Een kleinere maat bh
maandag 21 april 2025 om 20:25
maandag 21 april 2025 om 20:30
maandag 21 april 2025 om 20:33
Thanks.aikidoka schreef: ↑21-04-2025 20:30Op laten meten bij een goede lingeriewinkel of voor een bepaald merk even de tabel opzoeken en zelf meten. De borstomvang van een e cup is bij 90 kleiner dan bij 95. De cup is namelijk ook grootte tov de omvang onder de borsten. Het kan dus zijn dat een 90e wel weer prima zit.
Our little life is rounded with a sleep
maandag 21 april 2025 om 22:13
De onderwijdte kun je makkelijk zelf meten, je meet dan direct onder je borsten (waar je bh band normaal zit). Dan zie je wat daaruit komt, je cm daar is je 80/85/90/95. Vervolgens hoort daar nog een cup bij: aa t/m g en verder enzo. Houdt er wel rekening mee dat er wel een paar cm hier en daar verschil zit tussen de merken.
En dan geldt dat de cups een beetje aanpassen met de ondermaat: 90E en 95D hebben dus soort van dezelfde grootte cups, maar zitten dus onderaan niet gelijk.
Dit kun je zoals hierboven gezegd ook gewoon in de lingeriewinkel laten meten.
En dan dus alles goed passen. De onderband moet goed aansluiten en moet wel strak zitten maar mag niet knellen. Als je borst goed in de cup zit en je goed rechtop staat (zie hieronder) mag je borst niet over de rand uitpuilen. Let ook op hoe het allemaal zit onder je oksel.
Mijn tip bij het passen, want dat doen veel vrouwen niet: schep je borst helemaal in de bh. Trek de bh aan, leun naar voren, schep je borst hoog en goed in de bh en ga weer staan. Sta goed rechtop, dan zie je of de borst uitpuilt. Dat maakt ook een wereld van verschil.
En dan geldt dat de cups een beetje aanpassen met de ondermaat: 90E en 95D hebben dus soort van dezelfde grootte cups, maar zitten dus onderaan niet gelijk.
Dit kun je zoals hierboven gezegd ook gewoon in de lingeriewinkel laten meten.
En dan dus alles goed passen. De onderband moet goed aansluiten en moet wel strak zitten maar mag niet knellen. Als je borst goed in de cup zit en je goed rechtop staat (zie hieronder) mag je borst niet over de rand uitpuilen. Let ook op hoe het allemaal zit onder je oksel.
Mijn tip bij het passen, want dat doen veel vrouwen niet: schep je borst helemaal in de bh. Trek de bh aan, leun naar voren, schep je borst hoog en goed in de bh en ga weer staan. Sta goed rechtop, dan zie je of de borst uitpuilt. Dat maakt ook een wereld van verschil.
maandag 21 april 2025 om 22:32
Ik vind dat deze website een goede indicatie geeft van de maat. https://www.abrathatfits.org/calculator.php
Normale online pashulp geeft heel vaak een te brede bandmaat aan in mijn ervaring.
Maar advies bij een goed aangeschreven winkel is denk ik het beste.
Normale online pashulp geeft heel vaak een te brede bandmaat aan in mijn ervaring.
Maar advies bij een goed aangeschreven winkel is denk ik het beste.
dinsdag 22 april 2025 om 12:22
En vooral ook passen, passen en nog een keer passen.
Het soort bh kan zo een verschil maken hoe het zit: Balconette, Plung, voorgevormd, niet-voorgevormd....de keuze is reuze en dat maakt het soms nog lastiger

"I love not Man the less, but Nature more..."

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in