Verloren voelen in vriendinnen groep
woensdag 14 mei 2025 om 11:40
Wie herkent dit ook?
Wij hebben een leuke vriendinnen groep,ze zijn allemaal oprecht aardig.
Ik ben wel de stilste van allemaal,dat is niet erg,dat heb je in elke groep.
Maar als we op pad zijn met mekaar,voel ik me niet altijd gezien,ik hoef geen bijzondere aandacht,maar als ik ergens op reagerer of wat benoem is het van,,,,,oh ja oke.
en weer verder…
Gaan we winkelen,dan is het ;bijmekaar kijken en keuren wat leuk staat aan kleding etc..
Ik ook bijnhun,maar naar mij kijkt niemand en dan na een paar uur:oh heb jij ook nog wat gekocht?
Ik vind het verdrietig,soms denk ik;stel je niet zo aan..
Waarom ik dit plaats;Ik wil deze vriendinnen niet kwijt,maar hoe mee omtegaan.
Er zit 1 dame bij die wel graag de aandacht wil….ik begrijp ook niet dat de andere dat niet zien.
we zijn trouwens wel dames van de leeftijd tussen de 50 en 70…
Wij hebben een leuke vriendinnen groep,ze zijn allemaal oprecht aardig.
Ik ben wel de stilste van allemaal,dat is niet erg,dat heb je in elke groep.
Maar als we op pad zijn met mekaar,voel ik me niet altijd gezien,ik hoef geen bijzondere aandacht,maar als ik ergens op reagerer of wat benoem is het van,,,,,oh ja oke.
en weer verder…
Gaan we winkelen,dan is het ;bijmekaar kijken en keuren wat leuk staat aan kleding etc..
Ik ook bijnhun,maar naar mij kijkt niemand en dan na een paar uur:oh heb jij ook nog wat gekocht?
Ik vind het verdrietig,soms denk ik;stel je niet zo aan..
Waarom ik dit plaats;Ik wil deze vriendinnen niet kwijt,maar hoe mee omtegaan.
Er zit 1 dame bij die wel graag de aandacht wil….ik begrijp ook niet dat de andere dat niet zien.
we zijn trouwens wel dames van de leeftijd tussen de 50 en 70…
woensdag 14 mei 2025 om 11:54
Ik denk dat in een vriendengroep ieder een soort van taak op zich neemt. Je hebt de gangmaker, de juichers en bewonderaars en de stille. Die laatste is er gewoon, dat vindt iedereen fijn en prima maar wordt wel behandeld zoals de rol dat betaamt, namelijk als de stille, degene die niet zoveel aandacht behoeft.
Natuurlijk zien ze wel dat één iemand graag de aandacht heeft, diegene behoort waarschijnlijk tot de gangmakers en dat stoort niemand. Of misschien soms wel maar niet genoeg om er iets mee te doen.
Als je een andere rol wilt... tja, dan zul je je anders mogen opstellen. Meer aandacht mogen vragen dus.
Met kans dat de anderen dat helemaal niet zo leuk vinden want je rol is je rol. Of mensen vinden het juist leuk dat je wat aanweziger bent. Misschien kun je het eens een beetje uitproberen?
Natuurlijk zien ze wel dat één iemand graag de aandacht heeft, diegene behoort waarschijnlijk tot de gangmakers en dat stoort niemand. Of misschien soms wel maar niet genoeg om er iets mee te doen.
Als je een andere rol wilt... tja, dan zul je je anders mogen opstellen. Meer aandacht mogen vragen dus.
Met kans dat de anderen dat helemaal niet zo leuk vinden want je rol is je rol. Of mensen vinden het juist leuk dat je wat aanweziger bent. Misschien kun je het eens een beetje uitproberen?
.
woensdag 14 mei 2025 om 12:01
Natuurlijk zien ze dat. Soms zijn de aandachttrekkers ook juist de mensen die sfeer maken. Niet altijd natuurlijk, maar ik heb zeker vrienden waarvan ik weet dat ze luidruchtiger zijn dan ik, maar er valt wat te lachen, ze hebben leuke verhalen en lol. Je neemt het erbij vanwege de voordelen.
Ik heb ook vrienden die veel stiller zijn dan ik, maar dan moet ik juist meer de toon zetten. Moet je ook net zin in hebben.
Maar in een groep heeft elke type zijn waarde. Ook de rustiger mensen moet je erbij hebben.
Ik zou een enorme introvert trouwens niet zomaar ongevraagd in de spotlights of voor blok zetten. Zit iemand er dan wel op te wachten dat ik ze vraag om hun nieuwe outfit voor de groep te showen.
Overigens, winkelen met vriendinnen, wat een crime lijkt me dat!!! Sinds mijn 15e echt nooit meer gedaan. Helemaal in een groep, oh vreselijk.
Ben je misschien meer een type om 1 op 1 met mensen af te spreken?
Ik heb ook vrienden die veel stiller zijn dan ik, maar dan moet ik juist meer de toon zetten. Moet je ook net zin in hebben.
Maar in een groep heeft elke type zijn waarde. Ook de rustiger mensen moet je erbij hebben.
Ik zou een enorme introvert trouwens niet zomaar ongevraagd in de spotlights of voor blok zetten. Zit iemand er dan wel op te wachten dat ik ze vraag om hun nieuwe outfit voor de groep te showen.
Overigens, winkelen met vriendinnen, wat een crime lijkt me dat!!! Sinds mijn 15e echt nooit meer gedaan. Helemaal in een groep, oh vreselijk.
Ben je misschien meer een type om 1 op 1 met mensen af te spreken?
woensdag 14 mei 2025 om 12:33
Inderdaad misschien is een groep niet zo jouw ding. zeker een wat grotere groep vrouwen kan een overdaad zijn, waarin je niet echt tot je recht komt als wat stiller persoon. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik als ik met een groep vrouwen op pad ben ik eerder de praterige dan de stille personen opzoek. dat vind ik op zo'n moment gezelliger. Ik (zegt ook iets over mij) voel het vaak als 'werken' om met stille mensen op pad te zijn. terwijl ik op rustige moment het fijn vind op met iemand de diepte in te kunnen.
woensdag 14 mei 2025 om 12:52
Wat een duidelijke en fijne waardevolle reacties.
Ik ben absoluut niet heel heel stil hoor ,kan ook dubbel liggen van het lachen.
De dame die aandacht vraag doet dat soms op een manier dat ik denk?.
Beetje achter de ellebogen zo jammer het hoeft niet en als ze geenaandacht krijg pakt ze haar mobiel…ik denk ik ben ook wel hooggevoelig en zie dat soort dingen gebeuren,
lilla-Linda;goeie vraag;waarom deze groep niet verlaten.?
Ze zijn me ook wel dierbaar en soms zijn we met z,n drietjes bijv en dan vind ik het wel fijn.
ze zeggen met regelmaat…jij bent zo lief,dat weet ik,
Maar het niet gezien worden is lastig.
En ik weet IK ben de gene die dat kan veranderen.
maar bijjezelf blijven vind ik ook wel belangrijk…
Beetje achter de ellebogen zo jammer het hoeft niet en als ze geenaandacht krijg pakt ze haar mobiel…ik denk ik ben ook wel hooggevoelig en zie dat soort dingen gebeuren,
Ze zijn me ook wel dierbaar en soms zijn we met z,n drietjes bijv en dan vind ik het wel fijn.
woensdag 14 mei 2025 om 13:06
woensdag 14 mei 2025 om 13:17
Tyche:goeie vraag.
simpele dingen….goh ;hoe vind jij jouw blouse?
leuk wat jij ook hebt gekocht.
Als we wel eens een weekend weg gaan;wat zou jij leuk vinden.
Ik hoef echt niet veel aandacht maar verbaasd mij soms dat de rustigste echt word genegeerd.
ZEGT een van dé dames;dagje amsterdam lijkt mij ook leuk,reageert de drukke dame;gaan wij samen leuk naartoe,
Ik dacht;zou ik ook leuk vinden,,,det zei ik ook,maar daar word niet op gereageerd.
Ik vind het soms ook kinderachtig van mezelf dat ik zo denk ,
maar na drie jaar .(we zijn al 10 jaar vriendinnen)heb ik het toch echt wel goed gezien en in de pijling
ik vroeg me af…herkennen sommige dames dit.
vandaar ik plaatste het.
Ik hoef echt niet veel aandacht maar verbaasd mij soms dat de rustigste echt word genegeerd.
ZEGT een van dé dames;dagje amsterdam lijkt mij ook leuk,reageert de drukke dame;gaan wij samen leuk naartoe,
Ik dacht;zou ik ook leuk vinden,,,det zei ik ook,maar daar word niet op gereageerd.
maar na drie jaar .(we zijn al 10 jaar vriendinnen)heb ik het toch echt wel goed gezien en in de pijling
vandaar ik plaatste het.
woensdag 14 mei 2025 om 13:22
Is het niet fijner om alleen nog 1op1 af te spreken ?Appie888 schreef: ↑14-05-2025 12:52Wat een duidelijke en fijne waardevolle reacties.
Niet meer als groep??
woensdag 14 mei 2025 om 13:22
Ik lees dat je voornamelijk moeite hebt met de drukkere dame die wel ruimte voor zichzelf opeist ?
Als jij het niet aan gaat geven blijft deze dynamiek in de groep bestaan vrees ik . Ofwel Kim voor jezelf op en geef het volgende keer gewoon eens aan . En hou het puur bij jezelf dus niet de andere dame aanhalen .
Als jij het niet aan gaat geven blijft deze dynamiek in de groep bestaan vrees ik . Ofwel Kim voor jezelf op en geef het volgende keer gewoon eens aan . En hou het puur bij jezelf dus niet de andere dame aanhalen .
woensdag 14 mei 2025 om 13:24
Als je reactie wil is het handiger om het als vraag te stellen. Want op een vraag hoort een antwoord, op een opmerking hoeft niet persé wat.Appie888 schreef: ↑14-05-2025 13:17Tyche:goeie vraag.
vandaar ik plaatste het.
Dus niet: Ik zou het leuk vinden om mee te gaan. Maar: Oh dat lijkt mij ook leuk! Mag ik mee?
En in het voorbeeldje van kledinghokjes, als je wil dat anderen op je reageren vragen: Wat denken jullie, is dit wat? Wat vinden jullie van het model/kleur/patroon/weet ik veel?
woensdag 14 mei 2025 om 13:33
Heel eerlijk ik zie dit best veel. De 'stille' geeft allerlei subtiele signalen die in de drukte gemist worden. De stille wordt stiller én gefrustreerder en uiteindelijk ploft diegene waarna de groep verbijsterd is want waar kwam dat dan vandaan??
Ofwel je gaat duidelijker communiceren ofwel je gaat niet meer in die groep afspreken. Dat leidt als je subtiel blijft toch nergens heen
Ofwel je gaat duidelijker communiceren ofwel je gaat niet meer in die groep afspreken. Dat leidt als je subtiel blijft toch nergens heen
woensdag 14 mei 2025 om 14:44
Je kunt anderen de 'schuld' geven dat ze niet proactief zijn om jouw wensen tegemoet te komen. Maar zij zijn daar niet zo mee bezig. Je kunt ook het heft in eigen handen nemen en jezelf laten horen. Dat voorbeeld van Ugli is een goede. Of zelf iets vertellen over wat je meegemaakt hebt, ook al heeft niemand daarnaar gevraagd. Als je daar bezwaren tegen hebt is dat natuurlijk ook prima, maar dan is deze groep het misschien niet voor jou.
woensdag 14 mei 2025 om 15:22
Wat rot voor je dat je je zo voelt.
Als je je bij sommige uit de groep veilig genoeg voelt, zou je dit natuurlijk kunnen aangeven bij deze vrienden zodra je met hen alleen bent. Wellicht kunnen zij er rekening mee houden, hadden ze geen idee dat je dingen op deze manier ziet en misschien kunnen ze ook wat tips geven waardoor je je meer gezien kunt voelen.
De 'drukke' zul je niet kunnen veranderen, maar probeer er voor jezelf het beste van te maken als je deze vriendengroep wilt houden en je je er fijn in wilt voelen.
Als je je bij sommige uit de groep veilig genoeg voelt, zou je dit natuurlijk kunnen aangeven bij deze vrienden zodra je met hen alleen bent. Wellicht kunnen zij er rekening mee houden, hadden ze geen idee dat je dingen op deze manier ziet en misschien kunnen ze ook wat tips geven waardoor je je meer gezien kunt voelen.
De 'drukke' zul je niet kunnen veranderen, maar probeer er voor jezelf het beste van te maken als je deze vriendengroep wilt houden en je je er fijn in wilt voelen.
woensdag 14 mei 2025 om 16:01
Dit is de reden waarom ik een hekel heb aan vriendinnengroepen.
Er is er altijd wel 1 die het hoogste woord heeft en ook 1 die er bij bungelt.
En met 7 vrouwen winkelen is toch geen doen joh.....pffff
Wel grappig dat jullie al 50-70 zijn, had ik niet verwacht toen ik de op las
Er is er altijd wel 1 die het hoogste woord heeft en ook 1 die er bij bungelt.
En met 7 vrouwen winkelen is toch geen doen joh.....pffff
Wel grappig dat jullie al 50-70 zijn, had ik niet verwacht toen ik de op las
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 14 mei 2025 om 16:25
Winkelen met z'n zevenen zou ik persoonlijk ook niet aan beginnen. Nou winkel ik sowieso t liefst alleen, ik zit juist helemaal niet te wachten op al die meningen, lijkt me enorm vermoeiend
. Borrelen, uit eten, een wandeling, dat lijkt me dan weer wél leuk met zo'n grote groep.
Maakt het voor jou nog verschil wat voor activiteiten jullie doen? Of heb je altijd last van de dynamiek die je beschrijft? Als het activiteit-afhankelijk is kan je daar misschien een beetje in laveren. Wel mee met de borrel, winkelen met de hele groep sla je over en doe je een keer een-op-een met een van de dames, je nodigt ze allemaal uit als je jarig bent, en je gaat uit eten met een groepje van 3 of 4. Bijvoorbeeld dus he, zo kan je er een beetje mee spelen. En die hele drukke dame zie je zo vanzelf iets minder, waardoor je je waarschijnlijk ook minder ergert als t eens voorkomt.

Maakt het voor jou nog verschil wat voor activiteiten jullie doen? Of heb je altijd last van de dynamiek die je beschrijft? Als het activiteit-afhankelijk is kan je daar misschien een beetje in laveren. Wel mee met de borrel, winkelen met de hele groep sla je over en doe je een keer een-op-een met een van de dames, je nodigt ze allemaal uit als je jarig bent, en je gaat uit eten met een groepje van 3 of 4. Bijvoorbeeld dus he, zo kan je er een beetje mee spelen. En die hele drukke dame zie je zo vanzelf iets minder, waardoor je je waarschijnlijk ook minder ergert als t eens voorkomt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in