Mode & Beauty alle pijlers

Welke (tweedehands) designertas

10-05-2025 23:17 68 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik mijn studie heb behaald, dan mag ik van mezelf een designertas uitzoeken en de eindstreep komt nu echt eindelijk in zicht!

Ik ben er alleen helemaal niet in thuis. Voor de beeldvorming: normaal gesproken koop ik mijn kleding op Vinted en heel af en toe wat nieuws in de sale.

Nu overweeg ik op Vestiaire iets te kopen, want dan blijf ik nog een beetje dichtbij mezelf. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken...

Ik wil iets elegants, tijdloos, klassieks. Een handtas die je crossbody kan dragen.
Welke merken kan ik het beste op zoeken?
Louis Vuitton heb ik zelf bijvoorbeeld een bepaalde connotatie bij, maar ik heb geen idee wat de algemene associaties bij andere merken zijn.
Een logo mag best in beeld zijn, maar het moet niet te schreeuwerig zijn.

Concrete voorbeelden zijn zeker welkom! Budget is nog niet definitief vastgesteld, maar ik denk nu aan zo'n max €2000.
Hier wel een designer liefhebber!

Vintage zou ik alleen kopen in perfecte staat. Jouw eerste linkje van Chanel is echt wel in hele slechte staat, dan gaat de waarde flink naar beneden. En in praktijk zal je die ook niet willen dragen, omdat het er oud uitziet.

Ik zou juist kijken naar wat je ook in de winkel kan kopen. Want het is ook gewoon een leuke ervaring!

Gucci marmont van leer zitten net boven de 2000 (super mini wel op 1100).
Ook Saint Laurent zou je naar kunnen kijken.
GroenTuintje schreef:
11-05-2025 08:47
Hier vintage Chanel tassen :) maar die heb ik voor een prikkie nog kunnen kopen op mp paar jaar terug. Tegenwoordig mag er een 0 achter :P
Ik zou zelf nooit designer tassen op mp durven kopen. Hoe weet je of deze echt zijn?
En voor een prikkie, ik verwacht dat het nog steeds 2k-3k was 😉
Ik vind alle tassen uit je link wel mooi. Ik ben zelf wel meer voor een tas met een niet al te opzichtig logo ( Gucci zou voor mij afvallen). Ik vind zelf Louie Vuitton een beetje ordi maar dat komt vooral door de bn’ers die het merk dragen en omdat er zo duidelijk een logo op staat. Ik vind die van Chanel en Dior uit je link erg mooi.
ach.. ik doe ook maar wat..
Reisverslaafde schreef:
11-05-2025 10:23
Ik zou zelf nooit designer tassen op mp durven kopen. Hoe weet je of deze echt zijn?
Zijn idd van marktplaats en komen uit de jaren 90. Nee, de waarde zal wel die prijs zijn, maar ik heb er 10% vd prijzen van betaald. Mensen die veel vintage tassen hadden geërfd of geld nodig hadden. Ja het zijn echte, ik heb een expert ervoor benaderd, zij had een handel in vintage Chanel tassen :). Waren overigens mazzeltjes die tassen, ik kom het helaas niet meer tegen. Wel eens een tas laten gaan, wel spijt achteraf, want destijds vond ik het te duur, maar was achteraf helemaal niet duur.
Voor iedereen een groene tuin
Ik ben verliefd op de birkin bag van hermes, maar dat is compleet onbetaalbaar en daar zou ik eerlijk gezegd het geld ook niet voor over hebben. Als ik zoveel geld heb dan liever naar een goed doel.

Ik snap je echter wel...soms heb je gewoon een droom en daar moet je voor gaan. De een een mooie reis en de ander een mooie tas.
GroenTuintje schreef:
11-05-2025 10:28
Zijn idd van marktplaats en komen uit de jaren 90. Nee, de waarde zal wel die prijs zijn, maar ik heb er 10% vd prijzen van betaald. Mensen die veel vintage tassen hadden geërfd of geld nodig hadden. Ja het zijn echte, ik heb een expert ervoor benaderd, zij had een handel in vintage Chanel tassen :). Waren overigens mazzeltjes die tassen, ik kom het helaas niet meer tegen. Wel eens een tas laten gaan, wel spijt achteraf, want destijds vond ik het te duur, maar was achteraf helemaal niet duur.
Zo dat klinkt zeker als een mazzeltje 🤩
Ik heb zelf ook een classic flap en ondanks dat ik hem weinig gebruik geen spijt van. Inmiddels is hij zeker het dubbele waard.
Wat dat betreft kan je altijd doorverkopen met winst mocht je spijt krijgen.
Ik vind persoonlijk de tassen van Chloe en Mulberry mooi en die zijn nieuw rond de 2000 euro. Heb er meermaals over getwijfeld er een te kopen, maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik nerveus werd van het idee met een tas van 2000 euro rond te lopen vanwege de grotere kans op diefstal.
Reisverslaafde schreef:
11-05-2025 10:23
Je kan via Vinted kopen dan, zij hebben de service dat ze testen op echtheid. Er is een kopje designer en daar kan je redelijk veilig kopen.
Ook wordt geld vastgehouden tot de koper aangeeft dat artikel er is en in juiste staat is opgestuurd.
Volgens mij doen ze ook fysieke testen voor een fee.
Al 20 jaar een tassen liefhebber hier. Ik draag verder nooit designer kleding, ik vind daar weinig verschil in. Schoenen, riemen en tassen zijn een uitzondering.

Ik heb van alles gehad van Chanel, Tod's, Mulberry, Vuitton etcetera. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar Vuitton canvas omdat de kwaliteit naar mijn idee het beste is. Ik heb een gezin met 3 kinderen en ik ben geen verzamelaar ik wil mijn spullen gebruiken. Het vachetta ruikt echt heerlijk maar ook de Damier ebene lijn is favoriet.

Ik weet niet hoeveel ruimte je in je tas wilt maar ik vind de speedy bandouliere heel fijn. Het oorspronkelijke model komt uit de jaren 30, ze doen niet aan uitverkoop dus daarin zit je ook solide. Louis Vuitton kan alle kanten op, of ordinair of Bilthoven labrador kak. Het hangt heel erg van je eigen stijl af.

Mulberry is ook van hele mooie kwaliteit, inderdaad is de Lily heel mooi je kunt alleen de lengte van het hengsel niet aanpassen en daarom gebruik ik de mijne niet zo veel.
MissNuada schreef:
11-05-2025 11:26
Je kan via Vinted kopen dan, zij hebben de service dat ze testen op echtheid. Er is een kopje designer en daar kan je redelijk veilig kopen.
Ook wordt geld vastgehouden tot de koper aangeeft dat artikel er is en in juiste staat is opgestuurd.
Ja goeie. Zelf daar nooit een designertas gekocht, maar daar zou ik ook wel aandurven.
Zolang er maar door een expert naar gekeken is. Ze kunnen tegenwoordig zo goed namaken.
Stormke81 schreef:
11-05-2025 10:28
Ik ben verliefd op de birkin bag van hermes, maar dat is compleet onbetaalbaar en daar zou ik eerlijk gezegd het geld ook niet voor over hebben. Als ik zoveel geld heb dan liever naar een goed doel.

Ik snap je echter wel...soms heb je gewoon een droom en daar moet je voor gaan. De een een mooie reis en de ander een mooie tas.
De Birkin en de Kelly bag werden prachtig nagemaakt door Buti Pelleterie. Je ziet veel kopieën van deze tassen maar de meesten zijn niet zo mooi als die van Buti. Die Kostten overigens ook nog tegen de € 1000 dus goedkoop waren ze niet! Er is jaren door Hermès geprocedeerd en uiteindelijk heeft Hermès gelijk gekregen en mag Buti ze niet meer maken. Er stond gewoon Buti op die tassen en niet Hermès.

https://www.cliffordchance.com/insights ... emark.html
MissNuada schreef:
11-05-2025 11:26
Ik heb al meerdere malen op social media voorbij zien komen dat een item dat geclassificeerd werd als echt door Vinted toch niet echt bleek te zijn.. ik zou daar dus niet mijn handen voor in t vuur durven te steken.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
himalaya schreef:
11-05-2025 09:24
Wat ik me (oprecht) afvraag:

wat doe je met zo’n dure designertas?
Koop je die als investering in de hoop dat hij meer waard wordt? En laat je hem dus beschermd door papier/een doos in de kast staan? Onder een glazen stolp zodat je er naar kan kijken?

Draag je de tas maar ben je dan niet constant bang dat hij beschadigd door je eigen lompigheid, door die van een ander, van het zweet in je hand? dat iemand je beroofd van je tas?
Ik heb hem gekocht om te gebruiken. Was er in het begin best zuinig op, maar later een stuk minder. Gebruik hem gewoon als dagelijkse tas. Bang om beroofd te worden heb ik nooit gehad. Beschadigd is hij eigenlijk nooit. Alleen dus die leren randjes die versleten zijn en de leren hengsels. Maar dat kan je toch niet voorkomen.
Ik heb zelf een tas van YSL.. die gebruik ik dagelijks, en ja daar zie je dus gebruikssporen op.

Ik overweeg een tweede, een grotere.. maar dat gaat niet over 1 nacht ijs.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
11-05-2025 13:15
Ik heb al meerdere malen op social media voorbij zien komen dat een item dat geclassificeerd werd als echt door Vinted toch niet echt bleek te zijn.. ik zou daar dus niet mijn handen voor in t vuur durven te steken.

Klopt, maar daar hebben ze nu dan weer een extra soort controleservice voor uitgevonden. Die was er eerst niet.
Het zal nooit waterdicht zijn maar het was vooral een reactie op het kopen op marktplaats.

Dan is dit een veel veiliger manier van design kopen dan MP.
Reisverslaafde schreef:
11-05-2025 10:47
Zo dat klinkt zeker als een mazzeltje 🤩
Ik heb zelf ook een classic flap en ondanks dat ik hem weinig gebruik geen spijt van. Inmiddels is hij zeker het dubbele waard.
Wat dat betreft kan je altijd doorverkopen met winst mocht je spijt krijgen.
Ja hier 3 soorten Chanel tassen. Wit (flapbag) zwart (flapbag) en blauw (soort shopper idee) met wit.
Voor iedereen een groene tuin
Wat leuk dit topic, ik voel me altijd een beetje een vreemde eend in de bijt hier op het platteland met mijn voorliefde voor designertassen, daar loopt hier niemand mee. Ik ben altijd blij als ik voor werk of vakantie een keer in een grotere stad ben en mooie tassen kan kijken op voorbijgangers :)

Verder lijk ik wel op jou TO, mijn kleding is meestal ook 2ehands en dat vind ik echt helemaal prima, hecht ik weinig waarde aan. En ik droomde al jaren van een mooie designer tas. Wel een specifieke trouwens (pochette metis van Vuitton, in leer).
Voor een bepaalde mijlpaal, waar een geldbedrag bij hoorde, heb ik mezelf die tas cadeau gedaan.

Ik moet zeggen dat ik er wel gemengde gevoelens bij heb. Ik vind hem prachtig, de kwaliteit is goed, de aankoopervaring was ge-wel-dig. Maar toch zit ergens in mijn hoofd nog soms een stemmetje die zegt, je bent het niet waard, wat zonde zoveel geld voor een tas, oehhh patser, enzovoorts enzovoorts.
Ik probeer de tas desondanks toch altijd te dragen, want ik ben het wel waard, heb er zelf hard voor gewerkt, en buiten dit heb ik geen materiële wensen, ik zou graag van dat stemmetje afkomen. Ik rijd een koekblik en heb al 20 jaar niet meer in een vliegtuig gezeten. Ik houd van tassen en dat mag.

Bij veel designer tassen betaal je natuurlijk flink voor het merk, je kunt dezelfde kwaliteit ook kopen voor een lagere prijs (nog steeds duurder dan een gemiddelde tas uiteraard). Als je daarin geïnteresseerd bent zou je eens kunnen kijken naar Tanner Leatherstein, die ontleedt veel dure designertassen en becommentarieert de kwaliteit.
Verder zou ik net als iemand al eerder schreef, juist niet voor 2ehands gaan. Als dit een mijlpaal markeert en misschien wel een eenmalige aankoop is, dan zou ik een nieuwe tas kopen. Rustig rondkijken wat je mooi vindt en vooral ook wat je zoekt in gebruiksgemak: mijn pochette metis heeft een vakverdeling, ik vind dat perfect maar als je liever een groot zwart gat wilt is dit niet je tas! De neverfull heeft geen sluiting, de tassen met een ketting zijn niet verstelbaar dus die moet je goed passen, etc. Sommige merken hebben echt helemaal nooit korting. Maar bijv bij de Bijenkorf kun je wel soms met korting een mooie designertas vinden.

Ik ben benieuwd waar je op uitkomt!
De neverfull kan je wel enigszins sluiten, of in ieder geval de opening kleiner maken. Als je de zijkanten naar binnen vouwt, kan je bij de leren “touwtjes” aan de zijkant een leren stukje omhoog schuiven waardoor de zijkanten ingevouwen blijven. En er zit een sluitclipje in het midden van de tas. Als je die dan dicht doet, is de opening heel klein. Ik doe dat wel eens op hele drukke plekken, zodat je er niet zo snel iets uit kan jatten.

Afbeelding
ik heb ook voor mijn afstuderen een tas gekocht! maar ik wist al 4 jaar lang welke ik wilde, haha. Ik heb de Sunset tas van YSL met gouden chain en logo. Ben er nog steeds blij, is ook al wat in waarde gestegen haha.

https://www.debijenkorf.nl/saint-lauren ... 1006700000
schoenveter wijzigde dit bericht op 11-05-2025 15:42
Reden: foto werkte niet
38.63% gewijzigd
Ik vind zelf Mulberry en Burberry mooi. Mulberry zal je waarschijnlijk ook nieuw kunnen kopen gezien je budget.

Niet een bekend design merk, maar de Florence School of Leather schijnt hele mooie design tassen te hebben. Ze verzenden ook dacht ik.
https://scuoladelcuoio.it/en/
Bij 2000 euro kun je ook een nieuwe Speedy kopen. Gewoon in de winkel.
Irregular_Choice schreef:
11-05-2025 15:34
De neverfull kan je wel enigszins sluiten, of in ieder geval de opening kleiner maken. Als je de zijkanten naar binnen vouwt, kan je bij de leren “touwtjes” aan de zijkant een leren stukje omhoog schuiven waardoor de zijkanten ingevouwen blijven. En er zit een sluitclipje in het midden van de tas. Als je die dan dicht doet, is de opening heel klein. Ik doe dat wel eens op hele drukke plekken, zodat je er niet zo snel iets uit kan jatten.

Afbeelding
Goeie tip inderdaad. Ik merk dat ik hem helaas niet super praktisch vind. Mis toch dat ik hem niet kan omhangen.
Flashy schreef:
11-05-2025 16:02
Goeie tip inderdaad. Ik merk dat ik hem helaas niet super praktisch vind. Mis toch dat ik hem niet kan omhangen.
Herkenbaar, met een dag shoppen vind ik het ook prettiger om hem om te kunnen hangen. De nieuwe heeft dus wel een lang hengsel

Afbeelding

Maar ja, €2400,- 😬 die van mij was destijds €455,- dus dit is echt even slikken. En sparen vooral ook.
Nietveelmaargenoeg schreef:
11-05-2025 14:26
Maar toch zit ergens in mijn hoofd nog soms een stemmetje die zegt, je bent het niet waard, wat zonde zoveel geld voor een tas, oehhh patser, enzovoorts enzovoorts.
Ik probeer de tas desondanks toch altijd te dragen, want ik ben het wel waard, heb er zelf hard voor gewerkt, en buiten dit heb ik geen materiële wensen, ik zou graag van dat stemmetje afkomen. Ik rijd een koekblik en heb al 20 jaar niet meer in een vliegtuig gezeten. Ik houd van tassen en dat mag.
Iedereen heeft zo z’n zwak/gekte, en voor mij is dat ook tassen. :biggrin: Als het (een keer) kan, lekker doen toch? Ik ga dat ook niet verantwoorden. Ik vind het ook leuk om tassen “in het wild” te spotten, dus ik hoop dat iedereen met een mooie tas die lekker vaak ermee op uit neemt.

OT; Er zijn imho maar weinig tassen écht tijdloos, zelfs als modellen al jaren meegaan kunnen ze alsnog een facelift krijgen of uit het assortiment gaan omdat een nieuwe creative director een andere richting in wil of omdat een merk het op z’n heupen krijgt.

Dus ik zou opteren voor iets waarvan je denkt dat je het zelf héél lang mooi gaat vinden, en iets wat goed past bij jouw voorkeuren en lifestyle, want de kans is ook dat je deze tas niet snel gaat verkopen door de sentimentele waarde. Daarnaast kan de drempel om met zo’n dure tas naar buiten te gaan ook vrij groot zijn, dus als je ‘m daadwerkelijk wilt gaan gebruiken, dan moet je niet nog meer excuses hebben van ‘oh hij is eigenlijk te klein voor mijn spullen’ of ‘de schouderband zit niet lekker’.

Langdurig verliefd worden op een model, je onderzoek doen en afwegen voor jezelf of het echt een match-made-in-heaven is, is voor mij de beste manier om later geen spijt te krijgen van een dergelijke aankoop.
Krulliebollie73 schreef:
11-05-2025 10:24
Ik vind alle tassen uit je link wel mooi. Ik ben zelf wel meer voor een tas met een niet al te opzichtig logo ( Gucci zou voor mij afvallen). Ik vind zelf Louie Vuitton een beetje ordi maar dat komt vooral door de bn’ers die het merk dragen en omdat er zo duidelijk een logo op staat. Ik vind die van Chanel en Dior uit je link erg mooi.
Tig modellen zonder logo en prachtige tassen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven