Welke buggy icm HEMA-fietstassen 60l?
woensdag 16 april 2025 om 10:23
Hey allemaal,
Ik heb online al even gezocht, maar ik kom er niet helemaal uit. Heeft er iemand ervaring met een goede, compacte (en liefst <200 euro) buggy die in de fietstas van de HEMA past, die dubbele fietstassen van 60 liter? https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... 50059.html Afmeting fietstas is 32 x 42 x 22.
Of een tip voor andere, betaalbare fietstassen en een buggy die er zeker in past is ook heel welkom!
Ik las ergens over de Cybex Libelle icm Hema-tassen, maar als ik naar de formaten kijk, lijkt me dat niet passen. Of zit er genoeg 'rek' in de fietstas?
Buggydrager ken ik, maar heb ik geen interesse in.
Dank alvast!
Ik heb online al even gezocht, maar ik kom er niet helemaal uit. Heeft er iemand ervaring met een goede, compacte (en liefst <200 euro) buggy die in de fietstas van de HEMA past, die dubbele fietstassen van 60 liter? https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... 50059.html Afmeting fietstas is 32 x 42 x 22.
Of een tip voor andere, betaalbare fietstassen en een buggy die er zeker in past is ook heel welkom!
Ik las ergens over de Cybex Libelle icm Hema-tassen, maar als ik naar de formaten kijk, lijkt me dat niet passen. Of zit er genoeg 'rek' in de fietstas?
Buggydrager ken ik, maar heb ik geen interesse in.
Dank alvast!
woensdag 16 april 2025 om 12:49
Ik weet niet hoe oud jouw kindje is maar die fietstassen met een achterstoel was mij niet gelukt.
En aangezien mijn dochter heel laat liep, heb ik de buggy nog heel lang gebruikt. Dus misschien wel iets om rekening mee te houden.
Als jouw kind overgaat naar het stoeltje achter, dan moet je mogelijk de fietstas eraf halen.
De fietsenmaker stelde voor om de buggy vast te zetten op een transportrek.
En aangezien mijn dochter heel laat liep, heb ik de buggy nog heel lang gebruikt. Dus misschien wel iets om rekening mee te houden.
Als jouw kind overgaat naar het stoeltje achter, dan moet je mogelijk de fietstas eraf halen.
De fietsenmaker stelde voor om de buggy vast te zetten op een transportrek.
woensdag 16 april 2025 om 14:25
Geen ervaring met Hema, maar ik heb de Beck big silver fietstassen in combinatie met de Prenatal compact buggy. Niet op uitgezocht, maar het past prima.
De buggy steekt natuurlijk wel iets uit aan de bovenkant (wielen). Nu heb ik ook wel brede heupen, maar een buggy in een fietstas is dus niet aan te raden als je een beige jas hebt en net door de modder hebt gewandeld:).
Inderdaad werkt het niet met een stoeltje achter. Desondanks heb ik er toch wel 1,5 jaar plezier van gehad.
De buggy steekt natuurlijk wel iets uit aan de bovenkant (wielen). Nu heb ik ook wel brede heupen, maar een buggy in een fietstas is dus niet aan te raden als je een beige jas hebt en net door de modder hebt gewandeld:).
Inderdaad werkt het niet met een stoeltje achter. Desondanks heb ik er toch wel 1,5 jaar plezier van gehad.
rosaliane2 wijzigde dit bericht op 16-04-2025 14:25
Reden: typo
Reden: typo
0.41% gewijzigd
woensdag 16 april 2025 om 16:33
vrijdag 18 april 2025 om 09:33
Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb een bakfiets, dus gelukkig hoeft er geen achterstoeltje op de fiets. En nee, de bakfiets is dan helaas ook weer niet zo groot dat er altijd een buggy bij in past 
Goede tip ook van de uitstekende wielen en de modder... hahaha
De jongste is net een jaar, loopt nog niet. Maar wel iets te groot voor een ringsling of draagzak, hij is best zwaar. Het lijkt me handig als we met de bakfiets ergens heen gaan, dat we dan ter plekke ook 'mobiel' zijn.

Goede tip ook van de uitstekende wielen en de modder... hahaha
De jongste is net een jaar, loopt nog niet. Maar wel iets te groot voor een ringsling of draagzak, hij is best zwaar. Het lijkt me handig als we met de bakfiets ergens heen gaan, dat we dan ter plekke ook 'mobiel' zijn.
vrijdag 18 april 2025 om 09:34
Dat wist ik niet, goede tip. Ik ga eens kijken of ze dat hier ook hebben.Kaaaaaaaatje schreef: ↑16-04-2025 21:39In mijn stad hebben ze bij de verschillende fietsenstallingen ook buggy's te huur. Die gebruikte ik meestal als ik iets wilde in de stad, en als ik de natuur in wilde koos ik voor een draagzak. Ook een overweging.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in