Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1550 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Baggal schreef:
17-01-2025 20:33
Ha-ha: ze heeft hem zelf op Vinted gezet voor £15 :rofl:

Dat vind ik niet gek hoor. Zelf is ze er ook meer dan 8 euro aan kwijt geweest, met kopersbescherming en verzendkosten zit je toch aan zo'n 12 euro. Met lagere biedingen rekening houdend zal ze niet quitte spelen. En dat probeer je dan toch een beetje.
Such fun!1
MarindaH schreef:
17-01-2025 22:11
Dat vind ik niet gek hoor. Zelf is ze er ook meer dan 8 euro aan kwijt geweest, met kopersbescherming en verzendkosten zit je toch aan zo'n 12 euro. Met lagere biedingen rekening houdend zal ze niet quitte spelen. En dat probeer je dan toch een beetje.
Ze mag het best proberen hoor. Maar als je iets niet past terwijl het keurig omschreven is, is het van de zotte dat je het terug gaat sturen naar de verkoper die goed gehandeld heeft. En helemaal dat je gaat dreigen met negatieve feedback. Ik ben een particuliere verkoper. Iets niet passen als het goed omschreven is moet je je verkoper niet aanrekenen.

Nu probeert ze het te verkopen. Lukt dat niet, stuurt ze het alsnog terug…

Edit: ze heeft het volgens mij zojuist met winst verkocht. Mag ze de “case” tegen mij ook sluiten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb een klein flesje eau de parfum voor €10 te koop. Nieuw in een doosje.
Ondertussen 39 keer ge-favoriet maar kopen ho maar 🙄

1x een bod van €6
Er valt me iets op. De laatste weken, als ik iets koop, zie ik alleen de verzendoptie homerr staan. Toen ik een keer vroeg of ze ook met andere vervoerders verstuurde, zei ze dat ze alles open had, maar dat kon ik dus niet zien.

En nu klikte ik even bij verschillende artikelen op de kopen-knop, en dan verschijnt ook alleen Homerr. Gek toch? Of echt heel erg toeval?
Such fun!1
MarindaH schreef:
20-01-2025 13:31
Er valt me iets op. De laatste weken, als ik iets koop, zie ik alleen de verzendoptie homerr staan. Toen ik een keer vroeg of ze ook met andere vervoerders verstuurde, zei ze dat ze alles open had, maar dat kon ik dus niet zien.

En nu klikte ik even bij verschillende artikelen op de kopen-knop, en dan verschijnt ook alleen Homerr. Gek toch? Of echt heel erg toeval?
Soms zijn andere opties op. Vinted koopt maar een x-aantal pakketjes per dienst in. Maar dat is meestal in de avond. Soms wil het helpen om op lijst te klikken ipv op het kaartje. Als je in de lijst scrollt kom je soms nog andere optie tegen.
Ik klik altijd op de lijst, en daar verschenen voorheen dus ook andere opties ja. En ook 's ochtends vroeg, dus daar kan het niet aan liggen.

Heb ook al bij mijn instellingen gekeken, maar bij mij staat alles aan.
Such fun!1
MarindaH schreef:
20-01-2025 13:36
Ik klik altijd op de lijst, en daar verschenen voorheen dus ook andere opties ja. En ook 's ochtends vroeg, dus daar kan het niet aan liggen.

Heb ook al bij mijn instellingen gekeken, maar bij mij staat alles aan.
Hmm dan geen tips helaas. Klinkt gek. Ik heb soms wel dat de opties beperkt zijn maar alleen Homerr heb ik nog nooit gehad 😅
Afgelopen weken was het druk met feestdagen en uitverkoop. Het viel mij ook op dat er weinig keuze was in pakketpunten en dat er zelfs voor een pakje tot 2x toe de bezorging werd veranderd, dus ik vermoed dat een aantal pakketdiensten het aantal pakjes van Vinted omlaag heeft bijgesteld ten gunste van meerbetalende webgiganten en dat veel pakketpunten gewoon vol waren.
Oja, dat zou natuurlijk kunnen. Goeie!
Such fun!1
Is jullie ook wel eens opgevallen dat als je verkoopt via Vinted dat de aangeboden prijsrange heel laag is? Ik had dure schoenen van man er op gezet, daar ben ik iets boven de range gaan zitten. Toen ik later nog eens schoenen van dat merk en die staat bekeek, zag ik ze er voor veel meer geld opstaan. Daarna heb ik nog een jurkje dat ik er op had staan, bekeken, zelfde verhaal. Ik zat volgens Vinted aan de bovenkant, maar als ik zelf zocht niet

Alsof Vinted expres de prijzen laag probeert te houden. Dan hebben ze natuurlijk een hogere turnover qua inkomsten van kopersbescherming
Ja joh, daar moet je nooit op letten. Al zolang de app bestaat.
Such fun!1
MarindaH schreef:
21-01-2025 13:21
Ja joh, daar moet je nooit op letten. Al zolang de app bestaat.

Ooh goed om te weten. Dan zal ik voortaan van te voren even kijken idd
Poeszie schreef:
21-01-2025 12:09
Is jullie ook wel eens opgevallen dat als je verkoopt via Vinted dat de aangeboden prijsrange heel laag is? Ik had dure schoenen van man er op gezet, daar ben ik iets boven de range gaan zitten. Toen ik later nog eens schoenen van dat merk en die staat bekeek, zag ik ze er voor veel meer geld opstaan. Daarna heb ik nog een jurkje dat ik er op had staan, bekeken, zelfde verhaal. Ik zat volgens Vinted aan de bovenkant, maar als ik zelf zocht niet

Alsof Vinted expres de prijzen laag probeert te houden. Dan hebben ze natuurlijk een hogere turnover qua inkomsten van kopersbescherming
Ja dat is altijd al geweest. Ik vraag een prijs die ik er voor wil hebben of ik zoek vooraf items zelf op om te kijken wat er gevraagd wordt. Ik probeer alleen zoveel kledingbundels te verkopen en dan is vergelijken lastiger.
Ik heb een bundel kinderboeken erop gezet. Meteen verkocht. Toch leuk.

Ik vind verkopen op Vinted laatste tijd erg moeilijk. Meestal geef ik de spullen maar gewoon weg.
Luilaksmurf schreef:
22-01-2025 15:56
Ja dat is altijd al geweest. Ik vraag een prijs die ik er voor wil hebben of ik zoek vooraf items zelf op om te kijken wat er gevraagd wordt. Ik probeer alleen zoveel kledingbundels te verkopen en dan is vergelijken lastiger.

Ja, ik heb Vinted relatief laat ontdekt. Verkopen doe ik ook nog niet zo lang.

Ik vind kopen ook stukken leuker :-D Alleen voelt het verkopen een beetje als "gratis" geld om weer uit te geven. Heerlijk als er door die dure schoenen van mijn man weer 35 euro in mijn potje zit :yes: Slaat echt nergens op, want ik hoef niet echt op geld te letten en ik koop ook geen nieuwe kleding meer, dus ik mag best wel wat uitgeven op Vinted, maar toch
Krijg je op Vinted geen melding meer als iemand je artikel als favoriet heeft toegevoegd?
Gewoon _melon met login problemen
_melon2 schreef:
23-01-2025 09:12
Krijg je op Vinted geen melding meer als iemand je artikel als favoriet heeft toegevoegd?

Ik krijg de meldingen wel
Poeszie schreef:
23-01-2025 09:34
Ik krijg de meldingen wel
Hmm, dan ga ik eens op onderzoek uit. Het viel me vorige keer al op en nu weer. Dankjewel!
_melon2 schreef:
23-01-2025 09:37
Hmm, dan ga ik eens op onderzoek uit. Het viel me vorige keer al op en nu weer. Dankjewel!
Dat kan je als geïnteresseerde aan of uit zetten in account (of de verkoper het kan zien of niet)
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ik heb een paar zoek opdrachten op Vinted en het valt mij op dat er steeds meer niet relevante zoekresultaten tussen staan. Dit komt omdat men onderaan advertentie heel veel (random) hashtags en woorden zet.

Ben je bv op zoek naar iets met Winnie de Pooh, krijg je iemand complete zonnebrillen collectie te zien omdat ze allerlei woorden mbt animatie figuren hebben getagt :whip:
Pochacco schreef:
23-01-2025 11:34
Dat kan je als geïnteresseerde aan of uit zetten in account (of de verkoper het kan zien of niet)
Oh echt? Dan moet dat het zijn. Dankje!
_melon2 schreef:
23-01-2025 09:12
Ik krijg daar niet altijd melding van in mijn mail, maar zie ze wel in vinted. Ik doe er eigenlijk niks mee.
Laatste week leek er al iets aan de hand zijn met Homerr, maar blijkbaar is het nu echt mis.

Na aankoop van iets via Homerr krijg ik de melding van Vinted dat ze momenteel geen verzendlabels kunnen aanmaken en geen pakketten kunnen versturen.

Waarom zet Vinted dat niet op de homepage ipv melden ná een aankoop....
Ik had een kledingstuk op Vinted gezet, nieuwprijs bijna 200 euro en in hele goede staat.
Mijn vraagprijs was 18 euro. Krijg ik van iemand de vraag of ze het mag komen passen hier, en dan wil ze er 13 euro voor betalen.

Ik heb nog niet gereageerd...
Lemon_Pledge schreef:
23-01-2025 18:18
Ik had een kledingstuk op Vinted gezet, nieuwprijs bijna 200 euro en in hele goede staat.
Mijn vraagprijs was 18 euro. Krijg ik van iemand de vraag of ze het mag komen passen hier, en dan wil ze er 13 euro voor betalen.

Ik heb nog niet gereageerd...

Heel bijzonder, je bent geen winkel! Het fijne van Vinted vind ik juist dat alles verzonden wordt en er geen mensen bij je aan de deur komen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven