Fout bij zelfscan

15-04-2025 00:40 388 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet even mijn verhaal kwijt . Ik was vandaag wat druk in mijn hoofd ,heel moe . Ik moest even naar de winkel snel . Ik woon naast de winkel bijna . En doe dagelijks mijn boodschappen . Al 5 jaar lang . Ik dacht ik pak even snel de zelfscan . ik hoorde bij het product dat die perongeluk drie keer gescant was. Ik wou het er afhalen. En ik had perongeluk 4 producten verwijderd . En niet gecontroleerd of ik de juiste had verwijderd . En op eens stond er een beveiliging man en moest ik mee komen. Daarna kwam er nog drie politie mannen. Ik was al die tijd gewoon rustig. Ik kon niet bewijzen dat het perongeluk was gegaan. Ik heb een winkelverbod van twee jaar . Ik ben 43. En ik heb nog nooit gestolen. Ik voel me zo verdrietig . Ook bang dat bekende me gezien hebben ,en denken dat ik echt bewust wat gestolen heb . Bang dat mijn buren me gezien hebben of een moeder van school van mijn kinderen . Ik ben helemaal van slag 😪 ik wou even mijn verhaal kwijt .
Summer79 schreef:
21-04-2025 22:42
Ik kan gelukkig recht in mijn ogen kijken
Dat vind ik wel knap
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Summer79 schreef:
22-04-2025 01:24
als ik dat door had gehad ,had ik het zeker gedaan . Soms pak je bij elkaar de boodschappen, lijkt het veel minder waard dan wat je moet afrekenen . En bij een andere winkel zou het bedrag wel geklopt hebben . Deze winkel is veel duurder.het waren ook niet bijzondere grote dingen . En ik had die dag mijn aandacht niet bij. Feit blijft dat dit een harde les is,dat je als je heel moe bent, en andere dingen aan je hoofd hebt, gewoon naar de kassa moet gaan . Het gebeurd mij niet nog een keer .

Nee, die vlieger gaat niet op. Jij doet al zeker vijf jaar élke dag boodschappen bij déze 'dure' super. Dus nou niet doen alsof jij het bedrag kunt vergelijken met andere supers omdat je zo vaak afwisselt, jouw vergelijk is gewoon met de prijzen en je dagelijkse boodschappen bij deze ene super.
Murgatroyd schreef:
22-04-2025 09:23
Dat vind ik wel knap

Heerlijk scherp weer :rofl:
Summer79 schreef:
22-04-2025 01:24
als ik dat door had gehad ,had ik het zeker gedaan . Soms pak je bij elkaar de boodschappen, lijkt het veel minder waard dan wat je moet afrekenen . En bij een andere winkel zou het bedrag wel geklopt hebben . Deze winkel is veel duurder.het waren ook niet bijzondere grote dingen . En ik had die dag mijn aandacht niet bij. Feit blijft dat dit een harde les is,dat je als je heel moe bent, en andere dingen aan je hoofd hebt, gewoon naar de kassa moet gaan . Het gebeurd mij niet nog een keer .
Aha, daar komt de aap uit de mouw :lol:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
22-04-2025 11:52
Aha, daar komt de aap uit de mouw :lol:
Dus toch wel prijsbewust!
Nou heel eerlijk, ik let echt nooit op het totaalbedrag, en heb geen idee wat boodschappen waar dan ook kosten, dus wat dat betreft zou ik ook helemaal de mist in kunnen gaan.
pina schreef:
22-04-2025 12:36
Nou heel eerlijk, ik let echt nooit op het totaalbedrag, en heb geen idee wat boodschappen waar dan ook kosten, dus wat dat betreft zou ik ook helemaal de mist in kunnen gaan.
Nou dat. Ik let inderdaad ook niet op de prijs. En vooral niet als ik haast heb . En heel jammer dat mensen het niet willen geloven. Maar de gene die bewust stelen,zet dit echt niet op een viva forum. Wat heeft dat voor zin . Alle woorden worden Nou helaas omgedraaid. Daarom sluit ik deze topic ook .
Je kan een topic niet zomaar sluiten omdat jij dat zegt. Je kan wel stoppen met reageren en dan zakt het waarschijnlijk vanzelf weg in de krochten van het internet.

Maar maak je niet zo druk om die supermarkt en ook niet om dit topic.
Je bent inmiddels van de schrik bekomen en weer door.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
22-04-2025 14:17
Je kan een topic niet zomaar sluiten omdat jij dat zegt. Je kan wel stoppen met reageren en dan zakt het waarschijnlijk vanzelf weg in de krochten van het internet.

Maar maak je niet zo druk om die supermarkt en ook niet om dit topic.
Je bent inmiddels van de schrik bekomen en weer door.
Je hebt gelijk inderdaad. Ga ik nou ook doen.
Voor wat het waard is... Ik geloof je wel @Summer79.
Een foutje is zo gemaakt en een tijd geleden zag ik ook in een tv-programma (Kassa? Meldpunt? Of toch Radar?) dat sommige supermarkten snel uitgaan van diefstal terwijl het niet altijd zo hoeft te zijn. Ook een verhaal van iemand die een foutje maakte en dat daar meteen politie bij komt.
Ik begrijp wel dat je iets moet doen tegen stelen en dat je daar als supermarkt klaar mee bent. Want ja, dat gebeurt natuurlijk veel.
Maar je moet wel zeker van je zaak zijn als je diefstal vermoedt en daartegen wil optreden.
Om die reden wil ik het liefst gewoon bij de kassa betalen (ik ben eerlijk, maar kan per ongeluk klooien; heb nooit wat per ongeluk meegenomen, dat niet). Bij iemand betalen wordt - waar ik woon - best wel ontmoedigd. Of gewoon niet, of ze wachten een tijdje (zodat de meeste klanten maar weer naar de zelfscan gaan).
Als dat onmogelijk is, dan is het gewoon ook wachten tot iemand een fout maakt. En als dat gebeurt, dan vind ik het niet oké dat klanten met zoveel wantrouwen worden behandeld.
Ik heb de voorkeur voor de zelfscankassa omdat er vaak maar 1 gewone kassa open is en er een rij staat. Ik kan redelijk goed overweg met de zelfscankassa's van de Lidl, AH en Jumbo. Maar met die van de Plus heb ik het regelmatig aan de stok gehad. Gewoon omdat hun systeem anders werkt dan die van de andere supermarkten. Bij de Plus moet ik de app pas na het scannen van de producten gaan scannen, omdat ik ook digitale spaarregels spaar. En dat is nog weleens misgegaan, dus dat de zegels niet gepakt werden. Dus ik ga daar maar liever naar de gewone kassa. Vaak staat daar weer niemand en sta je daar weer een tijdje te wachten voordat er een medewerker komt of de medewerker zegt dat ik ook wel naar de zelfscankassa kan. Ik doe er niet graag boodschappen. Uit eigen ervaring merk ik dat er bij de gewone kassa's vaker wat misgaat, kortingen niet gescand worden, of verkeerd aangeslagen wordt. Ik kan bij de zelfscankassa het scherm beter in de gaten houden en zie meteen of er iets fout gaat of niet. Bij de gewone kassa gaat het vaak te snel en zie ik pas buiten op de bon de fouten. Mijn voorkeur gaat daarom wel uit naar de zelfscankassa, behalve dus bij de Plus.
Ik was bij kruidvat, mandje met spullen en een groot pak toiletpapier onder mijn arm naar de kassa (toen waren er nog geen zelfscans), spullen werden gescand en ik reken af. Ik nog heel onhandig met het toiletpapier in de weg, de artikelen in mijn tas gedaan en loop naar buiten de volgende winkel in. En ineens realiseer ik me dat het toiletpapier dat ik o zo onhandig onder mijn arm moest houden om de boodschappen in de tas te doen niet over de scanner was gegaan.
Ik ben terug gegaan (woon in een klein dorp en zag mezelf al op de FB pagina van kruidvat met de vraag: wie herkent deze dief).
Het meisje achter de kassa zei: ik heb het toiletpapier over het hoofd gezien, hoe kan dat nou?? Nou ik ook, zei ik, terwijl het best moeilijk inpakken was.

Het kan dus gebeuren dat je er met je gedachten niet bij bent. Ik scan nu ook alles bij de zelfscan maar vraag me nou niet naar het eindbedrag. Dat weet ik ook vaak niet.

Btw wb het toiletpapier, ik was sws teruggegaan om het af te rekenen natuurlijk. De gedachte van mijn foto op hun FB schoot gewoon door mijn hoofd :-D .
Lady*Voldemort schreef:
21-04-2025 20:03
Er zit op die doos met vier donuts toch gewoon een barcode die je kunt scannen? Beetje raar om dat ineens te 'vergeten' en handmatig één donut in te voeren. En dit is dus precies de reden dat al die controles nodig zijn. Het gebeurt namelijk nooit eens andersom, dat iemand per ongeluk vier donuts scant in plaats van éém.
Hier wel, mijn enige zelfscanfout was 2x een stuk grana padano scannen bij de Plus terwijl ik er maar eentje had. Ik kwam er thuis pas achter toen ik alles uit mijn rugzak haalde en naar het bonnetje keek.

Heeft geen zin om ervoor terug te gaan, ik kan niks bewijzen en dan moeten ze het voor die €3,50 van mij gaan oplossen, dacht ik toen. Ik heb er toen over nagedacht om de volgende keer gewoon precies zo'n stuk kaas niet te scannen ter compensatie, want je doet alles bij elkaar niets verkeerd en hoe groot zou de pakkans zijn... maar natuurlijk niet gedaan. :clown: Ik had het natuurlijk gewoon moeten gaan vragen.

Snap dat het jatten in de praktijk meer voorkomt, maar ik ben toch wel benieuwd in hoeveel % van de controles het zo was dat iemand te veel had aangeslagen. ;-D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven