Woningen op funda, plaats hier wat je opvalt deel 11!

16-05-2024 09:45 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is gesloten, dus tijd voor een nieuwe ronde met nieuwe huizen! B-)

Zoek je niet per se een huis, maar kijk je wel graag bij anderen naar binnen? Dan zit je hier goed! Wij kijken graag op Funda, en plaatsen wat ons opvalt. Dus kom je een huis tegen dat je opvalt, om welke reden dan ook, plaats hier de link en laat ons meegenieten.

Hier het vorige topic: overig/woningen-op-funda-plaats-hier-wa ... start=3175

Veel kijk- en postplezier!
Such fun!1
Yakuzakiko schreef:
22-04-2025 11:41
Als je echt heel veel geld hebt, kun je het kopen als gastenhuis of voor je kind.
Als je echt veel geld hebt, koop je voor je kind een appartement op een wat hippere locatie (voor 8 ton kom je zelfs in Amsterdam nog wel ergens), en gasten laat je dan toch niet in een soort tuinhuis zonder cv slapen?
Echt heel vreemd. Ik hoop dat de notaris een beetje oplet of dit niet voor een of andere vage wit-was constructie gebruikt wordt. Of misschien moet het officieel in de verkoop, maar willen de eigenaren het helemaal niet verkopen of zo.
Je moet altijd door de slaapkamer om naar de wc te gaan, bezoek dus ook. Er is geen apart toilet.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
TinyTiny schreef:
21-04-2025 22:23
Echt een klein snoephuisje, maar 8 ton???

https://www.funda.nl/detail/koop/blaric ... /43973140/
Heel leuk! Wat een mooi huisje. Meer ruimte ook niet echt nodig. Maar die prijs is echt gestoord en het perceel ook niet gigantisch. Vind het allemaal best krap op elkaar staan.
Dit huis staat een keer in de zoveel tijd weer te koop en is elke keer in slechtere staat :facepalm:

https://www.funda.nl/detail/koop/nieuwe ... /89224937/

Afbeelding
nausicaa schreef:
22-04-2025 17:35
Als je echt veel geld hebt, koop je voor je kind een appartement op een wat hippere locatie (voor 8 ton kom je zelfs in Amsterdam nog wel ergens), en gasten laat je dan toch niet in een soort tuinhuis zonder cv slapen?
Echt heel vreemd. Ik hoop dat de notaris een beetje oplet of dit niet voor een of andere vage wit-was constructie gebruikt wordt. Of misschien moet het officieel in de verkoop, maar willen de eigenaren het helemaal niet verkopen of zo.

Nou inderdaad, dit kan toch bijna niet echt zijn...
NellieVermicelli schreef:
22-04-2025 22:36
Dit huis staat een keer in de zoveel tijd weer te koop en is elke keer in slechtere staat :facepalm:

Afbeelding
Lijkt nu verkocht ;)
Voor iedereen een groene tuin
NellieVermicelli schreef:
22-04-2025 22:36

Afbeelding
Ja, er leven een paar ideeën in Nederland over de Pekela's.
Dat zal niet helpen met de verkoop.
hvm schreef:
23-04-2025 10:04
Ja, er leven een paar ideeën in Nederland over de Pekela's.
Dat zal niet helpen met de verkoop.
Ik heb weleens een uitgewoonde kraakpanden gezien die er beter uitzagen :biggrin:
Ook mooi hoe ze gewoon die zakken met afval voor de deur laten liggen op de foto's voor de makelaar. :facepalm:
wildemimosa wijzigde dit bericht op 23-04-2025 19:27
Reden: aanvulling
18.42% gewijzigd
don't watch the movie, read the book
De treurigheid straalt er vanaf ja, die in Pekela :P en zo zie ik die hele gemeente, troosteloos ellendig en arm…
nausicaa schreef:
22-04-2025 17:35
Zo'n situatie heb ik van nabij meegemaakt met een burgemeester die officieel in zijn nieuwe gemeente moest gaan wonen, maar daar geen zin in had en de verhuizing jaren heeft kunnen tegenhouden met het argument dat zijn villa niet verkocht raakte. Mooi huis op een mooie plek maar echt geen 1,4 miljoen waard... Intussen betaalde de gemeente een optrekje voor hem waar hij gedurende de werkweek kon overnachten. Daar was hij niet vaak want hij pendelde en intussen liet hij zijn vrienden in het huurhuis (woonboot) vakantie vieren. En ik weet het niet maar ik zou me niet verbazen als hij daar ook geld voor vroeg.
https://www.funda.nl/detail/koop/beverw ... /43988336/

Zie foto’s van de keuken. Hebben ze gewoon het blauwe beschermfolie laten zitten?
Op foto 8 zit een stuk los. Of hebben ze er lichtblauwe folie op laten plakken, en laat het los op het deel bij de bar?

Het is volledig gerenoveerd in 2024, dus ik hoop dat het beschermfolie is..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat ziet eruit als een gloednieuwe keuken waar de beschermfolie nog niet van is afgehaald.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
xiongmao schreef:
22-04-2025 21:02
Heel leuk! Wat een mooi huisje. Meer ruimte ook niet echt nodig. Maar die prijs is echt gestoord en het perceel ook niet gigantisch. Vind het allemaal best krap op elkaar staan.
Ik moest wel glimlachten toen ik de omschrijving op Funda zag staan: Landhuis, Vrijstaande woning.

Ik denk dat dit in het verleden echt wel een tuinhuisje is geweest en dat het met grond is afgesplitst. Tegenwoordig is alles verkoopbaar dus het zou mij niet verbazen als ook dit een nieuwe eigenaar weet te vinden. Prijs is in mijn ogen bizar.
himalaya schreef:
24-04-2025 11:00
https://www.funda.nl/detail/koop/beverw ... /43988336/

Zie foto’s van de keuken. Hebben ze gewoon het blauwe beschermfolie laten zitten?
Op foto 8 zit een stuk los. Of hebben ze er lichtblauwe folie op laten plakken, en laat het los op het deel bij de bar?

Het is volledig gerenoveerd in 2024, dus ik hoop dat het beschermfolie is..
Vorig jaar heb ik een nieuwe keuken van Ikea laten plaatsen. Daar zat exact die kleur blauw beschermfolie op.
Ik denk dat zij het gewoon hebben laten zitten om de boel niet te beschadigen tijdens de renovatie.
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt van Explorista)
Ik zie net dit 13 in een dozijn appartement voorbij komen in Velsen-Noord (vlak bij mij). Naast de 2 enorme bankstellen vraag ik mij af waar daar gegeten wordt eerlijk gezegd. Of zitten ze altijd Studio Sport te kijken met het bord op schoot?
Prijs vind ik ook wel iets van maar is tegenwoordig zelfs voor deze locatie normaal geworden.

https://www.funda.nl/detail/koop/velsen ... /43870354/
Parbleu schreef:
24-04-2025 12:58
Ik zie net dit 13 in een dozijn appartement voorbij komen in Velsen-Noord (vlak bij mij). Naast de 2 enorme bankstellen vraag ik mij af waar daar gegeten wordt eerlijk gezegd. Of zitten ze altijd Studio Sport te kijken met het bord op schoot?
Prijs vind ik ook wel iets van maar is tegenwoordig zelfs voor deze locatie normaal geworden.

https://www.funda.nl/detail/koop/velsen ... /43870354/

Zeker met 2 kinderen, dan wil je toch (regelmatig) aan tafel eten?

En ‘energielabel C, dus energiezuinig’. Dat valt nog wel mee/tegen, toch?
En in diezelfde plaats:

https://www.funda.nl/detail/koop/velsen ... /43989029/

Volgens de beschrijving ‘ligt in het rustige deel van Velsen-Noord’

Maar als je een vinkje zet bij ‘aan drukke weg’ komt deze tevoorschijn.

Het is tegenover de winkels en ik weet van vrienden die daar uit de buurt komen dat er veel last is van sluipverkeer van Tata: het staat er regelmatig helemaal vast.
4 ton voor een spuuglelijke loods met maar 1 slaapkamer. Het wordt steeds gekker op de woningmarkt.
https://www.funda.nl/detail/koop/den-ho ... /89346968/
Calamitycat schreef:
24-04-2025 14:45
4 ton voor een spuuglelijke loods met maar 1 slaapkamer. Het wordt steeds gekker op de woningmarkt.
O_O ‘Zou niet misstaan in een woonmagazine’ :rofl:

Begrijp mij niet verkeerd, de ingehuurde stylist heeft best goed werk geleverd met een zo te zien krap budget (IKEA en Fonq’s grabbelbak) maar dit gaat er echt ver over.
Ik kan mij nog wel herinneren dat ik als kind in de eighties wel eens in dergelijke woningen kwam van artistieke zielen. Mijn oudste nicht heeft een tijdje een relatie gehad met een man die thuis (zelfde type loods) zijn keramiek maakte. In de winter was het alleen uit te houden als de keramiekoven werd opgestookt, in de zomer werd je er gekookt. Ik weet nog dat mijn oma een reusachtige tochtrol in de vorm van een teckel heeft zitten breien zodat nicht iets minder tochtig zou hoeven te wonen :-)
Die styliste is idd goed bezig geweest :HA: want het pand zelf is echt afzichtelijk
himalaya schreef:
24-04-2025 13:14
En in diezelfde plaats:

https://www.funda.nl/detail/koop/velsen ... /43989029/

Volgens de beschrijving ‘ligt in het rustige deel van Velsen-Noord’

Maar als je een vinkje zet bij ‘aan drukke weg’ komt deze tevoorschijn.

Het is tegenover de winkels en ik weet van vrienden die daar uit de buurt komen dat er veel last is van sluipverkeer van Tata: het staat er regelmatig helemaal vast.
De Wijkerstraatweg is de doorgaande weg Velsen Noord in vanaf de Velsertunnel is dus juist het drukste deel van Velsen Noord. Verder vind ik dit wel best een mooi appartement en als ik moet kiezen tussen dit appartement en die op de Wijkeroogstraat dan altijd die op de Wijkerstraatweg.
LemoosGaatDoor schreef:
24-04-2025 15:04

Begrijp mij niet verkeerd, de ingehuurde stylist heeft best goed werk geleverd met een zo te zien krap budget (IKEA en Fonq’s grabbelbak) maar dit gaat er echt ver over.
Ik kan mij nog wel herinneren dat ik als kind in de eighties wel eens in dergelijke woningen kwam van artistieke zielen. Mijn oudste nicht heeft een tijdje een relatie gehad met een man die thuis (zelfde type loods) zijn keramiek maakte. In de winter was het alleen uit te houden als de keramiekoven werd opgestookt, in de zomer werd je er gekookt. Ik weet nog dat mijn oma een reusachtige tochtrol in de vorm van een teckel heeft zitten breien zodat nicht iets minder tochtig zou hoeven te wonen :-)
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe hier ooit een woonbestemming op is gekomen. Pand lijkt mij op tal van punten niet te voldoen. Die golfplaten bijvoorbeeld. Wel een C-label. Ik vind het een zeer apart object.
parbleu wijzigde dit bericht op 24-04-2025 15:51
Reden: Aanvulling
4.13% gewijzigd
LemoosGaatDoor schreef:
24-04-2025 15:04

:HA:
Hoe zal dat klinken als het hagelt ook?

Ik zou voor de gein best een bezichtiging willen aanvragen. Alleen maar om de makelaar keihard uit te lachen en te vragen of hij ze wel allemaal op een rijtje heeft. Om daarna een euro in zijn hand te leggen en te zeggen 'ik koop 'em'.
Calamitycat schreef:
24-04-2025 14:45
En ook nergens ramen. Alleen dakvensters... :-(
Calamitycat schreef:
24-04-2025 16:04
:HA:
Hoe zal dat klinken als het hagelt ook?

Ik zou voor de gein best een bezichtiging willen aanvragen. Alleen maar om de makelaar keihard uit te lachen en te vragen of hij ze wel allemaal op een rijtje heeft. Om daarna een euro in zijn hand te leggen en te zeggen 'ik koop 'em'.
:HA: doen! @CC vertel je ons de afloop :lol: ?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven