
Maar strakblauwe lucht en een frisse neus, ja. Ga ik even doen!
Ik verbaas me toch iedere keer weer hoe makkelijk sommige mensen zijn met kinderen en vreemde honden.

Was in een restaurant in het bos, honden aan de lijn onder de tafel. Komt er een gezin met kleine kinderen. Dochtertje van een jaar of 4 gaat zo op haar knieën voor mijn hond zitten om te aaien.

Heb ik tegen gezegd dat ze dat voortaan echt even moet vragen en niet zomaar moet aaien zonder toestemming. Moeder staat schaapachtig te kijken... mijn ene hond is nogal angstig en kan weleens onvoorspelbaar zijn. Als die dan schrikt en uithaalt van zo'n kind heeft die hond het gedaan. Echt... Waarom beseffen mensen niet dat niet iedere hond (of dier of kind) zomaar aangeraakt wil worden door vreemden. Hou je kind bij en je poten thuis als je niks gevraagd hebt. >:-(
Mensen zijn dom.
Ik liep laatst met hond van strand naar de auto door een stukje duin. Loslopende hond in de aanval. Blert die vent: honden mogen hier los haar! Ja idioot, maar dat wil niet zeggen dat alles maar mag!

Mijn hond wordt veel ongevraagd aangeraakt en daar houdt ze niet van, dus begint ze te blaffen (zeer indrukwekkend). Blijf dan met je poten van mijn hond af!
Moiren schreef:
09-01-2024 11:57
Mensen zijn dom.
Ik liep laatst met hond van strand naar de auto door een stukje duin. Loslopende hond in de aanval. Blert die vent: honden mogen hier los haar! Ja idioot, maar dat wil niet zeggen dat alles maar mag!

Mijn hond wordt veel ongevraagd aangeraakt en daar houdt ze niet van, dus begint ze te blaffen (zeer indrukwekkend). Blijf dan met je poten van mijn hond af!

Nou precies! En vooral het ongevraagde aanraken. Hou gewoon je poten thuis. Ik had vroeger een Stafford en daar liep iedereen voor om terwijl dat juist een enorme goedzak was. En deze zien er schattig uit maar zijn veel feller en dus hou ik die vast. Sommige mensen zijn dom.
MrsMorrison schreef:
09-01-2024 12:06
Nou precies! En vooral het ongevraagde aanraken. Hou gewoon je poten thuis. Ik had vroeger een Stafford en daar liep iedereen voor om terwijl dat juist een enorme goedzak was. En deze zien er schattig uit maar zijn veel feller en dus hou ik die vast. Sommige Veel mensen zijn dom.
Kan me er niks bij voorstellen, hoezo zegt die moeder idd niet meteen wat. Echt nooit zomaar dieren aanraken. :facepalm:
Jaja.
MrsMorrison schreef:
09-01-2024 11:42
Ik verbaas me toch iedere keer weer hoe makkelijk sommige mensen zijn met kinderen en vreemde honden.

Was in een restaurant in het bos, honden aan de lijn onder de tafel. Komt er een gezin met kleine kinderen. Dochtertje van een jaar of 4 gaat zo op haar knieën voor mijn hond zitten om te aaien.

Heb ik tegen gezegd dat ze dat voortaan echt even moet vragen en niet zomaar moet aaien zonder toestemming. Moeder staat schaapachtig te kijken... mijn ene hond is nogal angstig en kan weleens onvoorspelbaar zijn. Als die dan schrikt en uithaalt van zo'n kind heeft die hond het gedaan. Echt... Waarom beseffen mensen niet dat niet iedere hond (of dier of kind) zomaar aangeraakt wil worden door vreemden. Hou je kind bij en je poten thuis als je niks gevraagd hebt. >:-(
Ik heb het andersom. Woon praktisch in het buitengebied, aan de rand van een natuurgebied. Loop vrijwel dagelijks met mijn dochter daar. Veel mensen laten de hond los, en veel (hele) grote honden. Ik ken ook wel veel mensen hoor. Het valt mij op dat jonge hondeneigenaren bij het zien van de kinderwagen doorgaans aanlijnen, en veel oudere mensen juist niet en dan kan die hond dus echt de kinderwagen induiken en dochter aflikken met als commentaar van de hondeneigenaar ("och ja ze vind de kleinkinderen ook zo leuk")

Zal best, maar ik ben er niet bepaald van gecharmeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven