* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Sun kan geen namen zien maar is wel nieuwsgierig....
Ja, nu nog goed nieuws van onze Sjippie!
quote:sproet1978 schreef op 10 juli 2009 @ 16:44:

Ja, Laal, heb je het er eigenlijk nog met je moeder over gehad of ze er bij zal zijn? Ik meen me te herinneren dat je er eigenlijk een beetje van terug kwam. Weet zij dat ook?

Ja, een paar weken geleden met haar over gehad. Ik begon heel voorzichtig...maar ze zei al gelijk...oh lieve schat ik wist wel dat er iets dwars zat bij je...Hoe weten moeders het? We hebben het er over gehad in ieder geval en gelukkig begrijpt ze het helemaal...Stiekem denk ik dat ze het wel heel jammer zou vinden, maar dat zou ze nooit tegen mij zeggen in ieder geval. Ik was er eigenlijk ook niet bang voor dat ze het niet zou begrijpen, ik wil haar gewoon niet kwetsen...

Stel dat ik alsnog thuis beval, dan denk ik wel dat ik haar er bij vraag op het einde...mocht het me dan te veel worden, dan kan ze altijd gewoon lekker beneden zitten...Maar ook in dit geval hou ik me voor "ik zie wel hoe het loopt"...
Ik zit nu te bedenken dat ik dat 'geboortesmsje' natuurlijk wel al kan maken (hebben nu toch een naam eindelijk) en kan opslaan als concept. Dan hoef ik alleen nog de tijd later in de vullen en de geadresseerden toe te voegen.
moet je niet per ongeluk al op verzenden drukken... dat zou echt een cruciale fout zijn...
yeah... officieel heeft Southman NU zijn vakantie in laten gaan... (Hij kon er niet meer tegen om telkens zo zenuwachtig en als kip zonder kop rond te lopen op zijn werk) en ik moet zeggen dat ik het heel fijn vindt dat hij straks lekker thuis is....
ik vindt.... met dt.... foei juffie toch.... zeker te lang niet aan het werk geweest he?!
Ja, je weet toch niet hoe het loopt en je moeder woont toch in de buurt of niet? Dan is ze iig snel bij jou, mocht je haar alsnog erbij willen hebben.

Mijn schoonmoeder heeft vorige week aangeboden dat ze er wel bij wil zijn, als ik daar behoefte aan had. Ik heb het aanbod vriendelijk afgeslagen. Om eerlijk te zijn, heb ik haar er liever bij dan mijn eigen moeder, want die zou ik écht no way bij de bevalling willen. Maar als ik dat zou doen, dan zou mijn eigen moeder zwaar pissed zijn. Anyway, ik zit ook zeker niet op schoonmoeder te wachten. Ik zou geen last van haar hebben (ze heeft zelf tal van bevallingen gedaan vroeger en ik kan haar prima hebben), maar ik wil het gewoon knus doen: ik, lief en vk. Ik hoef geen drukte aan mijn bed.

Zul je net zien, kom ik in het ziekenhuis terrecht met allemaal toetersen bellen, tig verschillende verpleegkundigen en co's en assistenten, en diverse kraamhulpen hahaha.
hahaha, ja, maar wel lachen!

moest ook zo lachen om jullie supermarktactie South. zag het al helemaal voor me, jij met je dikke buik in die gangpaden met ene pak muisjes in je hand (maar goed dat je niet bent uitgegleden!)
oh, lekker laat weer, was een reactie op South die reageerde op Luus die al een sms klaar had, nou ja, laat maar...
quote:south schreef op 10 juli 2009 @ 17:00:

moet je niet per ongeluk al op verzenden drukken... dat zou echt een cruciale fout zijn... ja... dan heb ik de naam en het geslacht al verklapt...hebben we zó ons best gedaan om dat geheim te houden 20 weken lang...
ah, gelukkig reageert Luus nóg later
Ik snap je Sproet! Hihi

Maar het staat ook wel grappig jouw reactie nu op mijn reactie op Laal... jahhh
Gaat soms zo rap hier...

Hoera voor het ongetwijfeld prachtige mannetje van Dufty!!

Gefeliciteerd meid!! Heb je alsnog snel geflikt trouwens, goed hoor!!

Als we nu dan ook nog goed nieuws van Sjippie krijgen, kan het weekend niet meer stuk!
Ja Luus, m'n moeder woont dichtbij...kan met een paar weeen hier zijn Naast lief, de VK en eventueel moeder zou ik er verder ook geen andere mensen bij willen hebben hoor, geen schoonmoeder, schoonzus, vriendinnen of wie dan ook...

Zouden jullie trouwens bezwaar hebben tegen een stagiaire bij de VK of kraamverzorgster...?
Durft iemand Sjip te sms-en? Hoop zo dat ze het blije nieuws aan het vieren zijn samen!
quote:Luaska schreef op 10 juli 2009 @ 17:07:

Ik snap je Sproet! Hihi

Maar het staat ook wel grappig jouw reactie nu op mijn reactie op Laal... jahhh Gelukkig ken ik jullie ondertussen goed genoeg hahaha...het wordt inderdaad een rommeltje zo...
Bij mijn laatste 2 controles bij de VK was een stagiair, ze deed het al in haar eentje, zat in de laatste weken van haar opleiding. Zij was dus ook degene die mij doorverwees naar het z-huis. Vond het wel prima. Maar tijdens de bevalling zelf zou ik absoluut niet blij zijn geweest als een stagiair de leiding had gehad (onder toeziend oog van VK), maar ja, die meiden moeten het ook leren natuurlijk.
Ik zou een stagiaire tijdens de bevalling ook niet heel erg vinden geloof ik...maar dan wel onder leiding van de "echte" VK...dus liever geen extra handelingen ofzo...maar puur kijken hoe het allemaal in z'n werking gaat...maarja...daar leert ze natuurlijk niet zo veel van
quote:sproet1978 schreef op 10 juli 2009 @ 17:11:

Durft iemand Sjip te sms-en? Hoop zo dat ze het blije nieuws aan het vieren zijn samen!

Ja, wie durft?

Ik eigenlijk niet moet ik zeggen...
Oja, over de kraamzorg. Bij mij kwamen ze in week 35 langs. Ik kon aangeven hoeveel uur ik wilde. Loopt inderdaad van 24 (8x3) tot 48 (8x6) uur. Ik heb toen aangegeven dat ik 5 uur per dag meer dan genoeg vond. Je kunt beter wel te veel aanvragen, kun je ze inderdaad nog altijd eerder wegsturen (moet je ook wel doen hoor, als ze in de weg lopen, je betaalt er ook een deel aan mee). Wettelijk minimum is die 24, die moeten ze garanderen, maar je hebt dus recht op 48. Wij hebben uiteindelijk 2x3 (of 4?) uur gehad nog nadat ik uit het ziekenhuis kwam. We konden verlenging aanvragen, maar wisten niet zo goed wat we met haar aanmoesten. Da's dan wel weer het voordeel van zo'n prematuurtje als Sproetekind, wij hebben daardoor 6x24 uur gekregen
Nee ik ga ook niet smsen hoor...ze komt het vanzelf vertellen...als het goed nieuws is, dan zijn ze nu vast feest aan het vieren...en als het niet gelukt is, dan zit ze er waarschijnlijk even niet op te wachten.
Ik ben eigenlijk al te preuts voor de normale verloskundige dus een stagaire erbij zou mijn "zen-mode" helemaaaaaal tegenwerken vrees ik (wil dat zo min mogelijk mensen mijn blootje zien , maar dat idee schijn ik straks los te laten geloof ik, als ik vrouwen met kinderen om me heen hoor )

Denk dat we beter nog even kunnen wachten met sms-en; misschien is ze wel lekker met man de stad in en daarna uit eten ofzo om het goede nieuws te vieren. (ik hóóp het!!)
nee, je hebt gelijk Laal, ik wil me ook niet opdringen, maar zit hier gewoon een beetje zenuwachtig te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven