Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
@Bowie; ja herkenbaar! Het wisselt bij mij ook, soms doe en deed ik echt lelijk tegen vooral man en pa idd. Ik moet zeggen dat de ergste geirriteerdheid afneemt. Ik was ook best afstandelijk, wordt ook minder. Gister had ik zoiets van zwemmen ja kan, wat een gedoe. En toen ik er eenmaal even was, genoot ik er toch wel behoorlijk van. Straks rond 14 weken zullen we ons ook vast super voelen, nog even geduld!

Ik ga maar in bed even lezen ofzo.
Hallo allemaal!

Ook allemaal last van het warme weer of valt het mee? Ben gisteren lekgestoken door een of ander beest, mijn voeten zijn er dik van.. kan geen schoenen aan nu.. Dan maar met de slippers naar het werk!

@ Miss: leuk dat je een meisje krijgt! Geweldig!

@ Meiske: je kan beter de VK een keer te veel bellen dan te weinig als je het niet vertrouwt!

@ Korrel: Ik zou voor de gyn gaan, waar je het eerste terecht kan. Overstappen kan altijd toch?

@ Toa: Balen van de verkeerde testen.. ben je nu niet te laat deze maand?

@ liedje: Goede berichten.. Hoop dat je nu een normale cyclus krijgt of gewoon eind juli zwanger bent!

@ Giorra en miss: smeren is een beetje een gebed zonder eind. Muppetman ziet geen verbetering en ik ben ook smeermoe. Volgens Gyn zou het langer duren zonder smeren als met smeren voordat alles weg is. Ik denk dat ik het maar laat zitten en mijn lichaam en de tijd zijn werk laat doen. Zonder smeren is het minder erg om zwanger te worden als met smeren. Die 2 maanden was een advies van de gyn, dan zou alle troep weg zijn. Voor deze maand doen we niets, eisprong is gisteren/ vandaag, lekker laten gaan. We zien eind van de maand wel verder, laat ook eea afhangen van de 7e als ik weer bij HA geweest ben.

@ Poffertjes: Kan je mijn NOD veranderen naar de 16e?

Fijne dag nog!
@toa, wat balen dat je met de verkeerde test hebt getest. Hopelijk heb je nu deze keer niet je eisprong gemist. Laat je trouwens ween als ik je gegevens in het tabel weer kan aanpassen??

@miss, een meisje!! Wat super leuk en lekke dat je nu concreet kan gaan kijken voor alles. Echt super stoer.

@korrel, ik vrees dat we er allemaal hetzelfde over denken. Overstappen kan altijd nog en wie niet waagt die niet wint....

@bowie, thanks voor de geruststelling... gisteren was het zo erg dat ik echt mijn broek los moest doen op de terugweg van het werk... Pff... maar vandaag valt het mee!!

@giorra, behoorlijk klachtenvrij in ieder geval. Ben niet super vermoeid en niet misselijk dus dat is helemaal top!! Ik merk wel wat kleine dingen maar dat is zeker geen last hebben. Ik had het er met mijn moeder over en zij gaf aan altijd hele probleemloze zwangerschappen te hebben gehad. Echt nergens last van... alleen braden van vlees vond ze stinken, maar verder helemaal niks. Aangezien ik lichamelijk heel veel op mijn moeder lijk hoop ik het echt. Zou toch lekker zijn!!

@liedje, druk weekje nog eventjes voor jou! Maar wel een lekker vooruitzicht hoor zes weken vrij!!
Hoi lieve meiden!

En wat doet iederen op deze hele mooie warme dag?? Ik zit nu in de trein opweg naar amsterdam om naar het strand te gaan! Jaja ik zelf woon 10 min van het strand maar een hoogzwanger vriendin in amsterdam vandaar. Ik denk aan de gene die wel stoer door werken vandaag!

Over het zh, ik weet niet of overstappen zo makkelijk gaat dus ik twijfel nog. Maar ik kan in iedergeval alvast een afspraak maken! Jullie hebben zeker goede iedeeen!

Zo dat was het even kort vanuit de trein!
veel plezier korrel!

hier net terug van een rondleiding bij een kinderdagverblijf. Het leek leuk, een oud boerderijtje, gelegen aan een park. Helaas binnen een minder goede indruk: het zag er gewoon een beetje viezig en smoezelig uit allemaal. Vieze vloeren, overal troep en etensresten. Vies sanitair. Versleten en vieze bekleding op de ikea-klippanbanken. Als de medewerkster iets vertelde over de opvang, dan zagen we vervolgens het tegenovergestelde gebeuren, zo maf! Bijvoorbeeld dat babytjes nooit zonder toezicht op hun buik te slapen worden gelegd. Prompt komen we een ruimte in waar een kind alleen (!) op zijn buik in een box ligt te slapen, de baby was net 4 maanden!

We hebben nog niets gehoord van het kdv waar onze 1e keus naar uit gaat dus nog even afwachten en verder kijken nu.
@giorra erg lief dat je aan ons-nog-net-niet-zwangeren denkt! Ik hoop snel ook mee te kunnen praten over snelle bugaboo's en handige maxi cosi's. Maar gelukkig hebben we dan heel wat experts hier om ons te adviseren

@peach ik las ineens een berichtje waar ik nog niet op gereageerd heb; de lease auto wordt een BMW 116!! Wit van buiten en zwart van binnen nog 5 weken en dan komt ie. Oja er zitten maar 2 deuren in, want dat was mooier. Maar ruimte genoeg voor een maxi cosi
@giorra, bowie en Muppet: de rugpijn komt met vlagen. Had er op mijn werk geen last van, tijdens het boodschappen doen weer wel en nu weer niet. Ik had er alleen 1 van de eerste weken van de zwangerschap last van.

@Giorra: fijn dat alles goed is gegaan bij de VK.

@Korrel: ik heb vanochtend gewerkt, daarna boodschappen gedaan en eigenlijk wilde ik nog de ramen gaan doen, maar manlief gaat morgen nog de kozijnen schilderen, dus heeft het geen zin om de ramen te lappen. Ik kan nog wel de nieuwe plantjes in de potten gaan doen, maar vind de warmte niet leuk.

@Bowie: wat jammer dat deze KDV tegenvalt. Kan je nog ergens anders terecht? Degene die hier zit, heeft een wachtlijst van 2 jaar, dus dat heeft geen zin voor je.
2 jaar! jemig wat lang! Gat in de markt om in jouw gemeente een eigen kdv te openen lijkt me?!

Er zijn nog wel alternatieven hoor, maar geen idee wat we daarvan vinden? Ik vraag me ook af of ik niet te kritisch ben maar het voelde voor mijn vriend ook niet goed.
en peach, hoe gaat het werken in deze hitte? Heb je het een beetje vol kunnen houden?

Ik heb hetzelfde hoor, totaal geen zin in werk. Het boeit me gewoon allemaal niet zo momenteel.
Als de nieuwe woonwijk hier klaar is, dan komt daar nog een vestiging. Maar dat zal op z'n vroegst pas eind 2010 zijn, misschien pas 2011. En er moet ooit nog een vestiging komen, maar dat zal pas 2012 zijn.

Daarom zijn we op zoek naar een gastouder of een KDV in de buurt van mijn werk. Maandag een gesprek met een gastouder die hier vlakbij woont.
@korrel, zo dat is een stoere auto!!! en fijn van je verwijzing zeg, ik zou denk ik ook naar een iets verder ziekenhuis gaan dan..

lekker zeg een dagje strand, was het leuk?

@bowie, het is echt niet te doen op mn werk..zooo warm word er duizellig van!

Als het niet goed voelt dan niet doen hoor zo n kdv, moet je je voorstellen dat je straks je kind in die troep achterlaat! ik zou verder kijken...

@poffer fijn dat je verder geen klachten hebt, houden zo!!!

@liedje, zoooo ik ben jaloers op jouw vakantie, heeeerlijk zeg!ga je nog wat leuks doen?

@tatli, jij ook bijna vakantie, is wel ff fijn nu he!

volgens mij voelde ik gisteren en vandaag plopjes in mn buik aan de zijkant...weet niet of het die kleine is....ben nu 16 weken, volgens mij kan dat nog niet toch of wel?
Miss: Ahh wat leuk, meisjes zijn geweldig nu wordt het beeld steeds duidelijker in je hoofd hè?

Korrel: Fijn dat je naar de gyn mag! Hoop dat je een goede keuze kunt maken over het evt even overstappen naar een ander ziekenhuis. Denk dat ik dat wel zou doen, ben best een ongeduldig typetje, Hoe was het op het strand? Lekker genoten? Wow.. BMX 116, gaaf zeg.

Liedje: Klinkt alsof er wat regelmaat in je cyclus gaat komen. Hoop dat de testen nog meer duidelijkheid geven (wel de goede testen pakken hè? )

Giorra: Hahaha, ik kan je vermoeidheid zelfs voelen uit je stukjes tekst. Even volhouden meid, straks vlieg je weer van hot naar her. Tot die tijd, lekker aan overgeven! Heeft je dochter ook al bijna vakantie?

Tatli: Wat heerlijk, bijna vakantie! Wanneer gaan jullie ook alweer naar Turkije?

Muppet: Irritante muggen. Je hebt lekker bloed denk ik. Is het voetbal seizoen een beetje klaar nu voor je? Of ben je er nog druk mee?

Bowie: Wat balen dat de boerderij letterlijk een zwijnenstal was. Het concept klinkt inderdaad erg leuk. Goed je gevoel volgen hoor, als het niet goed voelt, dan is het niets voor jou.

Peach: Aahh plopjes Volgens mij komen ze vanaf 16 weken toch, dus zou goed kunnen. Pfff pittig werkweekje achter de rug dus. Jij hebt zeker voorlopig nog even geen vakantie? Of staat er nog wel iets aan te komen?

Poffer: Wat heerlijk dat je je goed voelt. Hopelijk blijft het zo! Hoe gaat het op het werk? En ben je al vertrouwd in je nieuwe auto?

Hier alles goed, kiezen zijn weer oke! Nog een beetje napijn zo nu en dan maar dat hoort zei de tandarts.

Heb geen flauw idee of en wanneer een eisprong langs is gekomen. Nou ja, mocht het onverhoopt toch raak zijn dan neem ik aan dat mijn lolo ferrari's wel weer wat hints gaan geven.

XT
Stay with me, let\'s just breathe.
Skull: Hoe is het meid? Is Eddy alweer op de been? Nog leuke zomerfeestjes in de agenda staan? Vriendje gaat zaterdag naar Sensation! Jij ook toevallig?
Stay with me, let\'s just breathe.
@peach: je kan wel met 16wk de baby voelen. Je bent dan 1 van de gelukkigen die hem/haar al snel voelt

@Toa: mijn man gaat morgenavond naar Sensation. Zaterdag was volgens mij toen al uitverkocht of zo?
Even vlug morgen meer; Peach ik voelde mijn dochter al rond 14 weken, t kan echt! Vriendin van mij zelfs nog eerder. Super toch?!!! Geniet ervan t is zoiets moois.
hey meiden!!!!!!!!!!

jeetje mina dit is toch geen weer voor een blanke zeg!!!! ik plak aan alle kanten jakkie bah!!

allereerst bedankt voor jullie lieve berichtjes en begrip

vandaag nod maar nog geen in zicht zal een dezer dagen wel komen

@ bowie dat klinkt idd niet geweldig dat kdv!

lopen de varkens ook binnen ?

en die eeuwig jeugdige huid GEWELDIG!!! NOT!!!! drama en nadat ik met de pil ben gestopt is het alleen maar erger geworden

ik denk dat ik die testen nog een maandje probeer totdat ze op zijn...mn fout van deze maand was gewoon dat ik van die testen uit ging en ze niet als HULPmiddel gebruikte!

@ toa hoe gaat het met de napijn? hahahahahaha lolo ferrari's!!!! ik hoop dat ik die ook ooit krijg muts de verkeerde testen!!! ik hoop dat je niet te laat bent!!

eddy is weer helemaal op de been hoor... hij heeft nu alleen wel als bijnaam gizmo...hij is aan het verharen hihi ziet er niet uit ....geen sensation voor mij dit jaar VOOR HET EERST sinds het begin...ik ging altijd naar Black maarja dat hebben ze afgeschaft

@ peach ik ken dat een flauwte krijgen van de hitte op het werk ...verschrikkelijk warm in de winkel!!!! airco's hebben te weinig power bij ons om die 900 vierkante meters te koelen...vandaag zei een collega "ik neem morgen een termometer mee kan ik de arbo bellen" hahaha

en DRUK vandaag!!!!!!!!! al de hele week...allemaal toeristen en mensen die al vakantie hebben en nog ff voor sensation kwamen shoppen vandaag (die toeristen dus ook)

@ poffer wat lief dat pofferman zo bezorgd en streng is voor je...lekker misbruiken van genieten meid

@ miss wat leuk een meisje!!!!!!!!

nou mn gevoel zegt dat het niks is deze maand..wacht het maar af

@ muppet kan me voorstellen dat je die tube/pot zo het raam uit wil mieteren!! op een begeven moment ben je het zat zou ik ook hebben....als je lichaam het zelf ook kan, zou ik het ook voor lief nemen dat het wat langer duurt voordat het weg is.

btw ik heb ook lekker bloed volgens mij houden ze bij mij ook gewoon lopend...euh...vliegend buffet met toetje na !!! s'nachts die &#$ muggen!!!

@ korrel gelukkig zonder gezeur een verwijzing ..fijn! hopelijk komt er nou een beetje schot in de zaak voor je.

@ liedje fijn dat je menstruatie weer normaal verloopt...lijkt me een hele opluchting!! 6 weken vakantie!!! geweldig!!!

zo ik heb denk wel weer een hele pagina bij elkaar geschreven weltruste meiden XS
- breek even in -

Poffertjes: wil je even feliciteren! zie in de tabel dat je zwanger bent! Jij kwam altijd zo trouw op ons januari 2009 forum buurten om ons geluk te wensen, dus een terug-felicitatie is op z'n plaats! Andere meiden die zwanger zijn: gefeliciteerd ook, en veel geluk voor de nog-niet-zwangeren!

- breek weer uit -
heyy meiden!

vannacht geen oog dicht gedaan, het leek wel nog warmer! hadden jullie dat ook? en dan ook nog is 2 muggen in mijn slaapkamer..grrrr

@skull, toch duim ik voor je hoor dat het misschien wel raak is! Dat het dan nog zo druk is met die warmte in de winkel....

Fijn dat het met eddie beter gaat!

@giorra, zo dat is ook vroeg 14 weken...ik ga zelf twijfelen of het mijn darmen niet waren ofzo...ach ja we zullen het wel zien...over een paar weken moet je hem/haar wel gaan voelen: )

@toad, ik hoop dat je hem niet gemist hebt hoor en dat de lolo s snel opduiken: )

Ik heb de 1e week van september vrij gevraagd, ik was een paar weken geleden al 2,5 vrij natuurlijk! heb jij nog binnenkort vakantie?

'

@bowie, nee mij boeit het ook niet zo veel meer, vind de zorg bij ons echt negatief veranderen. Ze zitten echt op elke euro, en er word steeds meer van ons verwacht....Denk wanneer peachbaby een paar maandjes is, ik is verder ga kijken voor een andere baan!

hoe is het met de moeheid?
Muppet, gefeliciteerd! Wat romantich op vakantie.

Miss, wat leuk een meisje! Wij weten het 23-7, dan krijgen wij de echo.

Poffer, ik had in het begin ook last van mijn darmen maar dat gaat weer over. Hopelijk ga je je moeder achterna wat betreft geen klachten.

Korrel: wat fijn dat je gelijk een verwijzing kreeg, zonder dat je hoefde te praten als brugman.

Nu dus alleen nog geduld voor je aan de beurt bent.

Een bmw 116, klinkt erg stoer!

Peach, een plopje...... dat kan inderdaad vanaf deze week.

Skull, ik moet altijd zo lachen om de manier waarop jij schrijft, echt leuk! Ha ha dat buffet op bed klinkt lekker maar wat een K.T beesten zijn het toch. WIj hebben er dit jaar geen last van heerlijk.

In ons vorige huis moesten we s'avonds met een stofzuiger over het plafond, insmeren met citronella en onder de klamboe slapen en nog muggen!!!

Nou dames heb de hele week vrij gehad en ben vrijwel niet binnen geweest. Veel in het bos geweest, buiten in de tuin, naar het water en woensdag hebben we nog 125km op de wielrenners gefietst. Heb de computer dus vrijwel niet aangeraakt.

Geniet dus met volle teugen van mijn fitheid tijdens de 2e periode van de zwangerschap.

Dames alvast een fijn weekend!
Meis80: Dat duurt niet zo lang meer voor je ook de echo hebt

Ga je het ook vertellen aan iedereen of blijft het een verrassing?

Ik vind het echt erg leuk dat we het weten, word het zoveel mooier en makkelijker van, gericht shoppen en kamertje maken!

Gister t behang gehaald, zo mooi!! Roze met vlinders!

Heerlijk voor je dat je je nu weer helemaal goed voelt nu in 2e periode Gaat de tijd nu ook veel sneller voor je?

peach: Hier ook slecht slapen door de warmte, ben ook de hele dag buiten adem door t weer! Gelukkig hebben we hier geen muggen op de kamer anders doe ik echt geen oog meer dicht, rotbeesten! Wat leuk, plopjes Geniet ervan, waarschijnlijk is het wel de baby. Ik weet pas sinds deze week heel zeker dat ik ook al een hele tijd de baby voel. Het word steeds duidelijker, voelt nu alsof er steeds iets aan de binnenkant langs de buik aait/veegt! Voel het ook aan de buitenkant! Ik kan er echt van genieten.

skull: Dus tot nu aan toe denk je dat je gewoon ongi word, dat zou jammer zijn! Ben je altijd heel regelmatig? Wel spannend hoor want je hoeft t niet te voelen van te voren als je zwanger bent.. Blijf toch duimen voor je!

toa: Het beeld word idd steeds duidelijker! Heb nu ook steeds meer zin in het shoppen, hiervoor ook wel, maar nu toch meer gericht op kleertjes, kleine spullen en inrichting kamer!

Ben je nu nog aan het testen met de juiste dan? Off denk je dat het voor deze maand testen geen zin meer heeft?

liedje: Hoe is het met je zus? Nog geen baby? Lijkt me echt vreselijk nu met deze dagen ook nog overtijd te lopen!

Wat een lange vakantie heb je zeg! om jaloers op te zijn! Heb je al veel dingen gepland voor de vakantie??

Doe je nog aan de zumba lessen? Kun je t nu goed volhouden?

@korrel: Stoer hoor een bmw Ben je er al een beetje over uit wat je met de gyn gaat doen? Wel dichtbij en langer wachten of verder weg? Kunt ook altijd even bellen wat ze er daar van denken!

We hebben het op de 20 weken echo gezien dat t een meisje is. Die man die gaf me al een handdoek om de gel eraf te vegen en toen meteen mijn vriend: kun je ook zien wat het is??? ( hij wou het ook zo graag weten) Oh ja hoor zegt hij, ik heb het al gezien!

Dus toen nog een keer gekeken zodat hij het ons ook kon laten zien, maar ik snapte er niets van en kon het zelf ook niet zien.!

Ze garanderen het niet dat ze het goed hebben, dat is wel lastig, maar tot nu aan toe had hij het nog nooit verkeerd gehad zei hij!

Bowie: Dus op naar de volgende kdv!! Als je de keuze hebt dan lekker verder kijken tot je wel een leuke kdv ziet! Wij hebben geen andere keuze ( zijn ook niet tevreden, maar het zag er verder wel netjes en verzorgd uit) anders had ik ook verder gekeken!

Veel plezier met kijken!

muppet: Dus nog een paar dagen en dan weet je weer meer! Hopelijk goed nieuws en kun je ook snel weer voor t echt gaan proberen!

Giorra: Vervelend hoor dat je je niet helemaal oke voelt! Hopelijk ga je je ook snel weer goed voelen want dan geniet je er toch meer van vond ik! Hoeveel weken ben je nu? en al afspraak voor de echo staan ??

meiske: Hoe is het nu met je rugpijn??

Tatli: Willen jullie ook weten wat het word?? en blijft verassing of??

Wij hebben het al zo'n beetje aan iedereen verteld! Vrijdag na de echo al veel visite gehad, want hebben gezegd als iemand het wil weten kom dan maar langs anders moeten wij iedereen langs en dan zijn we zo een paar weken verder! Via de telefoon vertellen vind ik niets aan!

Dus bijna op vakantie Daar laten jullie ook een echo maken toch?

Poffer: Wat fijn dat je je goed voelt zeg! Houden zo he

Heb je al een afspraak bij de vk gemaakt of ben je nog aan het twijfelen waar je heen gaat?

Je bent nu ? 6 ? weken?

Vanavond lekker zwemmen bij mijn ouders in the swimmingpool, zijn 28 jaar getrouwd dus gaan even langs, en maken meteen gebruik van t zwembad.. goede combi vind ik zelf

Morgen is vriend jarig, en dan volgende week ben ik alweer jarig! Joepie, feest, kadootjes, gezelligheid!!

Prettig weekend allemaal!!
Hey meiden,

Goed nieuws, mn zus is gisterenavond bevallen van een jongetje...

Alles is goed gegaan. Ik ga vanavond even kijken. Want ik ben nu aan het oppassen, dan kan mijn man vanavond oppassen.

Verder alles goed, erg warm inderdaad. Ik heb deze week lang niet alles gelezen, dus sorry dat ik nergens op reageer.

Ik hoop vanaf volgende week weer actief mee te lezen.

En even over het weer, volgens mij wordt het al minder...

Groetjes Liedje
Goedemiddag allemaal!

Wat een warmte buiten, zit nu op een heerlijk koel kamertje achter de computer!

@ Bowie: volg je eigen gevoel tav het KDV.. Voelt het niet goed, niet doen..

@ Skull: ik ga niet meer smeren, vind het prima zo!

heb jij ook zo'n last van de muggen dan? Ben eergisteren geprikt in mijn voeten, beide voeten zijn nu net olifantenpootjes Ben aan het koelen en voeten hoog aan het houden!

@ Miss: jij was ook een kreeft qua sterrenbeeld toch? Heel veel plezier met je man's verjaardag!

Bedoeling is om in augustus weer voor een baby te gaan!@ TOa: hoest met jou? Nog gelukt met die testen? Het voetbalseizoen is nu voorbij, begint half augustus weer en half september begint de competitie.. Ben blij dat het zomerstop is, moet er niet aan denken om nu te moeten ballen!
Liedje: gefeliciteerd met je neefje!
@muppet: Ik zit ook lekker koel in huis, nouja tis niet koel in huis maar zit voor de ventilator zo is het nog uit te houden!

Ik ben ook een kreeft En in augustus gaan jullie er dus weer helemaal voor! Hoop dan voor je dat t snel lukt want je hebt al een hele tijd moeten wachten!!

@liedje: Gefeliciteerd met je neefje En hoe heet de kleine? Of liever niet hier vertellen? Alvast veel plezier vanavond!!
@Miss: met mijn rugpijn gaat het wel. Heb er nu weinig last van (ff afkloppen). Wordt alleen gek van het benauwde weer.

@Liedje: gefeliciteerd met je neefje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven