Wie is er ook net zwanger?

21-04-2025 09:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na heel veel jaar en bijzonder genoeg de maand voor man en ik met IUI zouden beginnen ben ik zwanger. (36 jaar oud) Ik weet het sinds vorige week zondag, nu iets meer dan 5 weken als het goed is. Supergelukkig, ook nog enorm onwerkelijk. Los van supermoe zijn en zeurkrampen linksonder in mijn buik en rug merk ik niets, dus qua klachten niets te klagen 😉. Wel ben ik erg op zoek naar andere vrouwen in deze fase; pril zwanger van de eerste. Ik schrijf ook mee in 2 zwanger worden-topics en dat is heel fijn, maar weinig dames in mijn huidige situatie volgens mij.

Wie is dat wel en vindt het fijn om een plek te hebben om met elkaar te delen hoe het gaat?

Ik voel me dus prima en wissel supergelukkig af met onwerkelijk omdat ik zo weinig merk. Wel ben ik, denk ik, overmatig bang voor een miskraam. Bij ieder toiletbezoek haal ik opgelucht adem en iedere dag die ik kan afkruisen is er 1. Niet erg gezond en niet fijn, maar de relax- en het-loopt-zoals-het-loopt-knop heb ik nog niet gevonden.

Sluit vooral aan met schrijven als je wilt 😀.
Gefeliciteerd!

Ik meld me schoorvoetend ook maar in dit topic :-)
Ik had namelijk de dag voor jij mocht testen, mijn officiële testdatum na terugplaatsing van een 4-daagse cryo (uit ivf poging 1, de eerste cryo). En ik heb ook positief getest. En het is voor mij, net als voor jou, de eerste. Hiervoor had ik trouwens 5 mislukte iui's. Hoewel ik het nog allemaal lastig te geloven vind, heb ik over het algemeen weinig angst tot nu toe. Ik voel vrij vaak mijn buik, m'n borsten doen soms pijn, verder heb ik geen kwalen. Jij moet dan denk ik nog een tijdje wachten tot je eerste echo? Ik mag vanwege het fertiliteitstraject over zo'n anderhalve week al. Spannend moment! Ineens zo'n totaal andere echo dan waar ik er nu al tig van heb gehad. :-D
Gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws. Met een terugplaatsing, hoeveel weken ben je dan nu?

Ik heb over precies 3 weken mijn eerste echo. Duurt lang 😜.
5 weken en 2 dagen, volgens de apps. Dus eigenlijk niet heel anders dan jij, denk ik? Maar jij hebt je eerste echo dan ook nog betrekkelijk vroeg, volgens mij? Voor mij loopt het nu nog allemaal via de fertiliteitsarts/gynaecoloog, dus ik heb me verder nog niet in iets hoeven verdiepen.

Je zal sowieso wel even raar hebben staan kijken, toen je die positieve test had. Ik herinner me van mezelf nog dat ik de periode voor het fertiliteitstraject ook eigenlijk al niet meer dacht dat het zou gebeuren en mijn focus al op het traject had.
Volgens de apps schelen we dan maar 2 dagen!

Ik heb de eerste echo met 8 weken. 35+ en medisch vrij veel spannende dingen, dus wel blij met een vroege vitaliteitsecho.

En ik snap je, deze echo voelt en is heeeeel anders dan de tientallen hiervoor! Ik hoop heel erg voor je dat het goed mag gaan en blijven gaan.

En ja, ik was echt flabbergasted. Enerzijds heeeel erg hopen, anderzijds al niet meer bezig met ovulatie bijhouden etc en me aan het instellen op IUI. Alles al geregeld op werk qua regelmatige afwezigheid... Wordt nu dan even een ander verhaal 😉.
Haha ja, je kunt zo over een tijdje hopelijk voorbereiden op een nog langere afwezigheid. Fijn als dat hele traject jullie bespaard blijft.
Ik ben trouwens 39, dus voor dit alles ook aan de oudere kant.

Ik vind het trouwens grappig om te zien dat ik sinds m'n positieve test (ik had al een paar dagen voor de officiele test een positieve test in handen, wist gewoon zeker dat het raak was waardoor ik tegen m'n principes in eerder heb getest) volgens m'n fitbit een hogere hartslag in rust heb. Dat laat dan toch ook weer zien dat je lijf ondertussen druk in de weer is.
Zouden we hier met z'n tweeën blijven? :-)
Nee hoor, wat mij betreft blijven jullie niet met 2! Als eerste gefeliciteerd allebei!
Ik had gisteren best onverwacht een positieve test in mijn handen. 2x herhaald nog, maar 3 x duidelijk positief. Ik ben nog flabbergasted, maar vind het ook erg leuk. Ik had afgelopen week nog wel wat bloedverlies, dus had er niet op gerekend. Vorige menstruatie was namelijk 2 dagen bloedverlies en pas 3 dagen daarna echt vloeien. Dat bleef nu uit, dus gisteren toch maar getest.

Het is ontzettend welkom! Ik ben net 36, dit is mijn eerste zwangerschap en we zijn het nog niet erg lang aan het proberen. Daarom voelt het ook een beetje gek: kan het dan wel goed gaan? Heb er nog veel minder voor voorbereid, lijkt mij, dan jullie. Vind het erg spannend merk ik wel hoor, en ook bang dat het misgaat. Laten we proberen samen van het positieve uit te gaan!

Ik heb trouwens wel milde misselijkheid, soort weeïg gevoel. Ben benieuwd hoe de rest gaat lopen!

Eerste echo trouwens over 3,5 week!
liefdeisspannend wijzigde dit bericht op 22-04-2025 10:43
2.08% gewijzigd
Welkom! Alledrie heel pril en op iets latere leeftijd nummer 1 dus. Superleuk! Ik ben blij dat ik dit topic aan heb gemaakt 😀 Er zullen vast nog meer mensen aansluiten. Fijn om hier te kunnen (gaan) schrijven over wat we tegen gaan komen de komende periode. En hopelijk loopt het voor ons alledrie goed :cheer: .
Hoi, ik schrijf graag mee :)

Gefeliciteerd allemaal!!

Zaterdag een positieve test gehad en vandaag nog een keer getest. Ben nu 4 weken en 1 dag, intake bij vk gepland op 19 mei. Naast soms wat lichte buikpijn/beetje kramp en zware borsten (nog) geen symptomen.

Ik ben net 35 jaar en voor de 1e keer zwanger. We zijn ongeveer een half jaar bezig. Vond het best stressvol omdat je toch niet weet hoe lang het gaat duren.. maar nu voel ik me vrij relaxed en goed. Heb vorig jaar mijn eicellen laten invriezen omdat mijn vriend een heel stuk jonger is en dat heeft ons een extra zetje gegeven.

Als we met een klein groepje blijven is whatsapp misschien ook wel leuk, maar weet niet of jullie dit iets vinden.
Gefeliciteerd allebei! Nu zijn we toch al in aantal verdubbeld. En allemaal zwanger van de eerste.

Mijn klachten zijn vandaag veel minder. Ik moest afgelopen weekend ook stoppen met ondersteunende hormoonpillen, dus het is wel de bedoeling dat mijn lichaam het allemaal zelf gaat doen. Als dan de klachten ineens minder zijn, slaat toch even die twijfel toe. Maarja, ik mag niet klagen want de echo is al best wel snel en het grootste deel van de dag heb ik wel vertrouwen.

Voor mij volstaat dit forum trouwens en is een appgroepje niet nodig, ook omdat ik wat extra op anonimiteit/privacy moet letten. Klinkt vaag, maar is wat het is!
@meisje85 geen probleem, begrijp ik. Doen we gewoon hier. Fijn dat je zo snel op controle mag komen. Vooral positief blijven inderdaad, meer kan je nu niet doen.

Ik ben benieuwd, weet de omgeving dat je actief bezig zijn met de kinderwens. En weten jullie al wanneer je het naasten/familie gaat vertellen? Wij denken na over moederdag maar hebben pas daarna de echo helaas.
Bij mij wel, vanwege het fertiliteitstraject. Er zijn dus ook al wat mensen die weten van de positieve test, simpelweg omdat ze min of meer op de hoogte waren van de dag van terugplaatsing. Dat gaat dan om vriendinnen van mij. Ik vond het een beetje gek om dan ineens niets meer te zeggen terwijl iedereen begaan is geweest. En als het misgaat, horen ze het natuurlijk ook, dus ik vond het niet zo nodig het stil te houden. Ouders, schoonouders én mijn stiefkinderen weten niet de exacte datum, dus die gaan we het op een later moment vertellen. We hebben het nog niet gehad over wanneer. Eerst de eerste echo maar afwachten. Mijn stiefkinderen (pubers) weten trouwens wel van het traject, maar hebben aangegeven het niet direct al te willen weten als ik zwanger zou zijn omdat ze zich er erg op verheugen en het niet leuk zouden vinden als het daarna misgaat. Ze horen het dan liever wat later, als de kans groter is dat het goed blijft gaan.
Ja precies! Als mensen zo betrokken en vol steun zijn voelt het ook gek om ineens heel gesloten te zijn. Zeker mooi om het dan te delen. En wat betreft de kinderen ook wel logisch, dan weten ze het iets later. Leuk dat ze zich erop verheugen!
@meisje85: wat een leuke houding van stiefkinderen! Fijn dat ze er zo positief in staan. Die kleine zal leuk ontvangen worden. Hoe oud zijn de stiefkinderen?

Ook gefeliciteerd Julie! Fijn dat je er vertrouwen in hebt. Mogelijk komt dat bij mij ook over paar dagen, positieve test is nog geen 24 uur geleden.
Ik wil familie het wel vlot vertellen , maar eigenlijk eerst de echo hebben. Die is helaas ook na moederdag, anders was dat een goed moment geweest.

Behoorlijk aantal mensen weten wel dat we proberen, maar ook dat het niet een verwacht makkelijk traject is...wil ze ook wel vlot vertellen, nadat mijn directe familie het weet. Ik heb trouwens vandaag het wel aan 2 mensen op werk verteld, dit omdat dat arbo-technisch handig is en ze dan snappen waarom ik bepaalde dingen doe of juist niet. Leidinggevende nog niet hoor, dat doe ik pas na stuk meer zekerheid.

Aftellen tot de echo...hoop zo op kloppend hartje dan!
Hoe is het met jullie? Zijn jullie al meer gewend aan het idee? Hier landt het gelukkig best goed. Zekerheidshalve net nog extra test gedaan en de test-streep is nu dikker dan controlestreep, dus dat neemt mooi toe.

Misselijkheid en wat onrustig slapen zijn voornaamste problemen. Bij jullie?
Ik vind het wel gek idee om eind dit jaar al uitgerekend te zijn. Benieuwd naar de eerste echo!

Ik heb het trouwens aan 1 vriendin verteld; ik moest het echt even delen. Voor de rest wacht ik tot de echo, denk ik, al is moederdag ook wel echt een leuk moment...
Wat fijn dat je een overtuigende test had!

Ik ben al een week erg vroeg wakker. En de eerste paar dagen na de positieve test wat krampen/buikpijn en zware borsten. Verder voel ik me goed! Lekker aan het werk, de dagen gaan wel wat langzaam.

Gek inderdaad, gewoon nog in 2025 een klein wondertje, heel onwerkelijk. Maar inderdaad eerst even wachten tot de eerste echo! Spannend!
Heel fijn, dit topic :heart: . Ik ben al meer gewend aan het idee inmiddels en ik ga iets rustiger naar het toilet (steeds bang voor bloed...) met iedere dag dat het vordert. Qua klachten valt het me niet tegen, en ook wel. Ik ben gelukkig niet misselijk op dit moment (was mijn moeder ook niet, dus op hoop van zegen...), maar wel zo bizar moe dat als ik mijn ogen dicht doe als ik sta ik meteen ga draaien en bijna neer ga. Verder erg opgeblazen en krampjes in buik en onderrug, super levendige, nare dromen en soms flinke stemmingsdips. Gezien een zware baan in de zorg (vooral mentaal en qua drukte) merk ik wel dat ik denk ik niet echt kan wachten tot de 8 weken-echo voor ik het mijn leidinggevende ga vertellen. Cliënten zien mijn vermoeidheid en reageren bezorgd, sommige collega's ook (een aantal weten het al). Maar goed, los van dat: nog steeds happy, nog steeds superblij dat ik eindelijk zwanger ben. En daar gaat het bovenal om :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven