Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen sinds februari 2025 (bestaand topic)

04-04-2025 10:14 228 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze op verzoek van Ligbedje85 een nieuw topic zodat ik de tabel kan bijhouden. Dit topic loopt al sinds februari en heeft vooralsnog een vaste groep schrijvers.
naamlengtestarthuidigstreeftotaal
Ligbedje851.7876,473,1703,3
Qiya1.687469,6604,4
gonniegijsje1.879689,7866,3
Directeurtje1,789087,6802,4
Rodepeper1,6567,467590,4
Blondie51,7173,269,6663,6
Jola1,748787,4800,6
sierlijk1.718078,3651,7
Eenbeetjevan1.6982.982,4680,5
Daisy19831.6290.486,178,54,3
goedgemutst1.6769,567,8631,7
Bewear1.7278,873,4655,4

Regels
- Meeschrijven is prima, je komt pas in de tabel als je een actieve meeschrijver wordt/bent.
- 1 keer in de 2 weken ruim ik de tabel op, als je niet mee schrijft haal ik je er uit. Wil je er weer in, dan kan dat natuurlijk altijd als je weer actief mee gaat schrijven.
- Tot nu toe verloopt het topic gemoedelijk en met respect. Dat houden we graag zo.
- Gewichten voor in de tabel graag dik gedrukt alleen dan voeg ik ze toe. Ook het totaal. Zodat ik dat erbij kan zetten.

Veel afval plezier, we zijn zo goed bezig!

Link oude topic: lijf-lijn/gezond-afvallen-feb-2025/list ... #p35759530
qiya wijzigde dit bericht op 14-05-2025 08:34
17.40% gewijzigd
Bedankt voor je tips.
Ik zal opnieuw een plan maken voor mezelf.

Die ketose is bekend, ik heb het in een eerder dieet ook gehad. Ook al is het niet fijn, het is een goed teken.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Ik ben weer terug van vakantie. Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan. Vanaf morgen ga ik er weer tegenaan. Maar eerder dan vrijdag (mijn vaste weegdag) ga ik me niet wegen, want ik wil het niet weten :lol:
Koffieleut123 schreef:
04-05-2025 18:02
Wat in het verleden goed werkte: plannen en bijhouden in een app
En hoe gaat het nu? Ben je al 'begonnen'?
Yes Qiya onder de 70 :yes: :cheer2:
Van de ketose wist ik ook, vind ik persoonlijk wel lastig. Ik pak tussendoor maar smintjes..

Bewear goede vakantie gehad?

Koffieleut Ik neem eidn van de middag ook vaak kwark of griekse yoghurt, extra fruit en evt wat granola. Zo voorkom ik snaaien tussen het thuiskomen en koken.

eenbeetjevanditendat we zijn nog aan het kijken waar we naartoe gaan op vakantie, ik wil wel met de auto kunnen en ook geen 8uur in de auto zitten. Jongste heeft reisziekte dus het moet te overzien zijn. Maar m'n 1ste vakantie sinds jaaaren haha, dus heel veel zin in!
Daisy1983 schreef:
11-05-2025 10:31
En hoe gaat het nu? Ben je al 'begonnen'?
Ja deze week netjes bijgehouden. Dit weekend even niet ivm etentjes maar daaromheen eet ik genoeg eiwitten en groente. Ik zie dat het venijn nu vooral in het avondeten zit. Ik zit vaak toch rond de 1000 calorieën wat teveel is icm ontbijt en lunch. Dus dat moet ik beter plannen. Ik voel me goed en gemotiveerd dus ik ga lekker door. Thanks for asking!
Super knap Qiya we eten wel wat gelijk, ik eet ook voornamelijk volgens de schijf van 5 en dan houd ik mijn calorieën bij in myfitness pal. Ik snoep eigenlijk nog wel wat teveel, maar vergeleken met eerder is het prima 😀 ga je nou binnenkort op reis?

koffieleut123 wat fijn! En balans hoort erbij. Had gisteren ook een bbq met rond de 1000 calorieën, voor een keer niet erg, heb ook genoeg verbrand aangezien ik zelf de host was haha..

Maar normaal probeer ik in de ochtend zo'n 300 calorieën, lunch 300 calorieën, avondeten max 600 calorieën en dan voor fruit, kwark, drinken of wat lekkers max 500 tot 600 calorieën. Met de focus op vezels en eiwitten vind ik het goed vol te houden zo 😀 waarschijnlijk zal ik op den duur moeten zakken in calorieën om af te vallen, ben bijvoorbeeld in de winter minder actief. Maar dat zien we dan wel.

Weer een goede week gewenst dames! :yes:
Thanks Daisy!
Is er trouwens nog iemand die de psylliumvezels geprobeerd heeft? Ik heb de pure powder van Jacob Hooij gekocht maar bevalt niks, 3x geprobeerd maar ik krijg het niet goed opgelost, maakt het niet lekkerder.
Zit te denken om het in een andere variant te proberen
Daisy1983 Ik ga eind juli naar India. Dus duurt nog eventjes.

Rodepeper goed idee smintjes!

En psylliumvezels gebruik ik niet, ik eet voldoende graanproducten dus dat werkt in mijn ogen net zo goed. Dagelijkse toiletgang tot nu toe.
Rodepeper schreef:
11-05-2025 18:07
Is er trouwens nog iemand die de psylliumvezels geprobeerd heeft? Ik heb de pure powder van Jacob Hooij gekocht maar bevalt niks, 3x geprobeerd maar ik krijg het niet goed opgelost, maakt het niet lekkerder.
Zit te denken om het in een andere variant te proberen

Ja ik, ik neem 2x per dag 2 theelepels opgelost in een half glas water.. snel drinken en wat water er achteraan.. oplossen in yoghurt oid vind ik echt vies haha. Neem het om de 25gram te halen per dag. De ene dag wel nodig en de andere dag niet.
Daisy1983 schreef:
11-05-2025 19:22
Ja ik, ik neem 2x per dag 2 theelepels opgelost in een half glas water.. snel drinken en wat water er achteraan.. oplossen in yoghurt oid vind ik echt vies haha. Neem het om de 25gram te halen per dag. De ene dag wel nodig en de andere dag niet.
Krijg je het wel goed opgelost? Ik blijf die klonten erin houden.. vind dat echt vies..
Merk je ook dat het werkt?
Rodepeper schreef:
11-05-2025 20:38
Krijg je het wel goed opgelost? Ik blijf die klonten erin houden.. vind dat echt vies..
Merk je ook dat het werkt?
Ik heb de biologische van de kruidvat. Maar het is wel de bedoeling dat je het direct drinkt en niet wacht tot het is uitgezet. Ik merk er eerlijk gezegd weinig van.
Daisy1983 schreef:
11-05-2025 20:42
Ik heb de biologische van de kruidvat. Maar het is wel de bedoeling dat je het direct drinkt en niet wacht tot het is uitgezet. Ik merk er eerlijk gezegd weinig van.
Ik drink het ook gelijk, het wordt echt al heel snel die geleiachtige structuur anders.. Jammer dat je er weinig van merkt.
Ik blijf het nog even proberen, zonde om zo'n pot weg te gooien;)
Lieve allemaal,
Ik was even wat stil hier – ik had een flinke terugslag én een enorme jetlag te pakken. Voel me nog wat ziekjes, maar hoop vanaf morgen weer een beetje op te krabbelen en mezelf te herpakken.
Qiya: vond het trouwens heel interessant om over jouw dieet te lezen! Dank voor het delen 🙏
Ooh wow, ik zit onder de 70 en wat doe ik deze week? 2 dagen geleden na maanden weer chips gekocht en gegeten een zakje van 150gr.
Vandaag sushi gehaald bij thuisbezorgd en dit weekend in 2 dagen een fles wijn soldaat gemaakt omdat we: 'zo lekker in de tuin kunnen zitten'.

Pfff. Rem er op weer. Die chips zorgde echt voor meer trekkracht. Irritant.
Directeurtje wat kut! Inmiddels weer helemaal jezelf?
Ha Qiya, nog steeds griepachtige klachten. Heb morgen nog een belangrijk interview en daarna ga ik een paar dagen uitrusten.

Zet hem op hè, even een weekendje minder is geen ramp, gewoon weer opnieuw beginnen: beginners mind!
Rodepeper schreef:
11-05-2025 20:48
Ik drink het ook gelijk, het wordt echt al heel snel die geleiachtige structuur anders.. Jammer dat je er weinig van merkt.
Ik blijf het nog even proberen, zonde om zo'n pot weg te gooien;)
Zo’n pot heb ik ook nog staan…. maar jeetje wat ik lees nodigt niet uit om het te gebruiken. 🙈 dat gelei-achtige klinkt gruwelijk haha.
@Directeurtje, he bah, wat rot dat je niet fit bent. Kan me voorstellen dat zo’n jetlag je lichaam helemaal uit balans brengt en niet bepaald helpt. Succes morgen, hopelijk daarna even herstel tijd.

@Qiya, grrrr stom hè. Alsof dan ineens de remmen wat los mogen en achteraf baal je. Maar goed, de 6 is aangetikt (super knap!!) je hebt even wat gezondigd (hopelijk van genoten) en nu weer door. Zet hem op!
Ik had een schrik moment op de weegschaal. Had naar mijn idee aardig opgelet, maar niets er af qua gewicht. 3x gesport (hardlopen weer opgepakt). Ik zal te snel resultaat verwachten maar meestal als ik niet zondig en beweeg dan gaan de eerste 2 kilo’s er meteen af. En nu gebeurt er niks 😕
Bij toeval kwam ik dit topic tegen. Paar jaar geleden meegeschreven in een dergelijk topic om van 70 kg naar mijn ideaal gewicht van 65 kg te komen. Dat is toen gelukt!

Ondertussen helaas iets over de 80 kg :-x combinatie van niet opletten, zittend beroep en ouder worden denk ik. Waar ik tot mijn 25e nergens op hoefde te letten en automatisch genoeg bewoog.. werkt dat niet meer zo nu ik 30+ ben :facepalm:

En ben nogal een emotie eter, ik gooi dan met gemak alle goede voornemens door het raam.

Maar ik weet dat ik het kan ! Afgelopen jaar ook al eens 5 kg afgevallen. Puur door calorieën te tellen. Ik hou niet zo van sporten maar ik wandel zo 1,5 a 2 uur per dag (lang leve hondjes). Dus dat wordt mijn plan van aanpak.

Vrijdag weeg ik voor mijn start gewicht (was ik al van plan voordat ik dit topic tegen kwam). En dan schrijf ik graag mee :-D
Frustrerend eenbeetjeditvanditendat!
Eenbeetjevanditendat schreef:
13-05-2025 22:04
Ik had een schrik moment op de weegschaal. Had naar mijn idee aardig opgelet, maar niets er af qua gewicht. 3x gesport (hardlopen weer opgepakt). Ik zal te snel resultaat verwachten maar meestal als ik niet zondig en beweeg dan gaan de eerste 2 kilo’s er meteen af. En nu gebeurt er niks 😕
Kan ook zijn dat je spieren meer vocht vasthouden door ineens meer te sporten he.. gewoon volhouden hoor!
Qiya ik denk dat we dit allemaal wel herkennen, zeker bij een verandering, zoals mooi weer, of even niet zo lekker in je vel, of ziekte. Dan ga je wat anders eten en drinken. Nou nu weer terug naar het nieuwe eetpatroon 💪🙂 ik had gisteravond een gezellige avond met chocola haha.. moest kennelijk ook even. Had een rotdag gehad.. maar nu aan een bakje havermout en zo de Kids op de fiets brengen, is 15 km vandaag.. dat maakt weer heel wat chocola goed zullen we maar zeggen ;-) al vind ik niet dat je altijd hoeft te compenseren hoor
Zag vanochtend de 85 even vluchtig 🥳😀 dus wie weet in de maand mei de -5 wel aantikken..
Succes Pupsel. Weet er helaas alles van.. was altijd wel wat stevig maar na mijn 35e ging het wel hard.. 8-)
Welkom Pupsel, ja hier is de ellende ook begonnen na m'n 35ste. Nu 40+ en eindelijk de sleutel gevonden om weer naar een gezond gewicht te gaan.

Directeurtje succes vandaag, super fijn dat je daarna weer even rustig aan kunt doen. Hopelijk snel beter!

Daisy1983 oe wat tof de 85!! Sowieso ga je die in mei halen! Je kunt het.

Eenbeetjevanditendat komt echt wel goed! Wat Daisy1983 ook zegt, wellicht vocht. Even doorzetten en de kilo's gaan er zo weer af.

Allemaal ja zo is het ook, lief de herkenning en steun. Nu mijzelf weer herpakken. Vanochtend voelt het toch minder erg dan gisteren toen ik al die sushi naar binnen had gewerkt haha.
En ook even genoeg had van die eetrust van 16uur, ik had gewoon zin om later te eten de afgelopen dagen. Lekker buiten, voel me een beetje in vakantie sfeer :daisy:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven