Welke (tweedehands) designertas
zaterdag 10 mei 2025 om 23:17
Als ik mijn studie heb behaald, dan mag ik van mezelf een designertas uitzoeken en de eindstreep komt nu echt eindelijk in zicht!
Ik ben er alleen helemaal niet in thuis. Voor de beeldvorming: normaal gesproken koop ik mijn kleding op Vinted en heel af en toe wat nieuws in de sale.
Nu overweeg ik op Vestiaire iets te kopen, want dan blijf ik nog een beetje dichtbij mezelf. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken...
Ik wil iets elegants, tijdloos, klassieks. Een handtas die je crossbody kan dragen.
Welke merken kan ik het beste op zoeken?
Louis Vuitton heb ik zelf bijvoorbeeld een bepaalde connotatie bij, maar ik heb geen idee wat de algemene associaties bij andere merken zijn.
Een logo mag best in beeld zijn, maar het moet niet te schreeuwerig zijn.
Concrete voorbeelden zijn zeker welkom! Budget is nog niet definitief vastgesteld, maar ik denk nu aan zo'n max €2000.
Ik ben er alleen helemaal niet in thuis. Voor de beeldvorming: normaal gesproken koop ik mijn kleding op Vinted en heel af en toe wat nieuws in de sale.
Nu overweeg ik op Vestiaire iets te kopen, want dan blijf ik nog een beetje dichtbij mezelf. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken...
Ik wil iets elegants, tijdloos, klassieks. Een handtas die je crossbody kan dragen.
Welke merken kan ik het beste op zoeken?
Louis Vuitton heb ik zelf bijvoorbeeld een bepaalde connotatie bij, maar ik heb geen idee wat de algemene associaties bij andere merken zijn.
Een logo mag best in beeld zijn, maar het moet niet te schreeuwerig zijn.
Concrete voorbeelden zijn zeker welkom! Budget is nog niet definitief vastgesteld, maar ik denk nu aan zo'n max €2000.
zondag 11 mei 2025 om 00:09
Waarom wil je perse een designer tas, als je nog geen idee hebt welke? Ik kan me voorstellen dat je misschien al jaren een bepaald model op het oog hebt, dat je jezelf daar dan op trakteert, als beloning. Maar als je dat niet hebt, waarom koop je dan niet iets anders duurs, wat je jezelf normaal niet zou gunnen? Iets waar je wel al jaren naar kijkt, of verlangt.
zondag 11 mei 2025 om 00:17
zondag 11 mei 2025 om 00:58
Wil je het gebruiken dan zou ik kijken naar iets wat echt past bij jou.
Dan gaat gewoon om smaak en je budget.
En anders zou ik kijken welk merk en model de afgelopen 30 jaar qua waarde is blijven stijgen en idd kijken of er niet iets kan zijn met merk wat eerdaags wel een dip in waarde kan voorspellen en een investering maken.
Dan gaat gewoon om smaak en je budget.
En anders zou ik kijken welk merk en model de afgelopen 30 jaar qua waarde is blijven stijgen en idd kijken of er niet iets kan zijn met merk wat eerdaags wel een dip in waarde kan voorspellen en een investering maken.
zondag 11 mei 2025 om 04:29
Maar als je dat al jarenlang verlangt moet je toch juist een idee hebben van wat je verlangt? Nu verlang je een designertas maar dat is wel heel erg breed.Karrota schreef: ↑11-05-2025 00:17Omdat ik al jaren een designertas verlang. Ik kwijl bij vanalles wat ik tegenkom, vandaar dat ik nooit een favoriet heb kunnen vaststellen. En het was altijd: misschien, ooit. Dat was te vaag om mijn zinnen ergens op te zetten.
Voor de rest heb ik 0 (grote) wensen. Dit is de wens.
zondag 11 mei 2025 om 05:26
Ik vind dit echt zo'n rare vraag! Je vindt een tas mooi en ontdekt dan dat het een design is en een boel geld kost. Of je bent al jaaaaaren fan van een bepaalde ontwerper en hoopt nu eindelijk eens een tas van dat merk te kunnen kopen.
Maar een designertas, omdát het een designertas is...? Terwijl je geen idee hebt welk merk of hoe hij eruit moet zien? Heel vreemd.
Dat klinkt voor mij als kopen om het kopen en hebben om het hebben. En dat voor € 2000. Wow.
Maar een designertas, omdát het een designertas is...? Terwijl je geen idee hebt welk merk of hoe hij eruit moet zien? Heel vreemd.
Dat klinkt voor mij als kopen om het kopen en hebben om het hebben. En dat voor € 2000. Wow.
We're just two lost souls
zondag 11 mei 2025 om 07:05
zondag 11 mei 2025 om 08:16
Als ik specifiek zoek op dure designer tas kom ik van alles tegen.
Een Hermès van 130k
Een gehaakte markttas voor 1600 euro
En alles daartussen.
Kijk eens bij de Bijenkorf. Als daar iets leuks ligt, ga je zoeken naar een 3e of 4e hands
Een Hermès van 130k
Een gehaakte markttas voor 1600 euro
En alles daartussen.
Kijk eens bij de Bijenkorf. Als daar iets leuks ligt, ga je zoeken naar een 3e of 4e hands
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
zondag 11 mei 2025 om 08:30
Dit inderdaad. Misschien is meer de vraag: wat vinden jullie nu echt mooie merken/modellen.Marianneke schreef: ↑11-05-2025 07:05Volgens mij is de vraag vooral welke associaties bepaalde merken hebben en welke logos niet teveel opvallen. Zodat ze bij specifieke merken kan zoeken.
Ik heb overigens geen idee, kan je niet helpen TO. Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden.
zondag 11 mei 2025 om 08:35
Zal het proberen uit te leggen.Kattentuintje schreef: ↑11-05-2025 05:26Ik vind dit echt zo'n rare vraag! Je vindt een tas mooi en ontdekt dan dat het een design is en een boel geld kost. Of je bent al jaaaaaren fan van een bepaalde ontwerper en hoopt nu eindelijk eens een tas van dat merk te kunnen kopen.
Ik heb veel tassen, en vind veel tassen mooi. Als ik online of fysiek naar designertassen kijk, dan vind ik ook heel veel mooi (zal zo wat voorbeelden posten). Ja ik geniet ook heel erg van een tas van €50, maar ik heb wel eerder vaak gedacht: als ik er ooit het geld voor heb, dan koop ik eens een hele dure/bijzondere.
En het is toch altijd hebben om het hebben?? Niemand op de wereld heeft een designertas nodig. Uiteindelijk koopt iedereen het alleen maar omdat hij het en een mooie tas is, en het een merknaam heeft.
Mijn probleem is alleen dat ik iets teveel mooi vind en nu niet weet hoe ik het best een keuze kan maken.
zondag 11 mei 2025 om 08:41
Ga je dan echt voor het merk of voor de kwaliteit? In dat geval heb ik nog twee merken die tassen maken van dezelfde kwaliteit, nog steeds erg duur maar iets minder duur. De crossbody “marly” in pecarus uitvoering van Ms Mollerus lijkt erg veel op de crossbody van Louis Vuitton en is dezelfde kwaliteit. Ook de Italiaanse tassen van Buti pelleteri zijn prachtig met leer gevoerd en mooie modellen. Kwaliteit doet niet onder voor designermerken. Ik ken iemand die tassen maakt en veel kennis heeft van designertassen en van haar heb ik deze tips. Die tassen van Buti zie je de kwaliteit ervan af en zonder een opzichtig merk.
https://www.wardow.com/nl/maison-moller ... 18-nl.html
https://www.wardow.com/nl/maison-moller ... 18-nl.html
urbanmom wijzigde dit bericht op 11-05-2025 08:44
6.29% gewijzigd
zondag 11 mei 2025 om 08:43
Wat ik mooi vind en denk dat het tijdloze klassiekers zijn:
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 7981.shtml
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 2646.shtml
(Wel wat groter merk in beeld)
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 9359.shtml
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 8149.shtml
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 8374.shtml
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 7981.shtml
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 2646.shtml
(Wel wat groter merk in beeld)
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 9359.shtml
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 8149.shtml
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 8374.shtml
zondag 11 mei 2025 om 09:10
Nieuw worden de tassen ook steeds duurder, dus als je voor €2000 bijvoorbeeld een Chanel wilt kopen kom je toch bij een tweedehands uit.Marianneke schreef: ↑11-05-2025 09:07Maar als die tassen steeds meer waard worden moet je dus als je niet teveel uit wilt geven juist niet naar tweedehands kijken?
zondag 11 mei 2025 om 09:24
Wat ik me (oprecht) afvraag:
wat doe je met zo’n dure designertas?
Koop je die als investering in de hoop dat hij meer waard wordt? En laat je hem dus beschermd door papier/een doos in de kast staan? Onder een glazen stolp zodat je er naar kan kijken?
Draag je de tas maar ben je dan niet constant bang dat hij beschadigd door je eigen lompigheid, door die van een ander, van het zweet in je hand? dat iemand je beroofd van je tas?
Koop je die als investering in de hoop dat hij meer waard wordt? En laat je hem dus beschermd door papier/een doos in de kast staan? Onder een glazen stolp zodat je er naar kan kijken?
Draag je de tas maar ben je dan niet constant bang dat hij beschadigd door je eigen lompigheid, door die van een ander, van het zweet in je hand? dat iemand je beroofd van je tas?
himalaya wijzigde dit bericht op 11-05-2025 09:44
3.42% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 11 mei 2025 om 09:27
Ik heb al jaren een Louis Vuitton neverfull en heb daar nog nooit een rare opmerking over gekregen of mensen gehad die me raar aankeken ofzo. Dus qua merk is het volgens mij gewoon prima. Je hebt hem tegenwoordig ook met een hengsel voor over de schouder, maar die is denk ik nog niet tweedehands te vinden. Ik moet hem nu wel laten repareren helaas, want het stiksel bij de hengsels is stuk en de leren rand bovenop is ook stuk. Verder ziet hij er na bijna 18 jaar nog steeds top uit! Ben alleen bang voor de prijs die ik mag betalen voor reparatie. Moet dan naar de winkel voor een prijsopgave en woon daar niet echt vlakbij.
zondag 11 mei 2025 om 09:42
Hier ook vintage LV gehad, 2 stuks. Maar weer verkocht. Ik vond de kwaliteit matig. Leren hengsels scheurde snel in.Irregular_Choice schreef: ↑11-05-2025 09:27Ik heb al jaren een Louis Vuitton neverfull en heb daar nog nooit een rare opmerking over gekregen of mensen gehad die me raar aankeken ofzo. Dus qua merk is het volgens mij gewoon prima. Je hebt hem tegenwoordig ook met een hengsel voor over de schouder, maar die is denk ik nog niet tweedehands te vinden. Ik moet hem nu wel laten repareren helaas, want het stiksel bij de hengsels is stuk en de leren rand bovenop is ook stuk. Verder ziet hij er na bijna 18 jaar nog steeds top uit! Ben alleen bang voor de prijs die ik mag betalen voor reparatie. Moet dan naar de winkel voor een prijsopgave en woon daar niet echt vlakbij.
Voor iedereen een groene tuin
zondag 11 mei 2025 om 09:45
Misschien waren die nieuwer? Dat de kwaliteit later veranderd is ofzo. De hengsels zijn bij de mijne nog steeds prima. Alleen het stiksel laat los, dus de 2 delen komen van elkaar nu. Gebruik mijn tas ook echt heel veel. Altijd naar mijn werk mee en doe er ook boodschappen enz in.GroenTuintje schreef: ↑11-05-2025 09:42Hier ook vintage LV gehad, 2 stuks. Maar weer verkocht. Ik vond de kwaliteit matig. Leren hengsels scheurde snel in.
zondag 11 mei 2025 om 09:46
Ze kwamen uit uit de jaren 90, toen er ook nog een laagje goud op het slot zatIrregular_Choice schreef: ↑11-05-2025 09:45Misschien waren die nieuwer? Dat de kwaliteit later veranderd is ofzo. De hengsels zijn bij de mijne nog steeds prima. Alleen het stiksel laat los, dus de 2 delen komen van elkaar nu. Gebruik mijn tas ook echt heel veel. Altijd naar mijn werk mee en doe er ook boodschappen enz in.

Voor iedereen een groene tuin
zondag 11 mei 2025 om 09:48
Die wilde ik net noemen, kan je voor dat bedrag ook gewoon nieuw kopen.Irregular_Choice schreef: ↑11-05-2025 09:27Ik heb al jaren een Louis Vuitton neverfull en heb daar nog nooit een rare opmerking over gekregen of mensen gehad die me raar aankeken ofzo. Dus qua merk is het volgens mij gewoon prima. Je hebt hem tegenwoordig ook met een hengsel voor over de schouder, maar die is denk ik nog niet tweedehands te vinden. Ik moet hem nu wel laten repareren helaas, want het stiksel bij de hengsels is stuk en de leren rand bovenop is ook stuk. Verder ziet hij er na bijna 18 jaar nog steeds top uit! Ben alleen bang voor de prijs die ik mag betalen voor reparatie. Moet dan naar de winkel voor een prijsopgave en woon daar niet echt vlakbij.
Zijn ook versies zonder opzichting LV-logo van.
zondag 11 mei 2025 om 09:56
Bekijk die eerste tas-link van TO eens. Een Chanel van €1243!!! De staat van de binnenkant is zo slecht dat ik mijn tas normaalgesproken dan weg zou doen. Ziet eruit of het aan elkaar geplakt heeft gezeten en losgetrokken is. En ook aan de buitenkant best behoorlijke gebruikerssporen! (Hoeken bijv afgesleten).himalaya schreef: ↑11-05-2025 09:24Wat ik me (oprecht) afvraag:
(Of begrijp ik die tassen gewoon niet en is deze zo geproduceerd, met vintage-look. Zou ook prima kunnen, heb hier echt geen verstand van

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in