Vriendinnen maken?

14-07-2009 12:10 340 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste Viva forum bezoekers,

De laatste tijd zit ik met best wel wat dingen in mijn maag, en wil graag jullie hulp vragen.

Ben een jonge vrouw van 22 en loop de laatste tijd heel erg tegen het feit aan dat ik weinig vriendinnen heb.

Vroeger op de middelbare school kon ik mijn draai niet vinden, en zodoende was ik er weinig te vinden, en verloor ik ook de vriendinnen die ik toen had. Ben in een soort van isolement terecht gekomen, en was een einzelganger..

Nu ben ik ouder, sta postitief en vrolijk in het leven en mis dus fijne vriendinnen om me heen. Meiden waar ik mee kan lachen, praten, huilen, winkelen, sporten, noem maar op.

Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan: 'Hoe maak je nog vriendinnen als je 22 bent'? Veel vrouwen hebben al een clubje om zich heen, en 'vriendinnetjes maken' zoals op de lagere en middelbare school zit er niet echt meer in op deze leeftijd.

Heb me al ingeschreven bij een sportschool, en probeer veel groepslessen mee te doen, maar merk dat er veel vrouwen met een vriendin komen, en de vrouwen die alleen zijn, hebben neit echt zin in een praatje.

Ik loop dus redelijk vast, en zou erg graag tips van jullie willen horen..

Alvast ontzettend bedankt,

Groetjes
Nou Dana, geld ook voor mij haha. Ik dacht altijd dat ik een beetje uitzondering was met mijn weinige vriend(innen)en.
Hey dana,

Leuk dat je een oproepje hebt geplaatst! Als mensen via google zoeken kunnen ze je oproepje ook vinden dus krijg je vaak ook meer reacties.

Zelf heb ik ook een stel meiden via oproepjes leren kennen en 2 ervan zie ik nu ook als hele goede vriendinnen. Inmiddels ken ik ze ook al wel langer dan een jaar en voelt het gewoon alsof ik ze in de kroeg heb leren kennen :-).
Wat leuk wallace! Maak je ook dingen op bestelling?

Ik vind je niet klagerig hoor en natuurlijk verander wanneer je kinderen krijgt. dat betekent natuurlijk niet dat jij geen vriendinnen kan hebben!
Fijn dat ik toch nog niet oud ben.

Rozigst, ik vind het ook vreselijk om mijn hobby's in te vullen.

Idd, winkelen, tja... lekker leeghoofdig moet dat overkomen, haha.

En ook hier, waarom zitten sommige mensen hele dagen op een terras? Hoe doen ze dat? En wat doe ik fout?
Nou Rozigst, goed opletten wie er weggaan hahahahaa. En dan snel het plekje claimen haha. Maar idd op een sollicitatieformulier zijn hobby's ook lastig ja :-s Ik ga trouwens ook wel eens alleen op het terras zitten als mn vrienden al plannen hebben.. Met een boek of tijdschrift haha.
Mijn naaimachine en ik moeten elkaar nog een beetje leren kennen, Cat.

En jij? Wat maak jij? En vooral, hoe handig ben je? Ik moet nog veel leren, maar vind het wel erg leuk.
Ja Yukari, heerlijk is dat terrassen!
Ja maar hoe doe je dat? Mensen zitten wel langer dan 5 minuutjes op het terras...

Moet ik dan wanhopig in een hoekje staan wachten tot er eentje vrij komt? ( Net als vroegah, bij de botsauto's ) En er dan héél snel heenvliegen?

Wat dat betreft ben ik een rare.. Ik zou nooit alleen op vakantie gaan, alleen op een terras zitten, of alleen naar de bios gaan..

Straks denkt iedereen dat ik een loner ben zonder vrienden (wat wel waar is eigenlijk, haha)
Ik ga met mijn beste vriendin terras zitten en dan voel ik me altijd net Carrie Bradshaw hahahahhaa. Gaan we mensen kijken en kletsen, wijntjes drinken. Erg gezellig. Jammer alleen dat zij bijna de enige is met wie ik dat heb en dat doe
Ik maak tegenwoordig veel op bestelling; maxijurken, tunieken echt van alles. Ohja ik doe ook broeken innemen enzo. Ik ben redelijk handig maar ik kan nog weleens weinig geduld hebben.Als de draad er weer eens uit schiet of de draad gaat in de knoop aaargh...

Maak jij voor je kinderen?
Oh en Sopsie, we hebben echt vergelijkbare hobby's!
Oh en Sopsie, we hebben echt vergelijkbare hobby's!
Rustig
He Sopsie, dat doe ik ook! Goed boek erbij en genieten van de zon. Al zal je met een boek in je hand weer niet zo toegankelijk zijn voor een gesprek.

Yuk, heerlijk is dat, na werk nog even een terrasje pikken! Moet je echt van genieten hoor! Het spontane gaat er (althans bij mij) met kinderen wel wat van af.
Met dit weer is het terras echt heerlijk :-)! Probeer steeds iedereen die ik ken op te trommelen haha.
Ik zie dat ook weleens mensen die alleen in het zonnetje zitten op een terrasje met een boek/tijdschrift of krant. Ik zou dat soms ook wel willen bijvoorbeeld lekker studeren (ik leer beter met herrie om me hen) maar durf het dan niet omdat ik denk dat anderen het stom vinden :-S.
Sopsie, jouw terrasavonden klinken goed!!

Cat, het 'grootste' wat ik gemaakt heb is een dekbedovertrek voor een ledikant. Verder heb ik me gewaagd aan voel-doekjes (iets leuks voor kindjes idd, haha) en stoffen zakjes om uit te delen op het KDV. (hee, sh*t, nu heb ik het weer over kinderen!! )

Ik begin er ook alleen aan als ik rustig en alleen kan werken, anders raak ik gefrustreerd, Pfff, zal nooit vergeten de eerste keer dat ik de onderdraad moest vervangen. Ik had dat ding bijna 3 hoog uit het raam gegooidd...
Hahaha erg herkenbaar!

Als mijn vriend thuis is dan begin ik er ook niet aan want dan stoort ie me continu om te kijken hoe het gaat....

Als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt wordt dat wel minder hoor, maar er zijn weleens van die momenten...
quote:CassieViva schreef op 14 juli 2009 @ 13:26:

Ik zie dat ook weleens mensen die alleen in het zonnetje zitten op een terrasje met een boek/tijdschrift of krant. Ik zou dat soms ook wel willen bijvoorbeeld lekker studeren (ik leer beter met herrie om me hen) maar durf het dan niet omdat ik denk dat anderen het stom vinden :-S.

Ook al zo herkenbaar

Ik doe dat dus ook niet maar eigenlijk slaat dat ook nergens op.

Alleen naar de bios doe ik trouwens ook niet hoor. Vind ik eigenlijk erger dan alleen op een terras zitten Doet iemand hier dat wel?

Wallace: ik ben trouwens net zo oud als jij. Dus ik vind jou helemaaaal niet oud

Ik zag trouwens dat er hier nog iemand was die in (de buurt van) Haarlem woont?
CassieViva, eigenlijk zou je het gewoon eens moeten doen! Volgens mij vindt niemand het echt 'stom'. En als je er op let blijken er best veel mensen alleen te zitten. (daar stel ik mezelf altijd mee gerust, maar ik vind het dan heul erg balen als die mensen bekenden tegen komen of gewoon bleken te wachten op iemand, haha)
Maar in de bios zit je in het donker, niemand die ziet dat je alleen bent . Eigenlijk makkelijker dan open en bloot alleen op het terras
Kletsmajoor, mooi, niet oud it is!

Alleen naar de bios doe ik ook niet, raar eigenlijk, want zoveel zeg je niet als je naar een film kijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven