Hoeveel gesprekken POH?

29-04-2025 00:56 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu 3 gesprekken gehad bij de POH en hoewel ik me beter voel sinds ik met iemand kan praten over waarmee ik worstel, heb ik nog niet het idee dat ik echt grote stappen heb gezet. En ik weet ook nog steeds niet of dit mij echt uit de negatieve vicieuze cirkel kan trekken.

Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel gesprekken mensen gemiddeld met de POH hebben voordat ze zelf weer verder kunnen of doorgestuurd worden?
Als je doorgestuurd wil worden omdat je voelt dat je niet verder komt hou dan rekening met wachtlijsten. Ik wacht al bijna een half jaar voor ik een intake krijg bij de instantie die diagnose mag stellen. De POH GGZ mag dat niet. Ondertussen ben ik wel in gesprek gebleven met de POH om niet op slot te schieten en verder achteruit te gaan. Praat over wat je van de POH verwacht en of je dat ook kan krijgen of dat je een deur verder moet. De POH weet ook welke instellingen of vrijgevestigde hulpverleners geschikt zouden kunnen zijn.
Elke praktijk hanteert denk ik zelf een beetje een eigen Max / inschatting hoeveel gesprekken er zijn. Het is wel voor kortdurende vragen.
Of ook als tussenstap voor de start van een andere behandeling waar wachtlijsten zijn.

Wel goed om te ervaren dat je de gesprekken als prettig ervaart.
ik dacht 12x
Ik heb er wel meer dan 12 in een jaar gehad, maar dat was echt heel lang geleden.

En mocht je na aantal geen echte GGZ hulpvraag hebben maar meer ondersteuning op andere vlakken is een ergotherapeut ook een optie die ze best vaak noemen, ligt een beetje aan wat de hulpvraag is maar bij veel zaken kan het helpen met zoeken hoe je energie beter kan bewaken, overspannen, burnout, lichamelijke beperkingen, relatiegedoe, prikkelverwerkingsproblemen ect, ook nog 10 uur vanuit de basisverzekering en kan meer zijn als je bepaalde aanvullende verzekering hebt.
Ik heb er een jaar gelopen. Ik vond het ook te lang duren en ik heb gevraagd hoe lang dit nog zou duren voordat ik écht geholpen werd. De POH had gehoopt mijn probleem met gesprekken op te lossen, maar ik had het gevoel beetje praatje pot te doen en dat ik er niets mee op schoot. Officiële GGZ zou inderdaad lang duren. Zij heeft mij doorgestuurd naar een vrijgevestigde psychotherapeut. Deze moest ik wel zelf betalen maar met 5 sessies was ik klaar.
Ik doe mijn best

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven