Voorschoten, is het wat?

14-07-2009 11:05 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen, want ik ben voornamelijk een meelezer. Ik ben Godelinde, ik ben 29 jaar en woon in Voorburg. Op het moment ben ik aan het afstuderen. Mijn vriend en ik wonen in een huurwoning in Voorburg en willen toch wel graag een huis kopen. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om toch maar in de Randstad te blijven wonen (we wilden eigenlijk graag naar het noorden of het oosten), dit ivm met werkgelegenheid, vrienden en familie. Voorburg is echt ontzettend leuk, maar helaas onbetaalbaar voor wat wij willen. We willen heel graag een eengezinswoning met een tuin en minimaal 3 slaapkamers en we kunnen een hypotheek van maximaal ¤ 300.000 krijgen. Dit is niet of nauwelijks te vinden in Voorburg, dus kijken we een beetje rond in de regio. We willen liever niet in Den Haag en/of een vinexwijk wonen, ook Zoetermeer valt af. Ons oog is gevallen op Voorschoten, geen idee waarom, maar wat we ervan gezien hebben is leuk, maar we kennen het niet echt. Wie weet of Voorschoten wat is en welke wijken leuk zijn?

Ik had deze vraag ook in het topic van Noor gesteld, maar heb toch besloten om een eigen topic te openen om haar topic niet te 'vervuilen'
Voorschoten is leuk maar ik zou ook eens in leiderdorp gaan kijken. Ligt heel gunstig aan de A4 enzo.
Voorschoten is heel erg leuk!

Het is alleen wel een ons/kent/ons dorp.

Wil je mensen leren kennen dan zul je op een sport ´moeten´ gaan, want in Voorschoten is dat vaak het sociale netwerk.

Voor kinderen is het een fantastisch dorp. Veel goede scholen ( Nutsschool), veilig, veel vrije tijd mogelijkheden. En in de zomer lekker fietsen naar de Wassenaarse slag.
Ik heb er een tijd opgepast op 2 kids en vond het een leuk dorp. Je hebt er een leuk zwembad, leuke scholen, flink wat winkels, speeltuintjes etc. Zit een beetje tussen een dorp en een stad in en je zit zo in leiden.
Bedankt voor de reacties! Wat zijn leuke wijken? Op de een of andere manier lijkt Vlietwijk me leuk, voornamelijk omdat het bij recreatiegebied Vlietlanden ligt. Maar misschien is het wel helemaal niks. Komende zondag gaan we naar Voorschoten fietsen om eens op ons gemak rond te kijken. Leiderdorp heb ik ook aan gedacht, maar het voordeel van Voorschoten is dat het een treinstation heeft wat wel een vereiste voor mij is omdat ik qua werk gebonden ben aan Amsterdam. Maar misschien is het vanaf Leiderdorp ook wel makkelijk om bij een station te komen, dat weet ik eigenlijk niet en ga ik uitzoeken.
Mwah, vanuit leiderdorp moet je dan toch eerst met de bus naar leiden, dus dan is voorschoten logischer denk ik. De wijken ken ik niet bij naam en niet goed genoeg om daar een mening over te geven.
quote:Cherise1981 schreef op 14 juli 2009 @ 12:13:

Mwah, vanuit leiderdorp moet je dan toch eerst met de bus naar leiden, dus dan is voorschoten logischer denk ik. De wijken ken ik niet bij naam en niet goed genoeg om daar een mening over te geven.

Vanuit Leiderdorp ben je met een kwartiertje fietsen op het station.

En het ligt er maar net aan waar je in Voorschoten woont of je dichtbij het station woont. En anders moet je alsnog fietsen.

Maar Voorschoten is ook leuk hoor.
Weet je zeker dat je Vlietwijk bedoelt?

Dat is namelijk de slechtste wijk van Voorschoten.

Leuke straten in de buurt van het dorp, Prinses Margriet, Beatrix en Irene. 3 minuten fietsen naar station Voorschoten, 1 minuut lopen naar het dorp. Vlakbij de Vlietlanden. Bus naar Leiden en Voorburg etc. stopt voor de deur.
quote:emmenn schreef op 14 juli 2009 @ 12:29:

Weet je zeker dat je Vlietwijk bedoelt?

Dat is namelijk de slechtste wijk van Voorschoten.

.Hmm, deze wijk bedoelde ik inderdaad. Maar goed dat je even zegt dat dat de slechtste wijk is!!! Had de wijk ook alleen maar op ligging beoordeeld...
Godelinde wat voor een huis zoek je precies? Naast de wensen die je al hebt aangegeven.

Wat voor een soort buurt?

Wat voor een type mensen vind je leuk?

Wat doe je graag in je vrije tijd?

Een beetje rare vragen, maar dan kan ik nadenken over in welke wijk je je thuis zal voelen.
quote:emmenn schreef op 14 juli 2009 @ 12:41:

Godelinde wat voor een huis zoek je precies? Naast de wensen die je al hebt aangegeven.

Wat voor een soort buurt?

Wat voor een type mensen vind je leuk?

Wat doe je graag in je vrije tijd?

Een beetje rare vragen, maar dan kan ik nadenken over in welke wijk je je thuis zal voelen.Het liefst zou ik in een oud huis wonen (jaren 30 of veel ouder), dat soort wijkjes vind ik altijd erg leuk eruit zien, maar ik weet dat het moeilijk realiseerbaar is voor het bedrag dat wij kunnen besteden. Ik hou niet zo van die echte volkswijken waar iedereen elkaar in de gaten houdt van achter de ramen. Leuk contact met de buren en wat sociale controle vind ik overigens wel leuk, zo lang niet de hele straat je in de gaten houdt van achter de geraniums. Wat voor type mensen ik leuk vind? Moeilijke vraag, vind mensen gauw leuk, zowel jong als oud. Ik hou van creatieve mensen die ruimdenkend zijn. Beetje vaag antwoord, maar weet het niet beter uit te drukken. Het enige wat ik niet wil (maar ja, wie wel?) is in een asociale buurt wonen waar mensen keihard muziek draaien en met opgevoerde brommers en auto's door de straten crossen. Een kindvriendelijke wijk vind ik ook wel belangrijk omdat we in de toekomst graag kinderen willen. Daarnaast ben ik echt een hondenmens (daarom wil ik heel graag tuin). In mijn vrije tijd reis en lees ik graag en hou ik van buiten zijn (wandelen, hardlopen, fietsen, ed). Kan je hier iets mee?
Qua bouwjaar niet helemaal wat je zoekt, maar is Prinses Beatrixlaan 15 iets wat je aan zou spreken?

Ik ben geen makelaar hoor! Ook geen huizenbezitter in Voorschoten. maar ik heb er enorm lang gewoond.

De Beatrixlaan ligt erg gunstig.

Vanaf daar kun je lekker hardlopen richting Leidschendam en terug. Is een weg die veel hardlopers nemen.

Met de fiets kun je ook makkelijk richting strand/duinen.

Vlakbij de Beatrixlaan kun je honden uitlaten.

Je kunt lopend naar het dorp, waar je o.a. lekker kunt eten en drinken (en in de zomer paardenmarkt).

Station ben je zo. Bus in de buurt.

Bibliotheek om de hoek (leuk voor je als kleine kinderen hebt, lezen ze vaak voor).

Vlakbij station Voorschoten zit een goede sportschool.

De Vlietlanden (bootjes huren, zeilen, zwemmen, surfen), kun je op de fiets naartoe.

Scholen zijn ook op loopafstand. Of 2 minuten met de fiets.

In die buurt woont jong en oud. Maar in iedergeval is het erg net en divers publiek.
Godelinde,

Als ik later nog even tijd heb dan zal ik nog wat straten opnoemen waar je zondag langs kunt fietsen.
Voorschoten is leuk. Leiderdorp vind ik persoonlijk niks, maar je kan daar natuurlijk best een keer gaan kijken.

Zou je niet in Leiden zelf willen wonen?
@ Emmenn, dank je voor je uitgebreide reactie. Klinkt erg leuk! Toevallig hadden we Beatrixlaan 15 al op ons lijstje staan om eens langs te fietsen.

@ Josephine69, ik woon liever wat kleinschaliger en Leiden is meteen zo groot. Dat is ook de reden dat we niet in Den Haag zoeken, daar is namelijk genoeg te vinden voor ons budget...
Hoi Godelinde,

Zelf woon ik in een jaren 30 wijk van Leiden, en ken Voorschoten wel omdat ik uit een dorp vlakbij voorschoten kom. Leiden kun je niet vergeleijken met Den Haag hoor (daar heb ik gestudeerd), er zijn een aantal hele leuke wijken, alles is fietsbaar en goed openbaar vervoer. Voorschoten is niks mis mee, ligt goed bereikbaar en heeft zeker leuke wijken.

Tpoch best wat mensen uit de omgeving hier op het vivaforum. leuk!
@ MamaD: Ja grappig he dat zoveel mensen uit de omgeving komen! Dat viel me ook al op in het topic van Noor die een huis in Den Haag zoekt. Ik heb ooit 3 maanden in Leiden op kamers gewoond toen ik er studeerde, maar dat was geen succes, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik toen helemaal niet lekker in mijn vel zat. Stom he, maar daardoor blijf ik Leiden niet zo leuk vinden. Misschien moet ik het nog een kans geven, wat vind jij leuke wijken in Leiden.

Maar tot op heden blijf ik een voorkeur houden voor Voorschoten, helemaal na alle positieve reacties en ga er dit weekend dus even wat beter rondkijken.

@ Emmenn: Is die paardenmarkt ook echt een paardenmarkt in de letterlijke betekenis van het woord of is meer een braderie?
anoniem_26027 wijzigde dit bericht op 14-07-2009 20:00
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
Voorschoten is volgens mij net zo duur als Voorburg, in Leidschendam kan je voor ¤ 300.000 een leuk huis in een goede wijk kopen. Beperkt jaren 30 aanbod, maar dat is in V&V ook niet te betalen.
Tja, Voorschoten is ook duur, maar daar is tenminste iets te vinden binnen ons budget! Ik vind Leidschendam niet heel geweldig, maar dat komt doordat Leidschenhage zo treurig is. Wat vind jij leuke wijken in Leidschendam? Ik ben er wel eens gaan kijken in Zeeheldenkwartier (oid) omdat daar wel betaalbare huizen zijn, maar dat vond ik niets.
anoniem_26027 wijzigde dit bericht op 15-07-2009 08:15
Reden: Spelfout en daar hou ik niet van...
% gewijzigd
Hoi Godelinde, ik kan je helaas niet helpen maar wilde je wel succes wensen met je zoektocht!! Ik hoop echt dat je iets vindt dat je leuk vindt!
Zeeheldenwijk is idd niks!

Jaren 30 in Leidschendam is eigenlijk alleen het Raadhuiskwartier, de kleinere huizen zijn nog te betalen en het is een leuke en sfeervolle wijk. Jammer is alleen dat aan de huizen die betaalbaar zijn vaak veel moet gebeuren.

Andere leuke wijken (niet jaren 30, wel in jouw prijsklasse): De Zijde, Duivenvoorde, Prinsenhof laagbouw, 't Lien.. dat wat 't zo'n beetje volgens mij.
Voorschoten is leuk om te wonen.

De buurt met componistennamen is fijn en rustig om te wonen. Zeker met kinderen.
Gisteren hebben we een rondje door Voorschoten gereden en het zag er veelbelovend uit. We hebben de Nassauwijk aandachtig bekeken en daar 2 huizen gezien die de moeite waard zijn om te bezichtigen. Helaas was het natuurlijk zondag en heel rustig, zodat we echt geen indruk kregen van de mensen die in die wijk wonen. Ik denk dat ik toch misschien wel liever in een wijk met jonge mensen met kinderen wil wonen, misschien is de Nassauwijk dat wel, maar dat kon ik nu niet zien. Andere buurten in Voorschoten gaan we de volgende keer bekijken, ik ben benieuwd naar de buurt met componistennamen. Het centrum van Voorschoten zag er ook leuk uit, evenals de Vlietlanden. De nieuwbouwwijk Park Allemansgeest was ook erg mooi, maar helaas zijn daar de eengezinswoningen allemaal al verkocht, maar ik heb geen idee of ze uberhaupt betaalbaar waren...
We zijn nog steeds op zoek naar een huis in Voorschoten. Nu hebben we een leuk huis op eht oog in de Bloemenwijk, wat is dit voor wijk, weet iemand dat?
Ik woon nu een jaar of 8 in Voorschoten, Noord Hofland.

Ik vind het prachtig wonen en een heel vriendelijk dorp.

Toevallig staan er bij ons in de buurt een paar leuke huizen te koop aan het Wilhelmina Druckererf.

Ideaal voor de hond, je kan alle kanten op leuk wandelen. Station de Vink op loopafstand, station Voorschoten 5 a 10 min. fietsen.

Ook een aantal scholen op loopafstand + winkelcentrum Noord-Hofland, Digros in stevenshof op 5 min. fietsen.

Zeker de moeite om even te gaan kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven