Total Power Exchange relatie met partner

16-04-2024 08:55 322 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik wil een TPE (Total Power Exchange) relatie met mijn partner.

Ik ben een 19-jarige vrouw, mijn partner is 23.Wij zijn sinds anderhalf jaar samen en wij zijn ook al bezig met woonruimte regelen omdat wij samen willen wonen.

Mijn partner zei dat die ook wel openstaat voor een langdurige TPE relatie. Ik zou dan submissive zijn in deze TPE relatie. We zijn op dit moment van plan om in het najaar van 2024 te starten met deze TPE relatie, de bedoeling is dat deze voor altijd aan zou houden. Mijn vraag is dus of er nog tips zijn en dingen waar ik rekening mee moet houden in de aankomende TPE relatie. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
In therapie gaan. En dat meen ik echt.

Het lijkt misschien alsof je alle kinks en fetisjes maar moet accepteren en dat dit soort dingen normaal zijn, maar dat is het niet. Deze kink/fetish/lifestyle is daar één van. Laten we vooral ook met zijn allen niet doen alsof dit oké is voor een meisje van 19.

Je bent 19, doe het niet. Echt, echt, echt, echt niet.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
16-04-2024 10:46
In therapie gaan. En dat meen ik echt.

Het lijkt misschien alsof je alle kinks en fetisjes maar moet accepteren en dat dit soort dingen normaal zijn, maar dat is het niet. Deze kink/fetish/lifestyle is daar één van. Laten we vooral ook met zijn allen niet doen alsof dit oké is voor een meisje van 19.

Je bent 19, doe het niet. Echt, echt, echt, echt niet.

Doen ‘we’ dit dan ‘met zijn allen’?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
16-04-2024 10:47
Doen ‘we’ dit dan ‘met zijn allen’?


Vooruitziende blik voor de mensen die hier ongetwijfeld gaan reageren. Maar misschien schat ik ze te laag in.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
dweedledee schreef:
16-04-2024 10:38
Mwah, ik vind dit niet zo’n goed idee voor twee mensen waarbij de prefrontale cortex nog niet volledig is ontwikkeld.
Dit.

Ga eerst eens samenwonen. Interesse in bdsm, prima. Maar doe het eens een dagje. Houd je financieen e.d. er nog buiten.

Eerst maar eens volwassen worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is meteen een van de extreemste bdsm vormen. Naar zoiets leef je toe, dat bouw je op. Daar groei je in.

En vaak ook is deze leefstijl een deeltijd leefstijl, waarbij je soms 100% sub bent, en doordeweeks gewoon je eigen leven hebt.

Want weet je wel waar je aan begint? Wat het is,? En wat jouw partner voor verantwoordelijkheid krijgt?

Het heeft echt amper iets met geile latex sekpakjes en zweepjes te maken. Het is niet 'lekker geil' voor hem. Of voor jou. Het is een diepe verbinding, blind vertrouwen, continue observeren en elkaars welzijn garanderen.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is wel mooi, altijd als ik denk dat ik heel vrijdenkend ben, dan moet ik gewoon even aan dit topic denken, want hier ligt blijkbaar mijn grens.

Wat een onzalig idee, TO.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
16-04-2024 09:33
er is geen 19jarige met dit zelfinzicht hoor :)
dat weet ik, maar als ik zeg: lieverd je bent nog een kind. wacht maar minimaal 5 jaar en dan hebben we het er weer over..

helpt dat ook niet ;-)
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
:P
lookie wijzigde dit bericht op 16-04-2024 11:07
Reden: Afbeelding mislukt
0.00% gewijzigd
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, je bent voor hem nog minder dan een worm, een made, je verdient het niet om in bed te slapen.
Je verdient zijn aandacht niet.
Je verdient geen voedsel, tenzij hij dat bepaalt.
De enige reden dat je bestaat is om hem te dienen.
Jouw wensen bestaan niet.
Je verdient geen warmte, geen kleding, geen tekefoon, geen forum.
Je mag wachten tot het hem blieft om tegen je te praten. En dan heb je te gehoorzamen. Je zult wel merken wat er gebeurt als je niet gehoorzaamt.

Je mag de laatste restjes van zijn maaltijd van zijn bord likken. Want zo'n vies vuil dier ben je.

Als je dat allemaal stil genoeg ondergaat mag je misschien warme sokken dragen. En als je leert hoe je zijn ongedierte moet zijn, mag je een deken.

Zorg dan wel dat je alles goed blijft doen, elk ondankbaar kutklusje, want anders ben je zo je privileges weer kwijt.


Gezellig:-)
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
16-04-2024 09:24
Toch maar wat erover vragen hier dan: waarom zo specifiel starten in het najaar? Wat is jullie (zijn) plan om daar naartoe te werken de komende maanden? Zijn jullie al stapjes aan het maken op dit vlak? Wiens idee was het? Zijn jullie samen aan het praten over hoe het eruit zal zien voor jullie?
We hebben voorbereidingstijd nodig en we willen eerst graag samenwonen voordat we starten met de TPE relatie. We hebben samen al een BDSM-dynamiek wanneer we seksuele dingen doen. Het was mijn idee en ja, we praten veel over de toekomstige TPE relatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
16-04-2024 10:16
Waarom zou je dit willen?
Omdat het een prettig gevoel geeft dat iemand anders de complete controle over mij heeft.
isabelxoxo wijzigde dit bericht op 16-04-2024 11:16
Reden: typo
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
16-04-2024 09:24
Je bent nog heel erg jong. Dat is waar je rekening mee moet houden. En als je weer alles voor je laat bepalen, net zoals je ouders dat eerder voor je deden, dat laat vast zijn sporen op je na.

Werk je wel?
Alright, ik heb op dit moment een bijbaantje naast mijn studie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt als een naieve kindermeisjeswens, hem altijd laten beslissen, geen verantwoordelijkheden hoeven nemen, jij bent altijd zijn middelpunt want hij beslist wanneer en waar je eet, plast, slaapt, welke kleren je draagt, wie je vrienden zijn enz enz enz. Het lijkt de ultieme uitingsvorm van liefde. Met de nadruk op lijkt.

Heb je vrienden in je omgeving met wie je dit kunt bespreken? Heb je voorbeelden in je omgeving die deze levensstijl praktiseren en heb je daar goed contact mee?

Er zijn geen tips of dingen waar je rekening mee hoeft te houden, als je de macht eenmaal uit handen hebt gegeven krijg je hem niet meer terug. Of je moet al vluchten, weglopen.
De enige tip is, doe het niet, in elk geval niet nu! Als je over 10 jaar nog steeds deze verregaande verlangens hebt kun je het alsnog aangaan, jullie zijn pas 1,5 jaar samen, dat is niks.

Als ik na 1,5 jaar was gaan samenwonen met mijn lief was ik nu doodongelukkig geweest. En ik ben meer dan 30 jaar ouder dan jij en nog steeds heel gek met mijn vriend. Ik vind het onverstandig om in de verliefdheidsfase grote stappen te zetten. En dit is niet zomaar een grote stap, dit is een onoverzichtelijke idioot grote stap! Je zet jezelf voor decennia vast aan een man met al zijn grillen en wellicht idiote wensen. Dat is nu niet te overzien.
Gewoon niet doen.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
16-04-2024 10:42
Zoek eens op fetlife.

Er zijn zeker stellen die zo heel gelukkig leven maar er zijn ook enorme risico's. Veel ellende ook van gezien.

Zorg in elk geval voor een goed uitgewerkt exitplan! Natuurlijk ga je er vanuit dat het voor altijd is maar dat weet je nooit zeker en uit elkaar gaan zonder plan is verwoestend! Overigens voor beide partijen. Regeren is vooruitzien. Exitplan verzacht de klap.

Overigens vind ik het dermate risicovol dat ik het nooit zou willen.

Vergeet niet dat de verantwoordelijkheid voor je partner ook enorm is. Jouw welzijn moet continu op zijn radar staan. Hij kan niet even aan wat anders denken. Als jij je kut voelt is het zijn verantwoordelijkheid. Niet iets om licht op te pakken!
Dank voor jouw reactie. We zullen zeker denken aan een exitplan en andere dingen die er bijhoren. En yep, het is voor ons beide een grote dedication.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:11
Omdat het een prettig gevoel geeft dat iemand anders de complete control over mij heeft.

Heb je dit al eens in therapie besproken?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Eve schreef:
16-04-2024 10:32
Belangrijkste tip die ik voor je heb is dat je er 100% achter moet staan.

En je gaat veel onbegrip tegenkomen. Hou daar rekening mee.
Ik sta er 100% achter. Dank voor jouw tips. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:11
Omdat het een prettig gevoel geeft dat iemand anders de complete control over mij heeft.
Waarom niet stukje bij beetje? Je schrijft dat hij nu in bed de baas is, dan kun je toch elementen gaan toevoegen als dat goed voelt? Meer regels maken, gaan met de flow?
Kijk hoe jullie ontwikkelen als BDSM bedrijvend stel en kijk wat bij jullie past op welk moment. Wacht even met het totaal uit handen geven van alle macht, je leven, je ontwikkeling.

Zie je het gevaar ook?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:11
Omdat het een prettig gevoel geeft dat iemand anders de complete control over mij heeft.
Vond je dat ook toen je ouders nog alles voor je bepaalden? Hoe ben je los gebroken in de puberteit van je ouders of laat je je nog alles aanleunen wat je ouders zeggen?

Wie koos je studie uit die je nu doet?
Wie koos je bijbaan uit die je nu doet?

Vind je dat ook op je bijbaan heel prettig, een rond commanderende manager?
Vind je school ook heel fijn, dat precies verteld word wat je moet doen?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
16-04-2024 11:15
Heb je dit al eens in therapie besproken?
Hoezo therapie voor een levensstijl?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
16-04-2024 11:12
Het klinkt als een naieve kindermeisjeswens, hem altijd laten beslissen, geen verantwoordelijkheden hoeven nemen, jij bent altijd zijn middelpunt want hij beslist wanneer en waar je eet, plast, slaapt, welke kleren je draagt, wie je vrienden zijn enz enz enz. Het lijkt de ultieme uitingsvorm van liefde. Met de nadruk op lijkt.

Heb je vrienden in je omgeving met wie je dit kunt bespreken? Heb je voorbeelden in je omgeving die deze levensstijl praktiseren en heb je daar goed contact mee?

Er zijn geen tips of dingen waar je rekening mee hoeft te houden, als je de macht eenmaal uit handen hebt gegeven krijg je hem niet meer terug. Of je moet al vluchten, weglopen.
De enige tip is, doe het niet, in elk geval niet nu! Als je over 10 jaar nog steeds deze verregaande verlangens hebt kun je het alsnog aangaan, jullie zijn pas 1,5 jaar samen, dat is niks.

Als ik na 1,5 jaar was gaan samenwonen met mijn lief was ik nu doodongelukkig geweest. En ik ben meer dan 30 jaar ouder dan jij en nog steeds heel gek met mijn vriend. Ik vind het onverstandig om in de verliefdheidsfase grote stappen te zetten. En dit is niet zomaar een grote stap, dit is een onoverzichtelijke idioot grote stap! Je zet jezelf voor decennia vast aan een man met al zijn grillen en wellicht idiote wensen. Dat is nu niet te overzien.
Gewoon niet doen.

Mooi verwoord en helemaal mee eens. Verder valt er eigenlijk niets meer te zeggen, TO is naïef en te jong om de consequenties te kunnen overzien, ze gaat gewoon doen waar ze zin in heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, is het mogelijk dat jij in jullie bdsm rollenspellen onbewust de dienst uitmaakt? Dat jij het prinsesje bent die vanuit zijn lust de macht heeft?

Dan doen jullie alsof hij de dom is met zijn stoere bevelen en tikken op de billen.
Maar jouw lachjes en kreuntjes zijn de échte sturende bevelen. Jij bent in charge.

Jullie doen aan een rollenspel. Het is spel.

Of misschien zit ik er wel naast, en jouw vriend is echt een dom die een 19 jarige sub wil.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
16-04-2024 11:16
Vond je dat ook toen je ouders nog alles voor je bepaalden? Hoe ben je los gebroken in de puberteit van je ouders of laat je je nog alles aanleunen wat je ouders zeggen?

Wie koos je studie uit die je nu doet?
Wie koos je bijbaan uit die je nu doet?

Vind je dat ook op je bijbaan heel prettig, een rond commanderende manager?
Vind je school ook heel fijn, dat precies verteld word wat je moet doen?
Dat is wel even wat anders, totaal niet vergelijkbaar met een TPE relatie. Ik was overigens niet heel rebels in de puberteit, op dit moment hebben mijn ouders niet zo veel invloed op mijn beslissingen en keuzes in het leven. Ik koos de studie en bijbaan uit. De laatste dingen die je opnoemt horen erbij, ik sta er dus neutraal tegenover.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:18
Hoezo therapie voor een levensstijl?

Oh meisje... Dit bevestigt het.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:11
Omdat het een prettig gevoel geeft dat iemand anders de complete controle over mij heeft.
Dan zou ik eerst maar een afspraak maken bij een psychiater.
Als mijn dochter zo zou denken zou ik haar gedwongen op laten nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent 19. Ga eerst je eigen power ontdekken. Daarna kun je ervoor kiezen om 'm weg te geven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven