Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
@ miss: Het is hier nu noodweer! Komt wel allerlei koelte het huis binnen! We willen er in augustus weer voor gaan, of de HA moet het ons heeeeeel erg afraden, dan september.. Dan zijn de 2 verplichte maanden van gyn zeker voorbij!

De lucht is hier donkergrijs en het regent pijpestelen.. Het bliksemt als een gek! Net op tijd geweest met alles binnenhalen!
Liedje, gefeliciteerd met je kleine neefje! Maakt hij het goed??

Skull, o wat spannend, ik duim en hoop voor je!

Miss: Denk dat mijn eisprong ongemerkt voorbij is gegaan, we zien het wel...

Joepie, het klaart hier weer op, we geven een bbq feestje vanavond, en droog weer is wel erg fijn dus
Stay with me, let\'s just breathe.
* komt zachtjes binnen*

Poffertjes gefeliciteerd! Lees eens per week hoe het hier gaat en zie in de tabel dat je zwanger bent! Sowieso al veel swingende poppetjes hier, Toadette hoop voor je dat het deze keer weer raak is en dat het allemaal goed gaat.

*sluipt weer weg naar zwanger worden vanaf april/mei/juni*
Jemig lief al die reacties van de meelezers!! Dank jullie wel!!

@liedje, gefeliciteerd met je neefje! Lekker dat je vanavond al kan kijken!! Veel plezier!!

Hier is alles goed! Tweede week alweer voorbij. Echt omgevlogen!!

Ik voel me goed nog steeds. Maandag ga ik de VLK bellen en dat vind ik wel spannend.

Gisteren begon ik opeens onzeker te worden en heb nog een keer getest. Ik kan het nog steeds

Niet helemaal geloven dat we mama en papa gaan worden!! Maar de streep was echt vet en dik. Dus ik hoef me blijkbaar dus niet druk te maken.

Gelukkig genoeg verzetjes aankomend weekend! Lekker verjaardag van mijn zus en zondag naar High School the Musical.

Verder nog klussen aan de voortuin want maandag komt de stratenmaker. De volgende stap wordt dan toch echt de bovenverdieping

Maar nu nog alle tijd. Volgens eigen berekening ben ik nu vijf weken en 1 dag.

Meiden een fijn weekend in ieder geval en tot snel!!

X
@Muppet; ik zou ook gek worden van dat smeren en te weinig resultaat zien. Ik hoop dat je in aug er dan eindelijk voor mag gaan!

@Poffer; nou houden zo dan dat klachtvrije, heerlijk toch? Gek he dat je soms niet gelooft dat je echt zwanger bent. Dat heb ik ook soms nog wel, heb ook geen echt bewijs nog. Wel dat m'n lichaam veranderd.

Zou je op 21 juli mijn echo kunnen invullen en uitgerekende datum is 13 febr geworden. (scheelt een hoop ;))

@Peach; En? Heb je nog meer plopjes gevoeld? Als jouw gevoel zegt dat het die kleine is, zal het vast zo zijn.

@Skull; je weet maar nooit deze maan?! Er zijn er je voor geweest die dachten dat het niks was geworden deze maand. Ben heel benieuwd.

@Meis; is toch heerlijk dat je nu zo kan genieten van alles! En lekker veel buiten, is nog goed voor je ook.

@Miss; wat leuk dat je nu ook zeker weet dat je de baby voelt, heerlijk gevoel he?! En een privézwembad, wil ik ook haha.

Ik voel me gelukkig iets beter worden, kan iets meer aan en wat meer genieten gelukkig. Maar ik hoop op nog meer.

Ik ben morgen 8 weken, klinkt alweer iets beter en heb 21 juli de echo! Kan niet wachten.

@Toa; fijn dat het (bijna) goed gaat met je kies! Ik hoop dat je niet je eisprong hebt gemist.

Ja ik geloof het gelijk dat je m'n moeheid door de regels heen leest. Moet zeggen dat het sinds gister wat beter gaat, heb ook iets meer energie om me op m'n praktijk te richten. 1 sept. start ik echt, best spannend allemaal.

Ja dochter heeft a.s. woensdag al vakantie en jouw dochter? Ze is er wel een beetje aan toe qua moeheid, maar ze vind school het einde.

@Liedje; gefeliciteerd met je neefje!!

Ik herken het trouwens dat je werk minder belangrijk is. Ik moet me er echt toe zetten, gelukkig lukt het nu iets beter. T 'nadeel' is dat ik alles zelf in de hand heb.
@allemaal. Net mn nieuwe neefje bewonderd. Hij heet Levi. Echt een heerlijk mannetje. 8 pond. Ben snel weer weggegaan omdat we aan het oppassen zijn, en omdat er al best wat visite was. Zondag gaan we nog een keer kijken, dan gaat liedjeman ook mee. Het gaat heel goed met hem en mijn zus.

@Poffer. Ik vind het zo leuk voor je dat je zwanger bent! Ik gun het je echt. Gaaf zeg dat je naar die musical gaat, lijkt me leuk.

@Toadette. Hoe was je bbq vanavond? Gezellig? Fijn dat het al beter weer is. Hier heeft het nog niet geregend o.i.d.. Vanmiddag waaide het best wel, maar nu al bijna niet meer.

@Muppet. Ik hoop zo dat het voor jou ook snel kan! Ik gun het je echt.

@meiske. Ik hoop dat de pijn in je rug over gaat en blijft.

@Bowie. Balen dat het niks was bij dat oude boederijtje. Het klinkt leuk, maar hygiene en veiligheid is toch wel het eerste waar je naar kijkt.

@Peach. Die vakantie is inderdaad heerlijk. We hebben een tent gekocht en wat kampeerspullen. We kijken gewoon wat voor weer het hier is, is het hier zulk weer als van de week dan blijven we in NL en anders rijden we naar de zon. Het hangt van het moment af.

En over die plopjes, mijn schoonzus zij dat je het kindje vanaf 15-20 weken kan voelen.

@Meis. Wat heerlijk dat je nu van je tweede periode kan genieten!

@Miss. Gefeliciteerd met je ouders. Hebben zij een eigen zwembad? Heerlijk zeg. Dat heb je met dit weer echt nodig!

Wat leuk trouwens al die inbrekende mensen hihi

Verder nog een beetje zorgwekkend nieuws. Ik heb een zus in Argentinie wonen. Ze zou over een week op stage gaan. Maar er is noodtoestand uitgeroepen in verband met de Mexicaanse griep. Echt beroerd. Alles ging vanaf vandaag dicht, scholen, winkels, banken, alle openbare gebouwen zeg maar. Ik hoop dat ze er niet mee te maken krijgt. Ze woont op een base waar mensen wonen uit alle landen van de wereld zowat, dus dan zit je ook niet op de beste plek.
hey meiden even snel want ik moet weg...

maak me een beetje zorgen, gisteren van achteren aangereden bij het stoplicht, het was best een harde klap dus de buikgordel maakte een flinke klap tegen mijn buik. Ik heb geen pijn of iets, maar ben gelijk ongerust...het spookt gelijk door mijn hoofd dat het hartje niet meer klopt ofzo... wat zouden jullie doen??

ik schrijf vanavond meer!!!

x
hey peach, wat naar! Kan me zo goed voorstellen dat je je ongerust maakt. Ik zou zeker even de verloskundige bellen!
@Peach: wat vervelend! Als je het niet vertrouwd, gewoon de VK bellen hoor! Daar zijn ze voor! Sterkte
@ Peach: gewoon de VK bellen.. Al is het alleen maar om je ongerustheid weg te nemen!

@ liedje: Argentinie alles gesloten? Lekker voor mijn zus, die is gisteren voor 2 maanden vertrokken voor rondreis door Argentinie en Brazilie. :(
@miss, was het lekker in het zwembad van je ouders? Luxe hoor! Je klinkt echt superblij met alles, is leuk om te lezen!

@ muppet, heb je al iets van je zus gehoord of is ze nog niet geland? Das mooi balen als je net zo'n mooie reis gaat maken. Misschien valt het mee en is het niet in alle gebieden zo?

@ liedje, gefeliciteerd met je neefje! Levi, wat een leuke naam! en 6 weken vakantie, lekker he! Omdat ik aangesloten ben bij het onderwijs heb ik ook bijna alle schoolvakanties vrij. Ik werk nog 1 weekje door en heb dan lekker 5 weken vrij. Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je zus, lijkt me niet prettig om nu daar te zijn. Hoewel het natuurlijk hier ook zo ineens kan losbreken. Ik vind het soms ook wel een verontrustend idee als ik lees dat er in Europa vooral zwangere vrouwen aan doodgaan.

@ poffer, hoe is het met je? Lekker hoor dat je je zo goed voelt, houden zo! Hoe bevalt je nieuwe baan eigenlijk? ( en de auto?) Ik heb trouwens gisteren lekker pofertjes gegeten: ik kreeg ineens zin en toen heeft mijn vriend om 21.30 uur nog poffertjes voor me staan bakken, zo lief!

@ toa, is er al iets te zien op je ovutesten? Op welke dag zit je nu eigenlijk van je cyclus?

@ skull, en? en? als je nog niet ongesteld bent ben je nu 2 dagen overtijd! Ik hoop het zo voor je!!

@ giorra, gelukkig dat het weer iets beter met je gaat. En 21 juli de echo, spannend! Ik moet 9 juli naar de vk en hoop dat ik dan ook weer een echo krijg. Ik tel de dagen echt af, hoe erg....

Ik hoop dat het door het warme weer komt maar ik ben nog steeds zooo moe....Ik ben ook verantwoordelijk voor mijn eigen dagindeling. Het is zo verleidelijk om dingen niet te doen nu...

Leuk nieuwtje: we zijn gebeld door het kinderdagverblijf waar we in eerste instantie voor gingen dat er plek is! We kunnen deze week een rondleiding krijgen dus ik hoop dat het niet alsnog tegenvalt.

Verder gaan we zo voor een babykamertje shoppen in R'dam. Het kamertje dat ik op marktplaats had zien staan en al verkocht was blijkt daar nieuw te koop voor maar 200 euro duurder. En ze bezorgen gratis thuis! Ik ben er helemaal blij mee dus hopelijk is het in het echt net zo leuk als op de foto's.

Even een vraagje aan de zwangeren die zich er al in verdiept hebben: wat is een goed matrasje voor in een ledikantje? Is de aerosleep echt de beste of juist niet?
Even snel want ik voel me niet zo lekker...

Peach, wat naar die aanrijding. Ik zou de vlk bellen hoor.

Liedje, gefeliciteerd met je neefje!

Bowie, ik zou voor een aerosleep gaan. Ik heb er niet veel verstand van, maar het lijken toch de best aangeschreven matrasjes... Voor welke kamer gaan jullie kijken? Ik vind de kamer echt het moeilijkst. Ik vind niet veel kamertjes echt mooi of leuk. Wij gaan na de vakantie shoppen voor het kamertje Veel plezier met kijken/kopen in ieder geval!
if we all light up, we can scare away the dark...
@bowie: Mooi dat je bij dat KDV terecht kan! DAt is fijn nieuws. Zijn jullie nu al voor een kamertje aan het kijken?
@peach, wat naar van je aanrijding! Ik zou inderdaad gewoon de vlk bellen! Gewoon als geruststelling voor jezelf...

@liedje, wat leuk dat je je neefje hebt gezien! Stoere naam ook! Wat vervelend voor je zus... hopelijk gaat het allemaal goed aflopen. Ik kan begrijpen dat het behoorlijk spannend is!!

Ik hoop dat jij ook snel zwanger bent... kan je ook lekker gaan genieten en gaan nadenken over dingen waar je geen verstand van hebt.

@muppet, hopelijk kan je zus haar rondreis gewoon maken... zou toch wel heel vervelend zijn voor haar!!

@bowie, mijn baan bevalt prima! Krijg nog veel indrukken op me af, maar dat vind ik eigenlijk wel prima! Aankomende week krijg ik de overdracht dus dan krijg ik echt te horen wat er speelt in mijn regio. En de auto.... tja.... het is een auto! Maar heel misschien ga ik niet per september een ander leasecontract uitrijden. Dit omdat ze verwachten dat ik toch wel veel kilometers ga rijden en het dan verstandiger is als ik een diesel ga rijden. Dus hopelijk... dan kan ik zelf een nieuwe uitzoeken!

@giorra, ik ga de data voor je aanpassen!!
hey meiden, ik heb niet meer gebeld omdat het weekend is en ik geen pijn heb....mn ongerustheid zakt een beetje, ik heb gelezen dat het nog in je bekken zit en de vruchtzak als stootkussen dient....misschien dat ik maandag wel bel...

@liedje, gefeliciteerd met je neefje, leuke naam ook!!

ieh wat eng zeg met die mexicaanse griep....

@toad, ik hoop voor je dat je niet je eisprong hebt gemist...

@bowie, wat fijn dat er plek is!! ben je naar burgerhout gegaan in rdam?daar ben ik pas nog geweest! ik heb ook geen idee welk matrasje we straks moeten nemen...

@poffertjes, ik ken dat met die testen, het voelt zo ongeloofwaardig he!! maar het zit echt wel goed! leuke dingen heb je voor het weekend!

@miss, gefeliciteerd met je vriend!!

@meis, hoe is het met jou buikje? mijne begint al aardig te groeien nu...
Meiske, en was jouw man ook zo laat thuis van Sensation? Vriend kwam om 6 uur vanmorgen thuis en ligt dus nog heerlijk in coma.

Skull: Hoe gaat het? Hoop nog geen menstruatie te bekennen?

Meis, Wow, zo slecht als jij je in het begin van je zwangerschap voelde, zo goed voel je je nu. Heerlijk hoor! Laten we hopen dat het zo blijft.

Poffer: Leuk, HSM. Ik ben ook geweest met dochter, echt genoten.

Giorra: Wie weet wordt het wel een valentijnskindje, leuk! Dochter had afgelopen vrijdag de laatste schooldag. Gaaf dat je 1 september echt gaat starten, hoop dat het een groot succes wordt.

Liedje: Nog nieuws uit Argentinie? Wat een gedoe zeg.

Peach: Gewoon naar de VK bellen/gaan hoor! Balen, de aanrijding. Voor de rest geen pijn?

Bowie: Ben even gaan tellen, zit nu op dag 17 van de cyclus.

Hoe was het kamertje? Kun je een plaatje neerzetten, ben wel benieuwd.

Hier alles goed. Nog 3 weken te gaan voor de vakantie maar ik heb echt al helemaal vakantiegevoel. Heerlijk weer, veel buiten aan het genieten.

Ben net terug van een rondje rennen door het bos, ga nu maar douchen en dan lekker de tuin in. Ik hou het helaas nog geen 10 min uit in de zon, maar wat ik wel lekker vind is om met mijn bovenlijf in de schaduw te zitten en met mijn benen in de zon. Die zijn eigenlijk al best heel bruin, ik ben nu een soort duo-penotti, haha!

XT
Stay with me, let\'s just breathe.
@Peach: fijn dat je weer wat gerustgesteld bent. Maar je kan altijd voor de zekerheid maandag de VK bellen.

@Toa: mijn man kwam om 6.15 uur thuis. Toen werd ik dus ook wakker en vlak erna gooide een kat van ons een vaas om, dus toen kon ik ook naar beneden om die weer rechtop te zetten. Ik heb uiteindelijk mijn man om 12.30 uur uit z'n bed gehaald, anders ligt die te lang en dan wordt die chagrijnig.

Wat je zegt over de zon, dat had ik gisteren ook! Ik vond het veels te heet in de zon, dus heb ik ook alleen ff met mijn benen in de zon gezeten.
@Toa. Nog geen nieuws. Ik ga vanavond even proberen te bellen via skype.

@Muppet. Heb jij al wat van je zus gehoord?

@Bowie. heb je een foto van je nieuwe slaapkamertje? Dan kan je m op hyves zetten. Lijkt me leuk om te zien.

@Allen. De zomer is hier weer even weggegaan achter de wolken. Geen zon meer te zien in ieder geval.

Fijne zondag allemaal.
Net mn eerste ovutestje gedaan. Ik zag een een heeeeeel licht streepje. Hopelijk heb ik de dikke streep niet gemist maar moet die nog komen...
Morgen weer een testje doen, dan weet je het zeker. Kan ook zijn dat die niet dikker wordt.
@ tatli, gaat het alweer wat beter? Had je last van de warmte of echt ziek?

@ peach, gelukkig dat je geen last hebt, is wel even schrikken zo'n aanrijding.

@ toa, dag 17 is laat maar hopelijk nog niet te laat. Heb je afgelopen week nog wel een gezellig avondje met je man gehad?

Vandaag naar het Metropolis Festival in R'dam geweest, was wel even leuk. Echt superleuke mini t-shirtjes van The Cure en The Who gekocht

Gisteren inderdaad naar Burgerhout Sliedrecht geweest Peach! Het kamertje viel een beetje tegen in het echt, dus het is hem niet geworden. We hebben nu een kamer die op zich wel leuk vinden maar ook gewoon te duur. Voor de google-aars onder ons: Happy Baby, type Barcelona.

Het is wel een beetje de week van de tegenvallers bij ons geloof ik! Volgende week een betere week dus, weer naar de vk en het volgende kdv bekijken.

We hebben ook nog een aantal alternatieve ideeen bedacht voor in het babykamertje. Een commode/ladenkast hebben we al, dus die moet alleen nog geverfd worden. Het kamertje is best wel klein (>6 m2 ) dus er kan zowiezo geen enorme kast in. We denken aan een kleine roomdivider en dan allemaal manden ofzo in verschillende kleurtjes. En dan een hemelbedje van Bopita

(carre white)

Weten jullie al een beetje wat je met de babykamer gaat doen?

Ik vind het echt lastig kiezen, een heleboel kamertjes vinden wij echt niet zo leuk.
Ik moest even goed zoeken naar ons topic, we waren helemaal naar beneden gezakt!

Ik ben nog steeds gammel en zit thuis. Omdat ik al een tijdje verhoging heb, heb ik vrijdagmiddag al bloed laten prikken. Vanmiddag om half vier heb ik een afspraak bij de huisarts voor uitslag etc. Helaas is mijn vaste huisarts/vlk op vakantie want nu zal er wel geen echo gemaakt worden, terwijl ik best behoefte heb aan geruststelling nu. Op zich is verhoging/lichte koorts niet gevaarlijk voor de baby maar ik vind het toch rot...

Ik laat jullie vanmiddag weten hoe het is gegaan. Nu ga ik proberen wat te eten.
if we all light up, we can scare away the dark...
Hoi Tatli,

Veel succes vanmiddag!

Voor degene die vroeg of mijn zus in Buenos Aires zat: Ze zit daar nog niet, volgende week is ze daar! Geniet mega van dr rondreis!
@ allen: Ik ben er nog wel hoor, lees ook met jullie mee, maar ben even te druk om uitgebreid te schrijven. Wat ik jullie wel even wilde laten weten is dat we vandaag de 20 weken echo hebben gehad. Alles zit erop en eraan. Echt ook een goed beeld van het gezichtje en dan zie je ineens tussen de beentjes een prachtig piemeltje!

We krijgen dus een JONGETJE ..hahaha..leuk he?

Vind het zo leuk om het te weten, ga na het slaapje van dochter even naar de prenatal voor het eerste stoere pakkje voor ons nieuwe mannetje...aaah! Ben helemaal in de wolken.

Sorry voor ego bericht, reageer snel weer.

xxx
@Paulita: Leuk dat jullie een jongentje krijgen!

@Tatli: vervelend dat je je niet lekker voelt.

@Bowie: waarom gaan jullie nog een KDV bekijken? Je mag toch bij de eerste al komen?

Wij zijn nog helemaal niet bezig met het kamertje. Zit woensdag pas op week 12. Alleen heb nu het idee dat ik niet zwanger ben. Hebben anderen dat gevoel ook (of gehad)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven