Hoe vaak vervangen jullie je waterfles?
dinsdag 29 april 2025 om 16:05
Kijk daar heb je het al, ik wandel en fiets maar sporten doe ik niet en 's nachts drink ik niet, na 22.00 uur al niet meer want anders 's nachts steeds eruit om naar de w.c. te gaan. Op vakantie ben ik zo kneuterig dat ik bij benzinepompen een broodje en bak koffie koop en dat buiten op zo'n picknickbankje ga nuttigen. Helemaal blij en in vakantiestemming. Soms ben ik nog maar 100 kilometer van huis.Lila-Linda schreef: ↑29-04-2025 16:00- Sporten
- S nachts, een glas wordt een kattendrinkbak
Op vakantie neem ik blikjes mee
dinsdag 29 april 2025 om 16:12
Dat kan, ik vind het bij warm weer wel fijn om een flesje bij te hebben. Heb meestal geen zin om dan een flesje water onderweg te kopen of ergens te gaan zitten. Hier in de buurt zijn ook verschillende watertap punten waar je je flesje kan vullen.Renkya schreef: ↑29-04-2025 15:55Nee dan drink ik niets, ging elke dag 2 uur wandelen met hondjes en dronk thuis. Mijn werk is 15 kilometer fietsen en drink onderweg ook niets. Ga ik een hele dag erop uit dan neem ik een tas eten en drinken mee van huis of nog liever even ergens iets drinken en een puntzak patat scoren.
dinsdag 29 april 2025 om 16:20
Had ooit Dopper van plastic, maar ging kapot, 2e stonk na de vaatwasser en toen overgestapt op rvs fles. Uiteindelijk rvs met isolerende functie gekocht. Heb er 2, een kleine en grote fles. Rest welke nog heel waren weggeven (uiteraard goed schoongemaakt).
Ik neem eigenlijk altijd water mee als ik lange auto rit heb of dagje wegga. Zomers sowieso. Vorig jaar in EU stad geweest en was het 30 graden. Wel fijn om een fles water te kunnen vullen op tappunt plekken ipv steeds wat te kopen.
Drinken kopen in bijvoorbeeld pretpark is ook duur (bijna 4€ voor een flesje) en koop je uiteindelijk ook een plastic flesje die je meteen weer weggooit. Geef dat liever uit aan wat lekkers te eten. Tijdens sport heb ik altijd water mee.
Ik neem eigenlijk altijd water mee als ik lange auto rit heb of dagje wegga. Zomers sowieso. Vorig jaar in EU stad geweest en was het 30 graden. Wel fijn om een fles water te kunnen vullen op tappunt plekken ipv steeds wat te kopen.
Drinken kopen in bijvoorbeeld pretpark is ook duur (bijna 4€ voor een flesje) en koop je uiteindelijk ook een plastic flesje die je meteen weer weggooit. Geef dat liever uit aan wat lekkers te eten. Tijdens sport heb ik altijd water mee.
dinsdag 29 april 2025 om 16:40
Ik heb sinds een aantal jaren een rvs fles en ik ben niet van plan die weg te doen, tenzij hij op de een of andere manier stuk zou gaan. Ik gebruik hem als ik lang onderweg ben of als het erg warm is, in het laatste geval vooral om water bij me te hebben voor mijn hond. De zeventig jaar zal ik niet volmaken, tenzij ik honderddertig wordt.
dinsdag 29 april 2025 om 16:50
Dit gaat over milieu impact. Maar hoe zit het met microplastics die je binnenkrijgt uit een plastic fles? Misschien valt het mee hoor, ik weet het niet, maar het lijkt me ook wel een factor.Presto schreef: ↑29-04-2025 15:37Zie uitleg hier bijvoorbeeld: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... n-rvs-fles
Verder vind ik water uit een dopper stinken. Dat drink ik alleen in noodgevallen. Ik heb ook niet vaak een waterfles mee, maar wel voor langere wandelingen of fietstochten. Ik krijg snel hoofdpijn als ik dan niet drink.
dinsdag 29 april 2025 om 17:01
dinsdag 29 april 2025 om 17:02
Ik werk regelmatig op plekken zonder kraan. Dus zeker als het warm is altijd water mee.wolkie schreef: ↑29-04-2025 15:52Mag ik vragen waarom jullie een waterfles gebruiken?
Ik snap het namelijk alleen bij intensief sporten dat je tussendoor een slok water neemt of bij een verre reis per auto of trein (maar dan heb ik het over echt een paar uur) maar voor de rest begrijp ik dat steeds willen drinken echt niet. Ik heb dus geen fles in huis omdat ik niet zou weten wanneer te gebruiken. Ik wandel echt veel maar kan gerust zonder water voor 1 á 2 uur. Het is alleen maar extra ballast.
dinsdag 29 april 2025 om 17:02
dinsdag 29 april 2025 om 17:05
Daarom neem ik bij temperaturen tegen de 30 graden wel drinken mee voor onderweg, maar voor de rest kan ik best een paar uur zonder water, ook in een megafile.
dinsdag 29 april 2025 om 17:08
36 jaar voor enkelwandige flessenPresto schreef: ↑29-04-2025 15:37Zie uitleg hier bijvoorbeeld: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... n-rvs-fles

Heb de mijne al een jaar of 12 dus ben al aardig op weg

.
dinsdag 29 april 2025 om 17:16
Dit idd. Plastic is niet goed voor je gezondheid en zeker niet als je de fles in de vaatwasser doet. Ik heb zowel flessen van RVS, als van glas en Doppers (gezien je die overal als promotiemateriaal krijgt).
Ik gebruik flessen tot ze kapot gaan of kwijtraken. Ik reinig flessen met een flessenborstel en afwasmiddel.
Waterflessen zorgen ervoor dat ik genoeg drink en gezien ik hoofdzakelijk water drink en water onderweg kopen extreem duur is, heb ik m'n fles standaard bij mij.
dinsdag 29 april 2025 om 17:41
Ik gebruik al jaren mepal flesjes, die zijn goed schoon te houden en lekken (tot zover) nooit. Ik vervang ze dus ook nooit..
Qua waar een fles gebruiken: Op mijn werk hebben we een kraan met bruiswater waarmee ik 'm vul. We hebben geen bekertjes oid meer, dus anders zou ik het in mijn koffiebeker moeten doen..
Verder in de trein en bij wandelen, dus al met al zeer regelmatig.
Qua waar een fles gebruiken: Op mijn werk hebben we een kraan met bruiswater waarmee ik 'm vul. We hebben geen bekertjes oid meer, dus anders zou ik het in mijn koffiebeker moeten doen..
Verder in de trein en bij wandelen, dus al met al zeer regelmatig.
dinsdag 29 april 2025 om 17:54
Squishmallow schreef: ↑29-04-2025 14:26ik las net dat je waterflessen eigenlijk ieder jaar moet vervangen bij intensief gebruik
Waar las je dat? Denk dat er heel veel misinformatie bestaat op internet. En het zou me weer helemaal niks verbazen als waterfles fabrikanten zulk nieuws anoniem verspreiden.

dinsdag 29 april 2025 om 18:12
Maar daar waar je uit drinkt is ook van plastic/kunststof toch.
Ik heb een thermosbeker, al jaren. Bovenkant waar je uit drinkt is kunststof/plastic, die zou je dan ook jaarlijks moeten vervangen.
Ik heb hem al jaren.
dinsdag 29 april 2025 om 18:35
pompelmoentje schreef: ↑29-04-2025 18:12Maar daar waar je uit drinkt is ook van plastic/kunststof toch.
Ik heb een thermosbeker, al jaren. Bovenkant waar je uit drinkt is kunststof/plastic, die zou je dan ook jaarlijks moeten vervangen.
Ik heb hem al jaren.
Gaat natuurlijk ook om de microplastics in het hele flesje.
Such fun!1
dinsdag 29 april 2025 om 18:45
Ik las het hier: https://www.libelle.nl/persoonlijk/zo-w ... ~b02bc145/
En het staat ook op verschillende sites van waterfles bedrijven maar die willen er natuurlijk meer verkopen.
Het gaat voornamelijk om de groei van bacteriën.
En het staat ook op verschillende sites van waterfles bedrijven maar die willen er natuurlijk meer verkopen.
Het gaat voornamelijk om de groei van bacteriën.
dinsdag 29 april 2025 om 18:50
Ik gebruik mijn waterfles op mijn werk (geen glazen), bij het sporten, ik neem m mee tijdens een dagje weg (dan hoef ik niets te kopen), hij staat thuis vaak naast me als ik in de tuin aan het werk ben, als ik denk lang te gaan wandelen of fietsen gaat hij mee, en als ik met de kinderen op stap ben heb ik er eigenlijk ook altijd een bij me (mamaaaaa doordat).
Ik ben dol op zoete drankjes. Mijn waterfles helpt me om vaker water te kiezen.
Daarnaast is eigen eten+drinken mee voor het geval dat een gewoonte.
We hebben heel lang gewoon geen geld gehad om onderweg maar wat te halen.
Dan ging ik zoete drankjes èn gekochte flesjes water meeslepen.
Nu alleen een hervulbare waterfles.
Gezonder, scheelt gezeul aan drankjes, beter voor het milieu dan weggooiflesjes meenemen, en scheelt een hoop geld met op locatie kopen.
Ik ben dol op zoete drankjes. Mijn waterfles helpt me om vaker water te kiezen.
Daarnaast is eigen eten+drinken mee voor het geval dat een gewoonte.
We hebben heel lang gewoon geen geld gehad om onderweg maar wat te halen.
Dan ging ik zoete drankjes èn gekochte flesjes water meeslepen.
Nu alleen een hervulbare waterfles.
Gezonder, scheelt gezeul aan drankjes, beter voor het milieu dan weggooiflesjes meenemen, en scheelt een hoop geld met op locatie kopen.
dinsdag 29 april 2025 om 18:59
Als ik geen waterfles heb dan drink ik veel te weinig. Ik ben regelmatig uren op stap en heb altijd een waterfles mee anders moet ik een flesje kopen. Daarnaast wil ik ook altijd iets voor de kinderen meehebben.wolkie schreef: ↑29-04-2025 15:52Mag ik vragen waarom jullie een waterfles gebruiken?
Ik snap het namelijk alleen bij intensief sporten dat je tussendoor een slok water neemt of bij een verre reis per auto of trein (maar dan heb ik het over echt een paar uur) maar voor de rest begrijp ik dat steeds willen drinken echt niet. Ik heb dus geen fles in huis omdat ik niet zou weten wanneer te gebruiken. Ik wandel echt veel maar kan gerust zonder water voor 1 á 2 uur. Het is alleen maar extra ballast.
Genoeg water drinken is heel erg belangrijk en gezond, dus dan maar een zwaardere tas mee.
dinsdag 29 april 2025 om 19:20
Op mijn werk om uit te drinken. Er wordt niet zo goed voor ons gezorgd.wolkie schreef: ↑29-04-2025 15:52Mag ik vragen waarom jullie een waterfles gebruiken?
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
dinsdag 29 april 2025 om 19:44
Hoe bedoel je? Ik doe er water uit de kraan in, en de fles zelf is helemaal van RVS. Behalve een dun ringetje op/om de binnenkant van de dop idd, dat is van plastic of silliconen.pompelmoentje schreef: ↑29-04-2025 18:12Maar daar waar je uit drinkt is ook van plastic/kunststof toch.
Ik heb hem al jaren.
Deze heb ik (niet meer te koop zie ik) https://www.xenos.nl/thermosfles-rvs-450-ml
Op de afbeelding lijkt er iets zwarts/plastic aan/in te zitten, dat heeft die van mij niet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in