hem hier nog mee confronteren of niet?
zondag 19 juli 2009 om 16:05
Hallo,
Een tijdje terug is mijn relatie afgesprongen. O.w.v. verschillende redenen, maar ook omdat ik het gevoel had dat hij ergens over gelogen had. Wat hij ten stelligste ontkende en hij wou het zelfs in mijn schoenen schuiven. Ik begon toen nog wat te twijfelen zelfs...
Nu ben ik eergisteren toevallig te weten gekomen via via dat hij dus wel degelijk gelogen had en dit doet meer pijn dan ik dacht . Vind hem laf!
Ik heb nu sterk de neiging hem te laten weten dat ik nu weet dat hij gelogen heeft en dat ik boos op hem ben. Denk dat dit mij gaat opluchten.
Vriendinnen van me zeggen enerzijds dat ik dat niet meer moet doen, geen energie meer in steken, enkelen zeggen dat ik het net wel moet doen, hem op zijn plaats zetten.
Wat vinden jullie? Hoe geraak ik die boosheid kwijt?
Een tijdje terug is mijn relatie afgesprongen. O.w.v. verschillende redenen, maar ook omdat ik het gevoel had dat hij ergens over gelogen had. Wat hij ten stelligste ontkende en hij wou het zelfs in mijn schoenen schuiven. Ik begon toen nog wat te twijfelen zelfs...
Nu ben ik eergisteren toevallig te weten gekomen via via dat hij dus wel degelijk gelogen had en dit doet meer pijn dan ik dacht . Vind hem laf!
Ik heb nu sterk de neiging hem te laten weten dat ik nu weet dat hij gelogen heeft en dat ik boos op hem ben. Denk dat dit mij gaat opluchten.
Vriendinnen van me zeggen enerzijds dat ik dat niet meer moet doen, geen energie meer in steken, enkelen zeggen dat ik het net wel moet doen, hem op zijn plaats zetten.
Wat vinden jullie? Hoe geraak ik die boosheid kwijt?
zondag 19 juli 2009 om 16:08
Je raakt deze boosheid niet kwijt door hem hiermee te confronteren. Het is een groot stuk beest als hij tegen je gelogen heeft en je hiermee pijn heeft gedaan. Maar als je hier als sterke meid uit wilt komen; wees dan zo sterk! Weet dat je in je hart wel 1000x beter verdiend! Laat hem gaan! Sterkte!
zondag 19 juli 2009 om 16:11
soms doet het pijn tot op het bot
dat ik niet weet waar je bent
dat ik niet weet of je bent
voor gister op de vlucht
door vandaag teneergedrukt
in morgen gevangen
is dit wat je bedoelde toen je zei
alles draait alleen om jou en mij
je ging de wegen ver van hier
ik de wegen in mijn hoofd
ze komen niet samen
want de wereld om ons heen
voegt zich niet naar onze wil
we mogen niet vragen
vraag niet om een terugkeer
laat het gaan, laat het vallen, laat het los
nee ik wil je nooit meer zien
want als jij straks voor me staat
zijn we twee vreemden
maar als het waar is wat men zegt
dat de diepste drang ons leidt
dan zal ik komen
is dat wat je bedoelde toen je zei
voor gister op de vlucht
in morgen gevangen
je ging de wegen ver van hier
ik de wegen in mijn hoofd
ze komen niet samen
want de wereld om ons heen
voegt zich niet naar onze wil
we mogen niet vragen
nee ik wil je nooit meer zien
want als jij straks voor me staat
zijn we twee vreemden
maar als het waar is wat men zegt
dat de diepste drang ons leidt
dan zal ik komen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zondag 19 juli 2009 om 16:24
Ik denk dat je boosheid het snelste kwijtraakt door te accepteren dat je boos bent. Je mag natuurlijk ook boos zijn, hij heeft tegen je gelogen.
Maar hem confronteren heeft geen zin. Het is ook je vriend niet meer, maar je ex. Richt je op jezelf, hij leeft nu zonder jou en dus heeft het totaal geen nut om hem nog te confronteren. Hier krijg je alleen een nog rotter gevoel door, of ruzie. Heb je daar wel zin in? Bovenop die boosheid?
Maar hem confronteren heeft geen zin. Het is ook je vriend niet meer, maar je ex. Richt je op jezelf, hij leeft nu zonder jou en dus heeft het totaal geen nut om hem nog te confronteren. Hier krijg je alleen een nog rotter gevoel door, of ruzie. Heb je daar wel zin in? Bovenop die boosheid?
zondag 19 juli 2009 om 16:44
Dat hangt er vanaf wat hij heeft uitgevreten. Als hij bijvoorbeeld een stapel CD's die jij kwijt bleek te zijn stiekem heeft meegenomen dan zou ik hem zeker confronteren, al is het maar om die spullen terug te krijgen. Als hij zou zijn vreemdgegaan zou ik er hartelijk om lachen en rustig wachten tot boontje om zijn loontje komt. En zelf natuurlijk verder gaan met leven. Dat soort zaken is de moeite en de energie niet waard.
zondag 19 juli 2009 om 17:03
vraag je af wat je er mee wilt bereiken: hij voelt zich waarschijnlijk niet laf, als je het hem vertelt krijg je waarschijnlijk alleen maar meer negatieviteit. Probeer de eer aan jezelf te houden en er boven te staan. Het is erg lastig, maar geef het poging. Je kan het dan altijd nog zeggen, als de boel een beetje gesust is
zondag 19 juli 2009 om 18:23
waarom zou je hem confronteren?
Hij weet zelf heus wel dat hij gelogen heeft, en zal door die confrontatie gaat hij echt zijn leven niet beteren
Waarschijnlijk voel jij je nog rotter als hij niet zoals jij eigenlijk stiekum hoopt niet door de knieen gaat.
En hij lacht omdat jij nog steeds problemen maakt die hij niet ziet
Hij weet zelf heus wel dat hij gelogen heeft, en zal door die confrontatie gaat hij echt zijn leven niet beteren
Waarschijnlijk voel jij je nog rotter als hij niet zoals jij eigenlijk stiekum hoopt niet door de knieen gaat.
En hij lacht omdat jij nog steeds problemen maakt die hij niet ziet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 19 juli 2009 om 18:26
quote:HoiPippiLangkous schreef op 19 juli 2009 @ 16:11:
voor gister op de vlucht
in morgen gevangen
Prachtige tekst he, HPL!
Kaatje, je raakt het kwijt door het los te laten.
Met boosheid schiet je niets op!
voor gister op de vlucht
in morgen gevangen
Prachtige tekst he, HPL!
Kaatje, je raakt het kwijt door het los te laten.
Met boosheid schiet je niets op!
zondag 19 juli 2009 om 18:38
zondag 19 juli 2009 om 18:40