Napraattopic 2025.4, met geklets.
zaterdag 12 april 2025 om 00:31
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 8 mei 2025 om 21:22
donderdag 8 mei 2025 om 21:30
donderdag 8 mei 2025 om 22:07
donderdag 8 mei 2025 om 22:42
Hij is pas 69!
donderdag 8 mei 2025 om 23:01
Dat is 9 jaar jonger dan Potus!
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
vrijdag 9 mei 2025 om 00:15
Ach ja, die verwondering heb ik dan weer vaak bij wat ik hoor en less over bruiloften, zwangerschappen gezinslevens. Je kunt er maar druk mee zijn.
Ik ben trouwens niet katholiek, noch opgevoed met welk geloof dan ook. Juist daarom vind ik zo'n inkijkje vaak wel intrigerend. En rituelen en symbolen soms ontroerend. Ik ben sowieso de laatste tijd wat sneller ontroerd door mensen van de generatie babyboomer. Zal wel te maken hebben met de kwetsbaarheid die er sinds enkele jaren flink inhakt(e) bij mijn ouders (vroege zeventigers) en met de tijd van het jaar (4/5 mei en de rap verdwijnende eerste generatie en een ook kwetsbaarder wordende tweede generatie).
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
vrijdag 9 mei 2025 om 00:16
Ik hoor op de radio bij kenners/betrokkenen vooral de derde reden: je wilt er niet te lang aan vast zitten

vrijdag 9 mei 2025 om 10:07
Van harte gefeliciteerd met je rijbewijs Hijodelaluna!
Jammer voor je zoon LV, maar 3x is scheepsrecht zoals ik dan altijd maar zeggen. Gaat vast goedkomen!
Ik ben officieel katholiek, gedoopt, communie en vormsel gedaan. Maar daarmee houden mijn katholieke activiteiten wel op. Heb me nooit uit laten schrijven omdat ik daar ook niet perse de behoefte voor voel. Mijn ouders zijn heel katholiek opgevoed dus was het destijds soort van normaal om je kind te dopen enz. Ach, ik vind mijn doopnamen wel mooi, dat dan weer wel.

Jammer voor je zoon LV, maar 3x is scheepsrecht zoals ik dan altijd maar zeggen. Gaat vast goedkomen!
Ik ben officieel katholiek, gedoopt, communie en vormsel gedaan. Maar daarmee houden mijn katholieke activiteiten wel op. Heb me nooit uit laten schrijven omdat ik daar ook niet perse de behoefte voor voel. Mijn ouders zijn heel katholiek opgevoed dus was het destijds soort van normaal om je kind te dopen enz. Ach, ik vind mijn doopnamen wel mooi, dat dan weer wel.
vrijdag 9 mei 2025 om 10:15
canis-felis schreef: ↑09-05-2025 00:16Ik hoor op de radio bij kenners/betrokkenen vooral de derde reden: je wilt er niet te lang aan vast zitten![]()

Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 9 mei 2025 om 10:35
Waarom dan zo lachen? Er zit een legitieme reden achter.
TAFKAPML
vrijdag 9 mei 2025 om 12:28
Hm, werd misschien ook een beetje ingegeven door mijn emoticon. Ik begrijp de reden, maar vind het tegelijkertijd ergens ook wel wat bijzonder. Maar ja, dat is het hele gebeuren wel. Voor mij was vooral de formulering "eraan vastzitten" (wat ik volgens mij ook wel letterlijk heb horen zeggen) wel komisch.
vrijdag 9 mei 2025 om 12:50
vrijdag 9 mei 2025 om 15:26
Fijn Hijo! En meteen een hart onder de riem voor zoonliefHijodelaluna schreef: ↑09-05-2025 12:50Dank allen voor de felicitaties! 4x over gedaan, en met "de slechtste rit" van de 4 geslaagd. Gevoelsmatig dan, er ging een hoop niet perfect, maar ik kon daardoor wel laten zien dat ik het allemaal veilig kon oplossen. Heel blij nu, kan niet wachten om zelf te gaan rijden!

Moet je lang wachten voor je je 'roze papiertje' op kan halen?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
vrijdag 9 mei 2025 om 17:02
Ik had al, optimistisch, een afspraak ingepland toen ik mijn afrijddatum wist. Annuleren kan natuurlijk altijd nog. Maar toen was t al praktisch vol... dus dinsdag aanvragen en de week erop ophalen!Lady*Voldemort schreef: ↑09-05-2025 15:26Fijn Hijo! En meteen een hart onder de riem voor zoonlief
Moet je lang wachten voor je je 'roze papiertje' op kan halen?
vrijdag 9 mei 2025 om 18:30
Hijodelaluna schreef: ↑09-05-2025 17:02Ik had al, optimistisch, een afspraak ingepland toen ik mijn afrijddatum wist. Annuleren kan natuurlijk altijd nog. Maar toen was t al praktisch vol... dus dinsdag aanvragen en de week erop ophalen!
Lekker! Heb je al een autootje op het oog?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in