Geld & Recht alle pijlers

Wat doe jij met je vakantiegeld?

24-05-2025 16:04 127 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
het vakantiegeld komt voor de meeste mensen deze maand binnen! Gebruik jij het daadwerkelijk voor vakantie, of doe je er andere dingen van?

Waar besteed jij je vakantiegeld aan?

Totaal aantal stemmen: 203

vakantie (31%)
achterstallige betalingen/rekeningen (5%)
ik zet het op de spaarrekening (47%)
anders (17%)
stoic schreef:
24-05-2025 18:00
Allereerst draag ik meer dan 50% aan de Belastingdienst af :"-(
Dat geldt voor de meeste mensen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Mijn vakantiegeld wordt ook maandelijks verrekend, man is zzp-er dus die krijgt ook geen vakantiegeld. Op zich wel jammer maar aan de andere kant zou ik ook niks weten waaraan ik het wil uitgeven. De vakantie is al betaald, het huis is pas vijf jaar oud en dingen die wij willen kopen kunnen we gewoon van de lopende rekening betalen. Wij hebben geen dure hobby's en ook niet echt interesse in dure spullen. Het enige waar wij veel geld aan uitgeven is vakantie en eten.
Speculaastaart schreef:
24-05-2025 18:30
Wij vinden het de moeite en de benzine niet waard om voor een weekje te gaan kamperen in de verte zon. Het hebben van een kampeermiddel in een stalling wordt ook erg duur als dat voor een weekje per jaar is. Voor drie weken is het dat ook. Ooit hopen we langer en vaker te gaan.
Tja, wij gaan gewoon met de trein naar een huisje in de niet zo verre zon. Zo heeft ieder zijn gewoonten denk ik dan maar.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Solomio schreef:
24-05-2025 18:43
Voor mij tenminste wel. Maar het voordeel is dan wel dat mijn werkgever er dat vast voor me afgetrokken heeft, dus dat geld mis ik ook niet.
(Herman Finkers)
In eerste instantie zet ik het op mijn spaarrekening. Maar ik gebruik er ook een deel van voor vakantie:)
Ik heb net van het vakantiegeld de restbetalingen gedaan voor de zomervakantie.De aanbetalingen al in november gedaan bij het boeken van de campings.
En daarmee is het vakantiegeld van ons beiden wel op nu, na de restbetalingen ;-)

Dit jaar dus echt voor de vakantie gebruikt.
Ik ben vier maanden op reis dus het geld gaat allemaal daarin zitten.
Solomio schreef:
24-05-2025 18:43
Wat het alleen maar erger maakt
Vakantiehuis is al betaald, dus deel voor kosten daar en benzine en tol.
Ander deel op de spaarrekening, daar net geld vanaf gehaald voor de dure APK en een nieuw dakraam. Dus een beetje een uitruil.
Mijn vakantiegeld is ook niet dekkend voor deze uitgaven, maar toch blij mee.
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 18:47
Voor mij tenminste wel. Maar het voordeel is dan wel dat mijn werkgever er dat vast voor me afgetrokken heeft, dus dat geld mis ik ook niet.

Bij mij gaat dat ook zo. En alsnog vind ik het best een hoog bedrag wat ik elke keer zomaar weer krijg.

Dit jaar niet op vakantie, wel dagjes weg. Dus het gaat deels gebruikt worden voor de trein en buitenshuis eten. En ik heb net nieuwe schoenen gekocht.
huismuis
Op de spaarrekening. Deels huispotje, deels vakantie.
En vandaag n dagje sauna :yes:

En w.b. t belasting deel, dat komt deels ook wel weer terug als kinderbijslag en andere zaken.
En ben ook wel blij dat er hier in de buurt een rondweg wordt vernieuwd inclusief nieuwe brug enz. Dus zo erg vind ik dat ook weer niet.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Voor mijn vakantie,

Ik mag aan het eind van het jaar 4 maanden weg..
stoic schreef:
24-05-2025 19:31
Wat het alleen maar erger maakt
Waarom?
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
24-05-2025 19:58
Waarom?
Veel mensen betalen 56% belasting over elke vorm van 'bijzonder' inkomen (vakantiegeld, 13e maand etc). Als zo'n tarief pas vanaf 5x modaal oid zou gelden... maar het geldt dus voor heel veel mensen
Iedereen betaalt toch belasting over inkomen? Ook met een uitkering, het is toch een solidair systeem voor alles. Ik spaar ook iedere maand geld om mijn belasting in Spanje te betalen.
Ik ga niet op vakantie, ik heb een datsja (mijn volkstuin met tuinhuisje). Ik smeer het geld uit over de zomer om wat ruimer te zitten: eens wat kopen op een braderie, kunnen trakteren op een terrasje en dat soort dingen.
LemoosGaatDoor schreef:
24-05-2025 17:53
Naar de belastingdienst zoals alle andere jaren sinds ik deels ben afgekeurd.
Dat gaat hier net zo helaas. 30 % inkomen ingeleverd, gedeeltelijk afgekeurd, werkend naast uitkering en dan belasting moeten terug betalen.
Bbubbels schreef:
24-05-2025 18:21
Excursies enzo niet. En vaak zijn bepaalde dingen toch uitgezonderd… dus je betaalt altijd nog wel iets.

Toeristenbelasting moet vaak ook nog apart worden afgerekend. Excursies inderdaad, een keer een taxi ergens heen. Kop koffie/drankje in een strandtent, fooien, souvenirs etc etc. Laatste all inclusive vakantie nog zo'n 600€ extra uitgegeven denk ik. Vooral dure excursies.
stoic schreef:
24-05-2025 20:04
Veel mensen betalen 56% belasting over elke vorm van 'bijzonder' inkomen (vakantiegeld, 13e maand etc). Als zo'n tarief pas vanaf 5x modaal oid zou gelden... maar het geldt dus voor heel veel mensen
Die 56% vind ik inderdaad wel heel schunnig. Ik weet dat het weer recht trekt met je aangifte, maar meer dan de helft naar het algemeen belang vind ik bizar.
Helaas is ons geld al uitgegeven voordat we het überhaupt hadden aan een dure reparatie voor ons huis waar we sinds kort wonen. Gevalletje pech.

Geen vakantie dit jaar helaas.
We hebben een kleine vakantie geboekt. We kunnen daar zelf koken en dat zal waarschijnlijk ook het grootste gedeelte van de week zo zijn. We hadden een mega goede aanbieding dus zijn weinig kwijt voor de accommodatie, ook qua reiskosten zullen we erg goedkoop uit zijn.

De rest van het vakantiegeld gaat op de spaarrekening. We willen graag een grotere auto. Maar ook tweedehands auto’s zijn erg duur tegenwoordig.
KamilleT schreef:
24-05-2025 20:22
Die 56% vind ik inderdaad wel heel schunnig. Ik weet dat het weer recht trekt met je aangifte, maar meer dan de helft naar het algemeen belang vind ik bizar.

Nou vreselijk, algemeen belang. Dat moet je niet hebben inderdaad.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 20:39
Nou vreselijk, algemeen belang. Dat moet je niet hebben inderdaad.
49,5% zou ik dan net leuk vinden.
Ach ja, je kunt ook kijken naar wat je krijgt ipv naar wat je niet krijgt.
huismuis
Milestone schreef:
24-05-2025 20:45
Ach ja, je kunt ook kijken naar wat je krijgt ipv naar wat je niet krijgt.
Nou he.

Of je neemt een keer een vakantie die je vakantiegeld niet ruimschoots overschrijdt. Verwend gedoe dit.
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven