op zoek naar ervaringsverhalen

16-07-2009 13:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal

Wie kan mij wat meer vertellen over de fase waarin je je kind de speen af wil leren. Wij zijn er bij ons dochtertje sinds een paar dagen mee bezig. Op zich gaat het best wel. Alleen het inslapen is moeilijk, met name wanneer ze 'snachts wakker wordt is het voor mij best behoorlijk slikken. Ze is dan echt verdrietig en wil het liefst even bij me liggen in het grote bed. Mijn hart is goed genoeg, maar ook daarvan denk ik weer.... dan moet ik haar straks dat weer gaan afleren.Voor mijn gevoel heb ik iets weg gepakt wat haar veiligheid en troost biedt. En in zekere zin is dat natuurlijk ook zo.

Ik ben best onzeker met dit soort dingen.

Groetjes
Ik heb geen ervaring, maar ik zou even in het moderators topic vragen of ze je topic willen verplaatsen naar de pijler kinderen.

Daar komt je vraag meer tot zijn recht.

Succes!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Hoe oud is je kind?

En waarom zo rigoreus?
Ik weet niet hoe oud je dochter is maar onze zoon was 2,5 jaar toen hij voor de 1e keer bij tandarts in stoel zat. Deze zag gelijk dat zoon wat in de mond had en hier moesten wij direct mee stoppen omdat het heel erg slecht was voor de tanden.

Wij hebben zoon proberen uit te leggen dat van de tandarts de speen niet meer mocht omdat dit slecht was voor de tanden en hij vond dit helemaal goed. Maar s'nachts met slapen hebben wij behoorlijk op onze tanden moeten bijten om niet toe te geven. Het heeft ons een paar slapenloze nachten gekost en toen was het goed. We hebben de hele tijd herhaalt dat het van de tandarts niet meer mocht
Sarahmeisje is nu een maand van de speen af. Zij was een echt spenenmeisje, en had vrijwel gelijk een speen (i.t.t. Sarahzoon die een paar dagen een speen heeft gehad in de kraamtijd). Toen ze 9 maanden was zijn we al overgestapt op "alleen de speen in bed". Voor het slapen dus. Toen ze 14 maanden was hebben we gewoon de spenen weggelaten. Zij sliep toch al slecht, dus ze is er niet slechter van gaan slapen. Enige "nadeeltje" vind ik nog steeds dat ze zoveel lawaai maakt de hele dag Ik kan er nu geen speen meer inmikken, voor eventjes rust aan mijn hoofd
Hier geen spenen kind, maar ik heb verschillende malen mensen horen praten over overstappen op alleen 's nachts de speen.

Het overdag moeten missen van je vertrouwde troost is al heftig, laat haar dan nog even 's nachts lekker spenen. Dan stop je daar 2 maandjes later mee. (of 3.. of what ever).

Dat is minder heftig idd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven