Fout bij zelfscan
dinsdag 15 april 2025 om 00:40
Ik moet even mijn verhaal kwijt . Ik was vandaag wat druk in mijn hoofd ,heel moe . Ik moest even naar de winkel snel . Ik woon naast de winkel bijna . En doe dagelijks mijn boodschappen . Al 5 jaar lang . Ik dacht ik pak even snel de zelfscan . ik hoorde bij het product dat die perongeluk drie keer gescant was. Ik wou het er afhalen. En ik had perongeluk 4 producten verwijderd . En niet gecontroleerd of ik de juiste had verwijderd . En op eens stond er een beveiliging man en moest ik mee komen. Daarna kwam er nog drie politie mannen. Ik was al die tijd gewoon rustig. Ik kon niet bewijzen dat het perongeluk was gegaan. Ik heb een winkelverbod van twee jaar . Ik ben 43. En ik heb nog nooit gestolen. Ik voel me zo verdrietig . Ook bang dat bekende me gezien hebben ,en denken dat ik echt bewust wat gestolen heb . Bang dat mijn buren me gezien hebben of een moeder van school van mijn kinderen . Ik ben helemaal van slag
ik wou even mijn verhaal kwijt .
dinsdag 15 april 2025 om 11:59
Dit gaat denk ik over 2 verschillende soorten van zelfscan. Je hebt de zelfscan kassa, daar mag je bij ons ook maar met x aantal producten heen. Maar je hebt ook die losse zelfscanner die je meeneemt door de winkel. Daarbij mag je ongelimiteerd zelfscannen en vragen ze inderdaad of alles gelukt is met scannen. En daar staat ook geen beveiliger bij. Die zie ik alleen soms bij de zelfscan kassa’s staan.Rodepeper schreef: ↑15-04-2025 11:37Bij de supermarkten hier in de buurt gaan ze er op wisselende wijzes mee om, bij de 1 hangt een briefje dat er max 10 producten zelf gescand mogen worden, bij de ander staat de beveiliging standaard bij de zelfscans en bij weer een ander wordt er bij controle gevraagd of je alles gescand hebt.
dinsdag 15 april 2025 om 12:02
Het is nog nooit fout gegaan tijdens een controle. Dat lijkt me ook het enige relevante. Ik neem van mezelf maar even aan dat ik het ook goed doe als ik niet gecontroleerd word. Ik ga er in ieder geval erg zorgvuldig mee om.AnnaNiem schreef: ↑15-04-2025 11:28Eigenlijk weet je dat niet, het is nooit fout gegaan bij een controle, maar al die keren dat je geen controle had? Ik dacht ook altijd dat ik geen fouten maakte, tot ik een keer controle had en meerdere dingen vergeten was, 1 artikel gescand terwijl ik er meerdere had. Bij mij werd er alleen niet zo overtrokken gereageerd, het waren ook de goedkoopste artikelen die ik had, de medewerker ter plekke al mijn boodschappen gescand en verder niks aan de hand. Maar ik twijfel nu wel een beetje of het al die andere keren dan zo goed gegaan is.
dinsdag 15 april 2025 om 12:03
Waarom, dan haal je het hele voordeel van zelf scannen toch weg?
Tenminste bij 3 boodschapjes snap ik het nog wel. Maar vrijwillig een volle boodschappenkar nog eens ondersteboven keren, why?
dinsdag 15 april 2025 om 12:04
Hoe kan ik reageren op iemand zijn reactie
dit is ook de eerste keer dat dit gebeurd. Ik weet nou ook als ik weer zo chaotisch ben dat ik de kassa neem. Maar waar ik het meest verdrietig ben ,dat ik er jaren elke dag kom ,en dan gelijk zo strenge maatregeling . En ik snap ook er wordt veel gestolen . En mijn gedachte gaan ook, wat zouden de mensen denken ? stel je voor dat er een moeder van een kindje van de klas het gezien heeft. En ik heb ook netjes gezegd ,dat ik snap dat door dat er zoveel gestolen wordt dat ze dit doen. En dat het echt mijn fout is dat ik niet goed heb gekeken . Ze behandelde me echt als een crimineel. Ik ben een heel onzekere vrouw . Blijf altijd rustig en beleefd . Dus dit is echt een hele nare ervaring .
dinsdag 15 april 2025 om 12:11
Hier zijn heel regelmatig geen gewone kassa’s open. Grote Albert Heijn midden in een woonwijk.Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑15-04-2025 11:13Als je dat van jezelf weet, waarom neem je dan niet het zekere voor het onzekere en reken je bij een kassiere af?
dinsdag 15 april 2025 om 12:30
ik vind het echt gewoon heel sneu voor je. en ook buiten proportie. je zou ze nog eens een berichtje kunnen sturen over de impact van zo'n bejegening. maar je kan het natuurlijk ook gewoon loslatenSummer79 schreef: ↑15-04-2025 12:04Hoe kan ik reageren op iemand zijn reactiedit is ook de eerste keer dat dit gebeurd. Ik weet nou ook als ik weer zo chaotisch ben dat ik de kassa neem. Maar waar ik het meest verdrietig ben ,dat ik er jaren elke dag kom ,en dan gelijk zo strenge maatregeling . En ik snap ook er wordt veel gestolen . En mijn gedachte gaan ook, wat zouden de mensen denken ? stel je voor dat er een moeder van een kindje van de klas het gezien heeft. En ik heb ook netjes gezegd ,dat ik snap dat door dat er zoveel gestolen wordt dat ze dit doen. En dat het echt mijn fout is dat ik niet goed heb gekeken . Ze behandelde me echt als een crimineel. Ik ben een heel onzekere vrouw . Blijf altijd rustig en beleefd . Dus dit is echt een hele nare ervaring .
dinsdag 15 april 2025 om 12:32
Ik ben met de zelfscan gestopt. Ik vind dat ik veel te vaak gecontroleerd wordt. Ik doe 1x per week boodschappen voor 6 personen. Ik scande, pakte alles netjes in tassen en dan kon ik bij de kassa alles weer op de band leggen. 1x vergeten een komkommer te scannen. 1x een product waar je een spaarkaart voor kon inleveren niet gescand maar had ik wel op de band gelegd bij de controle. Het werd dus door de caissière gescand. Spaarkaart lag ernaast. Maar dat maakte niet uit. Het was een doodzonde. De 5x erna, werd ik elke keer gecontroleerd.
En dan nog het ergste: bij een van die controles had ik een product maar 1x gescand terwijl ik er 2 in mijn tas had, aldus de caissière. Ik had alles alweer ingepakt en zei dus dat maar 1x dat product had. Hoofdcaissière erbij. 4 tassen boodschappen weer uitgepakt. De caissière had het product 2x gescand!!!
Wij kunnen een fout maken bij het scannen maar de caissières blijken ook niet altijd foutloos te zijn.
En dan nog het ergste: bij een van die controles had ik een product maar 1x gescand terwijl ik er 2 in mijn tas had, aldus de caissière. Ik had alles alweer ingepakt en zei dus dat maar 1x dat product had. Hoofdcaissière erbij. 4 tassen boodschappen weer uitgepakt. De caissière had het product 2x gescand!!!
Wij kunnen een fout maken bij het scannen maar de caissières blijken ook niet altijd foutloos te zijn.
dinsdag 15 april 2025 om 12:34
Bij ons heeft de AH na verbouwing een hele rits zelfscans en nog maar 1 band met kassiere. Waar altijd een redelijke rij staat want veel mensen geven toch echt de voorkeur aan een kassiere, zeker als ze veel boodschappen hebben.
Het wordt vooral gestimuleerd zo'n handscanner te gebruiken.
Maar dit is dus ook mijn angst. Vooralsnog nooit fout gegaan bij een controle maar zo'n foutje is redelijk snel gemaakt natuurlijk en ik moet er niet aan denken dat ik als winkeldief bestempeld wordt en helemaal niet dat de politie erbij betrokken zou worden.
Maar dit is dus ook mijn angst. Vooralsnog nooit fout gegaan bij een controle maar zo'n foutje is redelijk snel gemaakt natuurlijk en ik moet er niet aan denken dat ik als winkeldief bestempeld wordt en helemaal niet dat de politie erbij betrokken zou worden.
dinsdag 15 april 2025 om 12:37
Ik zie het ook wel eens dat mensen boos worden als ze gecontroleerd worden. Ik heb altijd zoiets van je doet maar, het is je werk. Een keer moesten ze helemaal komen om te controleren dat ik echt wel 18 was i.v.m. alcohol. Moesten er beide om lachen.Rodepeper schreef: ↑15-04-2025 11:37Bij de supermarkten hier in de buurt gaan ze er op wisselende wijzes mee om, bij de 1 hangt een briefje dat er max 10 producten zelf gescand mogen worden, bij de ander staat de beveiliging standaard bij de zelfscans en bij weer een ander wordt er bij controle gevraagd of je alles gescand hebt.
Laatst een krantenartikel van de stadskrant dat er bijzonder veel agressie en (dreigend) geweld wordt gebruikt tegen supermarktpersoneel. Om die reden heeft de gele supermarkt hier een zero tolerance systeem (aangegeven op meerdere plekken in de winkel) en hoeft personeel geen naamkaartjes meer te dragen, personeel werd opgezocht op oa sociale media.
Zelf ga ik altijd met zo min mogelijk eigen tassen de winkel in, portemonnee in m'n hand en als ik controle krijg zet ik eerst m'n mandje weg, tassen laat ik bij de zelfscan staan.
Handscanners vind ik helemaal een drama, dan vergeet ik zeker weten wat. Hoe vaak ik iets dan wel niet in m'n mandje gooi en dan later bedenk van oja dat moet ik nog scannen. En als je dan met z'n 2 bent is het helemaal opletten. De keren dat ik het gebruikte controleerde ik die scanner altijd voordat ik naar de kassa liep. 9 van de 10x was ik dan iets vergeten. Dat ding gebruiken we dus niet meer.
graze wijzigde dit bericht op 15-04-2025 12:42
14.82% gewijzigd
dinsdag 15 april 2025 om 12:38
dinsdag 15 april 2025 om 12:39
Ja, vooral als je dromerig bent zoals ik. Die 2 keer dat ik iets had overgeslagen geloofde ze dat het geen opzet was, puur geluk.WhiteMoon schreef: ↑15-04-2025 12:34Bij ons heeft de AH na verbouwing een hele rits zelfscans en nog maar 1 band met kassiere. Waar altijd een redelijke rij staat want veel mensen geven toch echt de voorkeur aan een kassiere, zeker als ze veel boodschappen hebben.
candy wijzigde dit bericht op 15-04-2025 12:41
6.12% gewijzigd
dinsdag 15 april 2025 om 12:44
Ondersteboven keren? Ik pak het uit de kar en haal hem langs de scan en in dezelfde beweging leg ik het in mijn tas.
Bij de kassa moet ik het op de band leggen en er daarna weer afhalen. dan laat je het toch ook niet in je kar liggen. Het voordeel is dat ik niet in de rij hoef bij de kassa. Ik vind winkelen met zo'n handscanner niet relaxt, dan ben ik continu met zo'n apparaat bezig.
Volgens mij hangen ze er bij ons ook niet meer.
dinsdag 15 april 2025 om 12:54
Ik doe bijna dagelijks boodschappen en wordt heel erg vaak gecontroleerd.
Ik ben ooit één keer "betrapt", de medewerkster zei meteen "geen probleem dat gebeurt zo vaak". Toen bleek wel dat een voorverpakt broodje verkeerd gelabeld was: een croissant had een gevulde koek etiket gekregen (door de winkelmedewerker) en dat had ik niet gezien.
Sinds die tijd ben ik nog wel wat zorgvuldiger gaan scannen, in die zin dat ik bij ieder product controleer hoe het op het schermpje staat.
Hier bij de AH trouwens 1 normale kassa waar erg weinig gebruik van wordt gemaakt. Heel vaak staat er niemand, dus dan ga ik daar ook nog wel naartoe.
Ik ben ooit één keer "betrapt", de medewerkster zei meteen "geen probleem dat gebeurt zo vaak". Toen bleek wel dat een voorverpakt broodje verkeerd gelabeld was: een croissant had een gevulde koek etiket gekregen (door de winkelmedewerker) en dat had ik niet gezien.
Sinds die tijd ben ik nog wel wat zorgvuldiger gaan scannen, in die zin dat ik bij ieder product controleer hoe het op het schermpje staat.
Hier bij de AH trouwens 1 normale kassa waar erg weinig gebruik van wordt gemaakt. Heel vaak staat er niemand, dus dan ga ik daar ook nog wel naartoe.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
dinsdag 15 april 2025 om 13:01
Waarom kwamen die drie politie agenten erbij? Dat gebeurd alleen bij agressie of als je geen identiteitsbewijs bij je hebt en je niet je gegevens wil delen.
Een winkelverbod is doorgaans niet gebruikelijk voor één item, tenzij het vaker is gebeurd en iemand er al op is aangesproken.
Een winkelverbod is doorgaans niet gebruikelijk voor één item, tenzij het vaker is gebeurd en iemand er al op is aangesproken.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
dinsdag 15 april 2025 om 13:02
Moet je bij controle bij jullie dan alle boodschappen bij de gewone kassa laten scannen? Hier is controle een steekproef met een x aantal producten (ligt er aan hoeveel je koopt) die ze dan scannen. Pakt ze gewoon uit de krat of tas en klaar.feuille schreef: ↑15-04-2025 12:32Ik ben met de zelfscan gestopt. Ik vind dat ik veel te vaak gecontroleerd wordt. Ik doe 1x per week boodschappen voor 6 personen. Ik scande, pakte alles netjes in tassen en dan kon ik bij de kassa alles weer op de band leggen. 1x vergeten een komkommer te scannen. 1x een product waar je een spaarkaart voor kon inleveren niet gescand maar had ik wel op de band gelegd bij de controle. Het werd dus door de caissière gescand. Spaarkaart lag ernaast. Maar dat maakte niet uit. Het was een doodzonde. De 5x erna, werd ik elke keer gecontroleerd.
dinsdag 15 april 2025 om 13:10
Iedereen kan het overkomen dat je iets fouts scand maar hoe kan je iets 4 x verwijderen als je het maar 3 x hebt gescand ? En je kijkt toch wat je verwijderd.
Ik heb ook wel eens het fout gedaan met dat ding en dan loop ik even naar medewerker óf ik check op apparaat zelf of het goed is gegaan.
Kan me niet voorstellen dat bij een eerste keer direct een winkelverbod voor 2 jaar gegeven wordt en geen boete ?
Verhaal klopt niet.
Ik heb ook wel eens het fout gedaan met dat ding en dan loop ik even naar medewerker óf ik check op apparaat zelf of het goed is gegaan.
Kan me niet voorstellen dat bij een eerste keer direct een winkelverbod voor 2 jaar gegeven wordt en geen boete ?
Verhaal klopt niet.
dinsdag 15 april 2025 om 13:15
Dat zou een betere maatregel zijn als iemand zoals TO voor het eerst de mist ingaat met de zelfscan: een zelfscan-verbod. Gewoon een jaar verplicht bij de kassa afrekenen.Pelle schreef: ↑15-04-2025 11:41Ja, maar sommigen hier zeggen. Er gaat bij mij zo vaak wat fout, ik ben zo chaotisch.
Dan kan een gewone kassa een betere keuze zijn.
Stel het is jouw winkel. Zeg je dan ook elke keer: ach ja, ben je weer een artikel vergeten? Geeft niks hoor, kan gebeuren.
Of zeg je, kom voortaan maar bij de kassa afrekenen? Niemand is perfect. Maar als je van jezelf weet dat het vaak mis gaat? En dan is dat alleen nog maar bij de controles.
dinsdag 15 april 2025 om 13:18
Het verhaal klopt helaas wel . Heel jammer dat sommige mensen het niet geloven . En ik stond inderdaad niet in het systeem . Omdat ik nooit heb gestolen. En als ik een dief was, zou ik nou niet de winkel kiezen waar ik naast woon . Ik denk dat ze nou veel strenger optreden ,ze zijn daarin wat doorgeslagen omdat mensen voor mij geweest zijn die wel bewust stelen . En ik heb echt nooit wat gestolen .
dinsdag 15 april 2025 om 13:19
Soms hebben ze een soort stiptheidsactie. Als er veel wordt gestolen in korte tijd zit de politie er soms een paar uur gewoon te wachten tot de eerste wordt betrapt. Je kan pech hebben.Quaintrelle schreef: ↑15-04-2025 13:01Waarom kwamen die drie politie agenten erbij? Dat gebeurd alleen bij agressie of als je geen identiteitsbewijs bij je hebt en je niet je gegevens wil delen.
Hier was de winkel een tijdje een soort open kast voor buurtkinderen als ze de kans kregen en er waren wat opstootjes geweest tussen klanten, toen liep er handhaving vaak, jongerenwerk bij het snoep of politie. Heel rare sfeer.
Die winkels hebben het soms ook niet makkelijk met de klanten.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
dinsdag 15 april 2025 om 13:21

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in