Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
@Tatli, wat vervelend.... Sterkte. Hopelijk ben je er snel weer bovenop.

@Meiske. Inderdaad de laatste schoolweken zijn erg druk, maar ook altijd erg gezellig. Maar nu even 6 weken niet meer aan school denken.

Groetjes
@meis: volgens een ander forum mag je wel octravin. Maar mijn neus was gelukkig weer zelf open gegaan. We gaan als het goed is volgend weekend en het weekend daarna voor babyspullen kijken.

Wat vervelend dat je vader ziek is. Ik hoop dat het niet te veel uitgezaaid is en dat er nog wat aan te doen valt.

@tatli: vervelend dat je Pfeiffer hebt. Je kan volgens mij alleen maar je rust nemen en verder idd niet te veel op internet kijken

@liedje: heerlijk dat je 6 weken rust hebt! Op wat voor school werk je eigenlijk?

Van de week was er iemand tegen onze auto aangereden (die stond geparkeerd bij mijn werk), heb een paar deuken en krassen Ze heeft wel eerlijk schuld bekend en de formulieren getekend. Ik heb gisteren mijn verzekering gebeld om te vragen over het hoe en wat. Ik heb het schadeformulier vandaag (aangetekend) opgestuurd naar de verzekering. En ik mag al de auto laten repareren bij een schadeherstelbedrijf. Dus dat gaat dinsdag gebeuren.
jemig tatli, wat ontzettend vervelend! Pfeiffer, daar zit je wel even aan vast.....Konden ze ook zien of je nog een actieve infectie hebt of dat het hoogtepunt al achter de rug is? Of werkt dat niet zo?
@Meiske. Beroerd dat je auto aangereden is. Echt balen is dat. Is toch altijd weer een heel geregel voordat het klaar is. En ik werk op een basisschool.

Net gesport. Ik ben het hardlopen aan het opbouwen. Ik heb voor het eerst 15 min achter elkaar hardgelopen. Ben echt trots op mezelf. whhahahaha

groetjes
@tatli, wat een rotnieuws zeg, met pfeiffer kan je toch best lang lopen? moet dat niet uitzichzelf weggaan? je zal dan wel heel moe voelen zeg...en idd niet teveel enge dingen lezen hoor!wat zegt je huisarts er van dan nu met je zwangerschap?

@meis, jeetje wat heftig van je vader, ik duim voor je dat het niet uitgezaaid is!

ja in zo n broek lijkt je buik dikker, waarschijnlijk omdat ie nu niet meer word afgekneld denk ik?

@meiske wat balen van je auto, kost idd weer veel tijd waar je geen zin in hebt.

@liedje, maakt niet uit hoor! snap dat je gewoon nu ook zwanger wilt zijn. Hoop het snel voor je!
Even een egoberichtje. Ik heb alle internetpagina's nog maar eens bekeken en het blijkt toch wel dat alle serieuze/officieel medische websites ervan uitgaan dat pfeiffer in principe geen invloed kan hebben op de ongeboren vrucht. Er zijn een paar gevallen bekend van vrouwen die pfeiffer hadden en een kindje kregen met afwijkingen maar dat was geloof ik niet direct te linken. Het komt eigenlijk best weinig voor omdat 95% van de mensen al immuun is voor pfeiffer voor ze de 'zwangerschapsleeftijd' bereiken. 31 is best oud om pfeiffer te krijgen blijkbaar. Ach ik was altijd al een laatbloeier...

Nu ik weet wat het is, durf ik er wel meer aan toe te geven. Normaal vind ik het al snel 'aanstelleritis' en doe ik maar gewoon voort. Wat dat betreft is het eigenlijk ook wel prettig om te weten wat het is (en dat het een hele hoop andere, engere dingen niet is).

Ik reageer later weer op jullie! Fijn weekend alvast!
if we all light up, we can scare away the dark...
@Tatli: fijn dat je verhalen hebt gelezen die positief zijn. Ben je dan wat gerustgesteld?

Ik ben de auto dadelijk 2 dagen kwijt, waarin die gerepareerd wordt. Ik krijg wel een vervangende auto mee, maar toch....

Ze nam de bocht te krap en ze zag weinig door die stortbui die dinsdagochtend naar beneden kwam. Moet je ook niet gaan rijden!! Grrrrr

Vanavond wezen kijken naar behang voor het kamertje. We hebben iets naar onze zin gevonden. Wordt Vinyl behang met een behangrand erover heen. Binnenkort een keer terug om het aan te schaffen. We hadden de maat niet opgenomen, daarom konden we het nu niet kopen.
@Tatli; wat balen zeg dat je Pfeiffer hebt! Ik denk dat je die betrouwbare sites moet geloven en idd niet verder op internet kijken. Hoop dat je een lichte vorm hebt! Sterkte!

@Meis; wat erg van je vader! Ik hoop dat er geen uitzaaiingen zijn! T is geloof ik wel een soort kanker waar goede behandelreslutaten van zijn toch? Sterkte met wachten!

@Liedje; ik begrijp dat je niet altijd op iedereen kunt reageren. Al die baby en zwangerverhalen zullen je soms irriteren. Dat zou ik ook wel hebben denk ik. Doe niks wat niet goed voelt en als je alleen 'ego'berichtjes wilt sturen is het ook goed hoor ;). Ik vind het de laatste tijd ook vaak moeilijk om op iedereen te reageren, omdat ik zo moe ben.

Ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik ben morgen 9 weken. T schijnt dat in de 10de week de klachten op een hoogtepunt zijn en het hcg dus en daarna langzaam af kunnen nemen. Nog even geduld hebben dus.

Verder heb ik een mega buik en zitten gewone broeken echt niet meer lekker. Ik moet snel aan de positiekoop, maar wil het liefst wachten tot na de echo (21 juli). Misschien nog 1 broek eerst.

O ja en mijn dochter is de laatste weken brutaler aan het worden. Moeten nu dus strenger optreden en alles kost al zoveel energie, zucht. Maar ja even weer hard optreden met daarna + resultaat. Net of ze 'misbruik' maakt van de situatie.
@giorra: dat je nu al niet meer in een gewone broek past! Draag je er soms 2 met je mee?
Hou op meiske!!! hahaha Ik hoop het niet! Maar ik denk dat mijn darmen flink opgezet zijn en eventueel wat vocht. De baarmoeder kan het nog niet zijn, Moet zeggen dat ik bij de eerste met 3 maanden ook al een buikje had (nu is t erger, maar ja slappere buikspieren he na 1ste zw). En jij helemaal geen buikje?

Wat vervelend van je auto trouwens!
meis en tatli voor jullie allebei een

meiden ik hoor graag jullie advies nu!!.............ik weet het nu niet meer hoor ben nu 8/9 dagen over tijd, heb daarnet mn 3de zw.test gedaan maar nog steeds negatief....en nog steeds geen menstruatie in zicht..........misschien in de loop van volgende week de huisarts maar bellen ofzo???

Xs
Hey Skull. Wat beroerd! Ik zou de huisarts bellen. Dat heb ik ook gedaan in maart. Ik mocht toen een echo laten maken. Bij mij was het toen niks. Ik hoop zo dat je gewoon niet genoeg HcG hebt en gewoon zwanger bent.... Hoe voel je je verder?
@Peach. Dank je.... Het komt vast goed

@Tatli. Wat kreeg je als advies van de huisarts voor je pheiffer? Moet je minder werken? Sterkte

@Meis. Ik heb niet alles gelezen maar lees nu net dat je vader kanker heeft. Wat afschuwelijk! Wanneer hoort je vader er meer over? Sterkte

@Giorra. Dank je voor je lieve berichtje. Ik ga vanaf nu weer proberen actief te reageren. Grappig trouwens. Mijn vriendin die gisteren vertelde dat ze zwanger is, is ook 9 weken zwanger. Zij vond zichzelf ook al dikker. Ze vroeg zich echt af of niemand het had gezien. Hopelijk gaat je dochter je snel weer lief verzorgen
Meis, ik heb je verhaal blijkbaar niet goed gelezen de vorige keer. Sterkte hoor Ik hoop op goede vooruitzichten!

Skull, ik zou inderdaad even bellen, je cycli zijn toch vrij regelmatig geweest tot nu toe. Balen hoor dat je lichaam je zo voor de gek houdt!

Liedje, ik heb geen echt advies gekregen, behalve rusten als ik moe ben, niet proberen door te zetten want dat heeft alleen maar averechts effect. Wel moeilijk hoor!

Giorra, ik paste met 11 weken ook m'n broeken niet meer hoor. De een groeit gewoon sneller dan de ander volgens mij. Vorige week heb ik de laatste broek die nog enigszins ging naar de bovenste plank verhuisd. Ik draag alleen nog maar positiebroeken en rokjes met elastiek in de taille. Mijn strakkere shirtjes beginnen nu ook al serieus op te kruipen, dus die kan ik binnenkort ook vergeten
@Tatli. Vervelend is het als je zo moe bent... rust maar veel uit! Sterkte ermee... Hopelijk ben je er snel overheen.
liedje en tatli ik denk dat het niet meer nodig zal zijn....lichtbruine afscheidng nu.... ik had me er al bij neer gelegd maar als je dan zoveel dagen overtijd bent ga je toch hopen
@Skull...
Skull

Liedje, wat een mooie foto van jou en je nieuwe neefje op hyves!
skull, wat k*t! Weer een maand wachten......

@ liedje en anderen: even een stomme vraag hoor, maar onze hyves is toch prive? Wie zijn die mensen die ik af en toe zie reageren?
@ meis, wat heftig van je vader! En zeker nu je ook nog zwanger bent. Ik hoop dat het niet is uitgezaaid en hij goed te behandelen is.
@tatli, krijg je nu ook medicatie er voor dan of kunnen ze er niks aan doen? ik zou het wel op je werk melden hoor...zwanger en pfeiffer, hele dagen werken zal wel erg zwaar zijn....

@skull, wat enorm balen, ik had het zo gehoopt voor je!!

@liedje zeker een leuke foto, wat een mooi mannetje zeg!

@bowie, ja ik zag ook opeens die reacties, snap er niks van!

@meiske, leuk dat jullie al behang hebben gevonden! wat voor kleuren worden het?

@giorra, pittig zeg dan met je dochter, zullen kinderen het aanvoelen als je even wat minder energie hebt?
Bowie, zijn het niet reacties op foto's die niet alleen in onze groepshyves staan? Ik weet er verder niks van, maar dat dacht ik....

Peach, ik heb mijn manager al even gemaild (zij is nu op vakantie) dat we maar moeten zien hoe het na mijn vakantie gaat (wij gaan morgen 3 weken weg ). Ik stel me zo voor dat ik geen hele dagen ga werken, maar een beperkt aantal uren. Afgelopen donderdag heb ik zeggen en schrijven 7 uurtjes gewerkt en dat is helemaal niet goed bevallen dus was nog teveel blijkbaar. Maar wie weet doet de vakantie wonderen (dat hoop ik toch, ik wil gewoon lekker werken en niet 'ziek' thuis zitten).

Wij gaan straks naar het huis van mijn ouders, mijn kleine zusje (alweer 23, maar goed) viert daar haar verjaardag aangezien haar studentenkamertje toch echt te klein is voor iedereen. Fijne dag allemaal!
@Tatli en peach. Dank je. Hij is zo lief... Ik wil ook zo'n eigen kleintje

@Bowie. Dat komt omdat ik hem ook op mijn prive hyves heb staan. Dan ziet hij dat als 1 bestand.

@tatli. Veel plezier op vakantie. Geniet ervan! Rust lekker uit. Nog gefeliciteerd met je zusje... ik ben over een half jaar zo oud als je zusje... Apart allebei wel een heel ander leven terwijl ik toch bijna even oud ben als haar.

Fijne dag...
quote:giorra schreef op 11 juli 2009 @ 12:52:

Hou op meiske!!! hahaha Ik hoop het niet! Maar ik denk dat mijn darmen flink opgezet zijn en eventueel wat vocht. De baarmoeder kan het nog niet zijn, Moet zeggen dat ik bij de eerste met 3 maanden ook al een buikje had (nu is t erger, maar ja slappere buikspieren he na 1ste zw). En jij helemaal geen buikje?

Wat vervelend van je auto trouwens!

Volgens mij heb ik nog geen buikje. Al vindt mijn man dat mijn buik wel dikker is. Maar goed misschien zie ik geen verschil omdat ik altijd al stevig ben geweest. Mijn darmen zijn ook wel wat opgezet.

Onze auto wordt dinsdag en woensdag gerepareerd. Mag hem woensdagmiddag weer ophalen.

quote:peach82 schreef op 12 juli 2009 @ 11:23:

@meiske, leuk dat jullie al behang hebben gevonden! wat voor kleuren worden het?

Het behang is lichtgeel en daarover heen komt een behangrand die ook lichtgeel is, maar daar staan weer figuurtjes op, wat leuk is voor kinderen. De vloerbedekking is een beetje donkergeel (dat lag er al toen we hier kwamen wonen) en de gordijnen zijn donkerblauw (meegenomen uit vorige huis).

@Skull: Van de week maar de ha bellen, want hier wordt je ook niet wijs van.
@liedje, dat is zeker apart. Maar wij (ik, broertje, zusje) zijn allemaal een beetje laatbloeiers. Lang studeren, nog even naar het buitenland en pas relatief laat gaan werken, trouwen/samenwonen, etc. Ik kon het vroeger ook echt niet begrijpen als iemand op jonge leeftijd al helemaal gesetteled was, inmiddels ben ik zelf wat ouder en wijzer en snap ik dat mensen zich gewoon in ander tempo ontwikkelen en dat als de situatie anders is je ook sneller aan trouwen/ kinderen toe bent. Bij mij was het op die leeftijd echt niet im frage, is was nog bij lange na niet afgestudeerd (deed twee studies, dat duurt iets langer) en woonde met een vriendinnetje in een ieniminie appartementje. Mijn kinderwens is echt iets van het laatste jaar, daarvoor dacht ik er nog niet echt aan, hoewel ik altijd heb geweten dat ik kinderen wilde. Sterker nog, man en ik waren eigenlijk van plan nog heel veel te gaan reizen tot we er begin dit jaar nog eens over spraken en bleek dat we eigenlijk allebei nog liever een kindje wilden. En wie zegt dat reizen met kind niet kan. Zulke extreem spannende bestemmingen hadden we ook weer niet in gedachten...

Hoe dan ook, ik hoop dat jullie wens snel vervuld wordt, volgens mij past het moederschap echt bij je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven