Instagramfamilies, deel 3
woensdag 26 februari 2025 om 12:27
Hier praten we over de verschillende families op instagram, sommigen zijn bekend van tv-programma’s.
Bashen is niet toegestaan, kritische kanttekeningen wel.
Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Enkele accounts om te volgen:
- come.on.lets.do.this (hier: COLDT)
- Janneke.dbm
- demammavan en depappavan
- pleeggezin_van_jan_steen
- de kliek van Lies
- ballerinafarm
- de Kraantjes
- Eline.vanderwoude
- thezhoufamily
- deviervankim
Mocht je om een of andere (vage) reden geblokt zijn, dan kun je de families hier evengoed bekijken www.storynavigation.com
Bashen is niet toegestaan, kritische kanttekeningen wel.
Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Enkele accounts om te volgen:
- come.on.lets.do.this (hier: COLDT)
- Janneke.dbm
- demammavan en depappavan
- pleeggezin_van_jan_steen
- de kliek van Lies
- ballerinafarm
- de Kraantjes
- Eline.vanderwoude
- thezhoufamily
- deviervankim
Mocht je om een of andere (vage) reden geblokt zijn, dan kun je de families hier evengoed bekijken www.storynavigation.com
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 19 mei 2025 om 11:24
Vind ik dus ook! Ik was namelijk helemaal niet zo erg “anti AM” zoals veel forummers hier, maar inmiddels… echt die AM leeft echt in een waanwereld
maandag 19 mei 2025 om 11:35
Ik denk dat je als " influencer" ook een beetje je identiteit gaat vormen door reacties van volgers.
Wanneer er maar genoeg volgers zijn die jou ophemelen, of zeggen dat wat jij zegt zo goed, leuk, mooi , bijzonder enz is, ga je jezelf waarschijnlijk vanzelf belangrijk vinden.
Bij de kliekvanlies zie je dat ook een beetje. Van een normale, sociale huisvrouw wordt zij ook steeds meer een zelfbenoemd goeroe.
Het maakt mensen niet altijd leukere personen.
Wanneer er maar genoeg volgers zijn die jou ophemelen, of zeggen dat wat jij zegt zo goed, leuk, mooi , bijzonder enz is, ga je jezelf waarschijnlijk vanzelf belangrijk vinden.
Bij de kliekvanlies zie je dat ook een beetje. Van een normale, sociale huisvrouw wordt zij ook steeds meer een zelfbenoemd goeroe.
Het maakt mensen niet altijd leukere personen.
maandag 19 mei 2025 om 11:47
Als iedereen er zo in zou staan als zij, die zich afzijdig houdt van vrijwilligerswerk, een rommeltje. Hoezo zet je je niet even in om (o.a. ook je eigen!) kinderen te helpen op school, bij de avondvierdaagse, de clubs van je kinderen? Ze is de hele dag THUIS! Ze doet niks behalve (een deel van!) het huishouden, gebakken lucht verkopen en haar eigen kroost exploiteren.
Ze werkt niet buitenshuis, ze doet geen vrijwilligerswerk, ze doet geen mantelzorg..
Sterker nog, de maatschappij heeft last van het gezin, door de grootte, hun schroothoop op de oprit en in de garage, het carnivore dieet en de enorme berg afval (drinkpakjes, de plastic meuk van webshops) en de hottub/kachel en bbq die overuren draaien.
Haar morele kompas is stuk.
Ze werkt niet buitenshuis, ze doet geen vrijwilligerswerk, ze doet geen mantelzorg..
Sterker nog, de maatschappij heeft last van het gezin, door de grootte, hun schroothoop op de oprit en in de garage, het carnivore dieet en de enorme berg afval (drinkpakjes, de plastic meuk van webshops) en de hottub/kachel en bbq die overuren draaien.
Haar morele kompas is stuk.
katjasasja wijzigde dit bericht op 19-05-2025 11:59
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
23.98% gewijzigd
maandag 19 mei 2025 om 12:50
Wat een koekwous! Ben heel benieuwd hoe andere ouders over haar praten. Mens betaal gewoon een tikkie van 1 of 2 euro. Kan ze makkelijk missen. En als een andere moeder die nota bene niet eens een echte baan heeft mij zou vragen haar te informeren over wat er in de groepsapp speelt zou ik hard lachen. Regel dat lekker zelf!Not_so_perfect schreef: ↑19-05-2025 10:14Gatverdamme wat kan die AM overdrijven zeg (10.000 appjes/fotos), en dan te beroerd zijn en/of jezelf te goed voelen om de groepsapp even in de gaten te houden maar wel van een andere ouder verwachten dat die je op de hoogte houdt? Dan heb je het wel hoog in de bol hoor... en dan ook nog te gierig zijn om een tikkie van een euro of iets niet te betalen!? Pfff…
maandag 19 mei 2025 om 15:01
ik moet zeggen dat ik soms ook echt knettergek wordt van de groepsapp van mijn jongste hoor die laatste weken voor de vakantie.
eerst de vraag gaan we weer iets klassikaals doen voor de juf waar dan 30 reacties op komen
daarna de vraag wie heeft er tijd om het op te pakken.
dan 30 reacties met ja of nee
dan is het te hopen dat de persoon die het gaat oppakken zelf al iets heeft bedacht anders komt de vraag heeft iemand een suggestie met bijbehorende antwoorden.
Vervolgens komt er nog een tikkie voor een cadeau waar 30 x betaald op wordt gereageerd.
Tussendoor nog de herinnering denk je aan je knutsel! waar de ouders waarvan het nog ingeleverd moet worden uiteraard ook weer gaan reageren...
En als de klassikale knutsel af is en er een foto van wordt gedeeld is het weer 30 oh gaaf geworden. bedankt he !
toen ik er nog 3 op de basisschool had zitten spookte de gedachte ik stap die groepsapp uit echt wel geregeld door me hoofd
Ben trouwens ook wel echt benieuwd of zo'n juf op zo'n groot knutselproject zit te wachten. Tuurlijk ben je er blij mee op dat moment..maar laten we eerlijk zijn... wat moet je er mee.
Hoeveel spiegels met gekleurde ijsstokjes zodat het een zonnetje wordt kun je hebben... je kan zo'n knutsel van een klas die je niet meer hebt ook niet echt in je nieuwe klas hangen toch? of zie ik dat verkeerd. Maar doe overigens wel gewoon keurig mee met het knutselproject en betaal ook het tikkie.. . Zet dochterlief onder lichte dwang met stiften aan de tafel... die is allen creatief als ze zelf iets mag verzinnen.
eerst de vraag gaan we weer iets klassikaals doen voor de juf waar dan 30 reacties op komen
dan is het te hopen dat de persoon die het gaat oppakken zelf al iets heeft bedacht anders komt de vraag heeft iemand een suggestie met bijbehorende antwoorden.
Vervolgens komt er nog een tikkie voor een cadeau waar 30 x betaald op wordt gereageerd.
Tussendoor nog de herinnering denk je aan je knutsel! waar de ouders waarvan het nog ingeleverd moet worden uiteraard ook weer gaan reageren...
En als de klassikale knutsel af is en er een foto van wordt gedeeld is het weer 30 oh gaaf geworden. bedankt he !
toen ik er nog 3 op de basisschool had zitten spookte de gedachte ik stap die groepsapp uit echt wel geregeld door me hoofd

Ben trouwens ook wel echt benieuwd of zo'n juf op zo'n groot knutselproject zit te wachten. Tuurlijk ben je er blij mee op dat moment..maar laten we eerlijk zijn... wat moet je er mee.
Hoeveel spiegels met gekleurde ijsstokjes zodat het een zonnetje wordt kun je hebben... je kan zo'n knutsel van een klas die je niet meer hebt ook niet echt in je nieuwe klas hangen toch? of zie ik dat verkeerd. Maar doe overigens wel gewoon keurig mee met het knutselproject en betaal ook het tikkie.. . Zet dochterlief onder lichte dwang met stiften aan de tafel... die is allen creatief als ze zelf iets mag verzinnen.
maandag 19 mei 2025 om 17:09
maandag 19 mei 2025 om 17:22
Jeetje wat omslachtig allemaal zeg! Dan zou ik de groepsapp in elk geval ook even op stil zettenPommelepee schreef: ↑19-05-2025 15:01ik moet zeggen dat ik soms ook echt knettergek wordt van de groepsapp van mijn jongste hoor die laatste weken voor de vakantie.
toen ik er nog 3 op de basisschool had zitten spookte de gedachte ik stap die groepsapp uit echt wel geregeld door me hoofd![]()
Hier op school heeft elke klas eigenlijk elk jaar twee/drie klassenouders (meestal moeders…) en die regelen dat allemaal, juffendag/pasen/kerst/knutsels etc. Aan het begin van het jaar gaat er een tikkie uit van 4/5 euro en daar wordt dan het hele jaar alles van gedaan, en alleen van het cadeau komt er dan even een foto in de groepsapp, ideaa wat mij betreft.
maandag 19 mei 2025 om 17:30
Ja joh niet te doen...ik heb gewoon 8 weken lang een mantra... nog heel even...nog heel even...nog heel even
Wat ik wel echt een lastige vind is het tikkie.
Dan zeggen ze we dachten aan 2 euro per kind per juf (zijn er 2) maar maken het bedrag aanpasbaar voor als je iets anders wilt geven.
Mijn hoofd draait dan overuren.
Doe ik 2 x 2 omdat ze dat bedacht hebben... doe ik minder omdat mijn dochter vaak zelf ook een kleinigheidje wilt geven... of doe ik juist meer voor er ouders zijn die minder geven en het bedrag van tegenvalt ...
Dan zeggen ze we dachten aan 2 euro per kind per juf (zijn er 2) maar maken het bedrag aanpasbaar voor als je iets anders wilt geven.
Doe ik 2 x 2 omdat ze dat bedacht hebben... doe ik minder omdat mijn dochter vaak zelf ook een kleinigheidje wilt geven... of doe ik juist meer voor er ouders zijn die minder geven en het bedrag van tegenvalt ...
maandag 19 mei 2025 om 17:54
dinsdag 20 mei 2025 om 23:44
Precies! Hoe moeilijk is het dan om in die groepsapp te zeggen dat je zelf al wat voor de juf hebt bedacht!? Maar dan heeft ze het over “groepsdruk”, serieus, je bent een volwassen vrouw, je bent toch geen 16 meer!Lasvegas_84 schreef: ↑20-05-2025 22:46Mega overdreven idd. En later kwam er een story waarin ze aangeeft dat het ook gewoon een poll was wie er mee wilde doen. Dan is het dus helemaal niet zo bijzonder of tegendraads dat je dat niet doet.
woensdag 21 mei 2025 om 10:16
Verschilt ook erg per klas moet ik zeggen! In de huidige app van onze kleuter wordt er wel relatief veel gereageerd maar idd niet 30x betaald oid. Gelukkig zitten daar ook 2 moeders bovenop die hele duidelijke info en vragen stellen waar niet, met emoji of alleen kort op geantwoord hoeft te worden. In de klassenapp van de oudste is reageren uitgeschakeld en komt er vrijwel 0 informatie wat ik ook ergens weer jammer vindt.Pommelepee schreef: ↑19-05-2025 17:30Ja joh niet te doen...ik heb gewoon 8 weken lang een mantra... nog heel even...nog heel even...nog heel even
Vorig jaar heeft de kleuter met zijn klas een fotocollage aan de juffen gegeven. Een foto van alle kinderen met een letter of cijfer erop en dat werd dan een zin van "bedankt lieve juf" oid. Die collage staat nog steeds in de klas en de kindjes van vorig jaar (het is een combi 1/2) kijken er nog graag naar en moeten erg om zichzelf lachen. Dus t zal erg afhankelijk zijn van de klassenouders

over het bedrag... als je t kunt missen zou ik het gewoon betalen

woensdag 21 mei 2025 om 17:22
Ik zie dat er nieuwe regels komen nav de uitzending van boos over familie vloggers. Je moet in elk geval voor kinderen tot 13 jaar in familie vlogs waar geld mee verdiend wordt een ontheffingsplicht aanvragen (waarmee het erkend wordt als arbeid als ik het goed begrijp).
Ik ben benieuwd wat er hiermee gaat veranderen, goed dat het nu de aandacht heeft.
Ik ben benieuwd wat er hiermee gaat veranderen, goed dat het nu de aandacht heeft.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in