Napraattopic 2025.4, met geklets.
zaterdag 12 april 2025 om 00:31
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 27 april 2025 om 22:19
zondag 27 april 2025 om 22:24
Nou inderdaad. Nou komt er één student trollen/klagen over het feit dat ie niet zomaar een wasmasjien cadeau krijgt, maar dat lijkt me geen reden om te veronderstellen dat 'de studenten' tegenwoordig niet meer zelf na kunnen denken. Raar gedoe.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zondag 27 april 2025 om 22:43
maandag 28 april 2025 om 08:38
maandag 28 april 2025 om 08:50
Kazuifel, mooi woord.OlleGrieze schreef: ↑27-04-2025 18:35Ja die had ik ook gespot! En hun kazuifels waren wel zwaar gevoerd. Mooi!
Ik kende het nog niet
maandag 28 april 2025 om 08:54
Ik neig naar trollen. Iets aanvragen waarvan je al denkt er geen recht op te hebben, maar je hebt van huis uit meegekregen dat je het altijd moet proberen. En dan helemaal van de leg zijn wanneer je er inderdaad geen recht op blijkt te hebben, want dat stond niet op de website.Lady*Voldemort schreef: ↑27-04-2025 22:24Nou inderdaad. Nou komt er één student trollen/klagen over het feit dat ie niet zomaar een wasmasjien cadeau krijgt, maar dat lijkt me geen reden om te veronderstellen dat 'de studenten' tegenwoordig niet meer zelf na kunnen denken. Raar gedoe.
Tuurlijk joh...
maandag 28 april 2025 om 09:01
https://www.weeronline.nl/nieuws/wat-zi ... jsheiligen
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
maandag 28 april 2025 om 09:11
Leuk artikel.
"Vanwege klimaatverandering valt de laatste nachtvorst van het winterseizoen steeds vroeger. Zo vroor het in De Bilt vóór de jaren 80 gemiddeld genomen eens in de twee jaar in mei. Sindsdien is dat eens in de zes jaar. Volgens de klimaatscenario’s van het KNMI ligt het einde van het winterseizoen en dus ijsheiligen in 2050 tussen 22 april en 4 mei. De ‘winterse periode’ of het winterseizoen is door het KNMI bepaald als de periode waarin de kans op nachtvorst meer dan 1% is."
Het hangt nogal af van waar je woont, zit je bij de kust dan kun je alles altijd wel begin april buiten zetten, zit je in het oosten dan kun je dat beter niet doen:
"Zo vriest het in het oosten in mei eens in de paar jaar weleens. In De Bilt komt meivorst eens per 6 jaar voor." (uit link Solo)
Ik heb toch echt geregeld een zeer tegenvallende appeloogst door vorst, stellen dat het risico op kapot vriezen heel klein is geldt maar voor een deel van NL.
maandag 28 april 2025 om 09:12
Mochten ze vorst voorspellen dan kan je altijd de plant nog even afdekken met plastic, een (fleece)deken oid.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 28 april 2025 om 09:16
maandag 28 april 2025 om 09:16
Een topic binnen komen vallen op pagina 9 en dan 'vragen' of je de enige bent die blablabla vindt?! Errug bijzonder gedrag vind ik dat altijd, dat denken vanuit jezelf als het centrum van het universum.
Nou is dat niet heel vreemd bij die forummer, maar toch verwonder ik me er nog weleens over. (topic over de drinkende puber trouwens).
Nou is dat niet heel vreemd bij die forummer, maar toch verwonder ik me er nog weleens over. (topic over de drinkende puber trouwens).
maandag 28 april 2025 om 09:29
maandag 28 april 2025 om 09:56
Ik zag op X of Threads ook een pareltje, iemand die zich afvroeg of ze de enige is die direct na thuiskomst makkelijke kleding aantrekt. Zucht.... Sommige reacties waren geestig, dat dan weer wel.S-Groot schreef: ↑28-04-2025 09:16Een topic binnen komen vallen op pagina 9 en dan 'vragen' of je de enige bent die blablabla vindt?! Errug bijzonder gedrag vind ik dat altijd, dat denken vanuit jezelf als het centrum van het universum.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 28 april 2025 om 09:59
canis-felis schreef: ↑28-04-2025 09:56Ik zag op X of Threads ook een pareltje, iemand die zich afvroeg of ze de enige is die direct na thuiskomst makkelijke kleding aantrekt. Zucht.... Sommige reacties waren geestig, dat dan weer wel.
Het blijft toch echt bijzonder hoe mensen zo kunnen denken en op die manier aandacht willen krijgen.
maandag 28 april 2025 om 10:00
Juist megaslim. Die wil veel reacties en en zijn enorm veel mensen die dan ook even hun verhaal willen doen en zo gaat zo'n stomme post als een inktvlek over internet.
TAFKAPML
maandag 28 april 2025 om 10:02