Entertainment alle pijlers

Het Blok 2025

29-04-2025 12:27 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijkt iemand? Ben nu bezig om de eerste aflevering van gisteren terug te kijken. Het is in ieder geval een leuke mix van kandidaten!
En Daan vind ik echt fantastisch.
Wat een enórm irritante, bloed-onder-je-nagels-vandaan arrogante en blinde mensen zijn dat zeg. 'Ik ben daar gewoon niet mee bezig' nee maar andere mensen vinden jou dus wél irritant, sukkel!

Oh my, slecht voor mijn bloeddruk dit.
We're just two lost souls
Die middelvingers van Mark tijdens zijn verjaardagsfeestje… 😣
.
Het concept "groepsproject" hebben ze niet echt begrepen volgens mij. Ik hou er wel rekening mee dat met montage een bepaald beeld neergezet kan worden, maar alles wat ze zeggen, zeggen ze toch echt zelf.
Inmiddels week 3, de game is on! Iedereen druk bezig met zijn eigen appartement.

Victor & Naomi: wat een beukers. Victor heeft het goed doordacht en voorbereid. Je ziet de bouwervaring uit zijn poriën stromen. Ik vind Naomi hilarisch en gezellig. Zij zijn echt bezig met de wedstrijd en willen winnen. Slim om Maurits en Anouk bij hun bestelling te betrekken, scheelt weer een hoop geld.

Maurits en Anouk: liften slim mee met Victor & Naomi, maar kunnen zelf niet echt klussen, echte kakkers wat dat betreft. Ik vind het leuk dat zij zelfspot hebben, maar zichzelf niet beter vinden dan anderen.

Edith & Wilfred: echte lieverds, kunstenaars maar beetje wereldvreemd. Niet gehinderd door enige tijdsdruk, gaan zij naar een museum. Waar volgens mij wel een geweldig ding uitkomt voor die nis. Maar zij hebben geen oog voor detail, deadline of wat dan ook en gaan opleveringen niet halen vrees ik. Nu hebben zij ook wel het rottigste appartement met die monumentenkamer. Maar ik denk wel dat zij ons nog gaan verrassen.

Faisel en Chris: gezellige vader en zoon. Worden wel een beetje bijzonder neergezet, vader als bazig iemand, die geen tegenspraak duld en Chris als luie zoon. Ook bij hen een bak aan kluservaring, maar wel een beetje slordig volgens mij.

Marit & Roelie: wat een leuke kandidaten zijn dat zeg! Jong, onervaren maar wel snellerend. Laten het kaas niet van hun brood eten. Geweldig hoe Marit gister met Mark in discussie ging. Bij de feiten blijvend en niet emotioneel.

Mark & Heidy; wat een boven zichzelf verheven types. Nu worden zij ook wel zo gemonteerd en neergezet. Maar de uitspraken doen zij toch echt zelf. Slechte verliezers, ik hoop dat zij vervangen gaan worden. Denken dat zij geweldig zijn maar spelen vals. Ik denk dat verdwenen materiaal/gereedschap zomaar ineens bij Mark en Heidy terug gevonden gaat worden. De wereld draait om hen, en regels gelden voor anderen. Echte managers.

Ray: ik vind het goed dat de aannemer dit jaar zichtbaarder aanwezig is. Ik denk dat het programma zich vorig flink verkeken heeft op de hoeveelheid reparaties die achteraf nog gedaan moesten worden. Ik denk dat zij daar dit jaar beter bovenop gaan zitten.

Al met al, kijk ik elke dag graag naar het blok. Ik irriteer mij veel minder dan vorig jaar. Toen hadden we (zeikstem) Sanne en (lulletje lampenkap) Daniel, die ook eens geen idee hadden wat zij deden en moesten doen. Ik keek even terug op Wikipedia, over de seizoenen die zijn geweest. Er staat bij dit seizoen, er deden initieel 6 koppels mee. Houdt dat dan in dat koppel(s) afgaan of bijkomen? Spannend weer allemaal.
Ik doe mijn best
Ik vind het leuker worden nu ze met de appartementen bezig zijn. Al ging de discussie over gereedschap te lang door wat mij betreft.

Die arrogante blik en zure mondje van Heidy, verschrikkelijk. Wel grappig dat ze wat onenigheid kregen toen ze begon over de oplevering laten schieten. Oh en dat zij kwaliteit gaan leveren...
Ik denk ook dat het strontvervelend is als je spullen mist. Maar wat een arrogante zak die Mark. Gelijk willen krijgen, niet luisteren en betweterig naar Marit toe. Maar die liet zich niet van de wijs brengen, echt een topper.

Ik heb ooit een discussie met hetzelfde type als Mark gehad. Ik had gelijk, een ook goede argumenten. En dan ging hij mij afkappen met: dit gesprek leidt nergens toe. Nou de stoom trok ver boven mij uit. Het ging ook nog om mijn kind, hahaha. Ik herken deze types van verre, en Mark geeft mij een de-ja-vu.

Ja, Heidy en Mark gaan kwaliteit leveren, geen idee hoe want dan moet je ook iets doen….ik heb gevoel dat zij de eindstreep niet gaan halen. Dat zij een van de intiele stellen aan de start zijn, maar niet aan de eindstreep. Dat zou toch een giller zijn. Maar goed dat ligt dan niet aan hen, maar geen eerlijke kans, politie, levering enz.

In het voorstukje van vandaag ging het weer over de bakwagen. Volgens mij hebben Naomi en Victor hem alleen gereserveerd om anderen dwars te zitten :evil: Zij hebben toch alle spullen al? Lopen vooruit op schema, die gaan rustig kijken hoe anderen de deadline niet halen :proud:
senseo wijzigde dit bericht op 14-05-2025 07:57
32.46% gewijzigd
Ik doe mijn best
die mark en heidy zitten enorm in mijn irritatie... iedereen moet rekening houden met hun omdat zij tegenslag hadden. Maar dat ze ondertussen de hele tijd koffie drinken en zitten te roken dat vergeten ze even voor het gemak..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Senseo schreef:
14-05-2025 06:32
Inmiddels week 3, de game is on! Iedereen druk bezig met zijn eigen appartement.

Victor & Naomi: wat een beukers. Victor heeft het goed doordacht en voorbereid. Je ziet de bouwervaring uit zijn poriën stromen. Ik vind Naomi hilarisch en gezellig. Zij zijn echt bezig met de wedstrijd en willen winnen. Slim om Maurits en Anouk bij hun bestelling te betrekken, scheelt weer een hoop geld.

Maurits en Anouk: liften slim mee met Victor & Naomi, maar kunnen zelf niet echt klussen, echte kakkers wat dat betreft. Ik vind het leuk dat zij zelfspot hebben, maar zichzelf niet beter vinden dan anderen.

Edith & Wilfred: echte lieverds, kunstenaars maar beetje wereldvreemd. Niet gehinderd door enige tijdsdruk, gaan zij naar een museum. Waar volgens mij wel een geweldig ding uitkomt voor die nis. Maar zij hebben geen oog voor detail, deadline of wat dan ook en gaan opleveringen niet halen vrees ik. Nu hebben zij ook wel het rottigste appartement met die monumentenkamer. Maar ik denk wel dat zij ons nog gaan verrassen.

Faisel en Chris: gezellige vader en zoon. Worden wel een beetje bijzonder neergezet, vader als bazig iemand, die geen tegenspraak duld en Chris als luie zoon. Ook bij hen een bak aan kluservaring, maar wel een beetje slordig volgens mij.

Marit & Roelie: wat een leuke kandidaten zijn dat zeg! Jong, onervaren maar wel snellerend. Laten het kaas niet van hun brood eten. Geweldig hoe Marit gister met Mark in discussie ging. Bij de feiten blijvend en niet emotioneel.

Mark & Heidy; wat een boven zichzelf verheven types. Nu worden zij ook wel zo gemonteerd en neergezet. Maar de uitspraken doen zij toch echt zelf. Slechte verliezers, ik hoop dat zij vervangen gaan worden. Denken dat zij geweldig zijn maar spelen vals. Ik denk dat verdwenen materiaal/gereedschap zomaar ineens bij Mark en Heidy terug gevonden gaat worden. De wereld draait om hen, en regels gelden voor anderen. Echte managers.

Ray: ik vind het goed dat de aannemer dit jaar zichtbaarder aanwezig is. Ik denk dat het programma zich vorig flink verkeken heeft op de hoeveelheid reparaties die achteraf nog gedaan moesten worden. Ik denk dat zij daar dit jaar beter bovenop gaan zitten.

Al met al, kijk ik elke dag graag naar het blok. Ik irriteer mij veel minder dan vorig jaar. Toen hadden we (zeikstem) Sanne en (lulletje lampenkap) Daniel, die ook eens geen idee hadden wat zij deden en moesten doen. Ik keek even terug op Wikipedia, over de seizoenen die zijn geweest. Er staat bij dit seizoen, er deden initieel 6 koppels mee. Houdt dat dan in dat koppel(s) afgaan of bijkomen? Spannend weer allemaal.
De missende kabelhaspel hangt bij Mark en Heidy in de caravan naast hun bed. Is me opgevallen omdat het heel gevaarlijk is om hem opgerold aangesloten te hebben en dan ook nog naast je bed!
EefjeEverzwijn schreef:
14-05-2025 09:22
De missende kabelhaspel hangt bij Mark en Heidy in de caravan naast hun bed. Is me opgevallen omdat het heel gevaarlijk is om hem opgerold aangesloten te hebben en dan ook nog naast je bed!
Ik dacht het al, bij Mark & Heidy :facepalm:

Op Facebook van het Blok, vindt men het een oneerlijke strijd omdat Victor/Faisel/Chris professionals zijn. Ik vind het juist goed dat er professionals meedoen. De kopers gaan straks veel geld betalen en dan is het verbouwd door amateurs met allerlei ellende van dien. Dan kun je beter professionals hebben. Ik denk dat het programma ook veel geleerd heeft van vorig jaar, waar volgens mij heel veel herstelwerkzaamheden moesten plaats vinden voor de verkoop.

Ik heb alleen het idee dat de bouwbudgetten lager zijn dan vorig jaar. Alhoewel dat aan het uitgave patroon van M&H niet terug te zien is.
Ik doe mijn best
Ik vind het vooral hilarisch eigenlijk. Zodra het moeilijk wordt komt er enorm veel emotie vrij bij Heidy. Ik denk dat ze heel goed is in analyseren, problemen herkennen en dat wat moet gebeuren te delegeren. Het zelf moeten doen is wat anders dan iets uitzetten.

Maar ergens denk ik ook dat de montage er een stel uit pikt en dat te kakken zet. Ze doen veel zelf maar de beeldvorming op tv is ook wel net5.
Stormke81 schreef:
14-05-2025 10:20
Ik vind het vooral hilarisch eigenlijk. Zodra het moeilijk wordt komt er enorm veel emotie vrij bij Heidy. Ik denk dat ze heel goed is in analyseren, problemen herkennen en dat wat moet gebeuren te delegeren. Het zelf moeten doen is wat anders dan iets uitzetten.

Maar ergens denk ik ook dat de montage er een stel uit pikt en dat te kakken zet. Ze doen veel zelf maar de beeldvorming op tv is ook wel net5.
vast wel, maar om zo neergezet te worden moet je het op zijn minst wel uitkramen allemaal. Je ziet ook dat de rest van de stellen het best leuk hebben met elkaar, maar zij zijn steeds onderwerp van gesprek door hun gedrag.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Het wordt steeds leuker. Ik snap wel dat zoals hierboven genoemd is dat mensen het een beetje oneerlijk vinden dat er professionele bouwvakkers meedoen tegenover amateurs. Voor het resultaat is dat wel goed, maar voor het spel is het minder. Ik zou me geen raad weten om zo’n verbouwing ter hand te nemen, maar je weet hopelijk wel waar je aan begint. Die twee jonge meiden doen het toch maar! Mark en Heidi is een verhaal apart. Een bijzonder stel zullen we maar zeggen.
Ik denk dan weer: als je totaal geen kluservaring (of beter gezegd bouwervaring) hebt, waarom doe je dan mee met zo'n programma? Dan moet je toch minstens een goede amateur-klusser zijn.
Volgens mij hebben bijna alle stellen wel veel kluservaring op de een of andere manier.
Ik heb ook het idee dat ze daar dit jaar wel een beetje op uitgezocht zijn.

Ik heb even wat opgezocht.

Victor heeft een eigen stukadoorsbedrijf en heeft samen met Naomi hun eigen huis verbouwd.

Anouk en Maurits hebben hun eigen huis helemaal verbouwd

Marit werkt als finance controller bij een bouwbedrijf en Roelie is zzp'er in woondesign, zij had ook zo'n 3D beeld gemaakt van de slaapkamer.

Faisel plaatst badkamers en Chris is elektricien.

Edith heeft bouwkunde gestudeerd en Wilfred heeft de timmeropleiding gedaan en in de bouw gewerkt.

Mark klust al 45 jaar en Heidy kijkt graag naar klusprogramma's op tv.

Volgens mij qua ervaring dus best gelijkwaardig.
Vandaag pas de aflevering van vrijdag gekeken dus ik ben nog niet helemaal bij, maar wat is het programma met vlagen suf en saai.

Dennis die de beoordeling op het rijtje af bekendmaakt, een jurylid dat niet eens ter plekke is waardoor de eyecatchers op een foto beoordeeld moeten worden (en zo bijzonder dat het dan wel eyecatchers moeten zijn, maar ze bepaalde dingen teveel aanwezig vond ofzoiets... oké het was ook niet allemaal mijn smaak maar als je vraagt om eyecatchers dan moet het toch ook iets opvallends zijn lijkt me @( )

Ben wel heel benieuwd hoe het de stellen vergaat nu het ieder voor zich is.
Dat vond ik ook een vage opmerking dat de eyecatchers niet te aanwezig mochten zijn....

Sowieso waarom via een foto? Zeg gewoon een eyecatcher bij oplevering van de eerste ruimte. Dan zie je ook of het past.

Ik kan heel slecht tegen dat gebakkelei in die meetings. Over die bakwagen en zo.... pfff. Zonde van de tijd ook.
Dat is wel het concept van het programma. In een te korte tijd tegen een te laag budget ruimtes moeten opknappen, in primitieve omstandigheden hutje mutje met allemaal vreemden. En dan meer één bakwagen ter beschikking stellen. De programmamakers hoeven alleen nog maar achterover te leunen om te zien hoe het fout loopt. Van mij hoeft dat niet zo. Ik vind het vervelend om naar te kijken, ik zie liever dat ze mooie ruimtes opleveren dan dit gebakkelei.
Ik hoop trouwens dat bij de beoordeling niet alleen gekeken wordt of ze de juiste kleur kussentjes hebben neergelegd.
Senseo schreef:
14-05-2025 06:32

Perfecte samenvatting, ik kijk uit naar wat komen gaat. Het is deze week pas 'echt' begonnen.
Heidy en Mark hebben toch totaal geen.. .eh kom ff niet op het woord. Maar ze kunnen totaal niet tegen kritiek! Mark met zijn dure woorden. Knap dat Ray zou rustig bleef. Hoop ergens stiekem dat Heidy en Mark het bijltje erbij neergooien!
Wat een figuren. En ook al wordt het expres zo gemonteerd, het is echt wel een energie slurpend stel. Zelfs op de bank krijg ik de kriebels van ze.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Lookie schreef:
15-05-2025 20:53
Heidy en Mark hebben toch totaal geen.. .eh kom ff niet op het woord. Maar ze kunnen totaal niet tegen kritiek! Mark met zijn dure woorden. Knap dat Ray zou rustig bleef. Hoop ergens stiekem dat Heidy en Mark het bijltje erbij neergooien!
Wat een figuren. En ook al wordt het expres zo gemonteerd, het is echt wel een energie slurpend stel. Zelfs op de bank krijg ik de kriebels van ze.
Zeiden wij hier ook al..113 jaar ervaring in leidinggeven maar niet tot de kern kunnen komen.
Lookie schreef:
15-05-2025 20:53
Zelfreflectie… 0 zelfreflectie…. Energieslurpende mensen.. vreselijk
Wat een verschrikkelijke mensen! Hoe die Mark het gesprek aan gaat... en dan ook nog binnensmonds dat dat jaren z'n expertise is geweest. Hoe dan?!

Ze zijn echt niet goed bij hun hoofd!
xiongmao schreef:
15-05-2025 21:33
Wat een verschrikkelijke mensen! Hoe die Mark het gesprek aan gaat... en dan ook nog binnensmonds dat dat jaren z'n expertise is geweest. Hoe dan?!

Ze zijn echt niet goed bij hun hoofd!
Zeggen dat de toon de muziek maakt… maar niet zien hoe hij continue communiceert
Ik vraag me ook af hoe ze elkaar gevonden hebben. Was het niet zo dat ze niet al jaren samen zijn?
Ik hoop echt dat Mark en Duifje snel opgeven, wát een vermoeiende mensen zeg!
Hebben ze net dat gesprek met Ray gehad en wat is het eerste wat ze gaan doen? Koffie drinken! En dan nóg niet snappen wat het probleem is?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven