Pyschisch Mentaal uitgeput

19-05-2025 14:50 120 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds mijn jeugd heb ik nooit echt een hechte band met mijn moeder gehad. Ik heb me altijd afgewezen en niet gewaardeerd gevoeld. Verjaardagen van mij en mijn broers werden nooit gevierd en we ondernamen nauwelijks gezellige dingen samen. Het contact met mijn moeder is vaak onvoorspelbaar; bij de geringste aanleiding blokkeert ze me, wat soms wel een jaar kan duren.

Momenteel verblijven zij en mijn broertje al meer dan 8 maanden bij mij, vanwege problemen thuis met schimmel. Oorspronkelijk was het voor 1,5 week, maar er is sindsdien geen oplossing gekomen. Als ik op een rustige manier vraag naar de stand van zaken, krijg ik vaak te horen dat het mij niks aangaat.

Ondanks de maandenlange situatie hebben we al vele ruzies gehad. Vaak wordt mijn mentale gezondheid zwaar op de proef gesteld, omdat ze mij uitscheldt, me gaslights en mijn zelfwaarde aanvalt. Dit gebeurt vooral wanneer ik vraag naar updates over de situatie, wat volgens haar niet mijn zaak is, aangezien ik geen geld bijdraag aan haar boodschappen of haar anderzijds ondersteun. Dit voelt voor mij oneerlijk, omdat ik haar al zo lang kosteloos onderdak bied, terwijl mijn eigen kosten blijven stijgen.

Ik heb meerdere keren geprobeerd duidelijke grenzen te stellen, maar ondanks mijn pogingen blijft ze weigeren om weg te gaan. Ze stelt telkens dat ze bij mij blijft totdat hun woning geregeld is, maar dit heeft inmiddels maanden geduurd. Zelf voel ik me niet welkom in mijn eigen huis en de communicatie is minimaal. Zelfs via WhatsApp blijft ze me kwetsen en emotioneel te manipuleren.

Daarnaast krijg ik vaak kwetsende opmerkingen te horen, zoals dat ik lelijk ben, dat ik niks voor elkaar heb en dat niemand me zou willen. Dit gebeurt keer op keer, zelfs wanneer ik haar vraag om hiermee te stoppen. Dit mentaal en emotioneel misbruik heeft zijn tol geëist op mijn geestelijke gezondheid. Ik ben inmiddels drie maanden niet meer in mijn eigen huis geweest, omdat het verblijf daar simpelweg te pijnlijk is geworden.

Ik heb het gevoel dat ze niet erkent wat haar gedrag met mij doet. Ondanks alles blijft ze volhouden dat ik haar moet ondersteunen en dat zij niets verkeerd doet, terwijl ik telkens het gevoel heb dat ik mijn eigen grenzen en welzijn volledig opzij moet zetten om haar situatie te 'ondersteunen'.

Het is voor mij inmiddels duidelijk dat deze situatie niet langer houdbaar is, zowel mentaal als emotioneel. Ik voel me uitgeput, waardeloos en onbegrepen. Ondanks dat ik alles voor mezelf op orde heb een eigen huis, een auto en twee banen blijft het gevoel van afwijzing en gebrek aan steun van haar kant zwaar wegen. Me broer is haar lieveling. Ze heeft ook hele persoonlijke dingen van mij allemaal gedeeld met hem, hij heeft mij ook vaak uitgescholden en ook sta ik op de blok. Terwijl ik me hele jeugd alles voor hem gedaan heb.
Ik ben alleen maar aardig als ik geld geef.
Schop ze je huis uit, desnoods met behulp van politie. En ga daarna in therapie, je verdient vele malen beter dan dit.
Dat ze maar naar je broer toegaat als die veel beter is. Waarom pik je dit en help je haar nog?
Zet haar de deur uit.
Levensgenieter ;)
Hecamel schreef:
19-05-2025 15:38
Schop ze je huis uit, desnoods met behulp van politie. En ga daarna in therapie, je verdient vele malen beter dan dit.
Hecamel, je bent me net voor. Dit was ook mijn 1e gedachte.
Lieve TO, het is jouw huis, zij mogen niet langer misbruik maken van jouw goedheid.
clematis wijzigde dit bericht op 19-05-2025 21:51
0.60% gewijzigd
Hij is nog een tiener heeft geen woonruimte. Ze wonen beiden bij mij nu
Met de rest heeft ze allemaal geen contact
Zet ze jouw huis uit, vervang je sloten. Meldt dit bij de wijkagent, hij/zij kan een melding in het systeem zetten. Gaat je moeder stennis schoppen, kun jij 112 bellen en hebben ze gelijk inzicht in de situatie.
Heel veel is jou probleem gewoon niet, eruit met die ‘gasten’.
Levania200 schreef:
19-05-2025 15:45
Hij is nog een tiener heeft geen woonruimte. Ze wonen beiden bij mij nu
Met de rest heeft ze allemaal geen contact
Ja en?

Pak de spullen, zet ze buiten, doe je deuren op slot, laat ze weggaan en kijk nooit meer om.
.
Heb je een goede vriendin die je hiermee kan helpen? Ze moet uit jouw huis vertrekken. Als het een huurwoning is, kan je ook hulp vragen bij de woningcorporatie om haar te laten vertrekken. De wijkagent benaderen zou ook kunnen. Ze hebben een woning, dus ze staan niet op straat. Als je broer minderjarig is, zal hij ook hulp krijgen. Maar echt, zorg dat ze vertrekt en schakel mensen die je ermee willen helpen als het je niet alleen lukt. Heb je psychische hulp ook voor jezelf, los van dit? Je komt erg kwetsbaar over😘
Ze gaan nooit een andere oplossing zoeken als ze al een 'oplossing' hebben. Schop ze eruit.

Acht maanden is veel te lang, jij kan niet eens meer thuis wonen en een gebrek aan respect. Duidelijke redenen dat de gastvrijheid hier stopt.
Ach, wat een triest verhaal.

Het eerste wat in mij opkwam is waar jij zelf dan gewoond hebt in de afgelopen 3 maanden?

Ik zou als ik jou was de wijkagent op de hoogte brengen van jouw situatie zodat deze eventueel mee kan denken in oplossingen en er wellicht bij kan zijn als jij je moeder en broer de deur wijst. Verder zou je nog contact op kunnen nemen met de woningbouwvereniging van je moeder en je situatie daar uitleggen.

Sterkte, ik hoop dat je snel de kracht vindt om dit tot een einde te brengen.
Je moeder is een profiteur, als ik het goed lees.

Zolang jij niet voor jezelf opkomt, ben ik bang dat ze je huis nooit zullen verlaten.

Ik zou een dwangbevel regelen, om een uithuiszetting, uit jouw huis.

Sterkte.
Eens met de rest, buiten zetten met de politie!
Zo erg voor jou, je bent deze mensen beter kwijt dan rijk.
Desondanks doe je het goed met je eigen woonst, auto en banen. Laat je niet verder naar beneden trekken door die 2!
zwembad84 schreef:
19-05-2025 16:05
Heb je een goede vriendin die je hiermee kan helpen? Ze moet uit jouw huis vertrekken. Als het een huurwoning is, kan je ook hulp vragen bij de woningcorporatie om haar te laten vertrekken. De wijkagent benaderen zou ook kunnen. Ze hebben een woning, dus ze staan niet op straat. Als je broer minderjarig is, zal hij ook hulp krijgen. Maar echt, zorg dat ze vertrekt en schakel mensen die je ermee willen helpen als het je niet alleen lukt. Heb je psychische hulp ook voor jezelf, los van dit? Je komt erg kwetsbaar over😘

Hai bedankt voor je lieve reactie.
Ik heb al contact gehad met de woningcorporatie, die vertellen dat er geen medewerking is, en ze het ook niet meer weten. Zij ontkennen de problemen volgens haar.
Nee ik heb geen hulp voor mezelf, ook nooit gehad maar ik merk wel dat ik het echt nodig heb, omdat ik de laatste tijd ook angstige gevoelens ontwikkel als ik in bed lig, omdat ik de hele tijd gespannen ben en erg schrikachtig ben.
Prikkels schreef:
19-05-2025 16:18
Ach, wat een triest verhaal.

Het eerste wat in mij opkwam is waar jij zelf dan gewoond hebt in de afgelopen 3 maanden?

Ik zou als ik jou was de wijkagent op de hoogte brengen van jouw situatie zodat deze eventueel mee kan denken in oplossingen en er wellicht bij kan zijn als jij je moeder en broer de deur wijst. Verder zou je nog contact op kunnen nemen met de woningbouwvereniging van je moeder en je situatie daar uitleggen.

Sterkte, ik hoop dat je snel de kracht vindt om dit tot een einde te brengen.

Dankjewel
Ik verblijf nu bij een kennis van me die er nu niet is of heel weinig. En ik ben net geopereerd dus ben hier nog 2 weken herstellen, dus heb aangegeven dat het dan geregeld moet zijn. Echter geeft ze hier geen gehoor aan, alleen het boeit me niet dat je geopereerd bent. Wij blijven hier tot het huis geregeld is.
Contact gehad met de woningbouw die geven aan dat zij nergens aan meewerkt.
En de wijkagent/politie?
Je moeder zit wel lekker makkelijk natuurlijk bij jou thuis en die zal echt geen aanstalten maken om weg te gaan en dus moet het van jou komen.
Gebruik de tijd dat je herstelt om zoveel mogelijk dingen uit te zetten, informatie in te winnen en de wijkagent in te schakelen, zodat je na je herstel meteen spijkers met koppen kan slaan en haar de deur uit kan zetten.

Wat een hork zeg, klinkt echt niet als een fijne moeder.
Attraverso schreef:
19-05-2025 16:35
En de wijkagent/politie?
Ik heb nog geen gesprek gehad, omdat ik al meerdere keren een ultimatum heb gesteld, 3 maand al weg ben en nog steeds niet geregeld is. Toch bleef ze doorgaan met emotioneel misbruik en chantage en dat ik gierig ben omdat ik geen geld geef en zij het zo moelijk heeft met alles. Ik heb contact gehad met de woningcorporatie, en zij geven aan dat er niet wordt meegewerkt. Volgens haar erkennen zij hun fouten niet.
Prikkels schreef:
19-05-2025 16:36
Je moeder zit wel lekker makkelijk natuurlijk bij jou thuis en die zal echt geen aanstalten maken om weg te gaan en dus moet het van jou komen.
Gebruik de tijd dat je herstelt om zoveel mogelijk dingen uit te zetten, informatie in te winnen en de wijkagent in te schakelen, zodat je na je herstel meteen spijkers met koppen kan slaan en haar de deur uit kan zetten.

Wat een hork zeg, klinkt echt niet als een fijne moeder.
Nee ze is altijd al zo geweest omdat ik van een andere vader ben. Dat hoor ik ook al bijna me hele leven. Maar nu lijkt het gedrag alleen maar erger te worden. Het is echt geen fijne moeder nooit geweest.
Misschien kan je nu meteen een afspraak maken bij maatschappelijk werk in jouw woonplaats.

Die kunnen je ondersteunen, meedenken, en hebben het beste met jou voor.

En dat lijkt me heel erg nodig, dat er iemand is die het beste met jou voor heeft, je kan helpen bij de stappen die nu nodig zijn.

De politie bellen en vragen of zij iets kunnen doen is ook handig.
Zij hebben vast ervaring met ongewenste logees.

Het is tijd lieve vrouw.
Of je moeder wil of niet, of ze luistert of niet, ze moet uit jouw huis.
Dat gaat ze niet vrijwillig doen, dat heeft ze al laten merken.

Voor je tiener broertje kan je, als je bang bent dat ze op straat komen, of dat hij ook lijdt onder haar buien, veilig thuis inschakelen.

Sterkte.
Het is moeilijk om je te verzetten tegen iemand die je zo in zn greep heeft, zo gemeen doet, en weigert te luisteren of mee te bewegen.

Weet dat je haar niet hoeft te steunen.
Ook al is ze je moeder.
na hoe ze zich gedragen heeft afgelopen tijd, jou uit je huis weggepest en weigeren weg te gaan, hoef je even helemaal niets meer te helpen of steunen.
Het wordt tijd om jezelf te helpen en steunen.
Door hulp te vragen.
Omgaan met deze vrouw lijkt me ontzettend ingewikkeld.
Levania200 schreef:
19-05-2025 16:48
Ik heb nog geen gesprek gehad, omdat ik al meerdere keren een ultimatum heb gesteld, 3 maand al weg ben en nog steeds niet geregeld is. Toch bleef ze doorgaan met emotioneel misbruik en chantage en dat ik gierig ben omdat ik geen geld geef en zij het zo moelijk heeft met alles. Ik heb contact gehad met de woningcorporatie, en zij geven aan dat er niet wordt meegewerkt. Volgens haar erkennen zij hun fouten niet.
Dit kan zo niet langer lieverd.
Bel de wijkagent en vraag om ondersteuning.
Je moeder blijft zitten zolang ze kan. En als jij weg bent heeft ze ook geen last van jou.

Dit is de omgekeerde wereld. Ze heeft een woning. Ze heeft 8 maanden de tijd gekregen om de oplossing te regelen. Het is nu mooi weer, dus ze gaat maar op een camping zitten. Succes ermee mam!

Laat je bijstaan om deze wezels eruit te zetten en jij je huis terug te krijgen.
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Levania200 schreef:
19-05-2025 16:48
Je laat het ook wel allemaal zelf gebeuren ook hoor.
Regel een gesprek met de politie voor ondersteuning of duw ze gewoon zelf het huis uit/vervang de sloten als ze weg is.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Heftige situatie. Wat Avo zegt, schakel VT in, maar ook de wijkagent. Ze moeten eruit. Het gaat heel vervelend worden, maar het moet.

Je moeder zal wel een diagnose hebben, maar jij bent daar de dupe van en dat moet stoppen. Het contact met je moeder moet stoppen. Je hebt nog een lange weg te gaan, maar kies voor jezelf en je eigen geluk. Voor inderdaad jouw eigen mentale gezondheid helemaal aan gort is.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
En ga in therapie.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Moiren schreef:
19-05-2025 17:19
Je laat het ook wel allemaal zelf gebeuren ook hoor.
Regel een gesprek met de politie voor ondersteuning of duw ze gewoon zelf het huis uit/vervang de sloten als ze weg is.
Ik denk dat TO dat best eng vindt. Snap ik ook wel.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven