Pyschisch Mentaal uitgeput

19-05-2025 14:50 125 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds mijn jeugd heb ik nooit echt een hechte band met mijn moeder gehad. Ik heb me altijd afgewezen en niet gewaardeerd gevoeld. Verjaardagen van mij en mijn broers werden nooit gevierd en we ondernamen nauwelijks gezellige dingen samen. Het contact met mijn moeder is vaak onvoorspelbaar; bij de geringste aanleiding blokkeert ze me, wat soms wel een jaar kan duren.

Momenteel verblijven zij en mijn broertje al meer dan 8 maanden bij mij, vanwege problemen thuis met schimmel. Oorspronkelijk was het voor 1,5 week, maar er is sindsdien geen oplossing gekomen. Als ik op een rustige manier vraag naar de stand van zaken, krijg ik vaak te horen dat het mij niks aangaat.

Ondanks de maandenlange situatie hebben we al vele ruzies gehad. Vaak wordt mijn mentale gezondheid zwaar op de proef gesteld, omdat ze mij uitscheldt, me gaslights en mijn zelfwaarde aanvalt. Dit gebeurt vooral wanneer ik vraag naar updates over de situatie, wat volgens haar niet mijn zaak is, aangezien ik geen geld bijdraag aan haar boodschappen of haar anderzijds ondersteun. Dit voelt voor mij oneerlijk, omdat ik haar al zo lang kosteloos onderdak bied, terwijl mijn eigen kosten blijven stijgen.

Ik heb meerdere keren geprobeerd duidelijke grenzen te stellen, maar ondanks mijn pogingen blijft ze weigeren om weg te gaan. Ze stelt telkens dat ze bij mij blijft totdat hun woning geregeld is, maar dit heeft inmiddels maanden geduurd. Zelf voel ik me niet welkom in mijn eigen huis en de communicatie is minimaal. Zelfs via WhatsApp blijft ze me kwetsen en emotioneel te manipuleren.

Daarnaast krijg ik vaak kwetsende opmerkingen te horen, zoals dat ik lelijk ben, dat ik niks voor elkaar heb en dat niemand me zou willen. Dit gebeurt keer op keer, zelfs wanneer ik haar vraag om hiermee te stoppen. Dit mentaal en emotioneel misbruik heeft zijn tol geëist op mijn geestelijke gezondheid. Ik ben inmiddels drie maanden niet meer in mijn eigen huis geweest, omdat het verblijf daar simpelweg te pijnlijk is geworden.

Ik heb het gevoel dat ze niet erkent wat haar gedrag met mij doet. Ondanks alles blijft ze volhouden dat ik haar moet ondersteunen en dat zij niets verkeerd doet, terwijl ik telkens het gevoel heb dat ik mijn eigen grenzen en welzijn volledig opzij moet zetten om haar situatie te 'ondersteunen'.

Het is voor mij inmiddels duidelijk dat deze situatie niet langer houdbaar is, zowel mentaal als emotioneel. Ik voel me uitgeput, waardeloos en onbegrepen. Ondanks dat ik alles voor mezelf op orde heb een eigen huis, een auto en twee banen blijft het gevoel van afwijzing en gebrek aan steun van haar kant zwaar wegen. Me broer is haar lieveling. Ze heeft ook hele persoonlijke dingen van mij allemaal gedeeld met hem, hij heeft mij ook vaak uitgescholden en ook sta ik op de blok. Terwijl ik me hele jeugd alles voor hem gedaan heb.
Ik ben alleen maar aardig als ik geld geef.
Houd je er rekening mee dat zij nu (nu jouw huis zonder jouw toezicht is) alles in jouw huis waar jij emotionele waarde aan hecht kan verkopen of slopen?
Of een hennepkwekerij kan beginnen op jouw adres, van dergelijke teelt kun je schimmelproblemen in huis krijgen lees ik bij Intermaris:
"Veel wietkwekerijen houden de lucht vochtig, zodat de planten zo goed mogelijk groeien. Dit kan legionella veroorzaken. Dit is erg ongezond en kan tot longontsteking leiden. Daarnaast kan er schimmel ontstaan. Dat is ongezond én slecht voor de woning."
https://www.intermaris.nl/ik-huur/woonomgeving/hennep/
MevrouwJack schreef:
19-05-2025 22:56
Je maakt je nu afhankelijk van hun actie, waarom doe je dat? Jij hebt niks met hen te maken, ik vind het al gek dat ze iets over de situatie tegen jou zeggen. Het doet er niet toe wat zij doen, jij moet in actie komen. Dan komt de rest er wel achteraan. Of niet, maar dat is niet jouw probleem.
Ja ik was echt de wanhoop nabij daarom heb ik ze opgebeld, en alles uitgelegd.
Wil je alsjeblieft een afspraak maken met maatschappelijk werk?
Bel ze. Alsjeblieft.

Want je blijft nu hetzelfde herhalen hier, dat gaat je niet helpen.

Jij hoeft haar woningstichting niet te bellen.
Ze wil geen hulp. Ze wil je huis en je geld.
En nu jij ergens anders zit heeft ze het prima.

Stop met haar probleem oplossen.
Stop met de lieve dochter te willen zijn.
Stop met wachten tot ze weggaat.
Ze gaat niet weg.

Bel maatschappelijk werk.
En als je een hele dappere bui hebt, bel de politie.

Ik gun het je dat je iemand dichtbij je in vertrouwen durft te nemen, een vriendin, een tante, een buurvrouw.
Iemand die je kan helpen met wat telefoontjes plegen, en je kan steunen in contact met je moeder.

Maar alsjeblieft.
Stop met wachten.
Ga voor jezelf zorgen.

Bel maatschappelijk werk. Spoed.
De huisarts mag ook.
Maar start met het terugnemen van je leven.
Van je huis. Van je hoofd.
Dat verdien je.
Levania200 schreef:
19-05-2025 23:18
Ja ik was echt de wanhoop nabij daarom heb ik ze opgebeld, en alles uitgelegd.
Hartstikke goed, dan heb je vast kunnen oefenen met je verhaal doen ;-D Volgende stap is hetzelfde gewoon nog een keer, maar dan met een persoon of instantie die ook echt kan helpen.
Tjezus, wat vals
Avocadeau schreef:
19-05-2025 23:22
Wil je alsjeblieft een afspraak maken met maatschappelijk werk?
Bel ze. Alsjeblieft.

Want je blijft nu hetzelfde herhalen hier, dat gaat je niet helpen.

Jij hoeft haar woningstichting niet te bellen.
Ze wil geen hulp. Ze wil je huis en je geld.
En nu jij ergens anders zit heeft ze het prima.

Stop met haar probleem oplossen.
Stop met de lieve dochter te willen zijn.
Stop met wachten tot ze weggaat.
Ze gaat niet weg.

Bel maatschappelijk werk.
En als je een hele dappere bui hebt, bel de politie.

Ik gun het je dat je iemand dichtbij je in vertrouwen durft te nemen, een vriendin, een tante, een buurvrouw.
Iemand die je kan helpen met wat telefoontjes plegen, en je kan steunen in contact met je moeder.

Maar alsjeblieft.
Stop met wachten.
Ga voor jezelf zorgen.

Bel maatschappelijk werk. Spoed.
De huisarts mag ook.
Maar start met het terugnemen van je leven.
Van je huis. Van je hoofd.
Dat verdien je.

Dit bericht raakt me ook echt en besef dat ik echt teveel heb geaccepteerd.
Ja ik ben nu dus geopereerd en moet 2 weken herstellen dan wil ik dat ze weg zijn.
Ik had de woningstichting gebeld omdat zij mij al die tijd geen duidelijkheid gaf en zei dat het me niets aangaat, ik werd zo kwaad en had toen de woningbouw direct gebeld, dat ik dit niet meer volhoud en dat ze met spoed het huis moeten klaarmaken.
Ja ze wil me huis en geld, ze wilt me financieel helemaal uitbuiten geestelijk kapotmaken tot op het bot en dan weggaan.
Hecamel schreef:
19-05-2025 15:38
Schop ze je huis uit, desnoods met behulp van politie. En ga daarna in therapie, je verdient vele malen beter dan dit.
Absoluut dit. Je wordt gewoon door je eigen moeder emotioneel mishandelt.
Ik snap goed dat het een hele omslag is van helpen naar het huis uitzetten. Maar jouw moeder is hetzelfde als een mishandelende partner: er gaat hier niks veranderen en de relatie is al kapot. De vraag die overblijft is hoe lang jij het vol kan houden, totdat ze jou ook compleet kapot heeft gemaakt.

Accepteer dat het met je moeder nooit meer wat wordt. Dat zal vast ook veel verdriet losmaken en daar zul je wat mee moeten (met hulp). Maar stel echt een grens. Ze gaat maar in een vakantiehuis zitten op kosten vd verzekering of woningbouw of wat dan ook. En anders op straat wonen. Ook dat is jouw probleem niet. Maar dergelijke parasieten vinden altijd wel een weg, al is het met veel gejank. Maar dat is niet jouw probleem of zorg. Geef haar een week, betrek politie en sloten veranderen. En echt, print uit wat je in je openingspost hebt geschreven en laat dit de hulpverlening (politie, maatschappelijk werk, huisarts) lezen. Zeker als je het lastig vindt om het in korte tijd onder woorden te brengen. Ik denk dat je weinig meer hoeft te zeggen en dat iedereen begrijpt dat je NU hulp nodig hebt. Neem alles aan. Laat je helpen.
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 20-05-2025 01:23
21.84% gewijzigd
Levania200 schreef:
19-05-2025 16:49
Nee ze is altijd al zo geweest omdat ik van een andere vader ben. Dat hoor ik ook al bijna me hele leven. Maar nu lijkt het gedrag alleen maar erger te worden. Het is echt geen fijne moeder nooit geweest.
Lieve schat, geen fijne moeder is het understatement van het jaar. Je hebt een verschrikkelijke moeder! Wat een ontzettend intens nare vrouw om jou zo te behandelen. Jij verdient een liefdevolle moeder die geen misbruik van je maakt, die je niet chanteert, beledigd, krenkt, manipuleert en je als stront behandeld. Je hebt verschrikkelijke pech dat jij geboren bent bij deze vrouw, maar jij bent elke liefde waard. En ik hoop dat je heel heel gauw paal en perk gaat stellen aan haar misbruik.
NomenNesci0 schreef:
20-05-2025 01:10
Lieve schat, geen fijne moeder is het understatement van het jaar. Je hebt een verschrikkelijke moeder! Wat een ontzettend intens nare vrouw om jou zo te behandelen. Jij verdient een liefdevolle moeder die geen misbruik van je maakt, die je niet chanteert, beledigd, krenkt, manipuleert en je als stront behandeld. Je hebt verschrikkelijke pech dat jij geboren bent bij deze vrouw, maar jij bent elke liefde waard. En ik hoop dat je heel heel gauw paal en perk gaat stellen aan haar misbruik.

Ik waardeer je bericht enorm.

Al jarenlang heb ik geaccepteerd dat er tussen ons nooit een band zal ontstaan iets wat eigenlijk al sinds mijn jeugd speelt. Ik sta er ook niet over open. Toch lijkt het, naarmate ik ouder word, alleen maar erger te worden. Wat me vooral raakt, is dat dit nu ook invloed heeft op mijn broertje. Ze zegt bijvoorbeeld dat ik vroeger met heel veel jongens omging, waardoor hij een verkeerd beeld van mij heeft gekregen. Hij desinfecteerde alles wat ik heb aangeraakt in huis, en wast eerst de glazen af.

Ze zegt echt harde en kwetsende dingen, zonder grenzen. Het lijkt alsof ze over lijken gaat om haar punt te maken. Dit soort gedrag is helaas niet nieuw; ze heeft me altijd al op deze manier behandeld.
Tulpje25 schreef:
19-05-2025 19:49
To heeft ook even een schop onder haar kont nodig om dingen in gang te zetten (en ik bedoel dit niet beledigend). Je moet nu echt voor jezelf op gaan komen, want je bent veel te lief.
Het is jouw huis, jouw regels. Je moeder staat er niet ingeschreven, dus je kan de politie bellen om haar uit huis te zetten. Eventueel kan je morgen met iemand samen naar jouw huis toe en laat je haar spullen alvast buiten zetten. Daarna zorgen dat ze de sleutels van jouw huis inlevert, zo niet mag zij opdraaien voor de kosten van nieuwe sloten. Dus geen ultimatums meer voor haar.
Als ze uit huis is, dan blokkeer je haar overal.
Daarna maak je een afspraak bij de huisarts zodat je een doorverwijzing krijgt om aan jezelf te gaan werken.

Het klinkt allemaal heel streng, maar zo is het niet bedoelt.
Ik weet dat het goed bedoeld is 🙏
Levania200 schreef:
19-05-2025 22:37
Hi ha klopt
Ja ik heb contact gehad inderdaad met de woningcorporatie waar zij huurt. Ik heb gevraagd wanneer zij de problemen gaan oplossen omdat de situatie voor mij ook niet meer houdbaar is. Ze gaven aan dat ze alle medewerking weigert.
Waarom bel je je eigen woningcorporatie niet? Die moet je hebben juist.
Heb je vrienden of familie die hen uit je huis kunnen zetten? En dan direct de sloten verwisselen.
Ze kunnen nu ook bij jouw spullen, administratie en de post die binnenkomt.

En vandaag de wijkagent bellen!
Weet je wel zeker dat zij nog dat huis huren? Dat ze er niet uit is gezet?
Gaat je moeder nog wel eens naar haar huis toe, om spullen te halen of om de post te bekijken? Tuin te onderhouden?

Ik zou snakken naar mijn eigen huis, na zoveel tijd daar niet te zijn geweest....
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Misschien ook nog een tip, maar bewaar alle appjes / smsjes / weet ik het wat waarin ze jou uitmaakt voor rotte vis en stinkende boter. Dit kun je wellicht later aan de instanties overhandigen om jouw situatie extra kracht bij te zetten.

En voor nu: bel de politie via 0900-8844, leg je verhaal uit en vraag of de wijkagent je met spoed kan bellen.

Je moét nu echt doorpakken, hoe moeilijk ook, om de situatie te veranderen.
Je zit nu in een ander huis, hebt alle ruimte om te praten en desnoods de wijkagent bij je langs te laten komen, dus maak daar gebruik van.
Doreia* schreef:
20-05-2025 09:24
Weet je wel zeker dat zij nog dat huis huren? Dat ze er niet uit is gezet?
Gaat je moeder nog wel eens naar haar huis toe, om spullen te halen of om de post te bekijken? Tuin te onderhouden?

Ik zou snakken naar mijn eigen huis, na zoveel tijd daar niet te zijn geweest....
Ja ze huren het nog steeds.
Ze zijn er nog niet uitgezet
pompelmoentje schreef:
20-05-2025 08:00
Heb je vrienden of familie die hen uit je huis kunnen zetten? En dan direct de sloten verwisselen.
Ze kunnen nu ook bij jouw spullen, administratie en de post die binnenkomt.

En vandaag de wijkagent bellen!
Ik heb alles verstopt belangrijkste dingen. Want ze hebben er wel een handje van om tussen al me spullen te neuzen, ook is alles ineens veranderd in me huis.
Levania200 schreef:
20-05-2025 11:52
Ja ze huren het nog steeds.
Ze zijn er nog niet uitgezet
Bel vandaag met de politie. 0900 8844.
Vertel wat er gebeurd: 'Ik heb mijn moeder en mijn broertje tijdelijk onderdak willen geven, omdat ze even uit hun eigen huis moesten vanwege schimmel. Mij was verteld dat het 2 weken zou duren. Maar nu zitten ze er al 8 maanden en mijn moeder wil niet meer uit mijn huis, nadat ik haar dat vaker heb gevraagd en gezegd. Ik woon nu zélf ergens anders vanwege dit en ik trek het niet meer. Kunnen jullie mij helpen hoe ik dit op kan lossen?'

En dan kijk je vanuit daar hoe het verder gaat. Doen hoor, je verdient het om je huis terug te krijgen.
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Levania200 schreef:
20-05-2025 11:54
Ik heb alles verstopt belangrijkste dingen. Want ze hebben er wel een handje van om tussen al me spullen te neuzen, ook is alles ineens veranderd in me huis.
Ze hebben het al gevonden. Ga daar maar vanuit.

'Bezoek en vis, blijven 3 dagen fris'.

Dit 'bezoek'is al lang en breed verrot en inmiddels is het een krakersactie geworden. Ze hebben je woning gekraakt.
Doreia* schreef:
20-05-2025 12:19
Vertel wat er gebeurd: 'Ik heb mijn moeder en mijn broertje tijdelijk onderdak willen geven, omdat ze even uit hun eigen huis moesten vanwege schimmel. Mij was verteld dat het 2 weken zou duren. Maar nu zitten ze er al 8 maanden en mijn moeder wil niet meer uit mijn huis, nadat ik haar dat vaker heb gevraagd en gezegd. Ik woon nu zélf ergens anders vanwege dit en ik trek het niet meer. Kunnen jullie mij helpen hoe ik dit op kan lossen?'

En dan kijk je vanuit daar hoe het verder gaat. Doen hoor, je verdient het om je huis terug te krijgen.
Dit, TO en ga langs bij je eigen woningbouw of bel hen.
Je MOET actie ondernemen nu en om het overzichtelijk te houden, richt je tot de politie en je woningbouw. Rest volgt later.
Je kan niet wachten omdat jij hierdoor ernstige problemen kunt krijgen met je woning.
Als je mijn buurvrouw was geweest of vriendin, was ik met je meegegaan. Misschien kan degene waar je nu bent je helpen? Ik vrees echt voor de gevolgen als je dit niet oppakt nu met politie en woningbouw. En ik lees niet in je berichten dat je deze acties nu uitzet.
zwembad84 schreef:
20-05-2025 13:21
Dit, TO en ga langs bij je eigen woningbouw of bel hen.
Je MOET actie ondernemen nu en om het overzichtelijk te houden, richt je tot de politie en je woningbouw. Rest volgt later.
Je kan niet wachten omdat jij hierdoor ernstige problemen kunt krijgen met je woning.
Als je mijn buurvrouw was geweest of vriendin, was ik met je meegegaan. Misschien kan degene waar je nu bent je helpen? Ik vrees echt voor de gevolgen als je dit niet oppakt nu met politie en woningbouw. En ik lees niet in je berichten dat je deze acties nu uitzet.
Hey x
Nee omdat ik ok geopereerd ben, en het liefst naar me eigen huis wilde gaan. Eerst even ga herstellen want dan heb ik ook meer kracht en energie.
Woningbouw heb ik al contact mee gehad, die weten ook niet wat te doen met de situatie. Omdat zij niet wilt dat haar huis blijkbaar opgeknapt word.
Hij zei van de wb ook ' we hebben zoveel geprobeert echter wilt ze niet en is ze overtuigd van dat het huis onbewoonbaar is'.
Maar aanvaard dan geen hulp heel vreemd
Even voor de duidelijkheid: je zegt steeds dat je gebeld hebt met de woningcorporatie. Maar volgens mij bedoel je de woningcorporatie van je moeder.
Belangrijk voor je eigen woning: stel je eigen woningcorporatie op de hoogte (of verhuurder) of is het je eigen koopwoning?
Dat wordt in je berichten niet duidelijk.
Deblauweruijter schreef:
20-05-2025 13:47
Even voor de duidelijkheid: je zegt steeds dat je gebeld hebt met de woningcorporatie. Maar volgens mij bedoel je de woningcorporatie van je moeder.
Belangrijk voor je eigen woning: stel je eigen woningcorporatie op de hoogte (of verhuurder) of is het je eigen koopwoning?
Dat wordt in je berichten niet duidelijk.

Ja, dat klopt. Waar zij staat ingeschreven bij de woningcorporatie .
Ik had al twee keer eerder gebeld, maar toen wilden ze geen informatie geven over de stand van zaken. Gisteren was ik echter zo boos dat ik heb geëist om meer duidelijkheid te krijgen, en die kreeg ik. Omdat ik heb aangegeven dat ik het ok niet meer trek.

De woningcorporatie weet inmiddels dat zij bij mij verblijft, omdat ze probeert alles vergoed te krijgen. Ze wil zelfs huur terugvragen voor de maanden dat ze niet in haar woning heeft gewoond.

Nee, ik heb zelf ook een huurwoning, geen koopwoning.
Doreia* schreef:
20-05-2025 12:19

Dit 100%. En bel nu. Dan kun je samen met de wijkagent de te nemen stappen doornemen voor als je hersteld bent.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Huur jij bij dezelfde woningcorporatie als je moeder doet TO?
Lalaloepsie schreef:
20-05-2025 14:00
Huur jij bij dezelfde woningcorporatie als je moeder doet TO?
Ja klopt bij dezelfde
Ze zijn op de hoogte daarom werd ik ok zo kwaad... dat er nog steeds niet gebeurd is.
Totdat ik gister hoorde dat ze zelf niet meewerkt.
To bel de politie

0900 8844

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven