Meisjesnamentopic

07-01-2019 21:44 1495 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer tijd om een nieuw topic te openen, dus bij deze!

Het vorige topic vind je hier: [url][/kinderen/meisjesnamen/list_messages/311033]

Veel plezier!

Junior
Isla=Aaila?
Isla zou bij mij "islaa" worden. Dus alsof je de 2 woordjes 'is' en 'la' achter elkaar plakt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Daar was ik al een beetje bang voor. Het zou qua uitspraak inderdaad Ayla zijn, maar aangezien de meerderheid het anders zou uitspreken, valt de naam helaas af. Dank voor jullie hulp!
MindyLahiri schreef:
15-04-2025 06:37
Daar was ik al een beetje bang voor. Het zou qua uitspraak inderdaad Ayla zijn, maar aangezien de meerderheid het anders zou uitspreken, valt de naam helaas af. Dank voor jullie hulp!
Waarom schrijf je het dan niet als Ayla?
Sabine schreef:
15-04-2025 07:16
Waarom schrijf je het dan niet als Ayla?
Vinden we minder mooi :) We kennen de naam uit het Engels en vielen voor de klank en schrijfwijze maar kennelijk is de naam nog niet overgewaaid.
MindyLahiri schreef:
15-04-2025 17:25
Vinden we minder mooi :) We kennen de naam uit het Engels en vielen voor de klank en schrijfwijze maar kennelijk is de naam nog niet overgewaaid.

Ik ken de uitspraak ook niet als Ayla.

Ik vind zowel de uitspraak Isla als Ayla allebei heel erg mooi. Maar ik denk ook dat de naam Isla echt niet als Ayla zal worden uitgesproken.
Heal the world, make it a better place.
Hallo, willen jullie meedenken voor een vriendin van me? Ze zoekt een meisjesnaam die past bij Mathilde (want die is er al) en komt er niet uit met partner.
Liefst 2 a 3 lettergrepen, liever niet ook beginnend met een M-. Franse namen die op -e eindigen vindt ze erg mooi, maar alle inspiratie is welkom.
Bedankt alvast!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
botanietje schreef:
21-04-2025 18:06
Hallo, willen jullie meedenken voor een vriendin van me? Ze zoekt een meisjesnaam die past bij Mathilde (want die is er al) en komt er niet uit met partner.
Liefst 2 a 3 lettergrepen, liever niet ook beginnend met een M-. Franse namen die op -e eindigen vindt ze erg mooi, maar alle inspiratie is welkom.
Bedankt alvast!
Charlotte
Filique
Aimee
Isabeau
Elodie
Nadine
Josephine
Fabienne
Babette
Filou
Bodine
Sabine schreef:
21-04-2025 18:25
Charlotte
Filique
Aimee
Isabeau
Elodie
Nadine
Josephine
Fabienne
Babette
Filou
Bodine

Leuk! Elodie vindt ze idd mooi. :heart:
botanietje schreef:
21-04-2025 18:59
Leuk! Elodie vindt ze idd mooi. :heart:
Leuk om te horen.
Mathilde en …
Louise
Quirine
Ségolène
Sophie
Geneviève
Valerie
Juliette
Iseult
Rosalie
Louenn
Aurelie
Anaëlle
Wat vinden jullie een mooiere naam? Claire of Elena? :-)
MindyLahiri schreef:
15-04-2025 06:37
Ik zou het wel uitspreken als Ayla. Heb de naam vaker gehoord vandaar dat ik weet dat het zo uitgesproken wordt haha. Maar ben bang dat veel mensen dit inderdaad verkeerd zullen uitspreken..
Yanira schreef:
21-04-2025 21:09
Claire!
Claire met een kleine marge. Beide leuk.
Yanira schreef:
21-04-2025 21:09

Claire. :love:

Edit: ik moet dan ook aan Claire de lune denken, het muziekstuk. Zo mooi.
Mathilde en

Jolinde
Annelotte
Annemijn
Frederique
Ophélia
Isolde
Cézanne
Rosanne
Féline
Juliëtte
Jolijn
Vianne
Eveline
Ik neig zelf ook meer naar Claire. Komt ook minder vaak voor dan Elena. Maar waar ik een beetje mee zit is dat onze zoon Kayn heet (uitspraak Keen). Aan de ene kant denk ik ze zijn geen twee-eenheid dus wat maakt het uit en aan de andere kant blijf ik toch twijfelen. Kayn en Elena klinkt wat dat betreft misschien beter bij elkaar maar om nou die naam te kiezen omdat het beter bij haar broer past.. :-P
@Pamflet, Myrthe1973 & Sabine: bedankt voor alle ideeën tot dusver! Ik geef alles door en het wordt erg gewaardeerd. :daisy:
botanietje schreef:
21-04-2025 18:06
Bedankt alvast!
Mathilde en …

Louise
Amélie
Alizée
Babette
Valerie
Eloïse
Oceane
Céline
Fabienne
Hélène