de dochter van mijn vriend

13-07-2009 23:47 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dochter(15) van mijn vriend hangt echt de hele tijd aan haar vader als ze bij ons is. Als hij wijdbeens op de bank ligt, gaat zij er met haar volgroeide lichaam tussen liggen. Ik ben NIET jaloers maar vind dit grensoverschreidend. Ik heb geprobeerd dit bespreekbaar te maken, maar hij vindt dat ik van iets 'moois' iets lelijks maak.

Ik begrijp dat ze wat extra aandacht van haar vader wil als ze hem ziet en zijn liefde voor zijn kind wil veilig stellen, maar vind dit echt niet kunnen. Dat ze waar we ook gaan of staan altijd naast hem staat, fietst, ligt of zit heb ik inmiddels al geaccepteerd, ondanks dat mensen in onze omgeving hun verbazing erover uitspreken.

Probleem is dat het totaal niet bespreekbaar is, hoe voorzichtig ik het ook breng. Hij ontploft gewoon wanneer ik ook maar iets over zijn dochter zeg. Ik gun ze hun momenten echt, maar als hij naast mij ligt op de bank en ze gaat tussen zijn benen liggen vind ik dat echt niet kunnen, misgun ik ze dan iets???
Oei, dit vind ik wel heel erg hoor

En je hebt 2 jaar geleden al een partij stennis gemaakt toen hij met zijn dochter in bad zat?

En nu mag ze niet met hem knuffelen? Het is vader en kind for godsake...

Ik vind je gedachtengang erg ziek...
Jullie maken ervan dat het een sexuele implicatie mijnerzijds is, maar dat is het niet. Ik vind dat je als vader je verantwoordelijkheden moet nemen en de verstandhouding ook op intiem/fysiek gebied goed moet houden. Goed als in: vader-kind.
Blijkbaar vinden heel veel anderen dat hier helemaal niets mis mee is rollergirl. Dus het is misschien ook iets waar je zelf meer van maakt dan er is.
Nou dat doet hij dus, Roller. Hij is fysiek affectief met zijn kind, is heel goed voor de band. Fysiek intiem is een heel ander gebied.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 00:56:

Jullie maken ervan dat het een sexuele implicatie mijnerzijds is, maar dat is het niet. Ik vind dat je als vader je verantwoordelijkheden moet nemen en de verstandhouding ook op intiem/fysiek gebied goed moet houden. Goed als in: vader-kind.

Het is overduidelijk dat je het wel ziet als iets sexueels.

Als vader en dochter op deze manier willen knuffelen/laten blijken dat ze van elkaar houden, wat is daar dan mis mee? Het is toch niks sexueels volgens jou? Wat is het probleem dan?
.
anoniem_37343 wijzigde dit bericht op 14-07-2009 00:59
Reden: dubbel
% gewijzigd
Blijkbaar ligt ze op/tussen hem waar TO bij is. En zaten ze samen in bad waar TO bij was. Lijkt me niks raars aan.

En ik heb een heel ander referentiekader. Knuffelde nooit met mijn vader. Vond het als puber vreselijk als vader, moeder of broer naakt door het huis liepen. Maar ik heb ook genoeg vriendinnen gezien die daar wel heel vrij in waren.

Estsertje, doen vader en dochter ook wel eens dingen zonder jou? Nogmaals het lijkt me voor dochter (en vader) niet leuk dat jij altijd op hun lip zit.
Ik zie dat dus anders poez, hij en zij zijn afgaand op de omschrijving van TO niet vader-kind bezig met elkaar. De enige wie hier problemen mee gaat krijgen in de toekomst is de dochter. Niet TO, niet de vader, maar de dochter.
Maar Rollergirl, als heel veel andere mensen hier zeggen dat ze het wel normaal vinden en daar in de toekomst nooit problemen mee gehad hebben.. waarom zou dat in dat geval dan wel zo zijn?
Dochter gaat toch zelf bij vader liggen? Blijkbaar voelt ze zich daar niet ongemakkelijk bij. Lijkt me sterk dat ze later dan opeens problemen hierdoor gaat krijgen.
Halloooo..ik ben niet ziek! Ik vraag me alleen af waar de grens ligt bij knuffelen. Ik zie haar gedrag niet als iets seksueels. Nogmaals ik ben geen jaloerse stiefmoeder. ik bevind me kennelijk op het verkeerde forum en had gehoopt op constructieve en respectvolle reacties. Ik ben gewoon iemand met een 'vraagstuk' en er reageren allerlei fraaie mensen met verhalen over jongens, sauna's etc.

Ik hoopte en hoop nog steeds op zinvolle opmerkingen.

En hoezo zijn er mensen die onaardige dingen zeggen als; 'ik had haar allang op straat geschopt?' Ik hou het maar op een gebrek aan levenservaring op dit gebied. Jammer dat mensen in hun onwetendheid zulke kwetsende dingen gaan zeggen.

Respect voor mijn probleem graag!

En wat is er mis met een beetje fatsoenlijk taalgebruik.

Ik lees reacties waarbij ik me afvraag of je niet beter op heel ander forums of sites kan gaan zitten?
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 01:00:

Ik zie dat dus anders poez, hij en zij zijn afgaand op de omschrijving van TO niet vader-kind bezig met elkaar. De enige wie hier problemen mee gaat krijgen in de toekomst is de dochter. Niet TO, niet de vader, maar de dochter.Dat doen ze nou juist wel.
Reageer dan eens op vragen Estsertje. WAT IS HET PROBLEEM?
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 01:00:

Ik zie dat dus anders poez, hij en zij zijn afgaand op de omschrijving van TO niet vader-kind bezig met elkaar. De enige wie hier problemen mee gaat krijgen in de toekomst is de dochter. Niet TO, niet de vader, maar de dochter.Waarom? Omdat jij dat anders ziet? Er posten hier genoeg dat ze het wel normaal vader-kind vinden.

Waarom zou dochter hier problemen mee krijgen? Wat voor problemen dan?

Ik vroeg je al eerder: heb je zelf tienerdochters, dat je dit alles met zoveel zekerheid weet te beweren?
quote:shining schreef op 14 juli 2009 @ 00:58:

[...]

Het is overduidelijk dat je het wel ziet als iets sexueels.

Als vader en dochter op deze manier willen knuffelen/laten blijken dat ze van elkaar houden, wat is daar dan mis mee? Het is toch niks sexueels volgens jou? Wat is het probleem dan?

Het is ten eerste mijn probleem niet en ik maar er geen probleem van.

Wat er mis mee is, is dat je als kind een transitie doormaakt van kind naar jong volwassene. Je wordt vrouw, en dan moet je leren met wie je wat voor soort contact hebt. Het is tussen vader en kind niet sexueel, maar als tiener gaat sex en intiem contact ineens wel een rol in je leven spelen, dit was als kind totaal niet aan de orde.
En trouwens, het is wel duidelijk waar de grens ligt lijkt me uit de reacties? Meeste vinden het geen probleem.
je ziet het niet als iets sexueels ???????? Waarom benadruk je dan dat ze mooi is , dat ze volgroeid is en schaamhaar heeft ?

Ik heb je trouwens ook een paar normale vragen gesteld ( en ik ben niet de enige , er zitten hele goede postings bij ) , dus dat verontwaardigde toontje kan je wel weglaten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:estsertje schreef op 14 juli 2009 @ 01:02:

Halloooo..ik ben niet ziek! Ik vraag me alleen af waar de grens ligt bij knuffelen. Ik zie haar gedrag niet als iets seksueels. Nogmaals ik ben geen jaloerse stiefmoeder. ik bevind me kennelijk op het verkeerde forum en had gehoopt op constructieve en respectvolle reacties.

Nouja zeg!

Iedereen geeft hier zijn eigen grens aan en er zijn meer dan genoeg fatsoenlijke reacties gegeven.

Maar blijkbaar zijn het niet de reacties die je wilt horen.

Misschien eens luisteren (lezen) naar wat de dames hier te zeggen hebben en dan nog eens opnieuw nadenken of het echt zo raar is.

Halloooo..ik ben niet ziek! Ik vraag me alleen af waar de grens ligt bij knuffelen. Ik zie haar gedrag niet als iets seksueels. Nogmaals ik ben geen jaloerse stiefmoeder. ik bevind me kennelijk op het verkeerde forum en had gehoopt op constructieve en respectvolle reacties. Ik ben gewoon iemand met een 'vraagstuk' en er reageren allerlei fraaie mensen met verhalen over jongens, sauna's etc.

En hoezo zijn er mensen die onaardige dingen zeggen als; 'ik had haar allang op straat geschopt?' Ik hou het maar op een gebrek aan levenservaring op dit gebied. Jammer dat mensen in hun onwetendheid zulke kwetsende dingen gaan zeggen.

Respect voor mijn probleem graag!

Ik lees reacties waarbij ik me afvraag of je niet beter op heel ander forums of sites kan gaan zitten?Estsertje, dat komt omdat er anderen dingen posten die jij niet hebt gezegd. Dat geeft jouw onderwerp een lading die het denkelijk niet heeft.

Maar men vraagt aan jou: als je het niet als iets seksueels ziet, wat is dan het probleem. Kun je daar antwoord op geven?
quote:estsertje schreef op 13 juli 2009 @ 23:47:

Dat ze waar we ook gaan of staan altijd naast hem staat, fietst, ligt of zit heb ik inmiddels al geaccepteerd.Blijkbaar voelt dochter het andersom ook zo. Altijd als ze met haar vader is, ben jij er ook. Misschien moet je ze wat meer de ruimte geven om dingen met zijn tweeën te ondernemen. Dan heeft zij ws minder de behoefte om hem te claimen wanneer jullie met zijn drieëen zijn.
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 01:04:

[...]

Wat er mis mee is, is dat je als kind een transitie doormaakt van kind naar jong volwassene. Je wordt vrouw, en dan moet je leren met wie je wat voor soort contact hebt. Het is tussen vader en kind niet sexueel, maar als tiener gaat sex en intiem contact ineens wel een rol in je leven spelen, dit was als kind totaal niet aan de orde.

Hiermee ben ik het wel eens.

Maar niet als het om je óuders gaat. Daar zou je niet eens bij moeten nadenken.

Overigens zijn er wel degelijk zinvolle postings gedaan, maar omdat je niet reageert op vragen om het te verduidelijken, sneeuwen die wat onder.
quote:Poezewoes schreef op 14 juli 2009 @ 01:04:

[...]

Waarom? Omdat jij dat anders ziet? Er posten hier genoeg dat ze het wel normaal vader-kind vinden.

Waarom zou dochter hier problemen mee krijgen? Wat voor problemen dan?

Ik vroeg je al eerder: heb je zelf tienerdochters, dat je dit alles met zoveel zekerheid weet te beweren?

Ik ben zelf vrouw, dochter en tiener (geweest). Het zou voor deze discussie niks toevoegen of ik zelf tienerdochters heb, want ik zou nooit de rol van de vader kunnen hebben als vrouw zijnde.

Een meisje dat een jonge vrouw wordt, zal moeten leren omgaan met haar vrouw zijn en hoe fysiek/intiem contact verandert t.o.v. nog kind zijn met een kinderlichaam.
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 01:08:

[...]

Ik ben zelf vrouw, dochter en tiener (geweest). Het zou voor deze discussie niks toevoegen of ik zelf tienerdochters heb, want ik zou nooit de rol van de vader kunnen hebben als vrouw zijnde.

Een meisje dat een jonge vrouw wordt, zal moeten leren omgaan met haar vrouw zijn en hoe fysiek/intiem contact verandert t.o.v. nog kind zijn met een kinderlichaam.Dat zijn we (bijna) allemaal. We hebben dus allemaal dezelfde ervaring wat dat betreft als jij.

Halloooo..ik ben niet ziek! Ik vraag me alleen af waar de grens ligt bij knuffelen. Ik zie haar gedrag niet als iets seksueels. Nogmaals ik ben geen jaloerse stiefmoeder. Maar als je er niet jaloers op bent, wat is er dan aan de hand? Waarom raakt het je dan zo? Wat zit je dwars? ik bevind me kennelijk op het verkeerde forum en had gehoopt op constructieve en respectvolle reacties. We geven hier alleen onze mening en als wij niet dezelfde mening delen is het dan meteen het verkeerde forum? Ik ben gewoon iemand met een 'vraagstuk' en er reageren allerlei fraaie mensen met verhalen over jongens, sauna's etc.

Respect voor mijn probleem graag! Wat is je probleem dan? Wat zit je dwars over dochter en vader, als je niet jaloers bent, wat dan wel?

Ik lees reacties waarbij ik me afvraag of je niet beter op heel ander forums of sites kan gaan zitten? Zoals?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven