de dochter van mijn vriend
maandag 13 juli 2009 om 23:47
De dochter(15) van mijn vriend hangt echt de hele tijd aan haar vader als ze bij ons is. Als hij wijdbeens op de bank ligt, gaat zij er met haar volgroeide lichaam tussen liggen. Ik ben NIET jaloers maar vind dit grensoverschreidend. Ik heb geprobeerd dit bespreekbaar te maken, maar hij vindt dat ik van iets 'moois' iets lelijks maak.
Ik begrijp dat ze wat extra aandacht van haar vader wil als ze hem ziet en zijn liefde voor zijn kind wil veilig stellen, maar vind dit echt niet kunnen. Dat ze waar we ook gaan of staan altijd naast hem staat, fietst, ligt of zit heb ik inmiddels al geaccepteerd, ondanks dat mensen in onze omgeving hun verbazing erover uitspreken.
Probleem is dat het totaal niet bespreekbaar is, hoe voorzichtig ik het ook breng. Hij ontploft gewoon wanneer ik ook maar iets over zijn dochter zeg. Ik gun ze hun momenten echt, maar als hij naast mij ligt op de bank en ze gaat tussen zijn benen liggen vind ik dat echt niet kunnen, misgun ik ze dan iets???
Ik begrijp dat ze wat extra aandacht van haar vader wil als ze hem ziet en zijn liefde voor zijn kind wil veilig stellen, maar vind dit echt niet kunnen. Dat ze waar we ook gaan of staan altijd naast hem staat, fietst, ligt of zit heb ik inmiddels al geaccepteerd, ondanks dat mensen in onze omgeving hun verbazing erover uitspreken.
Probleem is dat het totaal niet bespreekbaar is, hoe voorzichtig ik het ook breng. Hij ontploft gewoon wanneer ik ook maar iets over zijn dochter zeg. Ik gun ze hun momenten echt, maar als hij naast mij ligt op de bank en ze gaat tussen zijn benen liggen vind ik dat echt niet kunnen, misgun ik ze dan iets???
maandag 13 juli 2009 om 23:52
quote:roosies schreef op 13 juli 2009 @ 23:49:
ik zie het probleem niet zo, ze is blijkbaar gek op haar papa, ik denk dat ze zelf nog niet op de manier zoals jij het misschien ziet over haar lichaam nadenkt.
Nou, met 15 zijn ze niet wereldvreemd hoor en weten ze meer dan jij en ik bij elkaar weten waarschijnlijk .
Maar dat ze het niet sexueel bedoelt ....dat geloof ik zomaar .
ik zie het probleem niet zo, ze is blijkbaar gek op haar papa, ik denk dat ze zelf nog niet op de manier zoals jij het misschien ziet over haar lichaam nadenkt.
Nou, met 15 zijn ze niet wereldvreemd hoor en weten ze meer dan jij en ik bij elkaar weten waarschijnlijk .
Maar dat ze het niet sexueel bedoelt ....dat geloof ik zomaar .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 13 juli 2009 om 23:54
Ik ken sowieso dat vadergevoel niet dus ik kijk er altijd een beetje van op als dochters met hun vader zo close zijn, maar volgens mij is het in een vader-dochter relatie met een hele goede band niet zo heel raar.
Als ze haar vader ook nog eens minder ziet kan ik me voorstellen dat ze haar tijd bij hem goed wil besteden wat dat betreft.
Hoe was jouw relatie met je vader?
Hoevaak en hoe lang is ze dan bij haar vader.
Hoelang heb jij al een relatie met hem en hoe lang woont hij niet meer in het huis van zijn dochter?
Allemaal facetten die wat mij betreft invloed hebben.
En hoe is je relatie verder met haar.
Is er ergens wel een beetje een gevoel dat zij een indringer is in jullie relatie op die momenten?
Als ze haar vader ook nog eens minder ziet kan ik me voorstellen dat ze haar tijd bij hem goed wil besteden wat dat betreft.
Hoe was jouw relatie met je vader?
Hoevaak en hoe lang is ze dan bij haar vader.
Hoelang heb jij al een relatie met hem en hoe lang woont hij niet meer in het huis van zijn dochter?
Allemaal facetten die wat mij betreft invloed hebben.
En hoe is je relatie verder met haar.
Is er ergens wel een beetje een gevoel dat zij een indringer is in jullie relatie op die momenten?
maandag 13 juli 2009 om 23:56
quote:shining schreef op 13 juli 2009 @ 23:53:
Als zij nog wil knuffelen met haar vader, prima toch?
Wie zegt dat ze er met 15 te oud voor is?
Op welke leeftijd ben je er te oud voor?Nou, ik ben 38 en hang nog steeds graag tegen mijn vader aan... ook tegen mijn moeder trouwens.
Als zij nog wil knuffelen met haar vader, prima toch?
Wie zegt dat ze er met 15 te oud voor is?
Op welke leeftijd ben je er te oud voor?Nou, ik ben 38 en hang nog steeds graag tegen mijn vader aan... ook tegen mijn moeder trouwens.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 13 juli 2009 om 23:59
quote:Rollergirl schreef op 13 juli 2009 @ 23:58:
Tja, er is een groot verschil tussen even tegen paps aankruipen voor een knuffel of languit met je tienerlichaam tegen je vader aan gaan liggen. Het laatste vind ik ook ietwat opmerkelijk, ik deed dat in ieder geval niet als tiener met mijn vader.Wat vind jij het grote verschil dan eigenlijk?
Tja, er is een groot verschil tussen even tegen paps aankruipen voor een knuffel of languit met je tienerlichaam tegen je vader aan gaan liggen. Het laatste vind ik ook ietwat opmerkelijk, ik deed dat in ieder geval niet als tiener met mijn vader.Wat vind jij het grote verschil dan eigenlijk?
dinsdag 14 juli 2009 om 00:09