de dochter van mijn vriend

13-07-2009 23:47 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dochter(15) van mijn vriend hangt echt de hele tijd aan haar vader als ze bij ons is. Als hij wijdbeens op de bank ligt, gaat zij er met haar volgroeide lichaam tussen liggen. Ik ben NIET jaloers maar vind dit grensoverschreidend. Ik heb geprobeerd dit bespreekbaar te maken, maar hij vindt dat ik van iets 'moois' iets lelijks maak.

Ik begrijp dat ze wat extra aandacht van haar vader wil als ze hem ziet en zijn liefde voor zijn kind wil veilig stellen, maar vind dit echt niet kunnen. Dat ze waar we ook gaan of staan altijd naast hem staat, fietst, ligt of zit heb ik inmiddels al geaccepteerd, ondanks dat mensen in onze omgeving hun verbazing erover uitspreken.

Probleem is dat het totaal niet bespreekbaar is, hoe voorzichtig ik het ook breng. Hij ontploft gewoon wanneer ik ook maar iets over zijn dochter zeg. Ik gun ze hun momenten echt, maar als hij naast mij ligt op de bank en ze gaat tussen zijn benen liggen vind ik dat echt niet kunnen, misgun ik ze dan iets???
quote:Poezewoes schreef op 14 juli 2009 @ 02:07:

[...]

En nogmaals bevestig je mijn punt. Door te zeggen dat het niks toevoegt. Jij bevestigt het juist weer voor mij, door te denken dat het iets zou toevoegen terwijl het niets toevoegt. Maar ouders vinden nou eenmaal ALTIJD dat ze zoveel wijsheid in pacht hebben, alleen al door zich te hebben voort geplant. Dat er ook mensen zijn die a) over common sense beschikken, b) empatisch vermogen en c) misschien niet zelf ouder zijn maar wel stiefmoeder of pleegouder kunnen zijn en dus net zo goed opvoedkundige ervaring hebben. Maar ouders genieten oogkleppen, want ZIJ zijn immers heilige ouders en weten daarom ALLES beter. I don't think so.
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 02:06:

[...]

Naast een achtergrond kan ik ook spreken vanuit common sense en wederom ik ben zelf onderdeel van een gezin, ik ben een dochter van een vader, ik kan redeneren vanuit eigen ervaring en heb daar totaal niet mijn opleiding en achtergrond bij nodig. Maar heb deze genoeg om er inhoudelijk iets over te kunnen zeggen. Maar wat voegt dat toe? Ik ben daar niet mee bezig op die manier.Nou, je doet nogal uitspraken. Over de gevolgen voor kinderen door bepaalde gedragingen van ouders. Dus dan vraag ik me denk ik terecht af of je ter zake deskundig bent of gewoon maar wat roept. .
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:qwertu schreef op 14 juli 2009 @ 02:11:

Rollergirl, je kunt je overduidelijk geen voorstelling maken van de liefde die een ouder voor een kind voelt. Geeft niet, kon ik ook niet. Maar neem het even aan als nu al een aantal mensen je vertelt dat je de plank op dat punt mis slaat. Mensen die die ervaring wél hebben dus.Liefde voor een kind voelen weet ik alles van. Die ervaring heb ik dus wel degelijk. Maar het gaat hier om een stiefmoeder, een vader en een abnormaal aanhankelijke dochter. Niet over het twistpunt ouder-kindliefde kennen ja of nee. TO heeft zelf een eigen kind en zal dus ook alles weten van ouderlijke liefde. Dat neemt niet weg of zorgt juist voor haar ideeen over het fysieke contact tussen dochter en vader.
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 02:07:

[...]

Nee, er onbreekt juist niets aan mijn kant. Ik ben zelf kind en nooit wees geweest, dus ik weet dat de band tussen ouder en kind a seksueel is. Ik maak immers onderdeel uit van zo'n band, ik heb het zelf ervaren.Van één kant ja. Ervaar hem van de andere kant en geloof me, er gaat een wereld voor je open.
quote:qwertu schreef op 14 juli 2009 @ 02:12:

En nu klink je ronduit arrogant. Ik zou zeggen: ga eerst zelf even baren en kom daarna terug met je wijsheden.

Echt, je hebt geen benul.Ik weet er alles van, ik heb dus alle benul en dus niet meer of minder de wijsheid in pacht dan jij of poez. Je kent mij en mijn prive leven niet, dus je kunt niet zomaar van alles gaan beweren over mij, mijn ervaringen en wat ik wel en niet zou kunnen weten.
quote:Poezewoes schreef op 14 juli 2009 @ 02:14:

[...]

Van één kant ja. Ervaar hem van de andere kant en geloof me, er gaat een wereld voor je open. die wereld is al voor me open gegaan, en ik vind die ervaring in deze situatie niets toevoegen. Vader-dochter fysiek contact en stiefmoeder perspectief, het is allemaal hele andere koek,
Blijf het een rare conclusie vinden dat alles gepast is zolang het geen neuken/vingeren/wat voor seks dan ook is.

En de liefde van ouders voor hun kind, tja, ik heb net als Rollergirl geen kinderen maar dit lijkt me nou een schoolvoorbeeld van iets met de mantel der liefde bedekken.

Of leven we opeens in Utopia waar geen fysiek grensoverschrijdende zaken voorkomen tussen ouder en kind?
Misschien moet je eens goed lezen, en beseffen dat ik beide kanten wel degelijk ken. Uit ervaring.
Je kent de ervaring van moeder zijn niet, dat weet ik. Maar welke ervaring heb je dan wel? Ik lees niet zo snel hoor, zeker niet 's nachts.
.
Je bent pleegmoeder geweest?

Ja sorry hoor, je kunt je niet beroepen op ervaring en dan opeens gaan roepen dat het to's topic is. Jij gaat al pagina's lang oftopic dus dit kan er ook nog wel bij.
quote:qwertu schreef op 14 juli 2009 @ 02:24:

Tijgermeisje, nee, geen Utopia. Maar vader zal wel gek zijn om en plein public even ten toon te spreiden hoe intiem hij wel niet met zijn dochter is. In het feit dat het in de openbaarheid gebeurt, ligt voor mij het "bewijs" dat dit inderdaad gaat om onschuldig gedrag.Mee eens.
quote:Poezewoes schreef op 14 juli 2009 @ 02:23:

Je kent de ervaring van moeder zijn niet, dat weet ik. Maar welke ervaring heb je dan wel? Ik lees niet zo snel hoor, zeker niet 's nachts. [..............] maar nogmaals ik vind dat hier weinig toevoegen. Wat ik hier relevant vind is of je zelf stiefmoeder bent van een tienermeisje, of dat je zelf de omgang tussen vader-dochter hebt meegemaakt (en dat heb je meestal wel als vrouw zijnde). Wij zijn allemaal geen vaders hier, dat perspectief en die ervaring ontbreekt ons allemaal en die lijkt me er meer toe doen in deze situatie.
anoniem_84054 wijzigde dit bericht op 14-07-2009 04:03
Reden: [gedeelte verwijderd]
% gewijzigd
quote:qwertu schreef op 14 juli 2009 @ 02:26:

Rollergirl, wat is dit nu weer voor flauw spelletje? Moeten we nu gaan raden naar je door jou gesuggereerde moederschapservaring?!Nee, het lijkt me duidelijk dat ik aangeef dat ik geen behoefte heb om mijn prive zaken hier op het forum en zeker niet in dit topic te bespreken. Als ik zeg dat ik beide kanten ken, kun je dat van mij aannemen of niet, maar het lijkt me duidelijk dat ik over mijn prive zaken aangeef: tot hier en niet verder. Dit topic gaat over de issue van TO en niet over mijn prive leven.
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 02:26:

[...]

die ervaring heb ik dus wel, maar nogmaals ik vind dat hier weinig toevoegen. Wat ik hier relevant vind is of je zelf stiefmoeder bent van een tienermeisje, of dat je zelf de omgang tussen vader-dochter hebt meegemaakt (en dat heb je meestal wel als vrouw zijnde). Wij zijn allemaal geen vaders hier, dat perspectief en die ervaring ontbreekt ons allemaal en die lijkt me er meer toe doen in deze situatie.Hee, je zegt wel dat mijn perspectief er niet toe doet, ik leg mijn perspectief uit en je valt me er zelfs op aan. Dan ben ik wel benieuwd naar jouw perspectief. Dat is toch niet gek?
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 02:28:

[...]

Nee, het lijkt me duidelijk dat ik aangeef dat ik geen behoefte heb om mijn prive zaken hier op het forum en zeker niet in dit topic te bespreken. Als ik zeg dat ik beide kanten ken, kun je dat van mij aannemen of niet, maar het lijkt me duidelijk dat ik over mijn prive zaken aangeef: tot hier en niet verder. Dit topic gaat over de issue van TO en niet over mijn prive leven.Dat mag. Maar toevallig weet ik dat jij geen moeder bent, en volgens mij dat ook niet ambieert. Dus dan mag ik ook vanuit het referentiekader dat ik dat wel ben, jou aanspreken.

Dan kun je hard roepen nee dat mag niet!! Maar dan mag je dat ook uitleggen.
quote:Rozigst schreef op 14 juli 2009 @ 02:28:

Ik denk, (weet bijna zeker), en dat zullen de moeders ook wel beamen denk ik, dat de liefde voor een kindje van een ander, totáál anders is, dan de onvoorwaardelijke liefde die je voelt voor je eigen kind.

Je eigen op de wereld gezette vlees en bloed.

Je eigen kleine ik, die je samen met een ander gemaakt hebt.

Oeh, spelletjes...

Ik denk.... Dat je wel eens op kleine kindjes hebt gepast!

..........

Het gaat hier om STIEFmoederschap, een vader en een tienerdochter en gepaste fysieke omgang en aanhankelijkheid jegens de vader. Daar gaat het hier om. TO heeft met die man niet die 'kleine ik' gemaak zoals jij het omschrijft, het is zijn dochter, zijn vlees en bloed en niet het hare. Er zullen dus andere gevoelens spelen, dan die je nu omschrijft.
anoniem_84054 wijzigde dit bericht op 14-07-2009 03:56
Reden: gedeelte verwijderd
% gewijzigd
Roller, als je je referentiekader niet bloot wil geven, dat mag. Maar ga dan ook niet roepen dat je 'vanuit een bepaald referentiekader' spreekt.
En nu gaat Poez ook te mande. Trust!
quote:Poezewoes schreef op 14 juli 2009 @ 02:31:

[...]

Dat mag. Maar toevallig weet ik dat jij geen moeder bent, en volgens mij dat ook niet ambieert. Dus dan mag ik ook vanuit het referentiekader dat ik dat wel ben, jou aanspreken.

Dan kun je hard roepen nee dat mag niet!! Maar dan mag je dat ook uitleggen.

Dat kun je niet weten, want je kent mij niet. Het klopt dat ik nu niet meer het moederschap ambieer, ik kan niet zeggen wat de toekomst zal brengen. Je mag van alles aannemen over mij, maar ik geef aan dat je het dus niet helemaal bij het juiste eind hebt. Je kunt mij ook niet kennen, logisch dat je het niet weet. En misschien goed om te weten, dat niet iedereen zijn hele hebben en houwen hier op het forum neerzet. Daarom geef ik ook aan, je referentiekader van mij is zeer beperkt, omdat ik niet zoveel van mezelf op het forum bloot geef. En nu schrijf ik toch over mijzelf, terwijl dit andermans topic is.

Wat ik over het topic zeg, is dat het moederschap en moederliefde niet veel toevoegt aan de issue: vader-stiefdochter en fysiek contact. Dat is mijn idee erover, daarmee ben jij het oneens. Dat mag, alleen claim jij je mening deels op basis van moederschap en dat dit perspectief bij mij ontbreekt. Ik probeer aan te geven, dat dit geen correcte aanname is.
quote:qwertu schreef op 14 juli 2009 @ 02:36:

Ach dat is toch kletskoek. Rollergirl komt er elders op het forum openlijk voor uit dat ze een hekel heeft aan kinderen. Ga hier dan niet lopen beweren dat je snapt hoe het ouderschap werkt of voelt, want dat is dikke vette bullshit.Ow, dat heb ik dan weer niet zo meegekregen. Maar bedankt voor de info Q.

trust
quote:qwertu schreef op 14 juli 2009 @ 02:40:

En het gaat niet om stiefmoederschap. Als je denkt dat dat hier centraal staat, dan heb je toch echt maar verrekte weinig van de wereld van het ouderschap begrepen hoor. Het gaat hier om de relatie van een vader met zijn dochter. En een stief die denkt dat ze zich daar tegenaan mag bemoeien, maar dat is de bemoeizuchtige buitenstaander. Niet de kern.Je leest (weer) niet goed, ik zeg steeds dat het gaat om stiefmoederschap en de band tussen vader-dochter. Het gaat niet alleen maar om het stiefmoederschap, en het gaat ook niet alleen maar om de vader-dochter. Het gaat juist om die driehoeksrelatie.
Ik wist ook direct dat je het uit het topic van glittervis had gehaald. En ik hoopte ergens dat je ernaar zou verwijzen, zelf wilde ik dat niet doen. Omdat ik zeg dat ik niet de grootste baby/kindervriend ben, dan zal ik dus wel een algemene hekel aan kinderen hebben!!?? Wat is dat nou voor onzin? Ik ken genoeg mensen, die geen typische moederkloekjes zijn, niet in katzwijm vallen bij iedere baby en kindje en zelf hun eigen kindjes geweldig vinden en ook sommige kindjes heel leuk vinden. Wat ik met die zin zei tegen Elninjoo, was dat ik niet de standaard kinder-viva-baby-pijler moederkloek ben. Dat is alles. Er staat niet: ik heb een hekel aan alle kinderen. En op dit moment heb ik geen kinderwens, dat is wel algemeen bekend hier denk ik. Daarmee zeg ik niet dat ik een hekel heb aan kinderen of zelf geen ervaring heb met het krijgen van een kind.

Je noemt hier totaal geen feiten, maar je trekt een zin uit een ander topic uit de context en maakt ervan dat ik een hekel heb aan kinderen. En dat gebaseerd op een uitspraak van mij, waarmee ik alleen maar zeg dat ik geen baby/kinder vrouwtje ben en alles wat baby is op zijn Viva mama's geweldig vind. Er zijn godzijdank genoeg vrouwen die geen kloekjes zijn, maar wel hartstikke leuke mama's voor hun eigen kinderen zijn.
dat snap ik rozigst (ff offtopic: ik heb bij jouw een heel lief beeld, blond meisje, met kuiltjes in haar wangen)
quote:newstylista schreef op 14 juli 2009 @ 02:53:

dat snap ik rozigst (ff offtopic: ik heb bij jouw een heel lief beeld, blond meisje, met kuiltjes in haar wangen)

Bij mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven