Hoe vaak vervangen jullie je waterfles?

29-04-2025 14:26 82 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik al jaren een dopper en ik las net dat je waterflessen eigenlijk ieder jaar moet vervangen bij intensief gebruik. RVS zou wat langer mee gaan.

Hoe vaak vervang jij je water fles?

Hoe vaak vervang jij je water fles?

Totaal aantal stemmen: 153

1x per jaar. (1%)
Zodra die gaat lekken. (19%)
Vies en niet meer schoon te krijgen. (26%)
Gebruik de mijne echt jaren. (31%)
Nog nooit vervangen. (18%)
Anders. (5%)
Hier gaat alles na gebruik (er gaat alleen water in) gewoon de vaatwasser in.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
OlleGrieze schreef:
01-05-2025 14:19
Ook al voel ik geen dorst, toch moet ik best veel water drinken om de dag niet te eindigen met knallende koppijn. Op het werk heb ik een glazen 2 l waterkaraf op mijn bureau staan met een glas van 33 cl. Op een of andere manier drink ik uit een groot glas makkelijker 'door'.
Dan snap ik het dat je veel drinkt maar ik heb nergens last van en verbaas mij altijd over dat er overal maar water gedronken wordt. Dat jij op je werk veel drinkt, prima. Ik vind het alleen zo onzinnig dat er altijd een fles overal mee naar toe moet. Half uurtje naar werk/school fietsen, fles mee, even naar buiten, fles mee. Ik snap dat echt niet.
Maar ik heb er ook geen last van hoor en het kan geen kwaad dus geen probleem maar denk ook dat er enorm commercieel belang bij is om overal maar een fles mee naar toe te nemen en het dus door influencers, reclamemakers etc van de daken wordt geschreeuwd hoe gezond het is, als je maar een fles koopt.
Die eeuwige fles water is ook gehyped. 40 jaar geleden had niemand dat. Die 2 liter is ook een soort van gehyped. Laatst las ik een stukje van een arts die aangaf gewoon goed naar je lichaam te luisteren.

Ik heb altijd al veel gedronken, als kind al, en drink nu helemaal veel (3+ liter) ivm medicatie en slechte nierfunctie. Ik word ook echt beroerd als ik niet drink op het moment dat ik het gevoel krijg dat ik moet drinken, maar ik loop echt niet met een fles water als ik even boodschappen ga doen ofzo.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
wolkie schreef:
01-05-2025 14:57
Dan snap ik het dat je veel drinkt maar ik heb nergens last van en verbaas mij altijd over dat er overal maar water gedronken wordt. Dat jij op je werk veel drinkt, prima. Ik vind het alleen zo onzinnig dat er altijd een fles overal mee naar toe moet. Half uurtje naar werk/school fietsen, fles mee, even naar buiten, fles mee. Ik snap dat echt niet.
Maar ik heb er ook geen last van hoor en het kan geen kwaad dus geen probleem maar denk ook dat er enorm commercieel belang bij is om overal maar een fles mee naar toe te nemen en het dus door influencers, reclamemakers etc van de daken wordt geschreeuwd hoe gezond het is, als je maar een fles koopt.
dit is ook zo. en afgekeken van al die amerikaanse vrouwen (mannen zie ik nooit) die maar kirren over "keep hydrated!!" het is gewoon trendy
En doooooor!
De kinderen gebruiken dagelijks doppers, omdat ze anders geen drinken hebben op hun school- of werkdag (in de bouw).
Ik heb zelf een RVS fles omdat ik uit plastic vies vind smaken. Al vanaf de allereerste keer, dus dat heeft met verval van het plastic niks te maken. Maar ik gebruik mijn fles zelf alleen tijdens vakanties, want inderdaad, in het dagelijks leven niet nodig.

Hier hadden een paar kinderen zo'n hippe fles, ik ben even vergeten hoe het heet, met zo'n geurpod… Die mogen niet in de vaatwasser en daar stond inderdaad binnen een paar maanden enorme schimmel in! Ook omdat die flessen niet goed uit elkaar kunnen, zoals de dopper die gewoon op het breedste stuk openschroeft.
broadway schreef:
01-05-2025 15:04
dit is ook zo. en afgekeken van al die amerikaanse vrouwen (mannen zie ik nooit) die maar kirren over "keep hydrated!!" het is gewoon trendy
Nou, trendy, dat weet ik niet hoor. Waterflesje mee is in mijn herinnering in de jaren '90 begonnen (las eens vanwege housefeesten+ XTC waarbij toen nog het advies was genoeg water te drinken), ik zat toen aan medicatie waar ik dorst van kreeg en ben toen ook begonnen met flesje water bij mij dragen. Dus ik doe het al zo'n 30 jaar lang (trendsetter die ik ben :) ).
Vroeger had ik wel altijd al een bidon mee met sporten en op school van die drinkbekers. Behalve op werk, loop ik zeker niet de hele dag met dat ding rond, maar als ik 2-3 uur stevig wandel of fiets, dan krijg ik zeker wel dorst voordat ik thuis ben en dan gaat hij dus wel mee en met intensief sporten dus. In een uurtje krachttraining verlies ik enorm veel vocht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven