internationale forummeet, wie heeft dit wel 'ns gedaan?

09-07-2009 11:32 48 berichten
Over 'n maand stap ik in de auto met mensen die ik tot nu toe alleen van 'n internationaal fotografieforum en 'n paar mailtjes ken en gaan we naar Denemarken voor 'n aantal dagen waar we gaan logeren bij ook weer iemand van dat forum.

Lijkt me helemaal geweldig, een paar dagen op pad met mensen die dezelfde passie (fotografie) delen en ook nog naar 'n land waar ik tot nu toe nog nooit ben geweest.

Vroeg me af of er onder de forummers hier ook wel 'ns mensen op zo'n manier medeforummers hebben ontmoet. Niet veilig een dagje op openbaar terrein maar gelijk 'n complete roadtrip. En hoe is dat bevallen?
Leuk! Geen ervaring mee, maar alvast veel plezier
Ik heb inmiddels twee meiden van het emigratietopic waar ik schrijf ontmoet en er zijn meer minimeetings geweest binnen dat topic op die manier.

Moet ik er wel bijzeggen dat de meesten van ons echt al jaaaaren op dat topic schrijven, dus we "kenden" elkaar behoorlijk. Bij het meeten was het "puzzeltje-op-zijn-plaats" dan ook heel duidelijk.

Leuk, Elninjoo!
Alle reacties Link kopieren
Internationale meetings nog nooit gehad. Maar meetings met forummers zeer zeker wel. Nog geen enkele keer een meeting gehad die tegenviel.

Gaaf dat jij internationaal gaat El Ninjoo! Wens je alvast heel veel plezier.
Heb ook al wel vaker mensen van 't forum apart ontmoet. Ben met 'n Amerikaanse fotograaf gaan eten in Delhi toen ik daar 'n tussenlanding had en met 'n Cubaanse ben ik in Havana 'n dag op pad geweest. Maar dit is voor mij wel weer iets nieuws om een dag of 4-5 naar 't buitenland te gaan met zo'n clubje. Heb er wel onwijs veel zin in!
Niet helemaal hetzelfde, maar zo'n 10 jaar geleden toen ik in het buitenland studeerde, ben ik naar de andere kant van het land gevlogen om iemand te ontmoeten waar ik al zo'n 3 jaar mee chatte en later ook telefoneerde. Open ticket geboekt en uiteindelijk ben ik een maand bij hem gebleven, geweldige tijd gehad! En nog altijd contact. Tis altijd afwachten.. die 'internetontmoetingen'..

Veel plezier!!
Ik weet niet of de onderstaande twee voorbeelden helemaal te vergelijken zijn:

1. Esperanto-congressen.

Ik bevond me vaak in Esperanto-nieuwsgroepen, en dan zie ik bepaalde mensen op het congressen. Voertaal: Esperanto natuurlijk.

2. World of Warcraft.

Ik bevond me vaak op WoW-fora, en dan zie ik de spelers vorig jaar ook in Parijs. Voertaal: Frans en Engels, maar vnl. Engels.

Ik spreek met bijna hetzelfde gemak Esperanto of Engels, als Nederlands.
World of Warcraft: Legion
Ja, ooit eens in Hurghada een meeting gehad van een Egypte vakantie forum.
Bij ons wordt de voertaal in elk geval gewoon engels, net als op 't forum.
quote:hans66 schreef op 09 juli 2009 @ 11:59:

2. World of Warcraft.

Ik bevond me vaak op WoW-fora, en dan zie ik de spelers vorig jaar ook in Parijs. Voertaal: Frans en Engels, maar vnl. Engels.

Grappig! Van de week vertelde 'n freelance collega van mij dat ie 'n Deense vriendin had leren kennen door zo'n WoW meeting.
Fotografen zei je, sjemig ik hoop voor je dat ze geen foto's van hun kinderen bij zich hebben
De mensen die deelnemen hebben volgens mij geen van allen kids en als ze die al wel hebben dan weten ze er interessante foto's van te maken die 'n lust zijn om te zien voor medefotografen, dus dat zal geen enkel probleem zijn.
quote:Ainne schreef op 09 juli 2009 @ 12:09:

Fotografen zei je, sjemig ik hoop voor je dat ze geen foto's van hun kinderen bij zich hebben
leuk idee. Spannend. Je deelt een grote passie, dus dan heb je in elk geval een gezamenlijk doel zeg maar. Weet niet of ik het zelf snel zou doen, maar ik vind het wel een leuk idee. Zijn op viva (enige forum waar ik schrijf) best een aantal mensen die ik heel graag zou willen zien, maar om daar meteen 5 dagen mee op pad te gaan....
Ben met een aantal forummers van hier op bliksembezoek geweest in the UK bij een andere forummer van hier.

Voor mij was de combinatie buitenland en snel en eerste ontmoeting geen goede. Het land bewonderen won het van sociaal zijn, zeg maar.

Maar goed, het grootste bezwaar 'snel' telt niet als het bezoek een paar dagen duurt. Leuk! Op zich maakt het toch niet uit als je nieuwe mensen ontmoet of die van NL of van buiten NL zijn?
Geen ervaring met (internationaal) forummeeten hier, maar dit lijkt me een prima recept voor een paar leuke dagen.

Volgens mij is het wel een beetje te vergelijken met een 4-5 daagse toer een jungle of park in of iets dergelijks als je ergens in Afrika zit. Is vaak een klein groepje en is eigenlijk altijd erg leuk. En hier heb je ook nog de gemeenschappelijke fotografie-interesse erbij.
quote:mamzelle schreef op 09 juli 2009 @ 20:25:

Ben met een aantal forummers van hier op bliksembezoek geweest in the UK bij een andere forummer van hier.

Voor mij was de combinatie buitenland en snel en eerste ontmoeting geen goede. Het land bewonderen won het van sociaal zijn, zeg maar.

Maar goed, het grootste bezwaar 'snel' telt niet als het bezoek een paar dagen duurt. Leuk! Op zich maakt het toch niet uit als je nieuwe mensen ontmoet of die van NL of van buiten NL zijn?Allereerst, het voelt gewoon goed, daarom ga ik ook mee. Maar het besef kwam opeens dat het niet echt gebruikelijk is om met mensen die je totaal niet kent opeens 5 dagen op roadtrip te gaan. In de auto zitten we trouwens met alleen Nederlanders. De man die rijdt ken ik via mail en de andere mannen die meerijden ken ik niet, maar die kent hij weer. In Denemarken brengen we 2 dagen door in de fotostudio van onze Deense host en daar zullen we dus ook mensen ontmoeten uit Denemarken, Zweden, Duitsland, Schotland en wie er nog maar meer die kant op wil komen. Daarna willen wij nog 'n paar dagen op roadtrip voordat we terug naar Nederland gaan.
1
Leuk zeg, lijkt me gezellig zo'n meeting.

Wel eng, maar ook bijzonder

Wel even komen vertellen hier hoe het geweest is.

Even slijmen

Ondanks dat ik het vaak niet met je eens bent en je soms een olifant in een porceleinkast vind, vind ik je wel een bijzonder mens.

Misschien wel daarom.

(wilde ik even gezegd hebben)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Stoer van je, Elninjoo. Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden, ik zou het in ieder geval niet durven.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
2x..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Bedankt Calvijn!

En ik zal zeker vertellen hoe 't is geweest. 'k Ga er vanuit dat 't gewoon 'n top weekend wordt. Ben irl niet zo heel lastig hoor haha.
Tof hoor EN. Blijf je in Europa? Ben benieuwd naar je werk.

'k Reis zelf graag alleen en dan weet je ook nooit wie je ontmoet. Zou zo'n meet via internet enkel doen als ik die mensen echt al had leren kennen zo zeg maar, en 'n goed gevoel had (van alle deelnemers en die ook van elkaar).
'k Heb je 'n vriendjesverzoek gestuurd, Digi!

We gaan naar Arhus in Denemarken. Bij degene die gaat rijden heb ik 'n goed gevoel. Uit mail blijkt dat we volgens mij wel goed met elkaar door 'n deur kunnen.
Leuk Elninjoo!

Ik ga zelf naar jaarlijke internationale meetings van een chatnetwork van scouts. Elk jaar is dat weer een ander (Europees) land. Heb er een aantal internationale vrienden aan overgehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven